Psychiatrie als dwangmiddel

Maar jullie hebben allemaal last van ODD

De DSM stelt sinds 2010 een nieuwe geestesziekte vast dat ‘oppositional defiant disorder’ of ODD genoemd wordt. Het wordt gedefinieerd als een “voortdurend patroon van ongehoorzaamheid, vijandig en provocerend gedrag”, waarbij symptomen horen zoals: twijfelen aan de autoriteit, negativiteit, opstandig gedrag, ruzie zoeken en snel geïrriteerd raken.

Volgens de DSM-IV zijn de diagnostische leidraden om ODD te bepalen voor kinderen bedoeld, maar kunnen volwassen net zou goed aan deze ziekte lijden. Dit moet elke vrijdenkende Amerikaan zorgen baren.

De Sovjet Unie gebruikte nieuwe “mentale stoornissen” voor politieke onderdrukking. Burgers die de overtuigingen van de Communistische Partij niet accepteerden ontwikkelde een nieuw type schizofrenie. Zij leden aan de misvatting dat het communisme verkeerd was. Zij werden geïsoleerd, kregen gedwongen medicijnen toegediend en werden met een repressie therapie behandeld om weer geestelijk gezond te worden.

 
Ik ben bekend met ODD en ben ongeneeslijk ziek. Tyrannieke regimes en psychiatrie gaan hand in hand. De wetenschap kent geen ziel, dus hoe kan er dan een wetenschap van de ziel bestaan?!

Mike

 
@mike,

Nu doe je het weer! Weer een opstandige tegendraadse uitspraak. Jij krijgt voor straf vanavond alleen gepasteuriseerde, anti-biotica volle melk! Aan dat soort paardenmiddelen kan de sovjet-psychiatrie nog een puntje zuigen :).

 
@ cosmo: echte mind controle dus!

Mijn broertje van 28 heeft een paranoïde psychose( zo is hij gediagnostiseerd) sinds zijn 14e nadat hij gepest werd is hij ernstig getraumatiseerd.

Hij zag ook daadwerkelijk 'dingen' die er niet waren en dacht dat iedereen hem filmde,afluisterde straatvrees,mensenvrees etc. Hij kreeg dus risperdal,oxazepam, haldol en nog een paar die ik niet meer weet. De psychatrie heeft mijn broertje eigenlijk juist heel erg in de steek gelaten misschien was de buit binnen?

In het begin werd hij goed begeleid, daarna aan zijn lot overgelaten maar nu ik dit zo lees tja beter dit dan dat.

Maar hij heeft dus 2 maanden terug zijn medicatie gestaakt hij was het zat en vond dat de medicatie niet hielp. Mijn ouders en de rest vd familie hebben een zeer zware tijd gehad, de psychose werd weer net zo erg als hoe het 14 jaar geleden begon! Hij woont overigens al die tijd thuis hoe zwaar ook voor mijn moeder maar ze vertikt het om hem op te laten nemen en dat is dan maar goed ook als ik het zo lees!

Zijn arts psychiater wil hem overigens clozapine gaan geven, waarschijnlijk omdat hij dus zijn mediatie had gestaakt tijdje terug. Mijn broertje wil dit echter helemaal niet en gaat het ook niet doen. Hij is door al die medicatie veel te zwaar geworden terwijl hij echt heel slank was . Wat bij mijn broertje ook apart is, is dat hij eigenlijk heel bewust is van alles sterker nog hij is heel intelligent. Zijn psychiater zegt ook tegen hem jij bent heel slim. Ik vind het echt pijnlijk om mijn broertje zo te zien hij staat in de bloei van zijn leven maar heeft helemaal geen toekomstperspectief zoals hij dat zelf ook zegt. Ik zou willen dat ik meer voor hem kon doen maar hoe? En wat? Ik weet het echt niet meer.

Ik ga de docu's nog bekijken die hier zijn geplaatst, niet nu uiteraard maar wanneer ik tijd heb.

 
Quote:
Hij zag ook daadwerkelijk 'dingen' die er niet waren


Is dat zo? Of zag/ziet hij dingen die anderen niet kunnen/willen zien?

 
Klopt heksje, die anderen niet kunnen zien denk ik dan. Niet zo zeer willen. Ik denk niet dat iedereen dat zou kunnen zien namelijk.

Mijn broertje noemt 'ze' djinns.

 
Sampjes, eet jouw broer inmiddels ook via Weston Price? Ik meen toch dat tekorten in de hersenen funest zijn. en dan die medicatie die hij al die tijd heeft geslikt, misschien eens flink ontgiften? Als hij zo intelligent is ziet hij dit hopelijk ook wel in dat dat hem goed kan doen.

Via een bloedonderzoek kijken of er tekorten en een disbalans is. Misschien zijn er nog andere dingen die zijn geest kunnen verlichten, er is ook speciale muziek die invloed hebben op de hersengolven.

 
Ja klopt, dat stuk toevallig gister helemaal gelezen en ik begon inderdaad ook de link te leggen met de wezens die daar worden bedoeld.

Echt bizarre hè?! Kreeg er gewoon kippenvel van. Ik geloof best dat er wezens zijn die wij of in elk geval voor de meesten van ons niet te zien zijn maar ook deel maken van het omniversum.

Vanuit de islam leer je bijv ook dat God mensen en djinns heeft geschapen ( ik weet niet wat andere geloven daarover zeggen). Ik heb ze nog nooit gezien oid maar ik ken mensen die beweren dat zij ze wel hebben gezien en dat er tegen ze word gepraat. Ik kan het me zo moeilijk voorstellen eigenlijk. In de psychatrie heb je dan waanbeelden en ben je gek, gestoord you name it. En krijg je dosis medicatie die je vervolgens dik en nog zieker maken. Don't get it :?

 
Sampjes, heeft hij wel eens een gluten/graan vrij dieet gevolgd?

En dan niet voor een blauwe maandag maar minimaal 6 maanden 100% gluten en graanvrij?

 
Nee nog nooit! Door die medicatie heeft hij steeds heel veel trek en eet met name veel suiker en drinkt giga veel koffie maar koekjes, croissantjes, witte tarwebollen met dode kaas e.d

Ik heb hem weleens gewezen op gezonder eten en dan met name erop gericht om suiker te schrappen maar oh nee dat lukt hem niet.

Maar hij is verder ook erg in de war dat het hem niet gaat lukken. Ik denk zelf ook dat de oorzaak bij hem in de darm zit. Mijn moeder heeft chronische darmontsteking en daardoor een leverontsteking gekregen ook chronisch en al haar kids hebben wel wat, waar ik dan de darm de schuld van geef. Bij mij zijn ook ontstekingen gevonden, dit is zeer zeker al in de baarmoeder ontstaan. Alleen ik zie het zo bij het ene kind is het reuma geworden, bij de ander een psychose en weer bij de ander fibromyalgie. Maar bij allen dezelfde oorzaak met alleen een ander gevolg.

P.s ik kan mijn broertje natuurlijk nogmaals voorstellen om glutenvrij te eten alleen vraagt hij mij zeker dan: wat moet ik dan eten? Hij is afhankelijk van mijn moeder ( ik woon niet meer thuis)

 
http://authoritynutrition.com/6-ways-wheat-can-destroy-your-health/

http://bjp.rcpsych.org/content/115/522/595.short

Deze links vond ik al meteen maar er zijn veel betere resultaten geboekt in studies waarbij gluten zijn weggelaten. En dan te bedenken dat er verder niets gedaan werd om de darm te helen behalve het weglaten van granen. Dus als dat wel het geval zou zijn dan zal het resultaat waarschijnlijk veel beter zijn.

Ook worden deze studies maar voor een beperkte tijd gedaan, enkele weken, langere tijd zal waarschijnlijk ook nog weer betere resultaten opleveren.

Zo uit mijn hoofd meen ik mij te herinneren dat er ook (succesvolle) onderzoeken gedaan zijn met hoge dosissen B3 al dan niet in combi met een graan vrij dieet.

Quote:
P.s ik kan mijn broertje natuurlijk nogmaals voorstellen om glutenvrij te eten alleen vraagt hij mij zeker dan: wat moet ik dan eten? Hij is afhankelijk van mijn moeder ( ik woon niet meer thuis



Vlees, vis, groenten, fruit, eieren, bottenbouillon.

 
Quote:
Ik denk zelf ook dat de oorzaak bij hem in de darm zit. Mijn moeder heeft chronische darmontsteking en daardoor een leverontsteking gekregen ook chronisch en al haar kids hebben wel wat, waar ik dan de darm de schuld van geef. Bij mij zijn ook ontstekingen gevonden



Ik ken via via iemand die ook schizofrenie heeft. Bij navraag had hijzelf, zijn moeder, broer en zus allemaal darmproblemen. IBS, coeliakie enz.

Er is zonder twijfel een zeer grote connectie tussen psychische problemen en darmproblemen.

Helaas wordt daar in 99,99 % van de gevallen niet naar gekeken. En als dat wel het geval is zo summier en ondeskundig dat het gedoemd is te mislukken.

Hoogstens iets in de trant van: "eet twee weken geen granen meer, als er dan geen verbetering is dan ligt het daar dus niet aan"

Zucht...

 
Vandaag heb ik WASA crackers gekocht van rogge zuurdesem. niet duur. Dat zou hij kunnen eten met eieren (met spek) en/of kaas. Even niet letten op de 100 gr. koolhydraten.

Daar wordt hij meer "vol" van dan van bovengenoemde dingen.

Als hij yoghurt lust kan daar ook veel room en/of rauw ei in.

Hem mee laten helpen met koken helpt misschien ook, iets in de trand van WP verzinnen.

Succes.

 
wat zou het effect van een darmreiniging met evt. een poeptransplantatie zijn?

Moet je natuurlijk (lijkt mij) wel medicijn vrij/arm zijn

 
@ liesje,

In rogge zit ook gluten..

@ Naief,

Dan heb je nog steeds het probleem van de poreuze darm en eventuele vitaminen tekorten en als je dan gluten blijft eten ben je terug bij af.

Het beste lijkt mij een totaal aanpak. Geen gluten, darmen helen dmv bouillon etc.

Eigenlijk ook, zeker in het begin, geen zuivel. Dit kan nl ook problemen geven.

 
Als je perse melk wilt drinken kun je ook geitenmelk drinken Muis. Het heeft naast pasteurisatie ook met de grote van het caseïneeiwit te maken

@pike als je het heel grondig wilt doen dan moet je inderdaad naar een totaal aanpak en ik denk dat als de klachten heel heftig zijn, zoals schizo, een darmreiniging ed ook in het pakket thuis hoort

 
Mentale klachten komen onder andere voor uit slechte darmwerking, tekort aan mineralen en bijnierproblemen.

Het zou mooi zijn als Sampjes haar broer zover kreeg dat hij zou starten met het WAPF, al proef ik helaas in het bericht dat dit moeilijk wordt gezien de weerstand van de broer zelf en het feit dat hij elders woont. Maarrrrr, waar een wil is, is een weg.

Sampjes, licht je moeder voor. Ze schermt haar zoon ook af tegen de medicijnen dus ik zou er niet raar van op kijken dat ze open staat voor dit gezonde pad :D

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.379
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan