Poliepen - voorstellen Romagi

Met moeite een afspraak bij huisarts gemaakt in de middag. eigenlijk doen ze dat niet. ze maken eerst de ochtend vol.
En weet je wat. Ik moet een mondkapje op. Gaat niet gebeuren..
 
Inmiddels weet ik dus dat het parasympatisch systeem overspannen is. Een hartstikke goed artikel over Sinnitus legt haarfijn uit hoe gedachten werken en ik denk erover na hoe ik het kan toepassen.
Want:
Ik moet accepteren dat ik buitenshuis ten Alle tijde een broek vol kan hebben en dat kan ik niet.

Vandaag weer een mooi voorbeeld
3 dagen achter elkaar senna thee gedronken. Geen WC gang.
Dus maar spoelen (11.30) . Ging goed. (veel)
Maar Ik WIST dat de thee alsnog nog zou werken.
Om 14.00 voelde ik me niet goed (vanuit de buik) uit het niets alsnog WC-gang. Veel te veel voor onderweg.

Ik kan dus straks veilig boodschappen doen.
Senna thee kan morgen pas NA mijn afspraak.
En dan herhaalt dit hele bovengoemde proces (in mijn hoofd) zich weer.

Gisteren een flinke huilbui gehad. eindelijk. Misschien gaat dit helpen. Daarna een uurtje muziek gemaakt.
Hoe kom ik uit die vizieuze cirkel?

P.S thee blijkt nu aan het eind van de dag een HEEL SLECHT IDEE.
 
Laatst bewerkt:
Straks een afspraak bij huisarts. Ik hoef alleen maar een verwijzing te hebben.
Dit gaat over HERSENSCHADE. Ja of nee.
Iedereen weet dat als mensen schade en/of klachten hebben van een operatie en/of behandeling met medicijnen en het is nog niet bekend bij artsen dat het wordt ontkend.
bv. die matjes (bij vrouwen voor een verzakking) of de borst-implantaten.
Voorbeelden genoeg.

In 2017 ging ik al naar Heemstede om de energie in mijn rug te laten onderzoeken. Die is niet hoog genoeg. Ook al prive in huis een hersen-onderzoek laten doen ad 500,--. Doe ik allemaal niet zomaar.
In 2017 liep ik ook al een beetje te wachelen maar mijn hoofd voelde niet zo slecht als nu. Kan zijn dat het evenw.orgaan NU meespeelt en toen niet.
Soms krijg ik een helder idee hoe ergens mee om te gaan. bv. heel simpel, steeds op bed te gaan zitten (en hier te lezen want dat ontspant me) om in rust te blijven en steeds iets tussendoor te doen in huis.
Ik wil dus spoedig in ieder geval een hersen-onderzoek. Kan zijn dat er ja of nee iets gevonden wordt maar dan heb ik in ieder geval rust hoop ik.
Er zouden dus mensen moeten zijn die ook niet vanzelf naar de WC gaan door zenuwschade maar een implantaat hebben genomen in de rug inmiddels misschien hersenletsel ervaren Maar misschien ook niet, juist omdat ze een implantaat hebben.
In principe zou ik wel een stimulatie willen hebben als dat iets doet voor gezondheid maar dan aan de buitenkant en niet van binnen. Want die operatie en het hele gedoe er omheen staat op internet en word je niet vrolijk van.
 
Ik zit vandaag te zoeken naar sacrale schade en het verband met de hersenen.


gevonden sacro occipital technique chiropractic adjustment

als je dit intikt verschijnt er een filmpje.

Vandaag een afspraak gemaakt voor zo,n behandeling bij Munksgaard Heemstede maar het is zo duur. Ze willen eerst weer een groot onderzoek doen- zoals gebruikelijk is bij hen - ad 185,- euro. De prijs per behandeling is 72,- of 85,-..
En misschien is 1 behandeling niet genoeg. Die Munksgaard kan best wel extra goed zijn maar daar is de prijs dan ook naar.
Ik denk dat ik het weer afzeg en hopelijk een ander adres vind (zonder eigen vervoer).
 
Laatst bewerkt:

Ik zie hier heeeel veel interessante onderwerpen staan.
Er zijn vast wel mensen die zich vervelen. hahaha. Of toch niet?
 
Vandaag kwam ik een stukje tekst tegen over Hirchsprung.
Dat zijn mensen die vanaf de geboorte al niet naar de WC kunnen.
Geen leuke verhalen.
N.a.v. daarvan zocht ik wat verder. Ik zoek de gevolgen op de lange termijn en de eventuele klachten die ontstaan in de darmen en gezondheid zelf.

gevonden:


 
Laatst bewerkt:

SACRO OCCIPITAL TECHNIEK (SOT)​

Deze chiropractische techniek, Sacro Occipital Technique (SOT), werd in de jaren 1920 ontwikkeld door Dr. Major Bertrand DeJarnette. Dr. DeJarnette was chiropractor, osteopaat en ingenieur. Tijdens zijn werk in de auto-industrie als ingenieur liep hij zware verwondingen op waardoor hij kreupel werd door een explosie. Dit bracht hem naar de osteopathische geneeskunde op zoek naar een manier om zijn eigen symptomen te verlichten. Zijn pijn was nog steeds vrij hevig, dus hij begon een behandeling te krijgen van een chiropractor die hem vervolgens overtuigde om het beroep te studeren. Dit leidde ertoe dat hij chiropractor werd. Als chiropractor wilde hij een genezingsmethode ontwikkelen die spinale aanpassingen in de schedel, ledematen, organen en bekken omvatte. Door zijn onderzoek ontdekte hij dat aanpassen op basis van patronen in het lichaam effectiever is dan spinale aanpassingen alleen. De naam van de techniek, SOT, is gebaseerd op het primaire patroon, dat is de relatie tussen het achterhoofd en het heiligbeen.
Het heiligbeen is het driehoekig gevormde bot op de onderrug en wordt gevormd via een gefuseerde sacrale wervel. Het is in wezen de basis van de wervelkolom. De achterhoofdsknobbel is de achterkant van het hoofd, of de bovenkant van de wervelkolom. Daarom wordt SOT voornamelijk gebruikt om balans terug te brengen in de relatie tussen de boven- en onderkant van de wervelkolom. Dit gebeurt door middel van aanpassingen en vastgestelde indicatoren. De beoefenaar van de SOT-methode zal indicatoren gebruiken om hun aanpassingsprocedures te sturen. Deze indicatoren zijn in wezen signalen die de beoefenaar waarschuwen waar de volgende aanpassing moet worden aangebracht
Het diagnostische en analysesysteem van deze techniek is gebaseerd op drie categoriesystemen. De eerste categorie is gericht op hersenvocht (CSF) en de beweging ervan tussen het heiligbeen en het achterhoofd. Wanneer er een subluxatie is tussen de achterkant van het sacro-iliacale gewricht, zal een belasting van de spinale en craniale dura optreden en dit beperkt de stroom van de liquor. De tweede categorie richt zich op de aanwezigheid van hypermobiliteit in het sacro-iliacale gewricht, wat leidt tot instabiliteit tussen het heiligbeen en ilium. Deze subluxaties leiden tot neurofysiologische disfuncties en subluxaties van de ledematen. Wanneer categorie 2 subluxaties niet worden gecorrigeerd, zal categorie 3 het gevolg zijn. Categorie drie is het resultaat van voortdurende compensatie van het lichaam als gevolg van subluxaties in categorie 2 en 3. Wanneer subluxaties deze categorie hebben bereikt, is er compressie van zenuwwortels, stretchsyndromen en potentiële degeneratieve problemen van de spinale schijven.
Er zijn verschillende gezondheidsproblemen en ziekten waarbij SOT gunstig kan zijn. Sommige onderzoeken hebben voordelen aangetoond bij het gebruik van deze techniek om astma te behandelen. Rugpijn, hoofdpijn, pijn in de ledematen, spijsverteringsproblemen, toxiciteit, reproductieve problemen, hoge bloeddruk, slechte orgaanfunctie, TMJ, visuele stoornissen, oorinfecties en urinewegproblemen zijn slechts enkele van de grote verscheidenheid aan gezondheidsproblemen die veel beoefenaars van SOT zullen proberen te corrigeren of te voorkomen door middel van deze techniek. Hoewel al deze gezondheidsproblemen verbetering kunnen zien door het gebruik van SOT, is de primaire focus van deze behandelingsmethode het craniale sacrale ademhalingssysteem.
Het craniale sacrale ademhalingssysteem is subtiel, maar essentieel. Wanneer dit systeem niet normaal functioneert, worden de rest van het lichaam en de lichaamssystemen beïnvloed. Het craniale ademhalingsmechanisme lijkt veel op het traditionele ademhalingssysteem. Het resulteert in cyclische fasen van aanscherping en losmaken als een golfachtige bedekking voor de hersenen en het ruggenmerg. Er wordt gedacht dat dit ademhalingsmechanisme essentieel is voor een goed functioneren van het leven in het lichaam.
Een patiënt die deze vorm van corrigerende procedure ontvangt, kan een afspraak verwachten die vrij is van harde of rigide aanpassingen. De chiropractor zal gebruik maken van een lage kracht en zachte aanraking benadering. SOT vertrouwt op de zwaartekracht van het lichaam samen met manipulatie om het bekken in balans en gecentreerd uit te lijnen. Na deze eerste aanpassing wordt de rest van de wervelkolom in lijn gebracht. De beoefenaar moet mogelijk een wig onder het bekken gebruiken om het lichaam te helpen uitlijning te vinden. Terwijl deze aanpassingen en manipulaties plaatsvinden, zal de chiropractor nauwlettend zoeken naar tekenen van lichaamsindicatoren.
SOT is echt een kunstvorm die wordt uitgevoerd door speciaal opgeleide chiropractors. Door deze methode is het lichaam in staat om goed te herstellen en te genezen.
Dr. Kaminsky heeft SOT Chiropractie gestudeerd en is als zeer bekend met de zorgmethodologie.


 


Er zijn van 1 t/m 5 filmpjes over neurologisch onderzoek te vinden.
Ziet eruit alsof er niets mis is met mij behalve het lopen. 5e filmpje.
Lopen alsof je op en touw loopt voetje voor voetje gaat dus helemaal NIET
Lijkt dus op evenwichtsorgaan.
Er is ook een KNO filmpje. Terwijl ik ook een KNO onderzoek wil.
Ook moet ik uitzoeken wat zo,n onderzoek kost. Ik verwacht minimaal 250,- eigen risico.
Afspraak neuroloog is 26 september, kan zelf dus nog onderzoek doen.
Ook nog afspraak tussendoor bij de huisarts.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een stukje gelezen op www.maagdarmstoornis.nl. Vroeger las ook wel eens wat op die site.
Ik kwam meteen op een lang stuk tekst van Silvia en vond daar een verhaal dat leek op het mijne. Ik vond daar alle vragen en onzekerheden die ik had/heb terug.
Hoe vaak heb ik niet gezegd wat vervelend het is om geen antwoorden te hebben op vragen. bv waarom had ik altijd diaree, dat kan nooit gezond zijn, waarom is het nu weg, waarom had/heb ik enzymen nodig, waarom werkte sinasappelsap meteen al na 3 uurtjes. (Lijkt inmiddels ook beter te gaan). enz. enz.
En al die vragen lijkt Silvia te beantwoorden. Ik voelde me echt blij. zie je wel, ik ben niet gek.
Maar zojuist een stuk tekst gelezen van iemand die wel honderden operaties heeft gehad en nu in een rolstoel zit . Na 2 bladzijdes van de 6 vond ik het welletjes. Wat een veerkracht heeft ze.
Het voelt natuurlijk heel dubbel, wat moet ik blij zijn dat ik nooit meer naar artsen heb geluisterd maar tegelijkertijd zijn mijn jaren na 2009 behoorlijk verpest.
Het sterkt me om wel onderzoeken te laten doen maar verder hoop ik alles weer zelf op te lossen.
 
www.maagdarmstoornis.nl
Ik ben STOMVERBAASD.
Ik lees op deze site dingen waar ik nog nooit van gehoord heb.
Ze hebben het over Pancreas Polypeptide onderzoek. en het verband met de NERVUS VAGUS.
Ooit heb ik een verhaal uitgedraaid over de pancreas. (heb ik nog). Het was alsof ik mijn verhaal las. Eventueel zijn er onderzoeken maar niet alle onderzoeken - indien gewenst - staan me aan.
Door de keel/maag bv ga ik nooit doen.
Zowiezo sta ik niet te trappelen naar onderzoeken. Het gaat mij erom dat ik verbanden herken en daar zelf iets mee kan doen.
Ik vroeg me af waarom dat verhaal over de pancreas zo toepasselijk was op mij. En nu staat het hier.
Zou het kunnen zijn dat een heleboel orthomoleculaire artsen dit ook niet wisten? en wisten ze het wel dan heeft niemand er aan gedacht?
Ik kan wel janken, ik voel me behoorlijk besodemieterd.
 
KLEP VAN BAUHIN

Mijn laatste onderzoek was een Echo van de buik. Het ging mij om de klep van Bauhin. Ze zeiden na het onderzoek dat ze dat niet kunnen zien.
Maar inmiddels weet ik het zeker. de klachten hebben / hadden o.a. te maken met die klep. Het plaatje is rond.
Alhoewel ik niet begrijp dat die klep dan beschadigd is door een endeldarm-operatie. Hebben ze fouten gemaakt?
Wat gebeurde er?
de klep werkt niet goed of onregelmatig. . poep stagneert. Ik ga spoelen en masseren. Klep opent zich. Later op de dag komt de klep alsnog in actie. Heb ik ALTIJD gevoeld. Een prikkel aan de rechterkant en dat betekende altijd rennen. Ook als ik al leeg was smorgens. Ik noemde dat CONSTANT mijn 2e systeem.
Om de een of andere reden is dat systeem rustiger. Nog zelden klachten van het 2e systeem.
Maar, de manier waarop het hele spoelen goed gaat ja of nee zegt me dat het NIET 100% in orde is.
In het artikel staat o.a. dat gifstoffen kunnen terugkeren in je lichaam.
 
Laatst bewerkt:

SACRO OCCIPITAL TECHNIEK (SOT)​

Gisteren naar de chiropraticer geweest voor deze speciale behandeling.
Ik ben voorzichtig met conclusies, wat voel ik ja of nee of kan ik later in de week meer of minder voelen.
Mijn voorzichtige conclusie is: mijn hoofd voelt helder en ik lijk ietsje pietsje minder duizelig. Ik kan het ZELF controleren. Ik kan NIET voetje voor voetje lopen alsof je op een touw loopt. Dat was ook ietsje stabieler. over een week weer naar chiropr. Ik heb goede hoop.
 
Ben even wat oude posts aan het doorlezen, zie dat jij geen baat had bij adrenal. Ikzelf heb veel last van sheddingsklachten (daar schrijf ik het aan toe). Slik dus IVM, NAC, Quercetine en s-acetyl-l-glutathion. Vermoed toch ook bijnieruitputting. Maar de adrenal van Nutricology is nergens meer verkrijgbaar he?
 
Ben even wat oude posts aan het doorlezen, zie dat jij geen baat had bij adrenal. Ikzelf heb veel last van sheddingsklachten (daar schrijf ik het aan toe). Slik dus IVM, NAC, Quercetine en s-acetyl-l-glutathion. Vermoed toch ook bijnieruitputting. Maar de adrenal van Nutricology is nergens meer verkrijgbaar he?
sheddingsklachten ??
 
Er zijn mensen die na het koffie drinken in de ochtend een WC gang maken. Dat had ik ook vroeger. Een 2e koffie in de middag kon ik verdragen. Maar nu niet meer.
Onlangs een extra sterke koffie gedronken en prompt ging het fout. Gelukkig was ik thuis. Voorlopig laat ik de koffie helemaal weg.
Vroeger heb ik ook langdurig namaak koffie gedronken en van lieverlede is dat weer naar koffie gegaan.
koffie zonder caffeine? Hoe halen ze de caffeine eruit.
 
Laatst bewerkt:
3 dagen geen koffie gedronken.
Vanmorgen wel weer. 1 cupje gaat 2x door de machine, koffie is dus verdund.
En nu weet ik het zeker.
Koffie werkt op mijn gestel. . Weet alleen niet of de nervus vagus in het spel is of alleen de darmen.
Heel koud en vervelend in mijn hoofd en een beetje trillerig.

Dit was dus mijn laatste koffie.

Vandaag wat nieuwe dingen gegeten. fout fout fout.
Morgen nieuwe kans.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een week lang geen koffie gedronken.
Inmiddels gaat het spoelen ZEER moeizaam. Dit betekent veel masseren en en manipuleren. enz.
Het zou best kunnen dat de koffie die ik altijd dronk toch invloed heeft/had op een spoeling.
Dus zojuist koffie gedronken. Kijken wat er gebeurt.
De duizeligheid is in ieder geval niet minder geworden door geen koffie te drinken. En steeds kou-aanvallen gedurende de dag.
Gelukkig kan ik in huis zeer redelijk functioneren. Veel dingen doet men in huis terwijl je stilstaat = GEEN duizeligheid. Hoewel ik een tijdje stond te praten buiten en moest toch even op een bankje gaan zitten.
De onderzoeken van de KNO-arts /neuroloog stelt HELEMAAL niets voor.
Misschien denken ze - wat wil je nou, je bent 84.
Mijn vader werd 90. Dus is nog 6 jaar te gaan.

Vandaag Gaba besteld.
 
Rond 12 uur de eerste Gaba geslikt samen met B12 complex. enzymen. en nog wat.
2 uur later op de WC Vanzelf.
Ben nu dus aan het zoeken of er bijwerkingen zijn van het upplement Gaba.

Het lijkt me beter om dit dan ,s-avonds te slikken. Kijken wat het dan doet.
Wat vind ik?
-----------------------------------------------------------------------------------
Je spijsverteringskanaal zit vol met GABA receptoren, de samentrekking van de spieren van de darmen (de peristaltische beweging) is afhankelijk van GABA. Heb je obstipatie doordat je darmen stilliggen, dan is een GABA tekort hier verantwoordelijk voor. Je krijgt buikpijn en je ontlasting wordt niet naar de endeldarm afgevoerd.

Glutamaat en GABA in evenwicht - voedingsadviesrotterdam.nl

voedingsadviesrotterdam.nl/glutamaat-en-gaba-in-evenwicht/
voedingsadviesrotterdam.nl/glutamaat-en-gaba-in-evenwicht/
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.743
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan