Poliepen - voorstellen Romagi

Ja ik draag altijd incont. materiaal. Dat heb ik ook altijd bij me in mijn tas. Maar als ik pech zou hebben onderweg zou het niet voldoende zijn. Geloof me maar. Maar ik kan mezelf ook niet vergelijken met anderen wat klachten betreft. De hele anatomie is veranderd, helaas. Ik neem aan dat je "even voorstellen" gelezen hebt.
Romagi
 
Ja er zijn nog wat ingrijpende opties. Stoma (heb ik gehad een half jaar uit voorzorg) terugplaatsen. Een pacemaker (wordt in de rug geplaatst) en moet helemaal afgesteld worden, dit soort operaties staan helemaal op internet. Onze huismeester heeft dat. Mensen die een sluitspier laten plaatsen hebben hun endeldarm nog, die is ongeveer 15 cm lang, bij mij is er niet veel van over. Maar ook aan deze operaties kleven risico,s dat het niet goed gaat. Ik weet nu wat ik heb. Nergens pijn, ik ben fit. De meeste mensen hebben wel eens diaree gehad en weten hoe hard je dan moet rennen naar de WC en het niet kunt ophouden. Zo voelt het nu toch ook wel, alleen vreemd dat het zo lang duurt. Ik had het laatste jaar een zekere regelmaat van veel goede dagen en uitsluitend ,s-avonds soms extra naar het toilet na het eten. Ik hoop dat ik gelijk heb en de diaree weer onder controle krijg. Ik moet hoe dan ook dikkere ontlasting krijgen. Desnoods met koolhydraten. Op dit moment voel ik me aardig "leeg"en heb nog niet gegeten, alleen sole en 1 druppel H202 en probiotica. Nu neem ik een appel en verder weet ik het niet. Ik zal nog even geduld moeten hebben vrees ik. Liesje.

 
Ik begrijp je afweging.

Wellicht is het zinvol de probiotica vlak voor of zelfs tijdens een maaltijd te nemen. De combinatie met fruit lijkt me niet zinvol.

Misschien heb je de koolhydraten te snel afgebouwd?

 
Hoi allemaal, mooi weer, en ik kan weer naar buiten want diaree is "gone". Dat betekent als altijd ,s-morgens "spoelen" en in ieder geval tot ,s-avonds na het eten nergens last van. Van de week weer geitenmelk gehaald en van botten boullion gemaakt. Wat is die boullion dan vet!!. Ik heb gezocht naar goede vit. B 12 maar ben nog niet veel wijzer. Dibencozide (adenosyl cobalamine) = vooral aanwezig in celmitochondrien en methyl-cobalanine is vooral in bloedplasma en celcytoplasma aanwezig. Ik vraag me dus af of het verstandig is te zoeken naar een complete B 12 suppletie (in verband met het evenwicht) of alleen de B 12 (dibencozide) extra te nemen. Ik vond het zowiezo moeilijk te vinden op internet (in nederlandse taal).

Er is destijds B 12 dibencozide uitgependeld. Dus zolang ik het niet zeker weet koop ik nog maar niets.

Iemand enig idee?

 
Quote:
Van de week weer geitenmelk gehaald en van botten boullion gemaakt. Wat is die boullion dan vet!!.


Als je de bouillon laat afkoelen stolt al het vet aan de oppervlakte. Deze kan je er dan zo afhalen.

Dat vet kan je gebruiken om mee te bakken of om bepaalde dingen juist iets vetter te maken.

 
Waarom zou je t vet eraf scheppen? Zo maak je een slap aftreksel van een mooi kant en klaar en volledig product....

 
Omdat ik soms heel veel vet in de bouillon heb en soms veel minder, afhankelijk van het soort botten ik heb gebruikt.

En ook zonder vet zijn mijn bouillons niet een slap aftreksel hoor.

Maar als ik dan een wat vettere bouillon wil gooi ik naar behoefte weer wat vet erbij.

 
Ik vond het vet niet lekker. Ik heb het wel bewaard, zal het volgende keer ergens anders voor gebruiken.

 
Nou daar is weinig light aan hoor omdat ik voldoende vet terugdoe maar niet zoveel dat ik het gevoel heb een bak reuzel te eten :mrgreen:

 
Eerlijk gezegd vind ik het vet in de bottenbouillons ook erg machtig: dit terwijl ik doorgaans vet erg lekker vind, maar liever met gefermenteerd spul erbij: dan krijg ik het in elk geval makkelijker verteerd.

 
TIP voor mensen met darmklachten:

- bij verstopping de waterkefir 24 uur laten staan i.p.v. 48 uur, dan werkt hij laxerend

- bij diarree de kefir langer dan 48 uur laten werken, dan werkt het stoppend.

- de 48-uurs waterkefir werkt normaliserend

Ik kwam dit tegen. Iets voor jou Liesje?

 
In mijn jarenlange zoektocht naar "op gewicht blijven" ben ik ook vegetarisch gaan eten. Ik kwam toen in aanraking met het dieet Een leven lang FIT. En dat is me altijd goed bevallen. Je mag alles eten, behalve de dingen wat uit elkaar houden.

Eet Fruit apart op een lege maag - eet na 30 minuten ander voedsel

Eiwitten + zetmeel = slecht

Eiwitten + vetten = slecht

Eiwitten + groenten = goed

Vetten + groenten = goed

Vetten + zetmeel = goed

Zetmeel + groenten = goed

De gedachte erachter is dat het de slanke lijn en de spijsvertering bevordert en de energie en lichaamskracht verhoogt. Ik had ook wel eens gelezen dat mensen bv met de Kerst alles doorelkaar eten en dan een opgeblazen gevoel in de buik hebben. Er wordt dus nergens gezegd dat je iets niet mag eten. Grotendeels eet ik volgens dit systeem en blijf dat wel doen denk ik. Behalve dat ik nu dus de koolhydraten ga verminderen en vetten en vlees ga toevoegen enz. Dit systeem lijkt me ook niet slecht.

Vooral ,s-avonds eet ik dus (flink wat) groenten en vlees, vis of ei. En in de ochtend een appel.

 
Maar eiwitten en vetten is een natuurlijke combinatie, dan kun je niks dierlijks meer eten, geen eieren, geen yoghurt of kaas, geen melk, vlees niks, ook geen noten trouwens.

Ik ben bekend met dit boek en de voedselcombinaties, is voor mensen die last hebben van spijsvertering een goede tijdelijke oplossing. De reden dat je een opgeblazen gevoel hebt is vaak de suikervergisting trouwens, of een slechte eiwitvertering, daar is hier al voldoende over geschreven.

 
Deze "leven lang fit" methode sluit uiteraard niet aan bij de vetten en eiwitten die volgens WAP wel samen worden gegeten. Maar vergeet niet dat de meeste mensen en dokters destijds en nu nog andere dingen voorstaan. Over goede vetten en teveel aan suiker hoorden we niet.

Ik wilde wel even benadrukken dat dingen ietwat uit elkaar houden mij zo goed zijn bevallen dat ik een gedeelte ervan nog wel wil behouden. Fruit op de nuchtere maag bv.

En veel groente. En toetjes na het avondeten (bv yoghurt) daar heb ik geen enkele behoefte aan, pas na een aantal uren lust ik weer iets. Maar dat kan natuurlijk ook individueel zijn. Wat mij wel NU opvalt is dat ik sinds ik meer vetten eet mijn stoelgang is veranderd, steviger. In mijn speciale geval (zie voorstellen) is dat geen probleem. Als ik lees wat Mike bv doet daar kan ik nog lang niet aan voldoen, misschien wel nooit. Maar een echt probleem hoeft dat niet te zijn naar mijn eigen idee, geen E-nummers en geen suiker, wel biologisch, melk en voldoende vet en eiwitten, H202 en KZZ daar ben ik heel tevreden mee.

 
Staat dit advies niet gewoonweg haaks op het principe van wapf? Je zegt wel dat je dit wil aanhouden, maar zegt vervolgens dat je dat niet doet. Is zetmeel iet een ander woord voor koolhydraten?

En ondanks dat je je goed voelde met dit schema lijkt het erop dat je je beter voelt met wapf. Wat eet je tussen de middag Liesje? Een appel als oontbijt en avondeten lijkt mij niet zoveel.

 
Romagi, eet je al (dagelijks) bottenbouillon (zie de site van Poekie)?
Ik weet dat jij heel veel problemen hebt met je darmen en dat heb ik zelf niet, maar sinds ik hier op dit forum ben en deze voedende bouillon maak, voel ik me zo goed.
Met mijn lekenkennis over jouw klachten lijkt mij dit toch misschien een superfood voor jou!?
 
Ik heb het boek zelf niet, maar weet je zeker dat eiwitten en vetten gescheiden moeten blijven? Volgens mij gaat het erom dat je eiwitten en koolhydraten moet scheiden, niet vetten en eiwitten, want zoals ik hierboven al eerder schreef, is dat een natuurlijke combinatie, in vlees zit al vet, tenminste in lekker vlees en ook in vette vis etc.

Liesje als jij je er goed bij voelt om dingen te scheiden zou ik dat zeker doen, maar heb je echt voldoende aan een appel als ontbijt?

 
Het lijkt erop dat mijn info verkeerd wordt begrepen of ik heb het niet goed verwoord.

Het schema geeft aan wat je niet moet combineren, maar geeft niet aan dat dat NIET gegeten mag worden. Je mag juist alles eten. Bovendien heb ik alleen het schema en niet het boek. Hoeveel dieeten zijn er inmiddels niet gepubliceerd die uiteindelijk niet gezond zijn? Zelf eet ik een appel ,s-morgens maar na een half uur eet ik wat anders. Ik heb inderdaad al een paar keer de bottenbouillon gemaakt, is lekker. En ,s-avonds eet ik geen appel maar veel groenten, gecombineerd met vis, vlees of ei en gebakken in cocos.

Maar soms ook een aardappel erbij, hangt van de groente af. Ik eet in ieder geval koolhydraten, maar wel zo min mogelijk. Maar rauwe eieren met olie durf ik niet aan.

En al te veel H202 met ook nog appelazijn ook niet. 1x in de ochtend stoelgang en dan pas weer de volgende ochtend is zeer acceptabel.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.171
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan