Poliepen - voorstellen Romagi

Oke Pike, lijkt me een logische opmerking. Ik dacht ook al aan een melkkuur. Spreekt me heel erg aan. Maar blijkbaar krijg ik diaree. van 2 glazen melk. Dat zit me dus dwars.

Ik wil mijn ontlasting voordien minder zuur zien te krijgen, als dat kan tenminste.

 
Kefir nog erger.

Pike waarom deed je de Mayer-kuur? Had je darmproblemen? En die zijn niet weggegaan?

Bovendien werkte je door, deed je het dan thuis?

Met zo,n soort kuur wordt altijd rust geadviseerd.

Waarom ik aan Mayer dacht? Omdat dat (lijkt me) heel zacht voor de darmen is. En dan zou het toch maar tijdelijk zijn.

Ik ken nog wel een paar orthomoleculaire artsen waar ik nog wel eens geweest ben. Zal ze eens een mail sturen. Wil wel geld uitgeven maar tot nu toe heb ik er nog niets aan gehad. Zitten vaak net zo goed met oude ideeen.

 
Liesje,heb je de kefir wel een geprobeerd nadat je hem 48 uur hebt laten staan?

Misschien is gaps iets voor jou?

 
Ja, 48 uur laten staan. slechts hele kleine beetjes Kefir geprobeerd. Vond het bovendien niet lekker.

Aangezien ik yoghurt en kwark en melk van de geit kan krijgen dacht ik: laat dan maar tot nader orde. Ik heb het ingevroren.

Zal me nog eens in Gaps verdiepen.

 
Hoi Romagi

Jeetje wat een verhaal, ik lees het met verbazing...zoveel ellende vanwege een stukje endeldarm. Wat een leven heb je, nooit meer iets spontaan doen, altijd rekening houden met je ontlasting, wat erg lijkt mij dat.

Over voeding weet je meer dan ik, wat een discipline om dat vier jaar bij te houden. Aan reinigingen doe ik niet alhoewel ik ook het boek van Dr. Mayer hebt. Darmen hebben namelijk hun eigen reinigingsmechanisme.

Dit gebeurt door een gezonde buikademing, genoeg beweging maar ook buikmassage dient mijn voorkeur. Door en door schoon gaat niet zo op voor onze darmen, omdat juist hier vele bacteriën wonen die de darmen schoonhouden.

Voor jou is massage een ander geval vanwege je veelvuldige diarree, dan moet je met massage oppassen. Maar een goede optie is je buik warm te houden dmv een buikband of een grote sjaal om je buik vastzetten met bijv. een veiligheidsspeld, liefs een groene kleur...dat geeft rust of oranje, dat geeft op een zachte manier warmte aan je buik (groen kan je onbeperkt gebruiken maar met oranje oppassen, niet dagen achter elkaar dragen) en je kunt dagelijks contact maken met je buik door je 'warme' handen erop te leggen.

Een heet hoofd betekent te hoge ademhaling, mag ik weten hoeveel keer je ademt in een minuut? Door de hoge ademhaling wordt de watertoevoer verspild.... Rode plekjes net als rode stipjes kunnen ook op een water-tekort wijzen.

Je buik is koud (heet hoofd, buik koud), de buik is de plaats waar we ons gekwetst voelen, verdriet...alles wordt hier verzamelt. De buik staat symbool als een vitaal centrum van de levensenergie.

Ik hoop dat je gauw de oplossing vindt voor jouw probleem zodat je spontaan met je leven verder kan.
 
Quote:
Pike waarom deed je de Mayer-kuur? Had je darmproblemen? En die zijn niet weggegaan?
Bovendien werkte je door, deed je het dan thuis?
Met zo,n soort kuur wordt altijd rust geadviseerd.


@ Romagi, het is al zo'n 10 jaar geleden maar ik deed het vanwege darmproblemen en vermoeidheidsproblemen.
Ik werkte destijds in een zwembad dus veel lawaai hitte etc. Ik weet dat rust wordt geadviseerd maar dat kon op dat moment niet.
De reden dat mijn problemen niet weg zijn gegaan is denk ik omdat mijn probleem niet lag bij afvalstoffen e.d. in de darmen. (al zullen die er vast ook wel gezeten hebben)

Maar wat ik wilde zeggen is dat het eventueel wel goed is om te doen voor sommige klachten maar dat het zo belastend voor je lichaam is om zo lang geen of nauwelijks voedingstoffen tot je te nemen.
Vandaar dat ik denk dat je alle positieve resultaten zou kunnen verkrijgen met een melk of kefir kuur zonder de nadelige gevolgen van twee weken letterlijk alleen droog brood eten.
 
Hoi Pike, ik ga zowiezo niet over 1 nacht ijs. Altijd interessant om van anderen te horen hoe het is bevallen. 2 weken was ook wel erg lang.

 
Vandaag gekocht bij LIDL een sprekende volautomatische bloeddrukmeter anex hartslagmeter. Prijs 25,-- Merk Sanitas. Incl.batterijen en opbergtas. 3 jaar garantie. Moet hem nog uitpakken.

 
Het gaat goed met de melk (1 glas in de middag) en de kwark (1 bakje ,s-avonds) Geen diaree ervan. (geit) Dus kan ik gaan ophogen. In de ochtend lijkt me voor mij niet zo,n goed idee. Volg mijn gevoel maar in die dingen.

Ik heb al 4 jaar geen sinasappel of grapefruit gegeten. Inmiddels heb ik een grapefruit in huis om een keer een milde reiniging te gaan doen. (nog niet gedaan). Maar..... vanochtend heb ik zoals gewoonlijk mijn darmen gespoeld met water, maar er kwam niets uit deze keer. Dus in de middag nogmaals gedaan. Weer niets. Voor de duidelijkheid, dat komt zelden voor. Toen heb ik de grapefruit geperst, de helft om 6 uur en de andere helft om 7 uur opgedronken. (mijn maag was niet vol op dat moment). En om 8 uur kon ik naar het toilet, vanzelf. Precies wat ik verwachtte. Wat zegt dit nu precies over mijn vertering? Uiteraard eet ik al vet, ei, vlees, bouillon, weinig koolh.

Eigenlijk moet ik morgenochtend niet spoelen, maar weer in de middag een grapefruit eten. Kijken wat er gebeurt.

Verder gaat het erg goed met de ontl. ,s-morgens goed leeg en verder geen last overdag.

 
Ik heb nu definitief melk, kwark en yoghurt op mijn menu. (geit) Dat kan ik eerdaags ophogen. Ook de fles H202 - 3% is leeg. Nieuwe besteld, 35%. Lijkt me wel goed voor mijn darmen in het spoelwater.

Mijn dagmenu ziet er meestal ZO uit.

Glas water met lepeltje H202-3%. Darmspoelen (met 2 tl. H202-3%).Meestal ben ik goed leeg. Dan Adrenal. Ook gedurende de dag 1 spirulina, 1 chlorella, 1 vit B-12, 1 probiotica

Dan op bed op mijn gemak een appeltje oppeuzelen. (ik weet dat dat wordt afgeraden maar voorlopig blijf ik dit doen) Gewoon, intuitie. (soms ook een banaan)

Als dat is weggezakt 2 crackers (spelt+rogge) met roomboter en kaas (geit)en 1 koffie.

(soms ook vis of ei)

laat in de middag een glas melk, glas water en glas Misosoep. meestal met wat kleine kaaskoekjes o.i.d.

,s-avonds in ieder geval groente, soms wat sla en/of komkommer, + klein tomaatje of nog vis, vlees, ei. Hangt ervan af wat ik ,smorgens al heb gehad en of er nog iets klaar ligt dat opgegeten moet worden.

Vanaf 1-8 j.l. tot nu (dus 21 dagen) 3x ,s-avonds naar het toilet gegaan vanzelf.

3/8 zonder reden 50gr,

14/8 zonder reden 50 gr,

16/8 had ik wat pindasaus gegeten, ong. 200 gr,

21/8 om 19.00 yoghurt gegeten i.p.v. groente, een uur later 250 gr. zachte ontl.

Ik heb de laatste tijd vaak yoghurt gegeten (yoghurt is te dun, kwark te dik dus meng ik dat door elkaar) maar steeds om ongeveer 22.00 uur. En dat gaf Geen ontl. vanzelf

Wat is de reden dat ik een uur NA het nuttigen van yoghurt vanzelf naar het toilet ga?

Heel snel na het eten voelde ik mijn buik al, dus IETS zet de darmen in beweging.

Het blijft me intrigeren.

Terwijl ik vanmorgen goed leeg was. Ik had vandaag geen zin om groenten klaar te maken, dus yoghurt is ervoor in de plaats gekomen op een vrij lege maag.

Nog even voor de goede orde voor mensen die het niet weten, het liefste ga ik helemaal niet vanzelf naar het toilet.

Dus resultaat van de 21 dagen = 17 dagen 24 uur nergens last van.

In ieder geval is de tijd waarop ik melk en yoghurt eet en drink nog steeds belangrijk.

Verder ben ik heel tevreden zoals het nu gaat. Voel me goed. Slaap dieper. Had wel eens lichte maagklachten, die zijn weg, volgens mij omdat ik geen tarwe eet.

 
Ik heb een vraag voor mijn broer die zich iet goed voelt. (65).

Mijn broer heeft altijd veel te veel suiker gegeten en te veel patat enz.

Soms klaagt hij dat hij zich niet goed voelt, moe. En toch doet hij nog veel, verbouwen en allerhande klusjes.

Uiteraard heb ik gezegd, begin met de suiker te laten staan. Want hij vond zichzelf inmiddels te dik.

Ik kan niet altijd vragen hoe zit het nu met de suiker? Wel weet ik dat hij z,n uiterste best doet om af te vallen en blijkbaar is hij wat kilo,s kwijt.

Ik weet natuurlijk dat hij vetten moet eten en de rest.

Maar sommige mensen veranderen meteen, van de ene dag op de andere, en sommige mensen hebben daar meer moeite voor, tezeer verslaafd denk ik aan zoet enz.

Ik zou kunnen zeggen "lees nog eens westonprice". Maar dan komt er veel op hem af.

Als iemand uiteindelijk toch wil veranderen hoe kun je dan het best beginnen? Meteen VOLLEDIG het roer om of ben je dan eerst een paar dagen ziek?

Want het kan best zijn dat na 65 jaar slecht eten er meer aan de hand is dan alleen maar moe.

Ik denk eraan om hem te adviseren in ieder geval de schildklier-waardes te laten kontroleren, dan de goede vetten te nemen en maximum 100 gr. koolhydraten te eten. Het goede zout en appel-azijn zijn niet duur. Biologisch vlees kan hij niet betalen (schuldhulp). Maar dan gebeurt er tenminste iets.

Dus wat is het beste? VOLLEDIG OM in 1 keer?

 
zout/sole - appelazijn - roomboter

rauwe melk (is vaak goedkoper dan melk in de winkel en beter)

zelf yoghurt en kefir maken van die rauwe melk, is ook goedkoper dan in de winkel

orgaanvlees eten, is goedkoper dan gewoon vlees en heel gezond (maar dat is misschien nog een stapje te ver)

En zoveel mogelijk vers kopen en koken, geen pakjes meer.

Maar eigenlijk weet jij alle antwoorden al, toch?

Als ik het zo lees zal jouw broer niet in 1x om gaan, dus voer het geleidelijk in, als hij zich dan wat beter gaat voelen gaat de knop vanzelf wel om.

Lia

 
Quote:
Want het kan best zijn dat na 65 jaar slecht eten er meer aan de hand is dan alleen maar moe.


Wat denk je zelf? Niet voor niets zien we nu steeds vaker dat als mensen met (vervroegd) pensioen gaan ze 'ineens' binnen een jaar een hart- of herseninfarct of kanker krijgen. Dit is een stapeleffect dat zich juist openbaart als men in een staat van ontspanning komt, want pas dan kan het lichaam zich concentreren op heling i.p.v. jou voortdurend op de been houden, zodat je kunt inklokken bij de baas.

Mike

 
Quote:
Ik zou kunnen zeggen "lees nog eens westonprice". Maar dan komt er veel op hem af.



De vraag is of hij wil veranderen. En als hij wil veranderen, dan neemt hij de tijd en moeite om (samen met jou) de informatie tot zich te nemen en zijn eigen pad uit te stippelen.

En vanuit daar kan HIJ de keuze maken, het roer om? Ja of nee. In 1 keer of in mini-stapjes? Het is aan hem. Voorzie hem van kennis en laat hem er zelf mee doen wat hij wil. Waarom moet jij vragen hoe het zit met zijn suikerinname? Als hij voldoende kennis heeft opgedaan, dan weet hij waarom het slecht voor hem is en heeft hij niemand anders dan zichzelf nodig als stok achter de deur.

 
Hartelijk bedankt voor jullie reacties. Ik heb hem zojuist een mail gestuurd en inderdaad "laat hij zelf maar alles lezen en zijn conclusies trekken. Ik had hem voordien al eens wat verteld over de sole en de goede vetten enz. en de suiker niet te vergeten. Wat suiker betreft weet ik er alles van. Mijn vader had een kruideniers-zaak
en stiekum pakten we koekjes. Ook op brood aten we speculaas bv. Ik was een echte "zoetekouw". en toen al een langzame eetster. Familie in Duitsland, taart, taart en nog eens taart. Vroeger was ik mager maar na de geboortes van de kinderen had ik erg veel moeite om op gewicht te blijven. Ook had ik een slechte stoelgang. In de loop der jaren heb ik veel veranderd en ging vooral de stoelgang goed. Ook gewicht onder controle kunnen houden (oa met vasten-reinigingskuren). Naar reguliere artsen ging ik allang niet meer. Omdat ik jaren tetracycline slikte tegen puistjes. en het bleek een koemelk-allergie te zijn. Als baby heeft mijn moeder kartonnen kokers om mijn armen moeten doen omdat ik me helemaal kapot krabde. Zal toen al de melk geweest zijn. Later heb ik veel karnemelk gedronken.(koe) is misschien toch gezonder geweest.
Suiker: soms laat ik me verlijden tot iets zoetigs. En dan blijf ik er meteen weer van eten. Dan voel ik dus heel goed hoe verslavend dat spul is. Dus, NIET DOEN ROMAGI.
Denk jullie nu niet dat ik hierin niet sterk ben, dit is maar een voorbeeld.
 
Ik heb al vrij lang witte vlekjes op mijn scheenbenen. Ook schilferig. Na het douchen smeer ik met magnesium-olie, dan ziet het er wel beter uit. Niet dat de vlekjes wegzijn, wel de schilfers. Als ik een dag later olie erop smeer ben ik niet tevreden met het resultaat.

Zojuist nog eens gezocht op vlekjes, kom dan tegen dat het schimmels zouden zijn. Dat denk ik zelf ook. Ik heb echt jaaaaren mijn voet-nagels behandeld met van alles en nog wat, dat is nu zo goed als weg (eruitgegroeid) en ook waarschijnlijk dat ik candida heb. Dat is ooit geconstateerd (en behandeld) maar daarna nog antibiotica gehad en operatie en darmklachten, dus zou me niet verbazen als het niet weg is. Pityrosporum? Pityriasis versicolor?

Mijn nagels heb ik het laatst ingesmeerd met teetrea-oil. dat leek eindelijk te werken. Maar nu moet ik zoeken naar iets "van binnen uit". Al gevonden "koolhydraten en suiker". Maar die zijn inmiddels zo goed als uit het menu. Suiker zou nog kunnen, koolhydraten moet ik nog even houden i.v.m. de tijd die ik nodig heb om om te schakelen. (darmklachten)

Ook vind ik de huid op de scheenbenen zo strak staan. Kan met ouderdom te maken hebben of is dat met meer vet op te lossen?.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.471
Berichten
501.531
Leden
8.633
Nieuwste lid
Tarabya
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan