psoriasis en voeding - voorstellen Henry

Ja niks mis met kefir natuurlijk, maar één liter is ook niet zo veel. Laat je ook slagroom mee fermenteren om het vetgehalte wat op te krikken?

 
pike ik neem altijd 2 schenkels van ongeveer 350 gram ,en doe daar ongeveer 3 liter water erbij en keltisch zeezout.Op zijn laatst doe ik er blad selderij bij.In de schenkels zitten ook botten met mergel.

 
Als je niet eet, dan heb je ook niets om te poepen. Dus heb je wel een verstopping? Je lichaam houdt volgens mij alles vast wat tie binnenkrijgt, omdat het veel te weinig krijgt.

Ik ben alleen, mijn hele vriezer ligt vol met zakjes soep, bottenbouillon en stoofpotjes. 's Morgens uit de vriezer halen, 's avonds in een pannetje opwarmen. Ideaal!

 
Meer botten! Knieen, mergpijpjes, pezen, alles voor meer gelatine, alleen schenkel is geen bottenbouillon.

 
Bedankt voor de tip Tanja ,ik doe dit niet.Zal wat potjes biologische slagroom van de AH in huis halen.

 
Hoe lang laat je dat staan en ziet die bouillon er dan niet wat waterig uit?

 
Dat heb je helemaal goed Alexandra ,wil dagelijks weer naar de wc kunnen zoals het was.Nu is het opsparen binnen in de darmen.En er komt ook nog bij dat ik bijna helemaal niet beweeg door mijn klachten.Dit werkt de stoelgang ook flink tegen.

 
Pike de soep is niet waterig ,hij is het zelfde als die van mijn oma ,en die kennen de kneepjes van het vak van vroega maar al te goed.

 
Waar koop je die schenkels?

Zit er geen bio vleesboerderij bij jou in de buurt?

 
Ik heb gewoon een keer tegen een boer gezegd dat ik als hij ging slachten ik graag het niervet en de botten wil hebben. Daar hebben we een prijs over afgesproken en nu haal ik bijna elke keer als er een koe geslacht wordt de botten en het niervet op.

Je moet dan wel een redelijk grote diepvries hebben natuurlijk.

 
Tja die hebben verder geen grote botten denk ik. Geen boeren in de buurt?

 
Henry, je bent nu ruim een jaar lid van dit forum en het lijkt erop dat je nog niet echt buiten je comfortzone hebt gekeken. Het zijn behoorlijk beginnerstips waarmee we je nu bombarderen en het komt op mij over dat het allemaal nieuw is voor je. Neem jezelf eens goed onder de loep, los van de klachten, en zet de boel op het gebied van voeding eens goed op de rails.

 
Alexandra:

Ben toch behoorlijk trouw geweest aan de principes van Weston Price en daardoor een lange periode klachten vrij geweest.Ik geef ook toe dat ik foutjes gemaakt heb.Hier heb ik een tijdje geleden al eens over geschreven ,kan het zo één twee drie niet vinden om het te quote ,was een heel verhaal

Pike ik ken goede boeren in de buurt ,ze slachten af en toe.Ik ga om botten vragen.

 
Quote:
Tanja,ik ben bekend met artritis problemen ,ben geloof ik in november een jaar hier op het forum.In bijna een jaar tijd heb ik me redelijk netjes aan de waps gewoontes gehouden,op één dieet na ,dit was het dieet van dr Pagano ,heb hier een boek van gekocht.Dit dieet bestond uit het volgende :80% van je dagelijks eten moest bestaan uit groente en fruit,en 20% kip vis en mager vlees.en magere melk.Op een gegeven moment kreeg ik van mensen te horen dat ik te veel was afgevallen,had dit niet in de gaten ,want de weegschaal was kapot,toen ik weer ging wegen zag ik dat ik maar 58 kilo woog ik schrok hier van..Mijn normale gewicht is 68 kilo.Ben toen onmiddellijk gestopt met het dieet van dr Pagano .En ben veel gaan eten ,ook fout eten om snel veel aan te komen.Ben nu in 6 weken weer op mijn oude gewicht dus 68 kilo ,waar ik blij mee ben,behalve dan die klacht die ik hierdoor heb opgelopen.Sorry dat ik even het verkeerde pad op ben gegaan.Heb me laten verleiden door de mooie berichtgevingen van Dr Pagano die vele psoriasis patiënten genas.Met alle gevolgen van dien.Mijn ziekte is nooit over geweest ,maar ik kan je wel vertellen dat ik al ruim een half jaar van de zware tabletten af ben (methotrexaat).Bij mijn dochter van 8 is ook psoriasis geconstateerd zij had het ook best heftig ,wat ik het aller ergste vond.Zij heeft nu bijna geen klachten meer sinds wij biologische eten.Snoepen doen ze ook niet meer thuis,ze hebben daar geen behoefte meer aan.Ik wil weer kunnen eten ,anders neem ik misschien een paracetamol ,wil niet weer veel afvallen.


 
als ik mij soep in de koelkast plaats is hij de volgende ochtend helemaal opgestijfd ,dus deze is vet genoeg.De schenkel bevat ook veel vet.

 
Maar het gaat me er ook om dat alles wat geschreven wordt nieuw op je overkomt, zo lees ik je reacties, mijn interpetatie. Je weet hoe je goed moet eten en als we je er op wijzen lijkt het allemaal weer nieuw. Pak snel je oude ding weer op en ga je eens fatsoenlijk volgooienn met veel vetten en voeding. Succes!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.471
Berichten
501.373
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan