Politie

Diversiteit bij de Politie. Neem die lui dan ook niet in dienst!



MAASTRICHT - Een medewerker van de Limburgse politie is vrijdag ontslagen. De man zou onder meer contact hebben gehad met mensen uit het criminele milieu, het ambtsgeheim geschonden hebben en politiesystemen hebben geraadpleegd voor oneigenlijke doeleinden. Hij was eind juli vorig jaar al buiten dienst gesteld.



https://www.telegraaf.nl/nieuws/1707536310/politiemedewerker-ontslagen-om-contact-met-criminelen?utm_source=t.co
 
Mag ik jou er aan herinneren dat je nog niet zo lang geleden van mening was dat 'vluchtelingen' ook prima ingezet zouden kunnen worden in diverse arbeidssectoren van de samenleving, waaronder de bouw? Enig idee hoeveel bouwmateriaal er dan zou verdwijnen?

Mike
 
Ja, dat weet ik nog. Had iets met agressie van die lui te maken dacht ik uit me hoofd. En dat ze die materialen gebruiken voor die agressie. Ik zou geen schatting kunnen maken wat er verdwijnt.
Hoewel ik vind dat ze gewoon het land uit moeten maar dat met dit huidige kabinet niet gaat vind ik wel dat ze meer moeten doen dan nu. Wellicht een idee om ze verplicht hun eigen huizen te laten bouwen binnen bepaald tijdsbestek. Dan kunnen ze als de behoefte hebben in elk geval elkaar afmaken. Ruimt lekker op.
 
Dit is toch ergens in Nederland. Wat hier gebeurd om welke reden is mij onduidelijk.

?s=20
 
Hoewel ik deze actie niet per definitie goedkeur moeten dit soort gebeurtenissen wel in de volledige context gezien worden. We weten niet wat er vooraf ging aan deze situatie en hoe irritant deze vrouw was bij het hinderen van de werkzaamheden van de agenten. Ik heb eerlijk gezegd wel een vermoeden, want je ziet ook nadat ze tegen de vlakte wordt geduwd of geslagen dat ze telkens terugkomt! De agenten hadden haar echter ook in de boeien kunnen slaan en op die manier onschadelijk kunnen maken.

Mike
 
Ja, het is een deel van een verhaal. Ik vind inderdaad ook dat ze haar beter gewoon op hadden kunnen pakken toen ze door ging. Dan had ze af kunnen koelen.
 
Dat is genuanceerde kritiek. Als je zo'n filmpje ziet is het heel makkelijk om vanuit emotie te reageren, maar context is alles!

Mike
 
Het is genuanceerd omdat het maar het halve verhaal is wat zichtbaar is. De rest moeten we maar naar raden. Als ze het er zelf naar gemaakt heeft dan terecht. Zo niet dan hadden ze het anders aan kunnen pakken.
 
Nee, het is nog steeds niet OK als ze het er zelf naar heeft gemaakt. De politie moet professioneel handelen en de-escaleren. Zij had in de boeien geslagen moeten worden, dat was de enige juiste respons geweest.

Mike
 
Dus, als ik dat in eerste instantie zeg dat ze af kan koelen dan bekijk ik het vanuit emotie.
Als ik in 2e instantie zeg dat als het terecht is zit ik ernaast. Denkende aan de filmpjes dat vrouwen niet verbaasd moeten zijn als ze terug geslagen worden. Ik denk dat ik je dan gewoon simpelweg niet meer begrijp.
 
De politie moet handelen vanuit hun functie en dat is ordehandhaving. Je bewaakt de orde niet als je mensen gaat slaan, ook al word je zelf aangevallen. Je hebt een knuppel, een pistool en een Taser als laatste redmiddel. De beste manier om de orde te bewaken is juist de-escalatie, zorgen dat het niet nog verder uit de hand loopt.

Als burger mag je terugslaan als je geslagen wordt, maar de politie heeft andere middelen, zoals handboeien. Zij had geboeid in de dienstwagen kunnen afwachten terwijl de agenten hun werk deden. Als ze het dan nog niet heeft begrepen kan ze altijd meegenomen worden naar het politiebureau en daar een paar uurtjes in de cel zitten om af te koelen. Hoe dan ook, haar vloeren is de slechtst denkbare actie gezien de vele alternatieven die beschikbaar zijn voor de politie!

Mike
 
Dat snap ik en ben ik ook met je eens. Als je goed het filmpje bekijkt dan denk ik dat die agent ook in eerste instantie van plan was om haar in de boeien te slaan. Het is kort zichtbaar maar op het moment dat hij op haar af loopt steekt hij zijn hand uit naar daar waar ze volgens mij de boeien bij zich dragen. Hij kreeg alleen de gelegenheid niet denk ik omdat ze hem sloeg. Hieronder het verhaal. En daarnaast de rest van de film. Zelfs als ze gearresteerd worden gaat ze nog door.



De vrouw die in de nacht van donderdag op vrijdag werd gearresteerd op het Stadhuisplein in Rotterdam heeft eerder die avond gevochten met een portier. Dat zegt de politie vrijdag in een reactie.In een eerder opgedoken video is te zien dat de 25-jarige vrouw in discussie gaat met agenten, tijdens een aanhouding. Volgens de politie werd haar 27-jarige vriend in de boeien geslagen. Daarop kwam zij verhaal halen.[article:169133:Arrestatie uitgaanspubliek Rotterdam escaleert: politie met omstanders op de vuist]ToiletjuffrouwDe politie zegt dat de vrouw tijdens de stapavond ruzie kreeg met een toiletjuffrouw van een horecagelegenheid aan het Stadhuisplein. Een portier die het zag gebeuren sprak haar daar op aan. Daarop haalde de vrouw uit. Zij zou hem onder andere hebben geslagen en geschopt.[quote:Ilya Breitner,maker video:'Dit ging veel en veel te ver']Haar vriend zou volgens getuigen met een stoel hebben gegooid en de portier een nekklem hebben geven. Buiten werd de politie ingeschakeld. Agenten zetten de man tegen de bus om hem te boeien, maar zijn vriendin probeerde de aanhouding te voorkomen.ArrestatieVolgens de makers van de video ging de arrestatie er hardhandig aan toe. "Dit ging veel en veel te ver. Dit is gewoon machtsmisbruik. Die man (de politieagent red.) kon haar ook gemakkelijk in de boeien slaan," zegt Ilya Breitner.Volgens de politie heeft de agent in de video geweld moeten gebruiken om de vrouw onder controle te krijgen. "Hij heeft dat volgens de procedure gemeld en dat wordt bekeken." De portier deed aangifte tegen de twee en ze zitten nog vast.[article:169133:Arrestatie uitgaanspubliek Rotterdam escaleert: politie met omstanders op de vuist] Bron: RTV Rijnmond.



https://www.dumpert.nl/item/7443713_2702adc6
 
Zij had ook in de boeien moeten worden geslagen, punt. Ze was zeer waarschijnlijk zo dronken als een tor en ze had in de cel haar roes moeten uitslapen. Vandaag de dag worden vrouwen dankzij dat fijne feminisme grof in de mond en handtastelijk als ze een slok op hebben. De politie weet dit en kan hiernaar handelen - op een professionele manier.

Mike
 
Gezien het feit dat haar vriend ook gearresteerd werd lijkt dat ook niet iemand die de boel onder controle heeft. Desondanks gaf ik al aan dat ze beter gearresteerd kon worden om af te koelen.
Inderdaad op een professionele manier. De agent hief in eerste instantie alleen niet zijn arm om haar te slaan. Hij hief beide armen omhoog tot handhoogte. Ik denk omdat ie haar wel degelijk in de boeien wilde slaan. Door haar actie liet hij zich mee slepen. Zo denk ik het althans op de video te zien. Desondanks begrijp ik niet waarom mijn eerste reactie te genuanceerd en emotioneel zou zijn aangezien ik van mening was dat ze beter gearresteerd kon worden om af te koelen. Maar goed, dat maakt me verder niet uit eigenlijk. Het was overigens een oude filmpje begrijp ik achteraf. Ik dacht dat dit recentelijk was.
 
Dat is genuanceerde kritiek. Als je zo’n filmpje ziet is het heel makkelijk om vanuit emotie te reageren, maar context is alles!

Was meer in het algemeen. Niet zo snel alles persoonlijk nemen, Binc, niet de eerste keer dat je een algemene 'je' aanziet voor een persoonlijke!

Mike
 
Hierboven gaf ik aan me er verder niet druk over te maken. Vat het dus niet persoonlijk op. Ik probeer oprecht een aangedragen standpunt te begrijpen wat ik op het moment zelf niet begrijp. Ik zie niet goed in wat daar persoonlijk aan is?
 
Wat is er mis mee om een verhaal duidelijk te willen hebben? Ik zie werkelijk niet wat daar persoonlijk aan is? Dit hebben we al eens eerder gehad. Toen was je argument dat ik je geen gelijk wilde geven. Daar gaat het mij helemaal niet om. Het gaat erom dat ik het verhaal wil begrijpen en helder hebben over het onderwerp waar het op dat moment over gaat. Heeft niks met mij persoonlijk te maken. Iets willen begrijpen waar het exact over gaat is iets anders dan iets persoonlijk opvatten in mijn beleving. Ik zie serieus niet in wat daar mis mee kan zijn.
 
Ik denk dat we het hier maar bij moeten laten. De vorige keer wilde je het al niet snappen en nu ook niet. Je bijdrages worden verder zeer gewaardeerd en zo hebben we allemaal wel wat.

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.906
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan