psoriasis en voeding - voorstellen Henry

Ik geef toe dat ik niet alles weet ,bijv. de beestenbottenbouillon en als ik door rauwe melk en veel vet verstoppingen krijg stel ik wel mijn vragen.

 
Tanja:
Quote:
Hoe is het met jou nieren gesteld Henry? Ondersteun je die intussen? En met de verstopping, is daar al verbetering?


op de plaats waar ik zo'n spierpijn heb zit precies mijn nier ,toch lijkt het de spieren te zijn doordat ik last heb met bepaalde bewegingen.Ik weet niet waar ik nier klachten aan moet herkennen,plassen gaat goed.Een tijdje geleden heb ik mijn bijnieren ondersteund maar dit bedoel jij niet.

 
Waar ik aan moest denken bij jou verhaal: als je pijn voortkomt uit teveel aan afvalstoffen/ontgifting belast je je nieren, plus verstopping van de darmen belast de nieren, moeten harder werken ter compensatie. Slechte/onvoldoende nierfunctie zorgt voor afzetting afvalstoffen op de spieren/gewrichten/bindweefsel. Je zou nierthee kunnen drinken om ze te ondersteunen, bijvoorbeeld moerasspirea en kamille, dat is ook licht pijnstillend, niet langer dan 2 maanden achter elkaar hetzelfde kruid, anders treed gewenning op, afwisselen met peterselie, heermoes, goudsbloem. Let op kwaliteit en versheid.

Daarnaast je spijsvertering verbeteren zodat je ook de oorzaak aanpakt.

 
Beste Henry,

Herkenbaar verhaal. Mijn ervaring is dat je in zo'n geval vooral dient in te zetten op het herstellen van een optimale darmwerking om je nieren te ontlasten.

BBB werd hierboven al uitgebreid beschreven. Zelf zou ik in jouw geval een alg hieraan toevoegen om te ontgiften. Zelf hier goede ervaringen met chlorella maar spirulina zou nog effectiever kunnen uitpakken. Met de dosering van de rauwe melk kan je bekijken of mindere inname verbetering biedt. In het geval je koeienmelk inneemt, kan een overstap naar het lichtere verteerbare geitenmelk verbetering van de klachten met zich meebrengen.

Drink voldoende water opdat je nieren goed gaan werken. Nierthee is ook raadzaam in de preventie van het vormen van nierstenen.

 
Bedankt Tanja en Vivianne ,zoals jullie het omschrijven lijkt het erg de nier te zijn.Ontlasting gaat al beter.Ben meer vast voedsel aan het eten zodat ik vaker naar de wc kan.

 
Ik denk dat de pijn toch niet aan de nier ligt.Heb last van pijn op die plaats alleen tijdens het slapen ,dus als ik een tijdje in één houding heb gelegen.Ik moet vaak wisselen van houding.Ik hoef dan maar een klein beweginkje te maken of te ademen en krijg dan een pijn scheut.Mijn rug voelt krampachtig aan in bed.Overdag heb ik er niet zoveel last van.Echte spierpijn kan ik niet zeggen dat het is,kan ook een pees zijn.Heb er nu 4 weken last van.

 
Even een kleine update ,

Mijn heftige klachten zijn flink verminderd, de klachten die ik nu nog heb zijn minder heftig. Ik hoop dat deze trend doorzet, zodat ik weer normaal ga lopen. Nu zit ik even met een brand vraag. Ik ben erg dol op rauwe-melk. Ik drink 1 liter kefir per dag en 1 glas melk ,en regelmatig appelazijn. De eiwitten van melk zijn stevig en schijnen moeilijk verteerbaar te zijn. Een slechte eiwitvertering kan een auto-immuun probleem en lekkende darm veroorzaken.(auto-immuunziekte daar kamp ik mee) Heb nooit geen klachten van buikkramp of winderigheid. Wel heb ik last gehad van ingedroogde of harde ontlasting ,dit verdween door nog meer vet te eten. Graag wil ik meer melk gaan drinken ,mijn lichaam vraagt er ook naar. Kan dit geen kwaad en kan ik de conclusie trekken dat mijn eiwitvertering van rauwe melk perfect is ?

Henry.

 
Ik zou zeggen: Nee. Helaas Henry. Geen klachten hebben als buikkramp, winderigheid, buikpijn... dat zegt helemaal niets. En dol zijn op een bepaald voedingsmiddel dat duidt al op een verslaving. De ervaring heeft me geleerd dat dat voedingsmiddel dan meestal niet goed voor je is. Gluten en zuivel vallen ook als eerste af, bij de lekke darm. Ik heb het zelf ook (wat zoveel wil zeggen als te weinig maagzuur hebben en te weinig gal hebben) en ik heb toch stug 10 maanden zuivel gegeten en ik ben toen helemaal in mekaar gestort, zeg maar. Ook ik had geen winderigheid, buikkramp of buikpijn. Lees mijn verhaal hier: https://www.fatsforum.nl/topic/hier-komt-rapunzel

 
Goed dat jij er achter bent gekomen, en als je er maar beter van bent geworden. Er staan interessante dingen in je voorstel topic, heb nog niet alles gelezen. Het is lang niet zeker dat dit ook bij mij het geval is .Maar omdat je wat mankeert wil je het toch voor 100% kunnen uitsluiten. Binnenkort ga ik weer naar Ron Velthuis in Zutphen ,vorig jaar heb ik daar ook onderzoeken gehad (bloedonderzoeken ,ontlastingsonderzoek ,bijnier onderzoek )uit het ontlastingsonderzoek kwam naar voren dat mijn vertering niet helemaal in orde was. Oftewel calprotectine dit is een ontstekingsmarker deze was bij mij 52mg/kg (hoort beneden de 50 te blijven) Ik ga het hem vragen of dit met de eiwitvertering te maken heeft. Ook vraag ik weer naar een bloedonderzoek en ontlastingsonderzoek. Dus rapunzel jouw lekkende darm is vastgesteld alleen door een ontlastingsonderzoek ?

 
Ja, dat klopt Henry! Bij Ron Velthuis. En achteraf bekeken snap ik het ook helemaal. Vroeger heb ik geelzucht gehad (=lever). Later boulimia (= zoetigheid stouwen, het vet daarvan is opgeslagen in de lever). Weer later jarenlang gelijnd op vetarme en vetloze diëten. Dus die lever zit helemaal dichtgekoekt. En dan heb ik door bijnieruitputting/een zinkgebrek en leeftijd ook nog eens zowat geen maagzuur. Als je dan een wapf dieet gaat doen en dit 10 maanden stug volhoudt is het resultaat een lekke darm. Maar mijn darm was ook vast al lek, door tandartsenrommel/seroxat/stress/verkeerde diëten enz. Vandaar die auto-immune haarziekte op mijn veertigste. Vandaar die klachtenvrije periode op een rawfooddieet. Vandaar die puinhoop.

 
rawfooddieet ,je bedoeld hier mee zoveel mogelijk groente en fruit ,en beperkte maten vlees en zuivel ook nog mager ? dit dieet dieet schrijft dr.Pagano ook voor hij heeft vele mensen genezen van psoriasis althans dit schrijft hij,Ik heb dit boek thuis.Ik heb dit dieet ook even gevolgd.( 3 maanden)Maar ik viel hierdoor veel te veel af.Zijn geneeswijze is ook gebaseerd om de lekkende darm te genezen.Misschien dat het vetvrije een probleem is van zijn dieet.Hoe gaat het nu met je en wat bedoel je met de puinhoop heeft dit met de rawfood te maken ?

 
Nee Henry. De puinhoop heeft met het WAPF-dieet te maken. Op rawfood deed ik het altijd uitstekend. Omdat je dan de problemen omzeilt (maagzuur+gal). Lees mijn verhaal maar verder. En met rawfooddieet bedoel ik: enkel maar rauwe groente en fruit en noten/zaden eten. Verder niks. Je valt er inderdaad erg mee af.

 
Quote:
dit dieet dieet schrijft dr.Pagano ook voor hij heeft vele mensen genezen van psoriasis althans dit schrijft hij



ik ken een oudere dame die haar psoriasis heeft weggedronken met appelazijn (beutelbach).Verder heeft ze niets veranderd.

 
Bedankt Rapunzel en Marijan,

Heb ook wel eens gelezen dat iemand beter is geworden door appelazijn te drinken.Ik ga het wat meer drinken.De gedachte hier achter is natuurlijk de eiwitvertering bevorderen,en zo ben ik weer terug bij de basis.

 
Helaas heb ik ook last van psoriasis, ik had ook zoveel zalfjes en cremetjes gebruikt maar niks hielp of het was maar echt tijdelijk en kwam daarna 3x zo hard weer terug. Nu gebruik ik Calendulis Plus Cream van Grahams Natural

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/natuurgeneeswijze/124850-calendulis-plus-creme-samenstelling-en-prijsvergelijking.html

binnen 2 dagen zag ik al de genezing komen. Ik ben helemaal happy, want het is nu na 2 weken smeren 2 a 3x per dag zo goed als weg.

Dus echt een aanrader!

 
Het zijn de symptomen die je op deze manier bestrijd ,de ziekte zit van binnen en daar moetje aan gaan sleutelen.Je kunt het natuurlijk wel ter ondersteuning gebruiken.Ik ken het product niet maar ben wel nieuwsgierig bedankt voor de tip.

groet,Henry

 
Vandaag ben ik bij Ron Velthuis geweest.Heb vooral naar hem geïnformeerd over eiwitvertering.Hij vertelde me er niet zo heel veel over.Hij stelde in het begin een voedselallergie onderzoek voor.Maar ik wil dit misschien als laatste doen.Bloed wordt nu onderzocht op de lever ,schildklier ,iets van allergie en testosteron.Ook komt er weer een ontlastingsonderzoek.Ik ben benieuwd naar de uitslag.Vorig jaar heb ik ook een ontlastingsonderzoek gehad waar uit bleek dat mijn vertering niet helemaal goed is ,ook was er sprake van een ontsteking.Volgens een vragenlijst naar onderzoek voor een lekkende darm,blijkt dat er vrij wel zeker sprake is van een lekke darm.Aan de hand van deze aanwijzingen ga ik er van uit dat mijn darm lekt ,het is aan de hand van een ontlastingsonderzoek niet vast te stellen.Ik ga matigen met eiwitten ,en veel Beestenbottenbouillon eten.Heb van Ron ook betaine HCI gekregen.

 
Ik ben nu het AIP-Dieet aan het volgen.Ik lees dat je 4 tot 6 weken nodig hebt om er achter te komen of je goed reageert op bepaalde voeding.Dus stel dat ik slecht reageer op bepaalde voeding en ik elimineer deze 6 weken , zou ik dat dan moeten merken of heeft dit langere tijd nodig ?
Ik wil dit heel graag weten zodat ik niet voor niets dit dieet blijf volgen ,wat denken jullie ?

gr.Henry
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
501.406
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan