psoriasis en voeding - voorstellen Henry

Dank je! Lastig hoor, Henry, je kunt ook gewoon in 1 keer een scan laten maken bij een electroacupunctuurfiguur en dan weet je ook waar je wel en niet allergisch / intolerant voor bent, of wat je wel/ niet verteert, al kan / kunnen door de tijd heen allergieen / intoleranties / onverteerbaarheden ook verspringen of verergeren.
 
Lievergezond :die electroacupunctuurfiguur werkt volgens mij op basis van Biophotonen-therapie (lichtfrequenties)Hier heb ik ook goeie dingen over gelezen.
 
hoi Henry, geen idee of het biophotonen zijn, zou goed kunnen. Kijk, zolang je je niet hoeft te laten behandelen: met een scan ben je nogal eens snel klaar, helemaal als je een schriftelijke of digitale uitdraai kan krijgen met een overzicht van je allergieen en / of intoleranties. Behandelingen met biofotonen heb ik ook gehad, maar volgens mij moest ik eeuwen bezig blijven met behandelingen om echt beter te worden. Dus ik bedoel nu gewoon een scan voor een diagnose. Scheelt je tijd en gedoe echt waar. Ik was eerder hier www.totalhealthclinic.nl voor een scan. Zij deed het over een jaar verspreid een keer of vier bij me met behandelingen. Die behandelingen geef ik niet veel voor, maar wel de scan: aan het einde van het jaar wist ik wat mijn hardnekkige allergieen/intoleranties zijn. Maar na 1 keer daar geweest zijn wist ik eigenlijk dat allemaal ongeveer ook al wel. Ook: bloedtest op voedselallergieen bij de huisarts kwam ik al een heel eind mee al kwam mijn absoluut aanwezige allergie tegen melk, witmeel, zonnebloemolie en bijv. ook monosodiumglutamaat (MSG) daar niet uit. Maar bij de huisarts kwam tomaat er juist bij mij weer uit als allergeen en ook noten: dat had ik eerder niet bij die electro-acupunctuurscan (misschien is mijn allergieenpalet vergroot in de tussentijd?). Ook ben ik pas door de zogeheten body-es-teck scan gegaan, maar allergieen kwamen daar niet zo duidelijk uit, misschien omdat ik ze al in kaart had, dat de arts die die test bij me deed daar niet zo op inzette bij de scan om te onderzoeken?
 
Bedankt Lievergezond voor deze info ,je schrijft :

Behandelingen met biofotonen heb ik ook gehad

is dat waar je een scan deed ,bij totalhealthclinic ?

en is dit wel betrouwbaar zo'n scan met uitslag?

Ja soms is het vreemd met die allergietesten ,zelf heb ik een allergietest (bloedonderzoek) gedaan bij mijn natuurarts ,dit was een dure test.Er waren voedingsmiddelen waar ik heel slecht op reageer die niet naar voren kwamen.
Voor mij is zo'n test dus niet betrouwbaar.

Merk je ook dat als je de allergenen voeding weg laat dat het dan beter gaat met je ?
Als er bij mij niets aan het licht komt via het dieet, dit zal denk ik wel ,richt ik me op mijn hormoonspiegel denk zelf dat daar het grote probleem ligt wat ontstekingen uitlokt.Dus de bijnieren die haperen.En dan betekent dit dus door gaan met Wapf eten met een portie veel geduld!.
 
Behandelingen met biofotonen heb ik ook gehad

hoi Henry, deze heb ik eerst gedaan: dat heet dan biofotonen coherentie therapie - die diagnostiseerden ook met electro acupunctuur: http://www.divalis.nl/?pagina=305&menu=93&GID=1 : dat hielp me helemaal niets.
Daarna ging ik dit doen: bij iemand met de hyperfoton: dat is weer iets anders, iets met infrarood licht: http://www.fotonentherapie.nl/Brochure_HP3D.pdf
Daar merkte ik wel wat van, maar ik heb die therapie niet doorgezet omdat ik toen ook proefpersoon was van iemand met een ander apparaat en die zei dat ik op dat moment niet meer tegen infrarood licht kon: die hyperfoton was op basis van infrarood licht, dus daar ben ik toen mee gestopt.
Het kost allemaal klauwen vol met geld.
Diagnose heb ik wel geld voor over.
De bloedtesten zijn ook niet perse betrouwbaar, geen enkele test: ook niet die op basis van electro-acupunctuur.
Maar je moet toch jezelf een beeld gunnen van waar je goed op reageert en waarop niet.
De bloedtesten bij de natuurarts voor allergieen die wilde ik ook niet: veel te duur inderdaad.
Die van de huisarts worden in principe wel vergoed, al zit je natuurlijk wel met je eigen risico tegenwoordig.
Je kunt het beste op een aantal plekken tests laten doen en de gegevens naast elkaar leggen: vaak kom je ongeveer wel op hetzelfde uit.
Tenminste ik zag de patronen wel.

 
Weer even een update:

Gisteren heb ik uitslagen van tal van onderzoeken gekregen.Er is nu uitgewezen dat er veel candida in mijn lichaam aanwezig is ,vorig jaar had ik hier ook een beetje last van maar vreemd genoeg is hier niets mee gedaan.Het AIP dieet wat ik volgde heeft dit volgens mij ook in de hand gewerkt door de zoete aardappelen.Verder heb ik bijnieruitputting ,en waren de waardes van zink ,selenium ,b12 Vit.D te laag.Ook is er parasiet gevonden.Voor dit alles word ik nu behandeld met veel supplementen.

Nu heb ik een belangrijke vraag vorig jaar had ik ook candida ik dronk toen heel veel kefir, kan het zijn dat ik dit gekregen heb door het drinken van veel melk kefir ?
Van mijn arts mag ik wel kefir op basis van kokos maar niet op basis van melk.Wie kan dit met zekerheid beantwoorden ?
 
Wie kan dit met zekerheid beantwoorden ?

hoi Henry, Als iemand wat dichter bij die zekerheid zou kunnen komen Henry, dan is het je arts.
Die lijkt me gezien zijn kennis, ook in het bijzonder van jouw (bloed-?)uitslagen, de aangewezen persoon.
Als jij candida hebt: er zijn meerdere redenen waarom melk niet zo goed voor je zou kunnen zijn zoals: zelfs bij biologische melk is geen garantie dat er geen antibioticaresiduen in de melk zitten.
Wie weet heb je een melkallergie?
Bij mij werkt melk desastreus in op mijn slijmvliezen: geen idee of dat algemeen zo is: maar mensen met sinusitis bijv. (ook een slijmvliezending) wordt vaak aangeraden melkprodukten te elimineren uit het dieet.

 
Merk je ook dat als je de allergenen voeding weg laat dat het dan beter gaat met je ?
Als er bij mij niets aan het licht komt via het dieet, dit zal denk ik wel ,richt ik me op mijn hormoonspiegel denk zelf dat daar het grote probleem ligt wat ontstekingen uitlokt.Dus de bijnieren die haperen.En dan betekent dit dus door gaan met Wapf eten met een portie veel geduld!.

hoi Henry, hierop had ik eerder nog niet gereageerd: voor mij is wel/niet naar de allergieen leven een wereld van verschil. Als ik niet bewust voor mij allergene voeding vermijd, dan is er voor mij geen leven meer.
Maar niet iedereen heeft natuurlijk allergieen: bij jou is in elk geval candida geconstateerd: hier http://tinyurl.com/jnh9hww zie je bijv. dat melk bij anti-candidadieten wordt afgeraden.

 
Bedankt lievergezond , er zijn geen allergieën met zuivel dit is allemaal onderzocht.
Alleen lees ik dat probiotica slecht is tegen candida
En vorig jaar had ik ook een beetje candida ,vreemd genoeg is er toen niets mee gedaan.In die tijd dronk ik veel melkkefir ,nu ben ik bang dat dit door de melkkefir komt.En van de andere kant lees je weer dat melkkefir goed is tegen candida.Dus vandaar mijn twijfels.Wat mij ook in twijfel brengt is dat de arts zegt dat kefir op basis van kokos wel mag ,en ook gebruik van probiotica supplementen.Maar melkkefir mag weer niet terwijl dat allemaal gisten bevat die in verband met candida wordt gebracht.Dus de berichtgevingen hier over zijn tegenstrijdig ,als mijn twijfel blijft, lijkt mij het beste om het gewoon niet te gebruiken.
ps Het gaat niet om gewone rauwe melk maar om melkkefir ,gewone rauwe melk kan niet goed zijn i.v.m melksuiker.
 
hoi Henry, ik heb een hele tijd terug ook op een candidadieet gezeten waarbij de eerste maand geen melkprodukten konden en bijv. ook geen vitamine b-achtige supplementen, maar na die maand mochten in mijn herinnering wel gefermenteerde melkprodukten (o.a. ook kaas dus). Melk zelf inderdaad uberhaupt niet. Veel sterkte met je pad kiezen! Lastig hoor.
 
Dankjewel Lievergezond,
Valt nu wel mee hoor ,in de 3 jaar dat ik met gezondheid bezig ben heb ik gelukkig wel het één en ander ervaren.En mijn uitslagen van de onderzoeken helpen me ook goed.

Nog even een bericht aan Mike:

Kun jij dit topic onder brengen in de categorie vragen over gezondheid en voeding ?
Daar krijgt dit topic meer aandacht.
 
Henry, recentelijk is er met het overzetten van topics van het ene naar bet andere subforum e.e.a. fout gegaan. Je loopt het risico dat meerdere pagina"s weg vallen en dan heeft helemaal niemand er iets aan. Heeft iets met nummering van pagina's te maken, of zoiets. De forumsoftware is niet feilloos, zo blijkt maar weer, en ik raad je dan ook aan om het hier gewoon te laten staan.

Mike
 
Momenteel voel ik me niet slecht ,alleen slapjes futloos alsof ik geen conditie heb ,kan dit komen door te weinig koolhydraten ?ik eet precies 100 gram aan droog gewicht verders niets aan koolhydraten.

Gr.Henry.
 
Ja dat kan, het aantal gram koolhydraten wat je neemt vind ik dan ook erg laag. Verhogen naar minimaal 150 gram lijkt me wenselijker en wellicht is het zinvol om te kijken naar het soort koolhydraten dat je neemt.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.687
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan