psoriasis en voeding - voorstellen Henry

tja brood is toch belangrijk voor mij als tussendoortje ,anders gaat mijn buik te veel knorren.Vooral omdat ik nog moet wennen aan het omschakelen naar een ander voedingspatroon.Ik ben ook nog maar 3 weken bezig ,en ben overdag al een beetje aan het bakken.Dus het zit in de lift.Ik moet er ook bij zeggen dat de knorrende maag niet meer zo erg is als in het begin,dit kwam denk ik ook doordat ik niet goed wist wat ik moest eten.

 
Tussendoor: leverworst, melk, yoghurt, kaas een lepel kokosvet.

Heb je de yoghurtsmoothie al gemaakt?

Als je die (in de loop van) de dag drinkt en de hoeveelheid aanpast naar behoefte kan je bijna geen honger hebben :) succes

 
@Henry

Als je lichaam eenmaal is aangepast dan heb je echt geen last meer van die knorrende buik...

Als ik jou was zou ik echt het brood gaan afbouwen, het is lastig maar als je daar eenmaal doorheen bent is het echt fijn. Zelf was ik ook een verwende brood eter maar tegenwoordig helemaal niks meer. Op misschien 1x ergens een broodje met heel veel vlees ofzo, als het niet anders kan. Maar missen doe ik het echt niet meer en last van honger al helemaal niet. Ik kan prima 18 uur vasten zonder daar echt veel moeite mee te hebben om honger te krijgen en zonder energiedips te krijgen.... dit kon ik hiervoor echt NIET, kon het me niet eens voorstellen :D

Andere zeiden het ook al... stop met brinta.

Succes met je aanpassing!

 
oké bedankt, en wat vinden jullie van de vis uit de diepvries ? (supermarkt) is dit beter dan tarwebrood eten? vis bij de visboer is veel te prijzig.

 
Henry,

Als je vis in de supermarkt koopt neem dan vis met het MSC keurmerk, bijvoorbeeld wilde zalm.

Alles is beter dan tarwebrood eten, nee serieus, tarwebrood is uit den boze.

Lia

 
oké ik ben nu een zuurdesembrood aan het maken.omdat ik nog niet goed weet wat ik allemaal kan eten,en gewoon als tussendoortje.

 
Henry,

Kijk eens op mijn site, daar vind je informatie van dit forum overzichtelijk bij elkaar.

Bij 'juiste voeding' staat wat je wel en wat je niet moet/kunt eten.

Lia

 
zojuist mijn eigen gemaakte zuurdegembrood gegeten van volkoren spelt,hij was erg lekker.Het brood was erg compact en is ongeveer 4 maal zo klein als dat ik een normaal tarwebrood bakte in het broodbakmachine ,is dit normaal ? ik heb geen gist gebruikt.

 
Gist zorg o.a. voor het rijzen van het brood. Dus het klopt dat je een kleiner, vaster brood hebt.

Maar je zult ook merken dat je minder brood eet dan anders, je bent sneller verzadigt.

Lia

 
Ik vindt het altijd heel erg als ik mensen zie met Psoriasis, wetende als dit aan de buitenkant al zo zichtbaar is, hoe het er dan binnen wel niet moet uitzien. Ik bedoel dit niet lullig, maar wil wel zeggen dat je het zeer ernstig moet nemen. Het laten staan van granen is totaal geen gek idee, omdat er een enorme link is met je darmen..

Ben weleens benieuwd hoe überhaupt je ontlasting is, hoe vaak, pijnlijk, lastig, dun/dik etc...

En welke klachten heb je nog meer, al beginnen reuma klachten wellicht? Jicht in handen of voeten? Net zoals bij mensen met darmonstekingen is het echt 1 minuut voor 12 en heb je niet veel te verliezen. Zo te lezen ben je al goed bezig en aardig op weg, probleem jezelf te stimuleren, ook door mensen op dit forum (nu weet ik dat bovenstaande niet echt positief is, maar zie het als een stimulerende boodschap).

Ga ook zelf op onderzoek uit, de meeste successen heb ik geboekt, niet door het advies van andere op te volgen maar door zelf op onderzoek te gaan, zelf te voelen wat wel/niet goed is voor je, het is tenslotte jouw lijf en jij kan alleen voelen wat goed voelt!

Veel sterkte en heel veel suc6!

 
dank je ,reuma klachten heb ik ook al heel lang (artritis) ,psoriasis momenteel niet ernstig ,heb het heel erg gehad aan mijn nagels.Ben aan het afbouwen met mijn medicijn (methotrexaat) psoriasis gaat vaak gepaard met artritis.

 
kopen jullie alleen maar biologische vlees ,of ook wel eens vlees uit de bio-industrie? van dat laatste durf ik niet goed meer van te eten.

 
Het is inderdaad veel beter om gezond vlees van gezonde dieren te kopen. Wie gezondheid eet krijgt gezondheid, wie ziekte pijn en lijden eet krijgt ziekte, pijn en lijden.

 
Wij kopen alleen nog maar biologische voeding. Iets anders komt er bij ons niet meer in.

Lia

 
Wij komen helemaal niet meer bij de supermarkt, nee niet liegen, nog twee keer in het jaar als we jarig zijn. 8)

Lia

 
En de supermarkt ben je zo weer "ontwend". Het koste me even tijd om voor al mijn voedingsmiddelen een boerderij te vinden, maar ik kom nu denk ik 1 à 2 keer per maand in de supermarkt. En ben daar ook echt zo weer weg.

Ondertussen geniet ik echt als ik twee keer per week een rondje boerderijen doe om alles te kopen. Boodschappen doen was vroeger iets waar ik echt een hekel aan had. Nu doe ik het met veel plezier, iedere keer weer!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.473
Berichten
502.398
Leden
8.634
Nieuwste lid
Marleen Vanderauwera
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan