psoriasis en voeding - voorstellen Henry

Henry

Member
Hallo ben Henry en nieuw hier.Ben de laatste tijd erg geïnteresseerd in goede voeding. Beheerder en gebruikers Complimentjes voor deze mooie website. Ben er achter gekomen dat mijn eet patroon niet altijd goed is geweest. Dus snoepen,snacken te veel suiker etc. Maar ook met het gebruik van de zogenaamde goede voedingsmiddelen met de mooie kies bewust logo’s ,plantaardige vetten etc,etc.

Sinds mijn 20 ste heb ik last van psoriasis artritis en gebruik al een hele tijd het medicijn methotrexaat.Ik ben van mening dat ik van dit medicijn afval.Ik ben momenteel aan het afbouwen van dit medicijn omdat ik er echt van af wil. Heb altijd 6 tabletjes gebruikt ,en zit nu op 3 tabletjes. Ik moet alleen mijn nagels en gewrichten aan handen en voeten goed in de gaten houden,mijn nagels zijn in het verleden ernstig aangetast geweest.Ik had gelezen dat mensen met psoriasis baat hadden door geen melk meer te drinken.Dit ben ik nu ook aan het proberen om toch het een en ander te kunnen uitsluiten,en omdat ik altijd veel zuivel genuttigd heb.

De volgende voedingsmiddelen gebruik ik niet meer:roodvlees,aardappelen,tomaten,margarine,zonnebloemolie,snack,snoep,frisdrank,geraffineerde suiker,kant en klaar producten,sauzen,kruidenpaketten,etenswaar met E nummers.

Bakken doe ik nu in roomboter of in kokosolie.Ik eet: veel brood (volkoren)vette vis ,kip,jonge kaas,volle yoghurt met brinta en diksap .Dit eetpatroon hanteer ik nu bijna 3 weken.

Toch blijf ik een beetje sceptisch over het verband tussen psoriasis en voeding.Het zal wellicht verlichting geven.Ik merk dat stress een boosdoener is.Vorige week had ik last van gewrichtsontsteking onder mijn voet,een dag erna heb ik alles rustig aan gedaan,dus niet gehaast.De volgende dag had ik helemaal geen last meer van de ontsteking. Misschien dat het ook met het nieuwe eet patroon te maken heeft?

Ik heb nu de vragen is rauwemelk goed voor mij en de yoghurt die ik momenteel eet ? (gewone volle yoghurt uit een pak)en wat vinden jullie verders van mijn eetpatroon?

mvg Henry

 
deze topic had ik al gelezen ,ik kon mijn vragen er niet uit halen ,toch bedankt voor je snelle antwoord.

mvg Henry.

 
Hoi Henry, ik zat net toevallig een youtubefilmpje te kijken over de chaga, http://nl.wikipedia.org/wiki/Berkenweerschijnzwam , een paddestoel die op berken groeit, maar die in NL niet zoveel voorkomt schijnbaar. Een Amerikaanse arts, Cass Ingram, die deze paddestoel promoot om gezondheidsredenen die vertelt dat bij hemzelf de psoriasis ermee wegging: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=iP0gsOUcAks#!

Natuurlijk is het niet de meest voor de hand liggende manier om psoriasis te behandelen, maar ik dacht ik meld het je even!

 
Hoi Henry,

Het is ook de vraag WAT voor producten je in huis haalt. Zijn dit conventionele producten of van biologische aard? Brood werkt erg ontstekingsbevorderend ivm omega-6, hetzelfde geldt voor brinta. Kies altijd voor rauwe melk en eventueel volle biologische Demeter yoghurt. Ik zou wat meer groente aan je dieet toevoegen omdat je nu wel erg eenzijdig eet. Je kunt psoriasis ook uitwendig bestrijden met honing en wat cocos/olijfolie. Intern zal je goed moeten kijken naar inname van zoveel mogelijk onbewerkt voedsel van biologische kwaliteit.

Heel veel succes met je zoektocht!

 
Lievergezond bedankt voor de links.

aHealthylife,

Ben vergeten te zeggen dat ik 's morgens 3 kopjes senseo koffie drink met klein beetje melk.deze producten heb ik altijd veel gebruikt:producten van maggie knor en honig,spaghetti ,bami,kip-tandorie etc etc.Deze producten gebruik ik niet meer.

Wat ik nu eet groente/fruit en kippenvlees yoghurt allemaal niet biologisch.

heb nu in de koelkast ook een pak volle biologische yoghurt(van supermarkt) staan is deze goed voor de gezondheid?ik drink ook vaak groente sappen van zonnatura

 
Henry welkom,

Je geeft aan wat je allemaal niet eet maar wil je ook nog even aan ons mededelen wat je wel allemaal eet.

Hoe ziet je eetpatroon er uit zo door de dag heen?

heb je al eens op het senseopak gekeken wat voor E-nummers er allemaal inzitten, want volgens mij is dat dus 'echte' nepkoffie.

En dan die dooie koeiemelk die je er bij doet, is helemaal notdone.

Ik zou er mee stoppen als ik jou was. Dan niet vervangen door echte koffie want dat is weer een stressbrenger voor je bijnieren.

Je slikt methotrexaat, dat is een ontstekingsremmer he?

Lees hier van iemand die sarcoïdose heeft en daar prednison en methotrexaat voor slikt(e).

De prednison heeft hij helemaal afgebouwd en de methotrexaat is hij aan het afbouwen, ik geloof dat hij over 2 of 3 weken helemaal geen medicijnen meer slikt. Hij heeft afkickverschijnselen gehad maar dat zag hij aankomen dus hij weet ook dat hij daar door heen moe(s)t.

En dit heeft hij bereikt door zijn voedingspatroon aan te passen. Meer goede vetten, minder brood, hij is H2O2 gaan gebruiken, geen nachtschades meer. Noem maar op. Nou dan kan je met voeding dus heel veel bereiken.

je geeft aan dat je na het lezen van de topic over psoriasis niet de antwoorden had op je vragen.

Het is zo dat een huidziekte een probleem is van een slechte spijsvertering.

Lees hier meer over de verdedigingsmechanismes van je lichaam.

Op mijn site vind je trouwens ook veel informatie over wat wel en wat juist niet te eten. Mijn site bevat informatie van dit forum op overzichtelijke wijze bij elkaar gezet.

Lees ook het 'alleen lezen forum'.

Lia

 
Henry, je kunt prima rood vlees eten hoor, het liefst wit geaderd, dan heb je ook direct de juiste vetten.

Kies uiteraard voor biologisch grasgevoerde dieren.

Lia

 
Lia,

Je mooie site had ik al in mijn favorieten staan,zo ziet mijn eetpatroon er ongeveer uit.Regelmatig vette vis ,kippenvlees ,veel brood , fruit ,beetje groente,ik drink groentesappen,bakken in roomboter of kokosolie.yoghurt met brinta met biologische diksap er in.Ik weet dat het er eenzijdig uitziet ,en ben ook nog zoekende naar een goed eetpatroon.Het is ook nog maar kort geleden dat ik het roer omgegooid heb in mijn eetpatroon.Rood vlees durf ik niet meer zo goed te kopen in de supermarkt,ik denk nu ook aan biologisch.

mvg Henry

 
hallo henry,

Ik had 20 jaar geen melk gedronken en kwam dec 2011 op het spoor van rauwe melk. Inmiddels al een tijd op dit forum te vinden en drink dagelijks rauwe melk.

Ook ik heb een vorm van psoriasis. In mijn handpalmen en voetzolen. dit heb ik ongeveer 8 jaar. Door het drinken van rauwe melk en alle andere belangrijke vetten hier op het forum genoemd. is mijn psoriasis zo goed als weg. Mijn handen zijn schoon en mijn voeten zitten nog 2 kleine plekjes zo groot als een euro muntje. Ik geloof stellig dat mijn systeem zeer wel vaart op deze manier van eten.

succes

 
fijn om te horen bizzkwiekje eet jij verders ook het normale volkorenbrood?

Wat ik aan fruit eet is kiwi (veel vitamine c) en banaan (veel vitamines die je ook in groente vind)

het is me nog niet helemaal duidelijk over de yoghurt ,heb begrepen dat ik de pakken volle yoghurt beter kan laten staan ,in de supermark verkopen ze ook milde volle yoghurt bio+ is deze wel goed?

 
Banaan is een zetmeel/suikerbom. Doe er mee wat je wilt maar wij eten het niet.

Als je dan al yoghurt in de supermarkt koop neem dan inderdaad een volle bio yoghurt.

Als je eenmaal een goede boer hebt gevonden voor je rauwe melk kun je eventueel zelf yoghurt en kefir maken.

Lia

 
welk brood is voor mij aan te bevelen ?ik kan het zo even niet vinden op de website van Lia.Wij hebben thuis ook een broodbakmachine.Heb laatst speltbrood bij de bakker gekocht.

 
Als je brood eet neem dan zuurdesembrood van rogge. Of maak het zelf. Er staan wel een aantal recepten om zelf zuurdesembrood te maken.

Tik in google in: zuurdesembrood Weston Price. Dan krijg je onder andere dit topic: https://www.fatsforum.nl/topic/zelf-brood-maken

Op mijn site staat niet zoveel over brood maar dat komt omdat wij het zelf niet meer eten.

Er staat wel iets over brood op mijn site. (helemaal onderaan)

Lia

 
bedankt Janse,in de winkel verkochten ze speltbloem en spelt volkoren meel ,klopt het dat de speltvolkoren beter is voor mij?

 
Als je graag onverteerbaar, houtachtig graanvlies consumeert dat je lichaam z.s.m. wil lozen via de ontlasting en je darmen kapotschuurt onderweg naar buiten, dan ga je gang.

Mike

 
oké Mike,

misschien is dit een dom antwoord van me ,maar ik ben ook maar een leek,in volkoren (de korrel) daar zitten toch alle mineralen vitamines ,en eiwitten in) of de darmen kunnen dit niet verteren?

 
He waarom dom? Er staat zoveel info, bovendien ook vanalles door elkaar. Dus ik kan me goed voorstellen dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet!

De vezels zijn moeilijk te verteren en qua voedingswaarde zit er niets bijzonders in.

Deze zitten juist in vlees melk en sole.

Brood is zo makkelijk te missen en na verloop van tijd heb je er totaal geen behoefte meer aam

 
Quote:
in volkoren (de korrel) daar zitten toch alle mineralen vitamines ,en eiwitten in) of de darmen kunnen dit niet verteren?


Als iets niet verteerd kan worden, kan het nog zo veel voedingsstoffen bevatten, maar dan zullen deze linea recta afgevoerd worden door het lichaam en dus niet worden opgenomen. Daarnaast maakt de vergelijking tussen volle graanproducten en orgaanvlees van de graanproducten een lachertje:

https://www.fatsforum.nl/topic/vergelijking-brood-met-dierlijk-voedsel-lever

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.743
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan