Poliepen - voorstellen Romagi

Daar zal ik me in gaan verdiepen. Ik heb vit D3+K2 in huis. neem het niet altijd, vanmorgen toevallig weer wel samen met Green Pasture levertraan die gisteren is aangekomen.
Maar inname hoeft geen opname te zijn. en daar ben ik niet achter na al die jaren. Dat er een opname probleem zou kunnen zijn.
 
Ik lees wel dat mensen een allergie zouden kunnen hebben (en dus een bloedneus). Vreemde is dat ik NOOIT een allergie had en nooit een loopneus en nooit verkouden, wel een loopneus de gehele dag NA de operatie. Daarna is het langzaamaan beter geworden en was zelfs helemaal weg, maar is weer terug. gelukkig niet de hele dag. Weet zeker dat het met mijn darmen te maken heeft.
Ga ik met Ilse van L.I.F.E. bespreken.
 
Vandaag heb ik wat nieuwe supplementen genomen en prompt ging het fout. Iedereen weet inmiddels wel wat "fout" betekent.

Eigenlijk gaat het al maanden goed, maar diep in mijn hart weet ik dat het geen 100% oke is. en misschien ook nooit 100% oke zal worden. Dus altijd enigszins op mijn hoede. Zolang de darmen rustig aanvoelen tijdens het boodschappen doen hoef ik ook nergens aan te denken. Mocht ik iets voelen dan "weet" ik of ik naar huis moet gaan. Het betekent tevens dat ik niet graag ver weg ben van huis of op een tandartsstoel moet zitten of met naalden van de acupunctuur.
En de belangrijkste reden is IK weet niet hoe het komt. Zolang ik daar niet achter ben blijf ik diep van binnen onzeker. En daar wil ik vanaf.
Er is een artikel over Histamine met geweldige info die niet zomaar overal te vinden is. Dat water en zout zomaar een oplossing kan zijn. Maar je moet het wel weten. Succes gewenst voor degenen die daar mee kampen. zie ook Lisa Goudzwaard.

Ook kwam voorbij Kaempferol als bloedverdunner. Zoekende vind ik dat het niet ingenomen kan worden maar hier - NatuurlijkeLifestylefriesland - wordt het samengevoegd met andere middelen. Goede site. Heel apart.

Dit betekent dat er mensen zijn die meer weten dan wie dan ook.
En die moet ik zien te vinden voor mijn probleem.
Dus eerst de oorzaak vinden en dan komt de oplossing vanzelf.

Dus.... vandaag nieuwe supplementen ingenomen en (gelukkig was ik in de buurt) een soort buikpijn die ik niet vertrouwde.
Gisteren darmen gespoeld en vandaag ook, dus darmen zijn leeg. Niet logisch om dan bang te zijn.
Ik vertrouwde het niet en weet uit ervaring dat ik het dan in the end goed had ingeschat.
Dus vertrouw ik maar weer op mijn intuitie . doe de helft van de boodschappen en ga naar huis.
2x op de WC met schuimige ontl. dat duidt op de alvleesklier.
Dit had ik altijd ook van verse sinassap, na 3 uurtjes was het bingo, dus vandaag ook drie uur tussen inname en klachten.
Ik weet dat er een rechtstreekse verbinding is van de lever naar de dunne darm, daar moet ik het ergens zoeken. Dus die 3 uurtjes is een bekend verschijnsel in mijn geval.
Uiteraard ook al vaak genoeg gezocht op internet maar nada gevonden.


Het probleem is dat "iets" de darmen in gang zet. Zeker weten dat het deze keer de supplementen waren. die ik met het volste vertrouwen heb geslikt.
1xVit K2 en Pregnenolone en 2x GrassFedBeef Thyroid, (die gingen al een tijdje goed) 1x pre-en probiotica merk ElVitum = nieuw .

In de ochtend had ik ook al supplementen die altijd goed gaan.
o.a. Levertraan, B12. calcium/magnesium, jodium. Kan dus zijn dat het voor de lever allemaal te veel was.
Als dat zo is moet ik supplementen weglaten.
Zoekt en gij zult vinden??
 
Straks een afspraak voor acupunctuur met arts Tan. Vandaag ga ik vragen of hij anders gaat prikken dan meestal als hij mee wil gaan met mijn zorgen over de alvleesklier.
Er is een kortere route van gal direkt naar de dunne darm.
Dan krijg je schuimige diaree.
Daar moet ik meer over weten, niet zomaar de gangbare artikelen.
Ik heb al een uitgeprint artikel van revolutionair gezond.nl getiteld - Geen darmprobleem maar een verstoorde alvleesklierfunctie - en de genoemde aanwijzingen natuurlijk opgevolgd.
Hoewel ik geen idee heb hoe een verstoorde alvl.kl.functie zich verhoudt tot een endeldarm-operatie temeer daar ik gezond was in 2009.
Vrijdag een afspraak met Kleipool. orthom. arts.

.
 
En hoe vind je dit?

En - verrassing - daar komt vit K die ik inmiddels slik(bloedneus) te voorschijn.
Ik ga ervan uit dat ik definitief van die bloedneus verlost ben nu ik vit K slik en de coli ook aangepakt gaat worden.
Als ik geen bloedneus heb heb ik wel sinds kort een "natte neus". af en toe. Ook zeer irritant. Er loopt dan iets uit mijn neus en VOELT als een bloedneus. Mijn oplossing is een klein rolletje papier draaien en even in mijn neus doen. Want snuiten durf ik even niet.
Had ik toch gelijk met mijn idee dat die natte neus ook vanuit mijn darmen komt.
Want ooit 2009 had ik de hele dag een natte neus. ik herkende het verband.
 
Vandaag bij arts Tan zat hij me toch zeer verbaasd aan te kijken.
Hij vraagt natuurlijk hoe gaat het en ik heb hem nog eens uitgelegd dat ik bijna 40 jaar lang tetracycline heb geslikt, voorgeschreven door de HUIDarts tegen acne. Daarna nooit pro-biotica geslikt en niemand vroeg er naar en ik had geen klachten. Toen in 2009 weer antibiotica gehad, dikke darm een half jaar uit bedrijf (stoma op dunne darm) en daar heb je je diaree.
Plus een trage schildklier en zenuwschade, wat moet hij nu behandelen.
Er hangen in de spreekkamer afbeeldingen met allemaal puntjes (acupunctuur puntjes) en eventueel oren en hoofd apart, als je dat ziet dan duizelt het je.
Maar wie dit leest zal wel denken wat een gezeur maar ik zeur niet. Het zijn kleine aanwijzingen die mij iets zeggen.
Ik ben al zeer lange tijd met oogdruppels bezig, DMSO 3%, nog iets van Repadrop en zilverwater. En wat gebeurt tijdens de behandeling?
Mijn ogen gaan tranen. Bingo.
Oren zijn ook geprikt en hebben een verbinding met de nieren. Ik voel verbetering met plassen. Dus .... kom maar op met die naalden.
 
Gisteren naar Tan geweest.
Ik had heel veel spanning achter in mijn nek plus duizeligheid en dacht zal het ANGST zijn. Ik wilde eerst nog boodschappen doen, had tijd genoeg maar de spanning in hoofd was te groot. Gewoon thuis blijven en rustig computeren geeft weer rust. Heel vreemd maar oke.
Dus als begin van het consult zei ik:
ik weet het allemaal niet meer, is het de schildklier, is het zenuwschade of zijn het die darmen.
Hij zei dat is je PARASYMPATISCH SYSTEEM.
Hij tekende de schildklier in samenhang met ons vrouwelijke deel, de eierstokken.
Waarom hebben vrouwen meer klachten van de schildklier dan mannen? was de vraag.
gisteren nog even gezocht maar nog niets gevonden maar klinkt logisch.
Zijn voorstel, laat de schildklier suppl. eens staan.
Dat wordt meestal overal afgeraden maar ik ga het uitproberen.
Heb vanmorgen grasgevoerd thyroid, alvleesklier en organs genomen en enzymen.

Als jonge vrouw had ik heel veel moeite met afvallen en op gewicht blijven, ook vaak koud. nooit iets geslikt.
Maar direct na mijn operatie werd gezegd dat ik een trage schildklier had en sindsdien slik ik T4/T3 (niet regulier).
Gewicht en koud hebben zou dus kunnen betekenen dat er een heleboel vrouwen (misschien) een schildklier probleem hebben maar het niet weten en er niets mee doen.

ANGST

Sinds Lar-syndroom 2009 heb ik natuurlijk zeer lang in angst gezeten. Hele dagen op bed zitten doe je niet zomaar. Pas toen de ergste klachten weg waren durfde ik weer in de buurt boodschappen te doen en dat heeft tot 2016 geduurd. Extra enzymen gaven pas echt beterschap.
Ik ben en blijf incontinent maar is door de darmspoelingen 99% onder controle.
en die ene % blijft diep van binnen (zolang ik de oorzaak niet ken) een onprettig gevoel geven.
Dus gisteren geprikt op Parasympatisch systeem (rug, hoofd, oren) en gelukkig is de ergste spanning weg. Maar niet de duizeligheid.

Lange termijn problemen die kunnen ontstaan​

Zenuwbeschadiging
Er bestaat een kans dat zenuwen in het bekken beschadigd raken bij een endeldarmoperatie. De kans neemt toe als u vooraf bestraald bent.

 
Laatst bewerkt:

Als ik deze site bestudeer hoef ik me niet direkt erg ongerust te maken over een flauwte.
Ik herken een flauwte als het zich aandient.
Vandaag dus bingo. en zeker niet door de warmte.
Sinds vrijdag voel ik me niet lekker. het lijkt op een griepje of misschien de aanloop naar een keelontsteking. (mijn dochter zei ook dat ze last heeft van haar keel )
Ik had een drukke inspannende dag achter de rug, hoewel, hoofdzakelijk in de bus gezeten op weg naar een afspraak. Daar hoef je dus niet moe van te worden.
,s-avonds de hele dag koude rillingen, zaterdag ook, alleen maar zin om te slapen.
zondag voelde ik me wat beter, nog wel keel-klachten (spoelen met teatree).geeft wel verlichting.
Vandaag voelde ik dus een flauwte aankomen terwijl ik op de fiets zat.
Ik wilde bijtijds afstappen (bij een bankje) en was al van mijn zadel af, linker been stond al op de grond maar rechter been lukte niet meer. Gelukkig waren er mensen die het zagen en hebben me op het bankje geholpen. Hoofd naar beneden zou moeten helpen. en gelukkig trok het weer snel bij. Fiets staat nu ergens geparkeerd en iemand bracht me met de auto naar huis = 5 min. rijden.
En natuurlijk voelde ik druk vanuit de darmen. geeft niet.
Volgens Tan begint een flauwte bij mij vanuit de darmen. zou zomaar kunnen. Inspanning zou wel een reden kunnen zijn. dat een hoogte opfietsen zoveel inspanning kost dat de darmen gaan protesten.
Was de voorlaatste keer ook bij inspanning omhoog dat de flauwte op kwam zetten.
Ik ga er maar vanuit dat het incidenteel is.
 
Ik heb een soort griep gehad maar het is weer achter de rug.
Begon vrijdag met keelpijn, hoesten, koude rillingen, geen trek. Voelde ik me echt ziek? nee. Pas 6 dagen later werd ik smorgens wakker en voelde me veel warmer dan anders. Temp. 37,5. in de loop van de dag werd het 38,5 en in de avond daalde de temp weer.
volgende dag geen koorts. Wel even ivermectine geslikt. donderdags, kreeg ik een verkouden stemmetje en is ook weer voorbij.
Alles oke.
Hopelijk heeft mijn immuunsysteem een boost gehad.
Nu mijn hoofd nog.
Er is iets ernstig mis met het hoofd. constant duizelig.
 
.

Naast alle ellende van de laatste 2 jaar - en nu nog met de stijgende prijzen en gas en water tekorten gaat het ook niet goed met mij.

Aan de buitenkant zie je niets maar er is iets met mijn hoofd en het evenwichts orgaan en het parasympatisch systeem.

Mijn hele lichaam raakt in stres, het voelt alsof het vanuit mijn rug/nek komt. voelt alsof ik doodsbang ben, helemaal trillen.
Rustig Op bed zitten en lezen geeft geen enkele klacht.
Maar ik moet ook bewegen, fietsen gaat beter dan lopen.
Ik ga dus pas de deur uit als ik mezelf helemaal tot rust heb gebracht maar tijdens het boodschappen doen komt die spanning weer terug en loop ik vaak terug i.p.v. fietsen. Zeer zeer irritant.

Wat ik er zelf van vind wat de oorzaak in eerste instantie is kan ik niet bewijzen, hoogstens logisch nadenken en artikelen zoeken op internet.

Wat betreft het LAR-syndroom bv vind ik overal dezelfde artikelen en er zijn forum,s. Maar het is nu 13 jaar later, de stoelgangklachten zijn aardig opgelost maar het feit dat er geen zenuw-verbinding is vanuit de darm naar de hersenen heeft wel degelijk consequenties.
Maar als er door artsen niet naar lange termijnklachten wordt gezcht zal ik het niet vinden. en ik weet ook niet hoeveel mensen er zijn die nog wel naar de WC kunnen en dus de lijn naar de hersenen nog in tact is.

Klachten zijn al minimaal in 2017 begonnen maar niet zo ernstig als nu en heb er ook niet zo bij stilgestaan. Ik ging naar een fysiotherapeut om de energie in mijn rug te laten testen en liep al te wankelen, maar toen zat het niet zo erg in mijn hoofd als nu.
Vroeger ben ik wel eens op mijn oor gevallen en vorig jaar ook nog een flinke klappert gemaakt, maar niet direct het evenw.org. gevoeld.
Helaas lijkt er niets te doen te zijn aan die klachten, ik sprak een mevrouw en die nam af en toe een aspirine, ook gevonden dat Histamine zou kunnen helpen.
Die Histamine ga ik in ieder geval proberen,.
Ik laat al ieder jaar ontl. en bloed controleren en acupunctuur maar ga nu een afspraak met de huisarts maken. Zal wel lang duren voordat ik afspraken krijg o.a. bij het ziekenhuis want iedereen kampt met personeels-tekort. Prive kan ik ook hersenen laten stimuleren (duur) maar eerst maar eens via huisarts een diagnose zoeken
Laat voeding uw neesmiddel zijn.
Dit betekent dat zelfs gluten invloed kunnen hebben op je gestel.
Gisteren artikelen uitgeprint over parasympatisch systeem en wel wat aanwijzingen gevonden die ik zelf kan doen. Buik-ademhaling bv.
Ik heb in huis een matrasje van dokter-K.com = een soor acupunctuur maar gisteren en vandaag leek het juist duizeligheid op te wekken.
Dus even goed uitproberen nog.
Gisteren behandeld met L.I.F.E systeem en we hebben uitgezocht wat ik aan supplementen kan slikken want ik heb nu te veel. B12 bv en B3 en B1 lijkt op hersenen te werken.

Strak ga ik een systeem bedenken zodat ik snel verdeeld over de dag kan slikken (zonder het weer te vergeten).
Ik kan in ieder geval nog veel doen, bv stoelgangthee nemen om het systeem vanuit de maag te stimuleren i.p.v. vanuit darmspoeling. tenslotte is het hele systeem bij mij verstoord.

Ik zal het allemaal wel weer zelf uit moeten zoeken met de grote kans niets te vinden voor het evenw. orgaan. (natuulijk behandelen/hoe ontstaan klachten van het ev.w. orgaan) )
 
Laatst bewerkt:
Romagi, ik heb (nog) niet je hele verhaal en geschiedenis gelezen dus misschien heb je dit ook al wel geprobeerd., maar misschien heb je last van bloeddrukdalingen waardoor je duizelig wordt?
Misschien kan je een tijdje je bloeddruk opmeten om te zien of het daardoor komt.
Ik heb zelf een tijdje last gehad van bloeddrukdalingen (lang verhaal kort) waardoor ik me erg slap op de benen voelde en duizelig, en sinds ik elke morgen 1 glas zoethoutthee drink is dat eigenlijk over.
 

Angelface, dank, die thee is te proberen.

Hoe kwam je er destijds achter dat je bloeddruk dalingen hebt. Heeft zo,n daling niet een achterliggende oorzaak? Toevallig die thee geprobeerd of ook van iemand een aanwijzing gehad.
 
Ja dat heeft zeker een achterliggende oorzaak. In mijn geval was het zo dat ik door stress een enorm slaapgebrek had opgebouwd, wat mij uiteindelijk behoorlijk opbrak en zich uitte in verschillende lichamelijke klachten, waaronder dus die bloeddrukdalingen.
Hier kwam ik achter toen ik mijn bloeddruk zelf ging opmeten op het moment dat ik van die klachten had.
En heb het uiteraard ook opgemeten toen ik ze niet had.
Mijn ouders hebben zo'n apparaat waarmee je het zelf kan meten.

Ik ben zoethoutthee gaan drinken omdat er altijd werd gezegd dat zoethout bloeddrukverhogend werkt en mensen met een hoge bloeddruk het niet zo vaak mogen drinken.
Onder het motto, helpt het niet dan smaakt het in ieder geval wel, want ik vind het nog lekker ook.
Mij heeft het in ieder geval wel geholpen.

Het schijnt nog meer gezondheidsvoordelen te kunnen hebben als ik die link van jou zo lees, dus je zou het allicht kunnen proberen.
 
Vanmiddag heb ik een kopje stoelgangthee gedronken, zit senna in en - jawel, zoethout. Ik neem dus niets extra,s indien nodig wel 2 kopjes thee maar ik ken de gevolgen van de thee. Ik zou die thee iedere dag op dezelfde tijd moeten drinken en het liefst nog REGELMAAT met de gevolgen. = WC gang.
Ik merk dat ik me nu alweer zorgen maak want ik heb morgen een afspraak De rest van de komende dagen geen afspraak
 
Die stress, lees angst dat het mis kan gaan lijkt me ook niet bevorderlijk voor je darmen,
die spanning slaat daar dan weer op waardoor je juist naar de wc moet.
Misschien kan je Oxy Powder gebruiken om te zorgen dat je darmen vrijwel helemaal leeg zijn als je een afspraak hebt zodat je onderweg niet de angst hoeft te hebben dat het mis gaat.
Afhankelijk van hoe laat de afspraak is natuurlijk, anders heb je alsnog een probleem aangezien je dan wel een paar toiletbezoekjes hebt.

Verder las ik toevallig op de Facebookpagina van Leef Bewust over ademhalingstechnieken, misschien kan je dat eventueel gebruiken tegen de duizeligheid, of helpt het om je iets te ontspannen.

Heb even de tekst voor je gekopieerd

Wanneer je gestrest bent, maar ook zeker wanneer je grip op je mindset wilt krijgen, is het belangrijk om je tot je ademhaling te wenden.
Door heel bewust ademhalingstechnieken toe te passen spreekt je het parasympathische zenuwstelsel aan, die je vervolgens tot rust brengt.
Er zijn verschillende technieken die je kunt toepassen, bijvoorbeeld de box techniek:
4 seconden in ademen
4 seconden je adem in houden
4 seconden uitademen
4 seconden je adem in houden
De box ademhalingstechniek zorgt ervoor dat je lichaam en geest tot rust komen en dat je vanuit daar kunt focussen.

 
Wat je zegt klopt helemaal Angelface.
Ik heb nooit bedacht dat ik ooit zo,n last zou krijgen van stress? en het parasympatisch systeem. Nu ik dit herken is het gemakkelijker daar rekening mee te houden. Inderdaad ademhaling - o.a. buik ademhaling kan rust brengen voordat ik de deur uit wil. Dat lukt ook wel. Vanuit huis gerekend stap ik op de fiets en voelt goed.
Maar beweging geeft stres.

Ik heb gelezen bij evenwichtsklachten en het verband met de hersenen en daar herken ik me helemaal in.
Ik wil ook zeker nog een hersen-onderzoek.
Mevrouw, u moet hier mee leven - dat zou alle onzekerheid wegnemen.
De grap is dat ik juist met die darmspoelingen een goede zekerheid heb.
De stres moet dus gerelateerd zijn aan de eerdere jaren.

Ik probeer het nu anders aan te pakken, heb gisteren en eergisteren die thee gedronken om de darmen en het hele zenuwgestel anders te laten werken. Maar wanneer werkt die thee. Als ik buiten ben? s.morgens, s.middags of ,s-avonds.
En ik ben het zooooo ontzettend zat.

P.S.
Bij het onderwerp Sinnitus staat een lang artikel waar ik wat aan heb.
 
Laatst bewerkt:

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.780
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan