psoriasis en voeding - voorstellen Henry

Dat komt omdat het je veel voldoening geeft om echt voedsel te kopen en geen vulling zoals je in de supermarkt koopt.

Lia

 
ik doe het nog in de supermarkt op dit moment met meer plezier (sinds ik op Weston Price zit) als voorheen.Maar ga zeker ook de overstap maken naar de boerderij lijkt mij erg leuk.

 
Maar hoe kun je in de supermarkt dan nog plezier hebben sinds je met WP in aanraking bent gekomen?

Zoveel goede spullen kun je daar niet kopen, iig geen rauwmelkse kaas, rauwe melk, kefir, wel biologische yoghurt, biologische groente, biologische roomboter soms biologische vlees alhoewel je wel in de gaten moet houden of er geen E-nummers inzitten.

Bij de boer koop je het vlees vaak diepgevroren, dan hoeven ze er ook geen houdbaarheidstroep in te gooien.

Wij trekken,, bij tijd en wijle, met onze camper door Nederland, dan kom je af en toe in een supermarkt voor bijv. biologische slagroom/creme fraiche of zure appels. Als ze dat niet hebben dan kunnen we alleen maar zeggen: deze winkel heeft ook al geen voeding te koop, alleen vulling, hier hebben ze niets voor ons.

Lia

 
Psoriasis is zeker te behandelen. Dieet is idd de basis en supergoed dat je dit aanpakt!

Enkel dieet is daarentegen, mijns inziens, niet genoeg om iets als psoriasis te genezen.

(of het lichaam zou haar eigen helingsmechanismen optimaal moeten inschakelen na lange tijd)

De auto-immuun/ontstekingsreacties die voor kunnen komen hebben wel wat professionele begeleiding nodig wil je dat op kortere termijn aanpakken.

Succes in elk geval met je verbeterende eetpatroon! Goed bezig :)

 
bedankt PvUnen ,waar vind ik die professionele begeleiding ? Lia ik bedoel kortweg ,de slechte dingen zijn meer dan de helft verminderd ,helemaal geen kapotte melk meer ,geen snoep,geen geraffineerde suiker ,geen kant en klaar pakketten ,bijna geen e nummers meer.

even terug komen op een antwoord van Mike en PvUnen ,Mike ik hoop dat mijn klachten ook flink verminderen of weg gaan ,zoals bij meerdere lotgenoten ,het geld natuurlijk niet voor iedereen .PvUnen ik denk dat je gelijk hebt dat een dieet alleen niet genoeg is.Maar dus wel vermindering zal opleveren.Ben zelf sterk van mening dat geen stress hebben een belangrijke factor is.Dus niet gejaagd door het leven gaan zoals ik,dus ook dat je psychisch goed in je vel zit.

 
Quote:
.PvUnen ik denk dat je gelijk hebt dat een dieet alleen niet genoeg is.Maar dus wel vermindering zal opleveren.Ben zelf sterk van mening dat geen stress hebben een belangrijke factor is.Dus niet gejaagd door het leven gaan zoals ik,dus ook dat je psychisch goed in je vel zit.


Het mooie is dat als je jezelf weer echt goed gaat voeden het ook psychisch stapje voor stapje beter en beter gaat. Zo heb ik dat in elk geval ervaren. Ik merk echt mega grote verschillen met nu en een jaar of 4-5 geleden toen ik met gezonde voeding begon.

Toch is dit nog wel een belangrijk en voor mij moeilijk punt waar ik naast voeding steeds weer aan probeer te werken.

 
vandaag voor het eerst helemaal geen brood gegeten ,heb helemaal geen honger gehad.Van morgen heb ik 2 gekookte eitjes gegeten.Tussen de middag heb ik 2 gehaktballetjes met yoghurt gegeten .En met avondeten alleen een kommetje yoghurt.Tussendoor heb ik wat kaasreepjes gegeten.

Wat betreft de supermarkt ,ik denk dat ik er wel regelmatig moet komen voor mijn vis .Of ik moet dat op de markt of bij de visboer kopen.

 
Henry,

Top man, geen brood, het gaat lukken hoor.

Maar je mist nu wel je koolhydraten vandaag. Probeer ook koolhydraten in te nemen, anders trek je waarschijnlijk niet.

Lia

 
ik kan niet zeggen dat ik ze mis van het brood, ik denk wel van de koeken en zoetigheid,inmiddels 3 weken geleden dat ik daarmee gestopt ben.(snoepen). De ontwenningsverschijnselen daarvan merk ik wel eens.Dit is helemaal het zelfde gevoel als dat je stopt met roken.

 
Henry,

Het is wel belangrijk dat je nog koolhydraten blijft gebruiken: honing, glutenvrije granen (witte basmatirijst, quinoa, gierst en boekweit).

Tussen de 50 a 100 gram koolhydraten.

Je kunt niet heel abrupt van een suikerverbranding naar een vetverbranding gaan door gewoon maar alle koolhydraten niet meer in te nemen. Als het zo gemakkelijk ging dan hadden we niet zoveel problemen met de spijsvertering hier op dit forum.

Lia

 
goed Lia, ik eet ook bijna elke dag een banaan of een kiwi.En bedoel je hiermee dat ik langzaam moet afbouwen met de koolhydraten ? dus in de toekomst helemaal geen koolhydraten of alleen fruit want daar zitten ook koolhydraten in.(kan het me haast niet voorstellen)Met basmatirijst en boekweit daar kan ik wel wat mee doen.

 
Henry,

Die banaan zou ik maar schrappen uit je menu, dat is een regelrechte suiker/zetmeel bom. Zo zul je in ieder geval nooit in een vetverbranding komen.

Het is inderdaad de bedoeling dat je langzamerhand je suikers afbouwt in de toekomst. Dat je overgaat op een vetverbranding.

Als je boven de 100 gram koolhydraten per dag inneemt kom je nooit in een vetverbranding, 100 gram is het kantelpunt.

Als je al fruit eet, neem dan zuur fruit. Een kiwi kan wel hoor.

Hier een lijst met voedingswaarde per voedingsproduct.

Lia

 
Lia, ik trek hier uit de conclusie dat wanneer je weinig tot geen koolhydraten eet maar verzadigde vetten,je overgaat tot vetverbranding.Hierdoor kom je niet aan.Dit in tegenstelling tot veel koolhydraten klopt dit ?

Na het lezen op dit forum wil ik graag het nuttigen van voeding met koolhydraten beperken tot 100 gram per dag (in de toekomst eerst wat afbouwen) anders wordt het best wel moeilijk voor me.Ik wil dan bijvoorbeeld basmati-rijst en zuurdesembrood ,boekweit ,aan mijn maaltijden toevoegen.Ik ben benieuwd hoeveel koolhydraten er in een gewoon brood zitten ,en hoeveel sneetjes ik mag eten ,en de rijst.Kan het nog niet opzoeken ,de website van voedingswaardetabel heeft bij mij problemen,anders ga ik even een andere website zoeken.

 
ik probeer het nog een keertje heeft iemand misschien een antwoord op mijn laatste post ,voor de duidelijkheid ik wil niet helemaal af van de koolhydraten ,dus 100 gram en dit dus straks gaan handhaven.Wat is jullie mening hier over ?

groetjes Henry

 
Quote:
ik trek hier uit de conclusie dat wanneer je weinig tot geen koolhydraten eet maar verzadigde vetten,je overgaat tot vetverbranding.Hierdoor kom je niet aan.Dit in tegenstelling tot veel koolhydraten klopt dit ?


In principe klopt het wat je zegt. Het is echter voor de meeste mensen niet zo simpel als steeds minder suikers eten en je komt vanzelf in de vetverbranding. Hiervoor heb je wel goede bijnieren, schildklier, lever etc nodig.

Verder is het enorm belangrijk dat je ook gaat kijken naar stress (fysiek, mentaal, emotionele blokkades etc) Deze kunnen net zoals giftige supermarktvoeding 24 uur per dag je bijnieren belasten. Je bijnieren sporen de lever dan aan om glycogeen om te zetten in glucose en af te geven aan je bloed. Hierdoor stijgt de bloedsuiker weer en kom je never nooit in de vetverbranding. Voor mij is dit laatste het moeilijkst. Gezonde voeding in je lijf stoppen kan iedereen, maar dit vind ik toch vaak wat lastiger :)

 
inderdaad helemaal niet goed stress ,ben zelf altijd gejaagd en gestrest ,de laatste tijd doe ik alles op mijn dooie akkertje ,en weet je wat het mooie is ? ik krijg hierdoor veel meer gedaan.Bijvoorbeeld eerst propte ik al het werk in één ochtend ,nu alles rustig aan.Alleen moet ik opletten dat het weer niet verwaterd.

 
Quote:
Ik eet: veel brood (volkoren)


Volkoren bevat tarwe en tarwe bevat heel veel toxische gluten. ZO zijn er nog wel meer granen waar iemand gevoelig voor is.Toxisch wilt zeggen dat de structuur van de graansoort door de loop der jaren, eeuwen zo verandert is door veredeling dat ze als klompen aminozuren in je darmen terecht komen. Gluten beschadigen je darmwand ook wel je tight junction genoemd. Dat kan wel jaren duren vandaar dat patiënten of doktoren nooit of niet de link leggen met een gluten intolerantie.

Wat gebeurd er nou precies als je meer dan 3 moleculen aminozuren ( granen ) direct in je bloedbaan terecht komen door een lekkende darm?

Je immuunsysteem erkent het als een antigeen en zal hierop reageren met antilichamen. Ook dat kan je lichaam lang volhouden zonder erge klachten. Maar ook je lichaam kent zijn grenzen! En daar waar genetisch je zwakke plekken zitten zal de immuun reactie zich uiteindelijk nestelen. Tis volgens mij een teken van je lichaam dat je met iets moet stoppen. Aangezien wij antigenen voornamelijk via de voedsel binnen krijgen in combinatie met een lekkende darm denk ik dat het je het moet zoeken in een voedsel gevoeligheid voornamelijk voor gluten

Hier een link:

 
bedankt EducateYourself, ik ben ook wel eens benieuwd naar witbrood ,de kinderen willen dat zo graag eten ,ik heb ze altijd uitgelegd dat dat niet gezond is en dat je beter volkorenbrood kunt eten.

 
Quote:
bedankt EducateYourself, ik ben ook wel eens benieuwd naar witbrood ,de kinderen willen dat zo graag eten ,ik heb ze altijd uitgelegd dat dat niet gezond is en dat je beter volkorenbrood kunt eten.


Witbrood, bruinbrood, volkorenbrood, maisbrood etc etc het bevat allemaal tarwe en tarwe is een toxische gluten. Henry verdiep je eens in deze materie!

Quote:
Als je dan toch brood eet neem dan biologisch zuurdesembrood van rogge.


Rogge is ook een toxische gluten

Couscous

Spelt

Rogge

Gierst

Tarwe

En in mindere mate Rijst en mais bevatten allemaal gluten

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.697
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan