Poliepen - voorstellen Romagi

Bij www.forefronthealth gebruiken ze sinasapelsap met wat zout. Dat zou de goede suiker zijn (fruitsuiker) voor de schildklier en de lever.
Het heeft met adrenaline en stress te maken.
Maar ze hebben veel tekst en als ik het dan nogmaals wil nalezen kan ik het niet meer vinden.
Gelukkig krijg ik heel netjes (lief) antwoord als ik wat vraag.
Sinasappelsap en andere sapjes kon ik aanvankelijk heel slecht verdragen maar gaat nu heel wat beter. 100% beter moet ik afwachten.
De grap is dat dit sap wel zorgt voor een betere medewerking van de darmen tijdens het spoelen.

Deze zin begrijp ik niet helemaal.

With the juice, we typically recommend roughly 0.3 ml of sale per 240 ml of juice.

Ik wil weten wanneer en hoe vaak ik sap kan gebruiken. per dag.
bedoelen ze 30 ml VAN de 240 ml? dat is dan een volle eetlepel of zoiets?

Ik zal straks nadere info vragen.
 
Fructose is NIET goed voor de lever en kan zorgen voor leververvetting! Zelfs het Diabetes Fonds erkent dit:

Je lever kan maar een beperkte hoeveelheid fructose omzetten in energie. Krijg je te veel suiker, en daarmee te veel fructose binnen, dan wordt maar een deel omgezet in glucose. Het andere deel wordt opgeslagen als vet. Dit noem je leververvetting.


Mike
 
Dank, het gaat in dit geval om de combi MET zout.
Ik zal straks een stukje tekst met uitleg opzoeken voor wie geinteresseerd is.
Plus ik hoop meerdere info te vinden over deze combi. Niet alleen van FFH.
Ik sta in ieder geval open voor andere inzichten.
De combi sinas-sap plus eigeel plus olie kwam hier in het verleden ook vaak voorbij.
 
Oke, nu je het zegt gaat er weer een lichtje branden.
Destijds was ik zeer gevoelig voor allerlei zure sapjes, ook appelsap dat toch niet erg zuur is. Ik drink ook nooit sapjes uit winkels/flessen.
Die gevoeligheid is absoluut verminderd (ben er zelf verbaasd over maar des te beter) dus zal eens citroen proberen. Honing erbij?
Die combi MET zout kan ook met kersensap of appelsap wordt gezegd.
Wat zij adviseren zou toch echt nog ergens anders ook te vinden moeten zijn - voor de zekerheid.
 
Onder Histamine no. 7 en 8 staat deze tekst:

Kalium en natrium hebben elkaar nodig​

Neem bijvoorbeeld sinaasappelsap, boordevol kalium, maar je lichaam kan de kalium niet gebruiken zonder genoeg natrium, ofwel zout. Als iemand sinaasappelsap drinkt en niet genoeg zout binnen krijgt om het kalium in de cellen te krijgen, dan wordt er histamine vrijgelaten om dit probleem op te lossen. Histamine zorgt ervoor dat de celwanden meer doorlaatbaar worden zodat het kalium dan zonder zout in de cellen kan. Wat ik een interessante gedachte vind!
unquote.

Geen idee waar dat destijds vandaan kwam. Binc misschien.
 
Malabsorbtie is een van de termen die genoemd worden bij darmklachten. In deze term herken ik me wel.
De ontl. blijft te lang in de darmen aanwezig.
Blijft ergens hangen bij de klep van Baudin.
Na 1 dag heeft darmspoelen geen zin, na 2e dag redelijk succes maar altijd eerst ingedikt en DAARNA slecht verteerd.
Zoekende op slechte vertering geeft lange teksten van klachten van de gezondheid. Ik heb me altijd zorgen gemaakt over die slechte vertering.

Ik focus nu op de trage schildklier die nog een schepje erbovenop doet wat betreft de stoelgang en de algehele gezondheid.

Lezende naar de verhouding van kalium/natrium in het lichaam kan zo iets simpels van invloed zijn op het lichaam en de stres.

Het kan zijn dat er iets heel simpels ten grondslag licht aan mijn gezondheid. Maar hoe kom ik erachter.


Maar dan heb ik iemand nodig die zeer goed op de hoogte is van dit soort problematiek en verder durft te kijken dan de neus lang is en het hele plaatje overziet.

Na de Kerst een afspaak voor acupunctuur en speciale kennis om door te meten.
https://www.acupunctuur-zhong-jiao.nl / Haarlem

Timewaver Frequency

De Timewaver Frequency is een bioresonantie systeem, die analyseert, uitmeet wat de fysieke en mentale gezondheid kan ondersteunen en behandelen. Je zit als het ware aan de accu, met twee staven in de handen, en wordt weer opgeladen. Bacteriën, virussen kunnen ook worden uitgemeten.

Er is een verbetering van de energieproductie in de cellen, aanmaak van eiwitten en de stofwisseling.

.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb al veel geschreven hier op het foum en in al die jaren veel gelezen.
Over mijn eigen sores kan ik een boek schrijven.
Al met al zijn de darmen rustig en moet ik blijven spoelen = geen probleem.
De stoelgang blijft slecht verteerd. en dat kan de reden zijn van gezondheidsklachten.

Een gesprek gehad met iemand die acupunctuur doet en tevens arts was. Internist.
Nu adviseert ze me een afspaak bij de Internist.
Zou ik wel willen, maar ben bang voor de vele kosten.
Eerst een gesprek.
Dan terugkomen voor verschillende onderzoeken. Artsen moeten zich aan protocollen houden. Dat betekent dat ze niet zelfstandig iets anders kunnen verzinnen. Info vooraf via de zorgverekering is ook vaak moeizaam is mijn ervaring. Inloggn bij de ZV gaat moeizaam. Aan een behandeling zitten kosten verbonden die op een lange lijst genummerd zijn. (zonder zoekfunctie).
Onlangs 2x een onderzoek gehad - evenwichtstoornis en neuroloog waarvan ik de rekening nog moet krijgen. Stelde allemaal niets voor.
Als ik eerst naar de huisarts ga (gratis) moet ik al weeeeken wachten voor een afspraak.
Van het LAR-syndroom hebben ze nog nooit gehoord.
De klacht nu is DUIZELIGHEID.
Zou me niet verbazen als het vit B-12 tekort is.
Tekorten opgelopen door jarenlange slechte vertering.

Zijn er hier mensen die ooit naar een Internist zijn geweest?
 
De acupuncturiste heeft achteraf niet alles in rekening gebracht.
Vandaag geweest voor wat naalden in mijn hoofd.
Ik kon echt merken dat ze een reguliere opleiding heeft gehad. Ze heeft tich keer gezegd - ga naar de huisarts - en ook de internist wordt geadviseerd.
Inmiddels heb ik gezocht op internist en dit zijn o.a. de onderzoeken die ze doen . Rontgenfoto (met contrastvloeistof),
MRI (magnetische velden)
Echografie (geluidsgolven)
CT scan of CAT scan (met contrastmiddel en lege darmen) -Telebrix Gastro
en
PET scan (m.b.v. radio actieve vloeistof.)

Ik kwam erachter dat ik in 2017 bij een arts was ZH en DIE adviseerde CT-scan en vezels. Ik was dat vergeten . Vezels is alles wat ze adviseren en darmen stilzetten. .

In 2008/9 heb ik al de vereiste onderzoeken gehad maar toen had ik me niet ingelezen. Bovendien werkten mijn darmen normaal, dat werd pas anders in Juni 2009.
Als ik nu mijn darmen leeg moet maken met troep heb ik er veel meer last van. I.p.v. een uurtje af en toe op de WC loopt het gegarandeerd de hele dag.
Of je moet een "papje" eten dat lang in je darmen blijft zitten.
Dat wil er bij mij dus helemaal niet uit.
Het staat me allemaal helemaal niet aan.
Maar ZE liet duidelijk merken dat ik veel te veel de touwtjes in handen wil houden bla bla bla.
IK - sinds de grootste fout in mijn leven klopt dat helemaal.

Ik kon ook merken dat ze hier helemaal geen begrip voor heeft.
Ze zijn nu eenmal opgeleid met protocollen en medicijnen, is niet mijn ding.

Er bestaat een B12 stichting en ga mijn aandacht richten op een arts die denkt in die richting. Liefst in de buurt. Zie een adres in de Bijlmer maar moet nog zoeken naar dichtsbijzijnde bus/tramhalte.
Blijkt daar ook een Iternist te zitten. Reguliere aanpak en prijzen.
B12 arts Bijlmer
Even laten bezinken of dat verstandig is.

Er bestaat een pil die je kunt slikken voor de dikke darm. Maar die gaat eerst door de dunne darm. Waarom kan die pil de dunne darm niet in beeld brengen?
Je moet een slangetje slikken.

EIGENWIJS = Eigen Wijze. Niks mis mee toch?

De acupuncturist (regulier) droeg /liep constant met een mondkapje op en af.
 
Laatst bewerkt:
ZONULINE
In 3 verschillende onderzoeken had ik zonuline.

Zonuline speelt een belangrijke rol in het functioneren van de Tight Junctions. Bij schade of irritatie van de darmwand komt zonuline vrij in de darminhoud. Het gehalte kan in de ontlasting worden gemeten. Een toename van zonuline in de ontlasting duidt op een toegenomen doorlaatbaarheid van de dunne darm en dus een lekkende darm.

De meest voorgeschreven medicijnen om collagene colitis te behandelen zijn de medicijnen entocort en budenofalk.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog eens gezocht naar de verschillende benamingen van darmklachten. Ze weten niet wat de oorzaken zijn, het lijkt allemaal op elkaar, d.w.z. ontstekingen en het wordt allemaal met medicijnen behandeld. Daar heb ik helemaal geen zin in.
Bovendien hanteren reguliere artsen protocollen, ze mogen nog geen aspirientje voorschrijven als het protocol dat niet voorschrijft.
Ook geen zin in.
 
Ik ben aan het zoeken naar een orthomoleculaire arts in de buurt.
arts Kleipool was ik de laatste tijd niet zo tevreden over maar kan altijd nog.
Gevonden iemand die o.a. rectale ozontherapie doet.
Nog nooit eerder van gehoord.
Voor de grap zet ik de prijslijst hieronder. Wordt je niet vrolijk van.

Ik zie wel dat ze heel veel dingen doen o.a. injecties geven tegen tekorten.

Wat betreft mijn darmen die zijn zeer redelijk rustig momenteel. maar tevreden ben ik HELEMAAL niet.
Steeds erg koud, duizelig, zere knie waardoor mijn linker been tijdens het lopen vanzelf scheef gaat. B12 tekort?
d.w.z. in de praktijk dat ik plotseling niet durf te fietsen en ook niet lekker loop. Dat schiet dus niet op.
 
Zo goed als zeker dat ik de B12 stichting in de Bijlmer ga afzeggen. Te duur. Via Kleipool kan ik - indien gewenst - injecties krijgen. Dus weet hij ook welke bloedwaardes getest moeten worden.
Alle artikelen doen me denken aan de schildklier. De gemeten waardes zeggen niet zoveel. Mensen hebben klachten met verkeerde waardes of voelen zich goed met verkeerde waardes.
B12 heb ik altijd wel geslikt maar meestal verborgen tussen andere supplementen. Nu heb ik dus B12 1000 mcg. Ik neem er 1 in de ochtend en 1 tegen de avond. Zo,n hogere dosis moet ook zijn tijd krijgen om te werken lijkt me.
In Lab-uitslagen moet nog te zien zijn (bloed/ontlasting) hoe het met de rest van de gezondheid is. Weet ik over 2 weken.

Ik blijf het raar vinden dat de ontl. waardes steeds disbiose aangeeft.
Naar mijn eigen intuitie heeft het te maken met de klep van Bauhin. Als het daar blijft hangen blijft het in de dunne darm zitten en kan pas doorschuiven als ik de dikke darm heb leeggemaakt.
Dan gebeurt er iets (2e systeem) dat alsnog de ontl. die er achter zit een zetje geeft. en alsnog na een kwartierje naar buiten komt.
Ik ga er vanuit dat dit voor artsen iets onbekends is. Maar mijn lichaam vertelt de waarheid, niet ik.
Goed leeg (dik en dun) geeft 3 dagen lang geen enkel teken dat ik moet spoelen. Ook vreemd. Dooie boel daar van binnen.
Mij werd gevraagd waarom ik niet een beetje bitterzout probeer.
Zou ik kunnen doen.
Maar gezien mijn ervaringen met 3 dagen stoelgangthee en pas de 4e dag 3x op 1 dag vanzelf naar de WC betekent dat ik 4 dagen thuis moet blijven. Ik wil 100% zeker weten dat ik veilig de deur uit kan.
Thee of bitterzout moet in 1 keer alles eruit gooien dan heb ik er iets aan.
100% slecht begonnen (ooit) geef ik nu een 90% verbetering.
 
gisteren na een lange tijd weer sinasappelsap gedronken met 2 eigelen geen olie. (in plaats van grapefruitsap)
Paar uren later begon darm lekker te krampen. Is oke
Daarna 1,5 uur bezig geweest met 2 spoelingen. is oke.
Sap heeft wel een geweldige impact.
Daar kan bitterzout niet tegenop.
Eens kijken wat het Lab nog kan vinden.

Vraag aan mensen met darmproblemen.
Wie wil er ook eens grapefruitsap met eigeel en olie proberen.
Is een leverreiniging.
Wat voor impact heeft dat?




.
 
Ik ga hier maar door over een ontstoken knie en Ivermectine.
Ik was bij de fysio en die constateren geen knieklachten van slijtage. Wel een ontstoken spier die over de knie loopt.
Klachten zitten BOVEN de knie en niet eronder.

Patella femoraal pijn en/of vastus medialis.

Daar zijn oefeningen voor die ik moet opzoeken op internet of anders nogmaals naar fysio om oefeningen te doen.
Bij eerste snelle zoektocht vind ik oefeningen voor onder de knie.
Veel zitten kan zoiets veroorzaken blijkbaar.
Toch denk ik eerder aan een verband tussen een doorlaatbare darm, die voor ontstekingen zorgt.
Doorlaatbare darm is aangetoond.
Zou Ivermectine helpen bij ontstekingen van een doorlaatbare darm?
Misschien gewoon maar proberen.
 
Ik ben al langer gedurende de dag erg koud. Truien helpen niet. Heb nu weer even een flesje warm water genomen tegen mijn buik. Zoiets simpels helpt wel.
Vandaag was het heel duidelijk. Verwarming stond al aan, zonnetje schijnt dus huis is niet koud. Huis al gestofd, buik al leeg, toen 2 spelt/rogge crackers met geitenkaas/roomboter en 1 koffie = dagelijkse routine. Straks moet ik weg en alles loopt op rolletjes.
En dan opeens weer zooooo koud en witte vingers. . temp geeft 36,5.

Word ik koud van deze voeding of de koffie? Wat gebeurt er in het lichaam dat ik zo koud word?

Ik drink al jaren 1 koffie per dag. Nooit last gehad.

Uitproberen met koffie weg laten? Een van de weinige dingen waar ik smorgens nog van genieten kan. Maar als het moet dan moet het.

Ik weet heel zeker dat ik dit pas de laatste jaren heb.
Schildklier? Buik?
Straks maar weer eens zoeken op google.
 
Laatst bewerkt:
Misschien is een elektrische kruik iets voor je.

Een paar maand terug heb ik voor mijn ouders zo'n ding gekocht omdat mijn vader het vaak koud heeft en ook last heeft van zijn rug.
Ik heb geprobeerd deze online terug te vinden maar blijkbaar is hij daar waar ik hem gekocht heb niet meer leverbaar.
Maar hier een plaatje van degene die ik heb gekocht om je een beetje in idee te geven
kruik.jpg

Deze kruik kan je opladen en heeft een band waardoor je hem makkelijk om kan doen en dus ook blijft zitten. Laad erg snel op trouwens waardoor je hem vrijwel direct kan gebruiken.
Maar het is voor mijn vader ideaal, hij gebruikt hem voor zijn rug en als bonus krijgt hij het nog warm ook.

Het zal je lichamelijke problemen niet oplossen maar het kan wel wat verlichting bieden.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.780
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan