Politie

Of stickum juist wel heel bewust ?



De politie is in verlegenheid gebracht door een foto die op internet circuleert. Daarop is een motoragent te zien die vrijdag bij het boerenprotest in Den Bosch aanwezig was. Op zijn motor is een sticker geplakt met de boodschap: ‘Ik rem niet voor’..., gevolgd door een afbeelding van een klaverblad, verwijzend naar GroenLinks-leider Jesse Klaver.

https://www.destentor.nl/binnenland/politie-in-verlegenheid-gebracht-door-sticker-op-motor-ik-rem-niet-voor-klaver~ab0132c5/?utm_source=twitter&utm_medium=social&utm_campaign=socialsharing_web
 
Gekopieerd van Facebook


Reactie van Hero Brinkman voor deze groep:
Beste Jan, Ik ben 33 jaar politieman geweest en heb daarnaast 12 jaar bij de ME in Amsterdam gewerkt. Ik heb alle beelden op internet van de betoging van gisteren gezien en ben aanwezig geweest bij de boerenbetoging van 16 oktober. Mijn conclusie is dat de politie exceptioneel nadrukkelijk aanwezig was, zowel op 16 oktober maar zeker gisteren. De (politieke) bedoeling was i.i.g. gisteren kennelijk om de betoging “uit de hand te laten lopen”. De politie lokte duidelijk uit tot rellen. Dit heeft een politieke reden omdat media en politiek het dan vervolgens niet meer over de inhoud van de betoging hoeft te hebben maar over de vorm, dus i.c. het geweld. Gelukkig hebben de ondernemers zich in gehouden. De regering zal ervan uitgaan dat deze problematiek op korte termijn zijn demonstratieve vervolg gaat krijgen en dan vervolgens opnieuw proberen de betogers uit te lokken. Enkel om de publieke opinie te beïnvloeden. De organisatie heeft een fout gemaakt door Hans de Boer van VNO NCW en zijn slippendrager van het MKB en tevens Maxime Verhagen van Bouwend Nederland uit te nodigen en aan hun zijde te laten demonstreren. Let wel dit zijn pionnen van CDA (Hans de Boer en Verhagen) CDA en van de VVD Jacco Vonhof vz MKB). Zij hebben deze actie echt met Rutte door besproken en zij zouden echt nooit hierin participeren zonder zijn toestemming. Dit is het belang van de grote beursgenoteerde ondernemers en niet van de kleine bouwondernemer baggeraar boer noem maar op. Ik hoop dat de organisatie voor de volgende keer deze achtergronden ter harte neemt. Veel succes!


Bron https://www.facebook.com/burgerbondnederland/
 
Voor de zoveelste keer is transparantie ver te zoeken bij de politie. VIK verwerpt de klacht van de andere bedrijven. Maar VIK weet ook dat wanneer agenten een eigen bedrijf hebben deze agenten helemaal niet betrokken mogen worden bij aanbesteding procedures. Je mag nog niet eens een flesje wijn als gift aannemen als je in dienst bent. Zowel intern als extern niet. Dan mag je jezelf komen verantwoorden. Het zal wel te maken hebben met een gevalletje bezuiniging en personeelstekort dat dit wel gebeurd is. Belangenverstrengeling!


https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel/4935051/politie-aanbesteding-belangenverstrengeling-agenten-eerste-hulp
 
Je zal maar politieagent zijn?

Kan elke politieagent wel in ‘het reine leven’ met zijn geweten? Je moet alle taken uitvoeren die meer en meer in strijd zijn met je eigen geweten. Nergens was dit beter aantoonbaar als in Frankrijk waar de politie een duidelijke geweldinstructie kreeg opgelegd om kost wat kost de Gele hesjes beweging de kop in te drukken. Mensen voor het leven verwonden en zelfs met militaire wapens te doden omdat de ‘staat’ dit vereist.

Deze van bovenaf opgelegde geweldinstructie kent ook een boemerang effect, …


Dit melde een Engelse krant op 8 november (we geven geen link en herschrijven de tekst vanwege mogelijke copyrights, dat mag je zelf opzoeken zoals de burger journalisten ook doen)

Door de burger protesten raken steeds meer politieagenten zelf gewond. Door de hardhandige optredens van de politiemacht, dit hebben we talloze malen kunnen zien in de YouTube video’s waar de politie steeds weer opnieuw de agressor is. De vreedzame protesten worden door Antifa groepen die duidelijk herkenbaar zijn aan hun zwarte kleding, verstoord met geweld en vernieling. De gele hesjes / gilets jaunes mogen niet meer gedragen worden waardoor de originele actievoerders zich niet meer duidelijk kunnen onderscheiden van de oproerkraaiers. 7 november werd onthult dat 10.790 politieagenten en gendarmes gewond raakten en 25 werden gedood tijdens het uitvoeren van hun taken.

Maar, vraag ik mij hardop af, zou jij niet woest worden als je staat te praten met iemand die vervolgens vol getroffen wordt door een projectiel op ooghoogte, afgevuurd om iemand te verwonden en niet om preventief uit te schakelen bij geweldpleging. Zou jij die politieagent ook niet zijn vet willen geven als antwoord op dit geweld, of … willekeurige elke agent die toevallig in de buurt staat, …. ? Geweld roept geweld op, dat is altijd al zo geweest en de meer als honderd uur video kijken bij de protesten in Frankrijk schetsen geen positief beeld op van de “ordehandhavers”, de politie.

Daar bovenop komen dan nog de vele zelfmoorden van politieagenten waarbij het officiële cijfer dit jaar op 52 staat.

https://gedachtenvoer.nl/2019/12/02/je-zal-maar-politieagent-zijn/
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.891
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan