pijn in onderrug bij het opstaan

Jim1618242587

Administrator
De afgelopen drie dagen heb ik 's morgens erge pijn in mijn onderrug. Dan kan ik nauwelijks bukken.

Het zijn niet mijn spieren, maar mogelijk mijn nieren? Al zitten die volgens mij hoger...

Onderin m'n rug een beetje links en rechts van het midden.

Wat zou het kunnen zijn?

Het gaat beter als ik wat gedronken heb en naar de wc ben geweest. Dus dat duidt op de nieren lijkt me. Maar helemaal weg gaat de pijn niet al wordt het in de loop van de dag steeds minder. Na het middaguur merk ik er niet veel meer van.

Ben volledig gestopt met suiker; suiker/snoepjes/koekjes/gebakjes etc...

Brood eet ik niet meer. Maak iedere ochtend een smoothy van:

een zure appel een sinasappel, kiwi, wortels, advocado, citroen, sole, olijfolie, kokosboter, tarwegras, spirulina, chlorella, kaneel, gember, curcuma, ascobinezuur, en een paar cacao-bonen. Plus een capsule levertraan/boterolie.

Die drink ik 's morgens en 's middags.

Verder drink ik redelijk veel rauwe melk.

Het avond eten daar kan ik nog de meeste winst gaan halen maar ik ben het aan het opbouwen ;) Probeer zoveel mogelijk nachtschades te vermijden.

Dit alles eet ik al een paar maanden (wel opgebouwd dus niet volledig zo van het begin af aan).

Iemand een idee misschien?

 
Jerol,

Ik heb al eens eerder aan iemand het advies gegeven om dan toch wat meer water met sole te gaan drinken en iets minder melk.

De plek die je aanwijst duidt waarschijnlijk op je nieren.

Mijn zus en die andere persoon hier op het forum hadden na een paar dagen al geen last meer van hun rug/nieren.

Lia

 
Pijn in de onderrug heeft ook te maken met de bijnieren. Maar de bijnieren en de nieren communiceren met elkaar (daarom zitten de bijnieren ook bovenop de nieren) en in de Traditionele Chinese Geneeskunst vallen beide onder de niermeridiaan. Jij zou dus waarschijnlijk door een Chinese arts worden gediagnostiseerd met 'zwakke nierenergie'. Jammer dat veel Chinese artsen hier niet specifiek bij vermelden dat de zwakheid niet alleen de nieren betreft, maar ook de bijnieren.

Wat betreft je ochtend- en middagsmoothie, daar valt ook nog wat winst te behalen! Als ik jou was liet ik de volgende ingredienten weg:

- sinaasappel (suiker)

- wortels (suiker)

- cacaobonen (oxaalzuur)

Dat gezegd hebbende, zou je wel eens te plotseling te laag in koolhydraten kunnen zijn gaan zitten. Ik adviseer je om als bron van koolhydraten 100 gr. (droog gewicht) glutenvrije granen per dag te consumeren, bijv. witte nasmatirijst, quinoa, gierst, boekweit en amaranth.

Mike

 
Jerrol,

Je zou de nierthee van Andreas Moritz eens kunnen proberen. Deze thee is zo'n krachtige reiniger voor de nieren dat het (volgens Moritz) alle nierstenen kan vergruizen en oplossen. Ik vind het nog best een lekkere thee ook.

Evan

 
Janse,

Welke nierthee bedoel je? Hoe maak je die of is die ook kant en klaar te koop?

Heb namelijk de laatste tijd ook heel veel last van mijn onderrug bij het opstaan.

 
Dag Haydarpasa,

Even nader gekeken op Google. Andreas Moritz heeft een eigen site waarop het als kant- en klaar product te koop is.

Voor Europa wordt het verdeeld via Herbathek - Naturheilmittel (Duitsland)

Website: http://herbathek.com/de/Kraeuter-Teemischungen-Bio/Kraeutertee-nach-Andreas-Moritz.html

E-mail: info@herbathek.com

Zelf weet ik dat er ook nierthee op de markt is die via de natuurgeneeskundige praktijk verdeeld wordt. In het verleden heb ik dit een keer voorgeschreven gekregen.

Succes !

 
Vivianne,

Dank je wel voor je informatie.Ga er zeker iets mee doen.

Het kan zijn dat ik af en toe laat of niet op een post reageer vanwege de drukte van een verse verhuizing.

 
Ja, het kost wel wat, maar het is echt een mega grote zak van bijna een halve kilo!

Als je dit gaat omrekenen naar wat je normaal voor bijvoorbeeld losse groene thee betaald, dan valt de prijs best mee hoor.

Ik heb even snel gezocht, hier kost biologische groene thee bijvoorbeeld al €6.00 per 100 gram http://www.simonlevelt.nl/thee/losse-thee/groene-thee/india-darjeeling/

Voor 500 gram zit je dus ook al snel op €30.00

Bedenk ook dat deze thee zo krachtig is dat het nierstenen oplost. Dat vind ik toch wel een paar euro's waard.

 
was benieuwd of de thee nu geholpen heeft of niet? Heb zelf namelijk ook al een aantal weken last van mijn onderrug... maar denk dat ik te weinig drink....

 
Ik heb zelf in een tijd dat ik veel onderrugpijn had en blaasontstekingen (dat was dan echt onderin, niet ter hoogte van de nieren) ook nierthee gedronken- guldenroedethee en kumus kutjing en ook nog de blaas/urinethee van de tuinen -daar zit beredruif, guldenroede, jeneverbes, moerasspirea en lavas in- gedronken: na 3 weken plaste ik toen kleine gruissteentjes.

Later ben ik ook nog gaan kuren met stenenbrekerthee: quebra piedra / chanca piedra -dit is de soortnaam van een plant uit de amazone- die ook helpt tegen galstenen nog.

 
Laten we vooral niet vergeten dat rugpijn voor zo'n 98% (!) voortkomt uit onderdrukte emoties. Het sydroom heet TMS (tension myositis syndrome)ik heb daar een buitengewoon interessant en verhelderend boek over. Wie er in geinteresseerd is, kan ik de pdf wel opsturen. Je komt er dan ook achter hoe eenvoudig het kan zijn om je klachten op te lossen.

 
tja.. heb niet het idee dat ik iets onderdruk maar je weet nooit..

hoe kan ik die pdf krijgen?

 
Bastiaan, ik ben wel geinteresseerd in die pdf. Zou je hem naar mij willen mailen.

@SK,

Zend mij even je email adres dan mail ik het daarna naar jou door.

Lia

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.750
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan