Poliepen - voorstellen Romagi

Helemaal zeker weet je natuurlijk nooit iets. Maar ik had zeker al een jaar goede resultaten met het spoelen van de darmen. Vaak 12 of 24 uur of zelfs nog langer nergens last van. Dize diaree is begonnen nadat ik (eigengemaakte) erwtensoep heb gegeten. Het kwam uit de diepvries. En natuurlijk zit je dan te denken hoe kan dat? Misschien niet voldoende ingevroren geweest. Afijn, antwoord krijg je dan natuurlijk niet. Dit lijkt mij in ieder geval duidelijk anders. Daar ga ik maar vanuit. Als dit achter de rug is zal ik mijn ontlasting laten controleren. Wat nog zou kunnen is dat ik tekorten heb in voeding of iets dergelijks waardoor het evenwicht in de vertering is verslechterd. Maar vooralsnog ga ik daar niet van uit. Ik heb in deze 10 dagen 2x gespoeld, maar er komt bijna niets uit. Ook vandaag ben ik aardig leeg, dus spoel ik niet. Vraag is dus of wel spoelen iets zou kunnen bijdragen. Ik denk het niet, het is alsof diaree veel verder wegkomt (dunne darm?).

 
Ik bedenk me nog iets. Al ging het spoelen erg goed, af en toe ging ik WEL vanzelf naar het toilet, altijd diaree-achtig. Gemiddeld 5 a 10 maal in de maand. Altijd ,s-avonds na het eten. Voordat ik geopereerd ben ben ik bij Saskia van As geweest, en is ontl. gecontroleerd. In ieder geval had ik toen Candida. Geslikt Nystatine suspensie. Is volgens mij een regulier medicijn. Daarna ziekenhuis en antibiotica. 6 maanden stoma. Daarna 3 maanden diaree en minstens een jaar gesukkeld. Zo gek zou het niet zijn als de candida niet weg is. Blijft wel overeind voor het moment dat ik aan een voedsel-diaree denk.

Dank voor het meedenken.

 
Diarree + het lichaam wil van de darminhoud af om een goede rede. Voldoende vocht blijven gebruiken om niet uit te drogen, want dat kan snel gaan. Verder kokosolie omdat dit een prima natuurlijk antibioticum is. Allerlei middelen om te stoppen kan je vergeten en is ook niet zinvol. Eet weinig tegelijk en hou even koolhydraten en eiwitten apart. Er is iets van slag, wat wordt wel duidelijk.

 
Ik houd er inderdaad niet van veel dingen door elkaar te doen. Ik kan alleen de deur niet uit, snik snik.

 
Hoi Romagi,

Je neemt verantwoording voor je gezondheid, dat is prachtig.

Het juiste voedsel vinden is lastig maar zeer belangrijk ik kan je adviseren eet 1 stuk voedsel per keer, neem een stuk kaas zonder cracker.
Eet b.v. alleen rijst

Vermijd alle nachtschades in dit blog is daar meer over te vinden, paprika is ook een nachtschade en dat valt al niet goed.

Zorg voor eten waarvan je aansterkt, liefst alles biologisch.
Rauwe (geiten) melk zit boordevol probiotica maar zoveel dat je weer diarree kunt krijgen, mss hebben ze daar kwark eveneens vol probiotica.

H202 is detox, als ik jou was zou ik eerst aansterken, totdat je eigen beter voelt en daarna pas voorzichtig richten op detoxen.
 
Wat vinden jullie van het idee eerst bitterzout te drinken eventueel aangev uld met lijnzaadthee (zelf lijnzaad trekken in heet water) en daarna alleen maar een paar dagen 1 produkt te eten. bv rijst, misschien met kokosolie en probiotica en meer niet. Als ik nu verkeerde bacterien heb dan gooi ik ze op die manier eruit. Of zou dat erg dom zijn?

 
kippenbouillon misschien!

en chlorella goede ervaring hier in familie

 
Ongewenste micro-organismen raak je niet van af door ze te bestrijden, tenzij met antibiotica en dat wil je niet, je helpt er je hele darmflora mee om zeep.

Het lichaam herstelt het zelf wel, als je het de gelegenheid geeft en een beetje helpt met de juiste voeding en inderdaad b.v. kokosolie, sole, H2O2, daarmee rustig aan als je dat nog niet gewend bent. Rustig aan met de hoeveelheden, extreme combinaties vermijden en geen koffie!!

Probiotica is een goed idee.

 
Dank Gerard, ik loop al te denken aan loperamide, toch maar even wachten dan? Vanmorgen lag ik al gigantisch te dromen over dit onderwerp. Over koffie gesproken, wie kent YANNAH Instant van Lima, (gerst, cichorei, rogge, eikels) dit heb ik vroeger gedronken i.p.v. koffie, dit was de enige koffie die ik lekker vond. Ik had altijd inslaapproblemen, vandaar. Maar echt geholpen had dit niet, zodat ik nu weer aan de echte koffie ben, maar 1 per dag. Laat ik nu wel even staan ja. Anders ga ik wel weer Yannoh drinken. Gelukkig heb ik nog goede bouillon staan en witte rijst. Maakt me niet uit om even voorzichtig te eten, als het maar helpt.
Groetjes, Romagi
 
Nog even gegoogeld op loperamide, wordt je ook niet vrolijk van. Er staat "legt de darmen stil". brbrbrbrbrb.

 
Als je weet dat de gezondheid bij de darmen begint, dan weet je ook wat er gebeuren gaat als je de darmen stil legt......

Ik heb vroeger koffie gedronken en ben ermee gestopt. Het gaf bij mij slechte doorbloeding van handen en voeten. Weg ermee. Ik mis het ook niet, ik geniet des te meer van allerlei andere dingen, heerlijk vlees en vet, slagroom, kaas, boter, noem maar op. Ik gebruik wel redelijk wat cacao, de rauwe biologische soort. Dat schijn ook niet helemaal jofel te zijn, maar het bevalt me wel goed. Ik doe een theelepel van die cacao in een beker, beetje KZZ erbij, mespuntje kaneel en dan heet water er op. Goed roeren, beetje koud water erbij om de temperatuur te laten zakken voor het puntje op de i: een scheutje slagroom. Een godendrank!

 
Nou Poekie, niet zo maar gaan twijfelen aan een recept dat met een enorme investering in tijd en uitgebreide onderzoeken bij TNO, Deutsche Warenuntersuchungsforschungwirtschaft en de FDA toelating gekregen heeft in mijn kladblok. :mrgreen:

Doe lekker met rauwe melk, het zal alleen niet dezelfde smaak hebben.

 
Vandaag wilde ik toch echt wel even naar buiten, naar de bank bv en gekochte spullen terugbrengen. Dus hoe doe ik dat? Eerst mijn darmen gespoeld, niks gegeten (wel Sole) en de deur uit. Goed gegokt. Want na het eten komen mijn darmen in beweging. Hele opluchting dat belangrijke dingen dan weer geregeld zijn. Er zit meer rust in de darmen, gaat dus goed nu. Vanmorgen ook chocolademelk gemaakt zoals bovenvermeld. Was lekker. Is dat een grapje Gerard "uitgebreide onderzoeken bij TNO enz?
Romagi
 
Het gaat nog steeds niet erg goed met de diaree. Wel iets verbetering. Ontlasting is af en toe wat dikker, is ook al prettig. Met deze dagen blijkt maar weer eens wat een last ik heb overgehouden van die endeldarm-operatie. Binnen 2 tellen moet ik naar de WC. niet normaal toch? Maar goed, ik moet het ermee doen. Al te veel stress is ook niet goed. Ik maak me pas ongerust als ik de deur uit moet. Straks wil ik gaan zingen, als ik er eenmaal ben voel ik me geruster. Ik kom op dit forum veel mensen tegen die als ze aan het ontgiften gaan ook veel verkouden zijn (of voordien al waren) en veel slijm verliezen. Ik heb iets aparts ontdekt bij mij. Ik was ZELDEN verkouden maar na mijn operatie liep ik de hele dag te snuiten, met een rode neus tot gevolg. Dus niet verkouden, maar wel steeds snuiten. Vooral als ik naar de WC moest. Dat snuiten heeft naar mijn idee dus een directe relatie met mijn darmen, zeker weten. Als je je lever wilt reinigen moet je dus eerst je darmen reinigen (heb ik ergens gelezen). Ik heb ook vaak acupunctuur gedaan, baat het niet dan schaadt het niet. Zij prikken op de meridianen. Inmiddels is dat snuiten bij mij wel bijna opgehouden, een goed teken.

 
Er is niets in het lichaam dat niet in op 1 of andere manier in relatie staat tot het geheel. Hooguit het denken, dat wil nu eenmaal alles indelen door het dualistisch karakter ervan, het gaat om te willen beheersen, heel stiekem uit angst, dat weer voortkomt uit het idee dat we afgescheiden zijn.

Heb je wel eens er aan gedacht om voor bepaalde gelegenheden een incontinentievoorziening te dragen?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.925
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan