Politie

Ik heb die uitzending met Rypke en Huig ook gezien en het is wel verbazend dat die Rypke zo kalm en positief blijft na wat ie heeft meegemaakt. Intelligente vent is het zeg!
Dat ie een ego heeft zal best, want hij is niet vies van roken en drinken, in een andere uitzending zij hij dat ie elke dag om 4 uur paar biertjes drinkt zodat ie wat naar uit te kijken heeft...😂😲
 
Ik merk dat ik wat meer moeite met hem heb dan jij, Kevin. Eigenlijk hetzelfde als met die Huig Plug, waar jij ook al mee wegloopt. Ik hoor de arrogantie in de toon van de stem van Rypke. Hij veinst kalmte, hij is opgefokter dan jij denkt. Overigens was het natuurlijk ook heel dom van hem om door te rijden nadat er een wagen voor hem met een bord 'politie stop' reed. Dat was zijn ego dat dacht hier wel even aan te kunnen ontkomen. Hij had ook aan zijn hondje Trudie kunnen denken en juist kunnen de-escaleren. Dat is wat ik bedoel met opgefokt. We weten ook niet wat hij tegen die agenten heeft gezegd of nog meer heeft gedaan wat hij nu voor het gemak weglaat.

Mike
 
Met Huig Plug heb ik idd geen moeite mee, ik vind zijn reportages vooral interessant. Die Rypke kende ik hiervoor niet. Tis de eerste keer dat ik een uitzending van hem zag, en mijn eerste oordeel is van 'woohh wat weet hij veel'... hij lijkt me heel slim, maar ik ben het er wel mee eens dat hij erg betweterig is, vooral dat wijzende vingertje van hem. Ook het feit dat ie zo'n ambtenaar steeds opnoemt met het adres erbij is ook niet handig toch?
 
Dat komt omdat zijn ego denkt overal mee weg te kunnen komen. Hij roept hiermee nog veel meer onheil over zich af, omdat hij niet uit liefde handelt maar uit strijd,. Als ex-drankgebruiker weet ik dat dit o.a. voortkomt uit alcoholgebruik.

Mike
 
Met geloven gaat het altijd mis, de mens kan het nu eenmaal niet nalaten om het onbekende te willen vatten als iets materieels, zo zitten onze hersenen nu eenmaal in elkaar. Het "hogere" is onbenoembaar, terwijl we het zelf zijn, op he tmoment dat dit gerealiseerd wordt is er volkomen duidelijkheid.
 
  • Leuk
Waarderingen: Binc
Het is juist precies andersom. Zodra God wordt overgeslagen gaat het mis, zoals ik hier eerder vandaag al schreef:


Mike
 
Met geloven gaat het altijd mis, de mens kan het nu eenmaal niet nalaten om het onbekende te willen vatten als iets materieels, zo zitten onze hersenen nu eenmaal in elkaar. Het "hogere" is onbenoembaar, terwijl we het zelf zijn, op he tmoment dat dit gerealiseerd wordt is er volkomen duidelijkheid.
Gerard, ik denk dat jij doelt op de geloven die kunstmatig gemaakt zijn? Zoals de huidige Koran? Herschreven om het echte doel niet te dienen. Of zit ik ernaast?
 
Hij schrijft: met geloven gaat het altijd mis. Nee, zonder geloven gaat het altijd mis. Alleen gekaapte geloven gebaseerd op angstzaaierij, daar gaat het wel altijd mis ja. Het is precies hetzelfde als met de recente discussie over overheden: alleen maar omdat BEDREIGERS zich opwerpen als autoriteit in de vorm van geestelijken of regeringen wil nog niet zeggen dat alle geestelijken en regeringen niet deugen. Gooi het kind niet met het badwater weg!

Mike
 
Dat is zeker aan de orde. Feit is wel dat dergelijke geloven voor velen de norm zijn geworden. Ik begrijp de reactie van Gerard dan ook wel. Valse geloven worden opgelegd. In werkelijkheid laat geloof zich niet sturen of dwingen. Evenals dat liefde zich niet laat sturen en dwingen wat beiden wel de huidige norm is geworden. Evengoed is deze corrupte overheid een zeer slecht voorbeeld. Ook voor de mensen die wakker zijn omdat het huidige beeld van de overheid voor menigeen de norm is geworden. Dus dan deugt de overheid niet. Maar goed, lijkt me duidelijk zo. Wie weet wil Gerard mijn vraag nog beantwoorden en denkt hij er zelf heel anders over.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.837
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan