Poliepen - voorstellen Romagi

Halo Erdal, als ik mijn eigen topic doorlees dan is het inmiddels best veel en ook wel een beetje chaotisch vind ik.

Darmen die van streek zijn door wat dan ook is altijd lastig uit te vinden hoe dat komt. Is heel persoonlijk. Overal lees je dat het wel heel belangrijk is dat ze gezond zijn. Maar hoe kom je daar achter? Ontlastingonderzoek dat best wel duur is.

Ik neem s,morgens lauwwarm water en van koud en/of te hete dranken heb ik geen last.

Ook geen luchtbellen of zg scheetjes. helemaal niet.

Zowiezo ben ik best tevreden met mijn darmen momenteel. Bepaalde dingen zullen blijven, ontlasting kan zich nl niet verzamelen zoals het hoort maar regelmaat in wat ik eet en darmspoelingen is voor mij toch echt wel een oplossing. Zelfs de geitenmelkproducten gaat beter, maar dus wel later op de dag.

Aan welke kant in je zij heb je problemen? zit daar ergens een orgaan in de buurt, langdurig een verkeerde houding? Kun je die plek zelf masseren?

 
Ik dacht zelf een bepaalde voedingsmiddel niet te kunnen verdragen.

Maar het probleem werd veroorzaakt door warme vloeistoffen.

In de ochtend direkt na het opstaan een glaasje warm water lijkt je darmen rust te geven.

Maar dat bleek juist een oorzaak van het probleem te zijn.

Ook in de avond warme thee drinken verergerde het probleem.

Ik had zelf veel lucht in mijn linkerzij. (daar loopt de dikke darm volgens mij)

Bij mij was niet helemaal duidelijk of koude vloeistof of warme vloeistof het probleem veroorzaakte. Bij nader inzien bleek dit toch veroorzaakt te worden door de warme vloeistoffen.

Misschien kan je een dagje of 2 proberen om je maaltijd lauw te eten.

Laat ook je maaltijd niet te waterig zijn (liever geen soep bijvoorbeeld)

Als vloeistof kan je alleen koud water nemen, en het liefst pas 1 uur na het eten.

Bij mij maakt het een groot verschil

Ik kwam er vrij laat achter omdat de oplossing simpeler was dan ik dacht.

Mijn familie en vriendin vond dat ik te lang liep te rommelen en tijd was om naar een dokter te gaan.

Maar met ziekenhuis heb ik slechte ervaringen, die praten je een chronische ziekte aan.

Maar dat was het dus niet, ik kan alles eten.

Moet alleen oppassen met teveel warme vloeistoffen.

 
erdal, een beetje verwarrend allemaal wat je schrijft. Eerst kan je niet tegen koude dranken en nu niet tegen warme?

Mike

 
Ja klopt

daarom benadruk ik nogmaals: warme vloeistof veroorzaakt bij mij ellende.

Ook al lijkt het voor je buik rustgevend te werken...paar uur later begint de ellende.

Het maakt dan ook niet uit wat je eet, ik krijg diaree en veel last van lucht.

(al moet ik er bij zeggen dat melkproducten voor nog aggresievere problemen zorgt)

Ik zei eerst lauwe vloestof om aan de veilige kant te staan.

Maar ik ben er uit, koud is goed. warm is niet goed. Lauw kan door het lichaam misschien als warm worden ervaren.

een dagje of 2 proberen kan geen kwaad lijkt mij.

Het is geen gevaarlijk experiment

Mij heeft het geholpen.

Dus dat advies wil ik aan Liesje geven.

 
Erdal, mijn soep van vrijdag was zeer waarschijnlijk niet meer goed. Van warme dranken heb ik absoluut geen last.

Let eens op hoe je drinkt (en eet) misschien hap je tijdens het drinken lucht naar binnen, een soort slurpen. Ik meen dat ik zoiets wel eens gelezen heb. Heb je al gezocht op internet?

 
Ik kwam terecht op de website van kliniek PMC te Rotterdam, arts Robert Trossel.

Ik stuurde een mail inzake mijn problemen en het antwoord was:

dat de autonome innovatie van de dikke darm nooit geheel hersteld is, hetgeen ongebruikelijk is.

Dus direkt gezocht op autonome innovatie - je moet ook maar net de juiste termen kennen om meer te weten te komen - en vond nog veel info over het gehele darmenstelsel.

Ik blijf nl wel zoeken naar verbetering. Verbetering betekent dat als ik toch (af en toe vanzelf) naar het toilet ga ik het niet kan inhouden. Tot nu toe is het dan diaree-achtig maar dat moet dan meer drollerig worden.

Ik heb momenteel veel minder vaak "ongelukjes" en dat heeft toch met meer vet enz. te maken.

Vanmorgenvroeg yoghurt met room gegeten i.p.v. een appel en gaf geen problemen.

Heeft iemand ervaring met dr. robert Trossel?

 
Nee geen ervaring mee maar ben even wezen kijken op die site, ik zie dat je ook ozon behandelingen kan krijgen. Ik ga eens verder rondneuzen op die site. Ben ook benieuwd of iemand ervaring heeft met deze kliniek.

En niet onbelangrijk, het is voor mij om de hoek! Scheelt reizen naar de andere kant vh land.

 
Woensdag een bezoek gebracht aan Dr. Robert Trossel. Bij zo,n 1e bezoek is een uur zo voorbij. Ik kon niet alles vertellen en hij kon niet alles vragen, zo er vragen waren. Want er moet ook advies gegeven worden.

Ik ben nu eenmaal een geval apart zonder endeldarm. En wat wil ik ermee, wil ik weer vanzelf naar het toilet kunnen met een soort van incontinentie vraag ik me wel eens af. In ieder geval wil ik gezonde darmen hebben, dat zowiezo. Dus alles is daarop gericht.

Dus ik vroeg naar mijn eventuele tekorten aan vitamines en mineralen enz.

De computer-uitslag is in kleur en zegt me niet zo veel. hoog in zinc maar was geen probleem volgens arts. Als ik hier meer over weet laat ik dat wel weten.

Mijn schildklierwaardes, die 10 september j.l. zijn gecontroleerd zijn voor het eerst sinds 2009 beter.

Vrij T-4= 13.6 (ref.waardes 12.0 - 22.0)

TSH 3.4 " O.27 - 4.2 . Dit zou nog naar 2 moeten volgens hem.

Ook moet ik meer vit. C nemen.

Maar die kunnen diaree geven dus even voorzichtig inpassen.

Ook vond hij dat ik Lugols moest nemen, dus woensdagavond vrij laat 3 druppels genomen.

Donderdagavond ging ik extra vanzelf naar het toilet, helemaal leeg. ,s-morgens had ik zoals gewoonlijk gespoeld, ging goed.

Als ik zo leeg ben sla ik tegenwoordig veel vaker het ochtend-ritueel van spoelen over, spannend voor mij is dan of ik vanzelf ,s-avonds naar het toilet ga. Meestal niet dus

En zojuist ging ik 3x vanzelf naar het toilet, voel me goed leeg. Dus morgenochtend sla ik weer de spoelpartij over.

Ik vraag me altijd af wat de reden is dat ik vanzelf naar het toilet ga en schrijf alles op. Wat heb ik gegeten, hoelaat naar het toilet en hoeveel.

Ik heb vanochtend dus ook 3 dr. Lugols genomen en 1e indruk is nu dat de Lugols (schildklier) mijn darmen in gang zetten.

Zijn er mensen die ook op deze manier reageren op Lugols?

Al met al zijn er nog steeds veranderingen resp. verbeteringen te constateren

 
Ik zie hier in mijn laatste topic dat ik destijds met 3 druppels Lugols blijkbaar extra vanzelf naar het toilet ging. Sindsdien nam ik nog maar 1 druppel.

Gisteren vertelde ik bij het topic "acupunctuur" dat de arts (2e bezoek) 2 wattenstaafjes in mijn neusholte heeft gestoken en daardoor de pijn in de levermeridiaan op mijn benen meer dan de helft weg was. en dat ik dit nu zelf moet gaan doen om de lever te stimuleren.

Mij werd aangeraden om toch meer Lugols te nemen, dus vandaag 2 druppels gehad.

Gisterenochtend heb ik mijn darmen gespoeld zoals gewoonlijk, ik was niet voldoende leeg naar mijn zin, maar ,s-avonds alsnog vanzelf naar het toilet gegeweest. Redelijk leeg. Dus vanochtend NIET gespoeld.

voor het eerst vanavond VANZELF naar het toilet geweest en redelijk wat kwijtgeraakt, zoveel dat ik nu al weet dat ik morgen weer niet ga spoelen.

Wat hier bijzonder aan is is het feit dat ik EN ,smorgens spoel EN af en toe ,s-avonds ook nog vanzelf ga.

Maar nog nooit als ik NIET spoel TOCH VANZELF naar het toilet ga met dusdanig veel ontl. dat ik morgen weer kan overslaan.+ opvallend minder diaree-achtig dan anders, een mooi bergje.

Het zou dus van de Lugols kunnen komen maar ook van het feit dat de hypofyse min of meer gemanipuleerd is gisteren. Dat denk ik eerder.

Ten slotte heb ik langdurige narcose gehad, wie weet heeft dat schade in de hypofyse aangebracht. Want ik zeg steeds: mijn IMPULS is weg en weet de oorzaak niet van het af en toe toch vanzelf naar het toilet gaan. En geloof me, ik vergis me niet. (Na 5 jaar aantekeningen maken)

Ik zat dus snel even te zoeken naar schade van de hypofyse o.i.d. na een narcose maar nog niet gevonden.

Wordt vervolgt.

 
P.S. Af en toe overslaan zonder incontinentie-problemen overdag is toch ook al een verbetering, zo ervaar ik dat.

 
Mijn ontlasting is veel vaker een mooie drol/resp. mooi bergje. Dat gaat echt wel de goede kant op nu.

Afgelopen week heb ik af en toe de darmspoelingen overgeslagen. Per dag moet ik dus beslissen wat ik ga doen.

Gisteren pas om 4 uur gespoeld en vanmorgen overgeslagen.

Expres een leverdrankje genomen (2 eigeel, 2 l. olie en sap van een grapefruit).

Dit om ontl. op gang te brengen, en dat is 2,5 uur later gelukt. Die is dan wel grotendeels diaree-achtig.

Maar ik dacht: normaal geeft een volle endeldarm een impuls naar de hersenen dat ie vol is en wordt er geleegd. (is voor mij dus niet van toepassing).

Maar met een leverdrankje komt dus ontl. op gang specifiek door het activeren van de lever en gal. Hoewel de hersenen daar wel een rol in spelen toch?

De specifieke aansturing is dus anders.

Vaak denk ik kan ik voedsel als specifieke aansturing gebruiken? Zou ik dan iedere dag bv een leverdrankje kunnen nemen. Dan kan ik net zo goed bv iedere dag bitterzout nemen

Hoe gezond is dat dan en is dat verstandig? Dit zijn zomaar wat overwegingen.

Heeft iemand hier iets zinnigs over te zeggen (niet in engels)

 
Iedere dag goede vetten en bitterstoffen om de lever en daarmee de ontlasting te stimuleren lijkt mij een prima oplossing liesje, niet te vergelijken met bitterzout wat in principe een irriterende stof is, dat kun je van het leverdrankje niet zeggen. Gefeliciteerd met je drollen ;)

 
Ik konstateer al een tijdje iets speciaals bij mij.
Als ik een zg. leverdrankje neem dan zet het vaak (niet altijd) mijn darmen aan de gang. Vroeger voelde ik vanuit de endeldarm ontlasting aankomen, maar nu al heel lang niet meer. (endeldarm verwijderd). Geen impuls vanuit de hersenen?)
Wat ik wel voel is dat de ontlasting blijkbaar hoog in mijn buik blijft zitten (rechts naast mijn navel)
Als het leverdrankje werkt voel ik het vanuit de lever aankomen. Meestal vrij snel.
Tegenwoordig sla ik het spoelen af en toe over en gok erop dat het leverdrankje de boel in gang brengt. Alsof de hersenen geen invloed meer daarop hebben.
Vanmiddag was ik dus goed leeg en sla het spoelen morgen zeer waarschijnlijk over.
Zou dat schadelijk zijn voor de lever of zoekt het lichaam gewoon z,n eigen weg.
 
Tanja,

Je bent fytotherapuet toch?
Over bitterstoffen gesproken, zijn er dingen die de pancreas stimuleren?

(Ik zocht pas al een passende topic voor deze vraag maar de topics kruidebitter en Zweeds kruidebitter, doen het nog niet..)
 
Via mijn dochter ken ik iemand die nu een poliep heeft in haar endeldarm.
via mijn dochter kent ze nu mijn troubles zo,n beetje.
Haar ontlasting kan er niet gemakkelijk doorheen en dus moet die poliep wel weg. Dat was bij mij niet het geval, ik had geen klachten wat dat betreft.
Haar poliep is niet kwaadaardig, net zoals bij mij. Toch werd er alweer gesproken over "bestralen uit voorzorg". Zelfde ziekenhuis als ik.
Als ik terugdenk aan mijn operatie en niet wist wat de gevolgen zouden zijn en iemand een advies zou willen geven is het dit! Denk mee en laat je niet alles aanpraten. Ga zoeken op internet. Risico is er nl ALTIJD, bij iedere operatie.
Als ze door de endeldarm geopereerd wordt (en niet zoals bij mij door de buik)
kan de stoma misschien achterwege blijven. Ik denk dat een ziekenhuis zich indekt tegen een naadlekkage. ook wel weer te begrijpen en DUS een stoma aanlegt tijdelijk.
Ik weet nog steeds niet wat de eigenlijke oorzaak is van mijn klachten, de operatie, de ruggenprik of de bestraling. Wel zitten er ook zenuwcellen in de darm ben ik achter gekomen.
Want zoekende op klachten over een ruggeprik zijn die er wel degelijk. klachten over alleen bestraling net zo. Bestraling doen ze om de poliepen kleiner te maken. Maar als ik zoek hoe dat dan werkt vind ik het niet. Hoezo kleiner maken? als er 8 cm uit moet kan je dan opeens 6 cm er uit halen? vind ik niet logisch.
Ik zou zelf geen ruggenprik meer willen hebben. en geen bestraling omdat het zogenaamd kleiner wordt.
Mijn stoma is zonder ruggeprik verwijderd. dus andere verdoving gehad. Inderdaad kots misselijk geweest, 1 nacht lang. maar durende 2 zwangerschappen was ik ook 2x 9 maanden kotsmisselijk iedere dag. Ik bedoel maar.
Komt toch weer aan de orde hoe kankercellen zich ontwikkelen en welke invloed voeding daarop heeft. Regulier is de oplossing opereren enz. In mijn geval had ik kunnen wachten. In haar geval is de poliep kleiner maar heeft ze meer last.
Uiteraard is er een forum over kanker en endeldarm maar mensen doen alles regulier. Daar moet je het dus niet zoeken.
 
In de loop der jaren heb ik al veel geprobeerd. door een osteopaat mijn buik laten behandelen.
Hyaluronzuur-injecties in buik/lidteken en acupunctuur. De laatste acupunctuur was 3 uur lang in mijn hoofd per keer, omdat de darm en hersens met elkaar in verbinding staan.
Zojuist had ik ontlasting en die begon met een mooie drol, wel moeizaam, daarna kwam er zachte ontlasting en 1,5 uur later als laatste diaree.
Terwijl ik op het toilet zat dacht ik : voeger ging ik iedere ochtend direkt NA de koffie naar de WC. Meestal 1x per dag. Als mijn man om 6 uur thuis kwam: direct naar de WC. Dit komt waarschijnlijk bij meerdere mensen voor, dat ze een vaste tijd per dag naar de WC gaan.
Sinds mijn operatie heb ik last van voeding. Vroeger altijd al een koemelk-allergie gehad maar nooit diaree daarvan. Nu dus wel. Op het strand verse jus d,orange gedronken.(heel vaak) Nergens last van. En er zijn meerdere dingen die nu niet goed vallen.
Ik vraag me maar niet meer af hoe dat kan, begrijpen zal ik het nooit, omdat er met de dunne en de dikke darm nooit iets is gebeurd.
Aanvankelijk deed ik iedere dag met water spoelen, maar de laatste tijd sla ik vaker 1 dag over. Een dag erg goed leeg betekent dat ik kan overslaan, maar dan moet ik geen jus d.orange drinken of slagroom hebben gegeten of gaan eten. Ik kijk wel uit.
Ik heb al langer gedacht kan ik dit niet in mijn voordeel veranderen. De laatste tijd neem ik vaak het milde leverdrankje en steeds ga ik vrij snel naar het toilet. (Ik heb daar al een topic over).
Mijn trucje zag er de afgelopen dagen zo uit:
Vrijdag: goed leeg, zaterdag - niet gespoeld. zondag ja, redelijk leeg, maandag niet gespoeld, wel 250 gr. ontl. MET leverdrankje. dinsdag niet gespoeld, wel HEEL ERG leeg MET leverdrankje.
Ik ben zo leeg dat ik morgen niets hoef te doen, misschien donderdag ook niet en dan vrijdag weer een leverdrankje nemen. Drankje neem ik dan laat in de middag voor het eten.
Ik vraag me af of ik op die manier mijn darmen kan trainen om het zelf te doen.
Want zojuist werd ik zo leeg, gewoon opvallend anders dan anders. Dus gelijk denken: hoe kan dit? gisteren kaas-koekjes gegeten, kan een reden zijn. Ook is nieuw blaas en nier-thee. Daar zit niets in dat speciaal op de darmen werkt.
Verder train ik nu (af en toe) de anus-spieren en de bekkenbodem d.m.v. Tens. Hoofdzakelijk om in geval van nood niet incontinent te zijn. Maar nu voel ik af en toe " ïets" bij mijn anus zitten.
Shit, het zal toch niet?
Bij de beschrijving staat iets over: niet gebruiken bij schade of een litteken door operatie. Kan dus zijn dat ik die Tens niet verder kan gebruiken. Morgen mag ik dus niets voelen van binnen.
Ik verwacht van niemand antwoord of een oplossing want ik ben een geval apart. Niet vanzelf naar de WC maar wel met een leverdrankje helemaal leeg. Die darmen nemen een loopje met me.
 
Gisteren (11-11) was ik naar Tilburg voor een gesprek met Dr. Zimmermans (Twee Steden Ziekenhuis).
Hij doet endeldarm-operaties als het kan zonder bestraling en zonder stoma.
Ook de operatietechniek is vooruitstrevend. (weet even niet meer hoe dat heet). Met kleine gaatjes door de buik in plaats van de hele buik open te leggen.
Hij is zich er goed van bewust dat mensen met veel klachten blijven zitten, vooral diaree.
Ik had poliepen en na het verwijderen daarvan is geen kanker geconstateerd.
Een belangrijke opmerking van hem:
Het is NIET ALTIJD ZEKER dat er TOCH kanker zit (zat)
Weefsel wordt uitgebreid onderzocht in Laboratoria, dat weet iedereen.
Stel dat er in mijn weefsel toch kankercellen zaten, hebben ze dat dan niet goed onderzocht of per ONGELUK GEMIST? Is daar iets over te vinden in de literatuur?
Hebben ze het te druk? Zijn ze niet goed genoeg opgeleid? Zomaar wat vragen die door mijn hoofd gaan. Een goed opgeleide arts (hij lijkt me zeer integer) zegt zoiets toch niet zomaar!

 
Aan allen die dit lezen. Ik blijf maar bij mijn eigen topic.
In de brief die arts Zimmerman aan mijn huisarts schrijft :
"Het gevoel dat de ontlasting ergens rechts in haar buik blijft hangen op de plaats waar het stoma vroeger zat (juni 2009 verwijderd) is iets waar eventueel nader onderzoek gedaan zou kunnen worden.
Een MRI-enteroclyse kan aantonen of hier wel of niet obstructie is, hetgeen op te lossen zou zijn indien hier een adhesief probleem zou zijn".
Tijdens 1e verblijf in ziekenhuis had ik gelijk al problemen met het doorstromen van de stoma. Arts stak toen gewoon een vinger in de dunne darm op die plaats en toen was het opgelost.
Opheffen stoma - nooit vanzelf naar het toilet gegaan. Wel diaree die alleen maar ophield met stoelgangthee, want dan was ik in 1 keer veel kwijt.
Het voelt iedere dag nog in meerdere of mindere mate alsof er een stoma zit. (sinds 2009)
Dus obstructie lijkt me zeker niet uitgesloten.
Als ik dan kijk wat ik voel als ik een leverdrankje neem - lever gaat werken, gal wordt aangestuurd en de dunne darm gaat aan het werk - soms al na een uur of anders 3 a 4 uur dan zie ik wel een verband.
Ook deed ik onlangs een beetje vit C in spoelwater (klysma) en zuiveringszout ook geprobeerd - en ja de dunne darm komt in beweging vanaf de andere kant dus.
Ik ben geen arts maar iets zegt me dat er een verband is.
Uiteraard willen ze me vezels laten eten maar dat voelt niet goed bij mij en doe ik maar zelden. Alsof de plek van de stoma dan meer opspeelt. Gelukkig geen pijn, meer alsof er iets zit.
En de ontlasting kwijtraken via 1,5 water gaat er ook niet beter door (door die vezels).
Bij een MRI moet je dan waarschijnlijk een drankje drinken - dat moet er weer snel uit nadien anders kan dat extra verstopping geven. (moet ik nog even verder nazoeken).
Als ze iets vinden dan heb ik een nieuw probleem. Opereren ja of nee.
Zover zal ik nog maar niet denken.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.477
Berichten
504.345
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan