Poliepen - voorstellen Romagi

Romagi

Well-known member
Bij www.forefronthealth gebruiken ze sinasapelsap met wat zout. Dat zou de goede suiker zijn (fruitsuiker) voor de schildklier en de lever.
Het heeft met adrenaline en stress te maken.
Maar ze hebben veel tekst en als ik het dan nogmaals wil nalezen kan ik het niet meer vinden.
Gelukkig krijg ik heel netjes (lief) antwoord als ik wat vraag.
Sinasappelsap en andere sapjes kon ik aanvankelijk heel slecht verdragen maar gaat nu heel wat beter. 100% beter moet ik afwachten.
De grap is dat dit sap wel zorgt voor een betere medewerking van de darmen tijdens het spoelen.

Deze zin begrijp ik niet helemaal.

With the juice, we typically recommend roughly 0.3 ml of sale per 240 ml of juice.

Ik wil weten wanneer en hoe vaak ik sap kan gebruiken. per dag.
bedoelen ze 30 ml VAN de 240 ml? dat is dan een volle eetlepel of zoiets?

Ik zal straks nadere info vragen.

fatsnotbad

Administrator
Forumleiding
Fructose is NIET goed voor de lever en kan zorgen voor leververvetting! Zelfs het Diabetes Fonds erkent dit:

Je lever kan maar een beperkte hoeveelheid fructose omzetten in energie. Krijg je te veel suiker, en daarmee te veel fructose binnen, dan wordt maar een deel omgezet in glucose. Het andere deel wordt opgeslagen als vet. Dit noem je leververvetting.

Mike

Romagi

Well-known member
Dank, het gaat in dit geval om de combi MET zout.
Ik zal straks een stukje tekst met uitleg opzoeken voor wie geinteresseerd is.
Plus ik hoop meerdere info te vinden over deze combi. Niet alleen van FFH.
Ik sta in ieder geval open voor andere inzichten.
De combi sinas-sap plus eigeel plus olie kwam hier in het verleden ook vaak voorbij.

Romagi

Well-known member
Oke, nu je het zegt gaat er weer een lichtje branden.
Destijds was ik zeer gevoelig voor allerlei zure sapjes, ook appelsap dat toch niet erg zuur is. Ik drink ook nooit sapjes uit winkels/flessen.
Die gevoeligheid is absoluut verminderd (ben er zelf verbaasd over maar des te beter) dus zal eens citroen proberen. Honing erbij?
Die combi MET zout kan ook met kersensap of appelsap wordt gezegd.
Wat zij adviseren zou toch echt nog ergens anders ook te vinden moeten zijn - voor de zekerheid.

Romagi

Well-known member
Onder Histamine no. 7 en 8 staat deze tekst:

Kalium en natrium hebben elkaar nodig​

Neem bijvoorbeeld sinaasappelsap, boordevol kalium, maar je lichaam kan de kalium niet gebruiken zonder genoeg natrium, ofwel zout. Als iemand sinaasappelsap drinkt en niet genoeg zout binnen krijgt om het kalium in de cellen te krijgen, dan wordt er histamine vrijgelaten om dit probleem op te lossen. Histamine zorgt ervoor dat de celwanden meer doorlaatbaar worden zodat het kalium dan zonder zout in de cellen kan. Wat ik een interessante gedachte vind!
unquote.

Geen idee waar dat destijds vandaan kwam. Binc misschien.

Romagi

Well-known member
Malabsorbtie is een van de termen die genoemd worden bij darmklachten. In deze term herken ik me wel.
De ontl. blijft te lang in de darmen aanwezig.
Blijft ergens hangen bij de klep van Baudin.
Na 1 dag heeft darmspoelen geen zin, na 2e dag redelijk succes maar altijd eerst ingedikt en DAARNA slecht verteerd.
Zoekende op slechte vertering geeft lange teksten van klachten van de gezondheid. Ik heb me altijd zorgen gemaakt over die slechte vertering.

Ik focus nu op de trage schildklier die nog een schepje erbovenop doet wat betreft de stoelgang en de algehele gezondheid.

Lezende naar de verhouding van kalium/natrium in het lichaam kan zo iets simpels van invloed zijn op het lichaam en de stres.

Het kan zijn dat er iets heel simpels ten grondslag licht aan mijn gezondheid. Maar hoe kom ik erachter.

Maar dan heb ik iemand nodig die zeer goed op de hoogte is van dit soort problematiek en verder durft te kijken dan de neus lang is en het hele plaatje overziet.

Na de Kerst een afspaak voor acupunctuur en speciale kennis om door te meten.
https://www.acupunctuur-zhong-jiao.nl / Haarlem

Timewaver Frequency

De Timewaver Frequency is een bioresonantie systeem, die analyseert, uitmeet wat de fysieke en mentale gezondheid kan ondersteunen en behandelen. Je zit als het ware aan de accu, met twee staven in de handen, en wordt weer opgeladen. Bacteriën, virussen kunnen ook worden uitgemeten.

Er is een verbetering van de energieproductie in de cellen, aanmaak van eiwitten en de stofwisseling.

.

Laatst bewerkt:

Romagi

Well-known member
Ik heb al veel geschreven hier op het foum en in al die jaren veel gelezen.
Over mijn eigen sores kan ik een boek schrijven.
Al met al zijn de darmen rustig en moet ik blijven spoelen = geen probleem.
De stoelgang blijft slecht verteerd. en dat kan de reden zijn van gezondheidsklachten.

Een gesprek gehad met iemand die acupunctuur doet en tevens arts was. Internist.
Nu adviseert ze me een afspaak bij de Internist.
Zou ik wel willen, maar ben bang voor de vele kosten.
Eerst een gesprek.
Dan terugkomen voor verschillende onderzoeken. Artsen moeten zich aan protocollen houden. Dat betekent dat ze niet zelfstandig iets anders kunnen verzinnen. Info vooraf via de zorgverekering is ook vaak moeizaam is mijn ervaring. Inloggn bij de ZV gaat moeizaam. Aan een behandeling zitten kosten verbonden die op een lange lijst genummerd zijn. (zonder zoekfunctie).
Onlangs 2x een onderzoek gehad - evenwichtstoornis en neuroloog waarvan ik de rekening nog moet krijgen. Stelde allemaal niets voor.
Als ik eerst naar de huisarts ga (gratis) moet ik al weeeeken wachten voor een afspraak.
Van het LAR-syndroom hebben ze nog nooit gehoord.
De klacht nu is DUIZELIGHEID.
Zou me niet verbazen als het vit B-12 tekort is.
Tekorten opgelopen door jarenlange slechte vertering.

Zijn er hier mensen die ooit naar een Internist zijn geweest?

Forum statistieken

Onderwerpen
4.407
Leden
8.543
Nieuwste lid
whydonate07
Word vaste donateur van dit forum
Bovenaan