pijn in onderrug bij het opstaan

als dit inderdaad via selfmatters kan zal ik Bastiaan zelf wel even mailen..toch bedankt voor het aanbod poekie!

 
@Bastiaan, zou je mij die pdf ook willen doen?

Zou je mijn mailadres pb-en maar heb geen flauwe notie hoe je een pb verstuurd op die forum :?

 
ja, het boek is in het Nederlands.

Ik heb het Poekie en SK opgestuurd, maar als je mij een mailtje stuurt via mijn website, stuur ik het graag nog eens!

 
Veel rugklachten kennelijk, ik geloof dat zowat iedereen van het forum mij inmiddels om een kopie heeft gevraagd :)

Ik hoop dat het een beetje leesbaar is, indertijd heb ik namelijk de tekst zo dicht mogelijk op elkaar gezet (in Wordperfect toen nog) om het uit te kunnen printen met zo min mogelijk papier.

Voor het lezen van het boek heb ik een paar keer plat gelegen met acute spit en de fysio bereidde me al voor op een hernia. Na het boek nooit meer deze problemen gehad... Wel een enkele keer nog eens pijn in mijn rug maar ik ben er niet meer bang van en vraag me direct af wat zich op dat moment in mijn hoofd afspeelt.

Graag hoor ik terug of het lezen van dit boek voor jullie hetzelfde betekent als het voor mij heeft gedaan, zo'n 12 geleden alweer.

 
Hallo Gif-vrij,

Ik probeer je het boek te sturen maar je mailbox is vol. Laat even weten wanneer dat is opgelost?

 
Hoi Bastiaan,

Hij zat inderdaad overvol en heb de mailbox nu geleegd.

Alvast bedankt.

 
erg boeiend boekje! Heb altijd al het idee gehad dat je hersenen erg veel invloed op het lichaam hebben!

 
Hoi, even een vraag over de nierreinigingsthee zoals hierboven in dit topic vermeld.

Het product via http://geluk-in-jezelf.biedmeer.nl/...84013/Nier-reinigingsthee-Andreas-Moritz.html bevat smeerwortel,zoals ook in het boek van Andreas staat.

Op een andere site http://www.kruidenhuisfonteyne.nl/tag/product/list/tagId/11/

bieden ze ook die thee volgens recept Andres M., echter zonder smeerwortel omdat dat in NL verboden zou zijn voor inwendig gebruik. Zou slecht zijn voor de...jawel de lever..(?)

Is dat een smeerwortelfabeltje?

Heeft iemand ervaring met de thee van geluk-in-jezelf? of die andere?

Bedankt!

 
Een stuk over de smeerwortel:

Quote:
Smeerwortel - Symphytum officinale

Familie: Ruwbladigenfamilie, Boraginaceae

De naam Symphytum is afgeleid van het Griekse woord “sumphuein” (= samengroeien).

Dat slaat op de helende werking van het kruid bij botbreuken.

'Phyton' betekent 'plant'. 
Officinale = van de apotheker

Vroeger heette de plant Consolida major. (Consolida =vastmaken, heelmaken)

In de wortel zit een slijmerige gomachtige substantie die op zweren en breuken werd gesmeerd.

Volksnamen: o.a. Breukwortel, Heelwortel, Lijmwortel en Spekwortel.

Botanie

Een forse plant, groeit graag op rijke grond en langs de waterkant.

De bladeren zijn dik, ruw behaard en spits toelopend.

De stengel lijkt hoekig, omdat het blad zich langs de steel voortzet, maar is rond en slijmerig.

De bloemen zijn klokvormig en laten hun kopje hangen, analoog aan de depressieve mens.

De kleur is blauwpaars, roze of wit.

De bloei is van mei tot augustus.

De wortel is lang, penvormig en erg breekbaar. Hij is erg slijmerig, van buiten zwart en van binnen wit. Smeerwortel heeft een 3 meter lange wortel (soms nog langer) om vocht en waardevolle mineralen naar de oppervlakte te brengen.


Geschiedenis

Plinius, (23j na Chr) schreef het volgende: de wortels bevatten zoveel kleefstoffen dat ze in stukken gehakt vlees aaneen smeden.

En als de plant wordt gekookt tot een massa of het blad wordt gekneusd en de massa als pleister op een wonde wordt gelegd, zal hij alle vleeswonden genezen.

Signatuurleer

Bloemen zijn klokvormig en laten hun kopje hangen. Analoog aan de depressieve mens

Wortel Lijkt op een bot

Beharing van het blad Geeft aan dat het kruid werkzaam is op huid, haren en slijmvliezen.

Bloemen zijn blauwpaars, roze of wit

Rood = bloedwerking

Wit = ontstekingswerend en werkt verzachtend en kalmerend en harmoniserend op het zenuwstelsel

Blauw, 5e chakra, keelchakra, luchtwegen

Penwortel Zegt iets over de verbinding van het kruid met de aarde, ze zijn stevig verankerd; ze bevordering de aarding van de mens, helpen hem vaste grond onder de voeten te krijgen.

Typologie

Smeerwortel past bij een moedeloos, depressief type mens, die gebuikt gaat onder de lasten van het leven en de neiging heeft om krom te lopen. Emoties worden binnengehouden; dit werkt verzurend. Deze mens is gevoelig voor vocht, heeft een zwak beendergestel en ontwikkelt vaak reuma, ontstekingen, zweren en stenen. Smeerwortel maakt zacht en laat emoties weer stromen.

Inhoudsstoffen

Veel slijmstoffen (remmende invloed op ontstekingen en verzachten en verminderen daar ook de pijn.)

Looistoffen (verminderen zwellingen en vochtophopingen, nieren stimuleren)

Saponinen schoonmaken

Etherische olie

Pyrrolizidine-alkaloiden: o.a. consolidine en symphytine

De hele plant bevat pyrrolizidine-alkaloiden, met de hoogste concentratie in de wortel. Deze stoffen kunnen bij langdurig gebruik en in hoge dosering schadelijk zijn voor de lever. Daarom mag inwendig alleen een homeopatische verdunning worden gebruikt.

(De alkaloiden werken pijnstillend via het zenuwstelsel)

Allantoine Prikkelt tot celvorming en weefselvorming, helpt mee om de onherstelbaar beschadigde of cellen die verloren zijn gegaan te vervangen door gelijkwaardige nieuwe, bevordert afvoer wondvocht en etter.

Vitamines A, B, C en E Vitamine B12, zit verder alleen in vlees

Mineralen Si, Ca, Fe, Zn en P

Eiwitten (7x meer dan in soja)

Inuline, net als zetmeel een reservestof voor de plant.

Van inuline worden de volgende eigenschappen geclaimd, die echter niet alle zijn bewezen:

darmfunctie

cholesterol in het bloed

mineraalopname

antikanker

Inuline kan door hydrolyse verwerkt worden tot fructose. Ook kan inuline gebruikt worden als vet- en als vezelvervanger en zo overgewicht tegengaan.

Inuline wordt als glucosevervanger gebruikt bij de behandeling van suikerziekte (Diabetes mellitus). Inuline wordt ook gebruikt door mensen met het prikkelbare-darmsyndroom, bij obstipatie en diarree. Er zijn een aantal producten op de markt, de zgn. bulkvormers.

Gom, hars en rubber

Medicinale werking

Smeerwortel maakt beschadigde cellen kleiner waardoor ze sneller afgevoerd worden.

Smeerwortel is verzachtend en bevordert de doorbloeding van het weefsel.

Bewegingsstelsel

Verbetert de doorbloeding; vermindert zwellingen; pijnstillend;

Bothelend, zowel in- als uitwendig bij herstel van weefsels en botten;

Bij spier- en zenuwpijnen;

Bij bloeduitstortingen, verstuikingen, kneuzingen, zwellingen en vochtophopingen;

Bij reumatische aandoeningen, artrose, jicht, ischias en hernia;

Een goed EHBO-kruid bij allerlei sportblessures.

Fantoompijn, beschadiging tussenwervels

Spijsvertering

Darmontsteking; Slijmstoffen reguleren de slijmsecretie en de darmwerking

ook de maagwand wordt beschermd met slijmstof

Huid

Ontstekingsremmend; bloedstelpend; reinigend; pijnstillend;

Weefselherstellend/wondhelend;

bij aandoeningen als acne, ontstekingen, zweren, vuile wonden en diepe kloven.

Open benen, tepelkloven (kompressen)

Puistjes (looistoffen, samentrekkend)

Anti-rimpel

Luieruitslag

Bloedsomloop

Verbeterd doorbloeding

Spataderen

Luchtwegen

Versterkend:

Slijmafvoerend en ontstekingsremmend;

Bij astma en chronische bronchitis;

Ook verzachtend bij verharde klieren en aangezichtspijn.

Toepassing

Wortel is het meest gebruikte deel en bevat het hoogste gehalte aan bruikbare stoffen, met name in het voorjaar. Voor de bloei pakken

Tinctuur gemaakt van verse wortel, inwendig homeopatische verdunning D1!

Maximaal 3 weken gebruiken; hogere verdunningen mogen langer gebruikt worden.

Uitwendig mag wel de oertinctuur gebruikt worden. Deze is slijmerig en kan goed op gevoelige plekken worden aangebracht.

Zalf gemaakt van verse wortel; de wortels uitgraven, wassen, drogen en in schijfjes snijden

en aan de vaseline toevoegen.

Aan een zalf op basis van wolvet kan de oertinctuur of de Smeerwortelolie worden toegevoegd.

Olie au bain mari, 24 tot 32 uur.

Thee blad meer geschikt

Blad is eetbaar als sla of even gestoofd. Kan in soep, spaghetti etc.

Verse wortel Kan ook geraspt worden en direct op een pijnlijke plek als kompres gelegd worden, evenals het verse gekneusde blad.

De gedroogde wortel is steenhard en kan tot poeder geraspt worden waarvan met water en olie een papje kan worden gemaakt.

Verstuikingen: tinctuur of zalf erop.

Of 500 gr. Bladeren een nacht laten weken. ‘s morgens verhitten (niet koken), in bad of badwater toevoegen.

Vroeger kompressen bij borstkankergezwellen.

Je kan smeerwortel ook gebruiken als groenbemester. Je kunt hem 3 x per jaar oogsten, goed voor de composthoop.

Let op:

Inwendig D1

Niet op vuile wonden

De genoemde alkaloïden worden nauwelijks opgenomen door de huid, en worden bovendien nauwelijks teruggevonden in commerciële smeerwortelpreparaten.
Aan de andere kant is het zo dat waterige extracten van smeerwortelblad de overlevingsduur van muizen die tumoren hebben verlengen, en ze verminderen het ontstaan van tumorgroei.
Een ‘Ames-test’ (een standaard procedure waaruit kan afgeleid worden in hoeverre een product kankerverwekkend/mutatieverwekkend kan zijn) suggereert bovendien dat smeerwortel antimutagene eigenschappen heeft (dus het ontstaan van mutaties lijkt tegen te gaan)
Het lijkt dus in elk geval zo te zijn dat de ‘giftigheid’ van smeerwortel enigszins overroepen is. In elk geval is het zo dat de genoemde pyrrolizidine alkaloïden enkel aanwezig zijn in het verse kruid en in de wortel, en niet in het gedroogde kruid. Bovendien lijkt het gehalte vooral hoog in de Symphytum x uplandicum, en niet in de gewone smeerwortel. Toch is het aan te bevelen om uiterst voorzichtig om te springen met het inwendige gebruik van smeerwortelpreparaten, en zeker met het verse kruid (waarbij op te merken valt dat de haartjes in verse toestand ook nog eens erg irriterend kunnen zijn voor de slijmvliezen).

Smeerwortelbeignets

100 gram bloem
1,5 dl lauw water
Smeerwortelbladeren
Een frituur op 180 graden
1 ei
Een beetje zout, cayennepeper

Werkwijze:

Eerst maak je een beslag.
Dooier en eiwit scheiden. Bloem in een kom, een beetje zout, het water en de eierdooier langzaam en goed door elkaar roeren en dan een poos laten rusten.
Ondertussen kan je het eiwit tot een stijf schuim kloppen.
Dat ga je dan door je beslag mengen.

De smeerwortelbladeren was je en droog ze met keukenpapier. Doop ze in het beslag, laat ze in de hete olie bakken tot ze goudbruin zijn.
Op een bodem van keukenpapier laten uitlekken en bestrooien met wat peper, zout en cayennepeper naar smaak voor het opdienen.



Ik denk dat smeerwortel een prima kruid/plant is, weer iets waar ze ons bang voor proberen te maken.

Lia

 
Bedankt voor je uitgebreide informatie Lia.

Het wordt dus de thee met smeerwortel.

 
Zou het ook te maken kunnen hebben met H2O2?

Ik had een paar weken geen h2o2 meer en begon eergisteren weer in te nemen; 's morgens 6 druppels (35%) en 's avonds ook weer. En vanmorgen opnieuw die pijn in mijn onderrug.

Misschien is het toeval hoor maar zou het kunnen?

 
misschien heeft het wat te maken met ontgiften met je nieren?

 
ik heb al een paar maanden een beetje zeurderige pijn in mijn onderrug, misschien nieren vandaar mijn post hier.

Het pijngevoel zat eerst links net iets schuin boven mijn stuitje en is na een tijdje ineens verplaatst naar verder naar beneden, ik kan het niet goed voelen of benoemen maar lijkt ergens in de buurt van bilspier en het zit vooral binnenin. Soms voel ik het niet of bijna niet en 's morgens is het ergste. Moet eerst op gang komen, kort erna tennissen is moeilijk en vooral uitstappen naar rechts pijnlijk. Na een 3 kwartier bewegen gaat het een stuk beter, voel het dan nog wel maar is goed te doen.

Trap oplopen, dus met links omhoog stappen is heel moeizaam, net of je met opstappen door heup zakt, geen kracht ook vanuit de heup.

Volgens mijn man heeft onze buurman precies dezelfde klacht en volgens zijn dokter heeft hij versleten heupen. Dat voor mij geloof ik dus niet, de ene keer is het behoorlijk hinderlijk en volgende dag bv. geen last van. Versleten is versleten toch!

Als ik me goed herinner is het rond dezelfde tijd begonnen (naast stuitje) als ik met de lichte leverreinigingen ben begonnen (eind januari of zo)

Ik heb al gezocht op zo'n anatomiekaart maar wordt daar ook niet echt wijzer.

Als het nieren zouden zijn kan ik met nierthee beginnen.

Ik doe elke 3 weken nu een grote leverreiniging nu ook (Moritz), dan wordt toch automatisch door gaandeweg betere bloedsomloop/zuivering toch ook de nieren meegenomen of vergis ik me nu, ALS het de nieren zijn...

Soms zie ik door de bomen het bos niet meer

 
Quote:
ik heb al een paar maanden een beetje zeurderige pijn in mijn onderrug, misschien nieren vandaar mijn post hier.

Het pijngevoel zat eerst links net iets schuin boven mijn stuitje en is na een tijdje ineens verplaatst naar verder naar beneden, ik kan het niet goed voelen of benoemen maar lijkt ergens in de buurt van bilspier en het zit vooral binnenin. Soms voel ik het niet of bijna niet en 's morgens is het ergste



Marijan, ik heb bijna hetzelfde als wat jij omschrijft. Ik heb deze klachten ook sinds 2 maanden. Ikzelf dacht dat het van het tennissen kwam (verkeerde beweging).

's morgens is het inderdaad het ergste. Pas kon ik zelfs mijn eigen veters niet vastmaken. Ik heb gemerkt dat het erger wordt als ik teveel zit. Ik dacht eerst ook dat het door mijn nieren kwam, maar volgens mij zit de pijn dan de laag.

A.s. donderdag heb ik een afspraak bij een osteopaat. Ik hoop dat zij er iets aan kan doen. Ik zal mijn ervaring laten weten.

 
Waarom legt niemand van jullie de link met de bijnieren?

Quote:
•MUSCLE WEAKNESS AND BACK PAIN: Dr. Goodheart identified five skeletal muscles which can indicate adrenal function. These are 1) sartorius, 2) gracilis, 3) posterior tibialis, 4) gastrocnemius, and 5) soleus. When the adrenal glands are malfunctioning, there will be weakness in one or more of these muscles. The sartorius and gracilis attach on the pelvis. Weakness in these muscles can cause the sacro-iliac joint to subluxate posteriorally (toward the back) leading to low back pain. In persons with adrenal fatigue, low back pain is frequently caused by instability of the pelvis rather than an actual back problem. These same two muscles also attach to the knee and help provide support. Weakness will cause knee pain, weakness and instability of the joint. Any person with knee problems should be checked for adrenal fatigue. The other 3 muscles mentioned stabilize the feet and ankles. Weakness of any of these muscles leads to complaints of tired, aching feet, weak ankles or aching calves. The symptoms related to the muscle weakness will improve when the adrenal glands are treated.


http://www.naturalnews.com/024985_cortisol_blood_fatigue.html

Mike

 
Jezus Mike wat interessant!

Ik en een boel personen in mijn omgeving hebben regelmatig last van lage rugpijn. Ik ga regelmatig naar een sportmasseur om mij te laten masseren. Bovendien zijn mijn benen en kuiten "vol" met knopen in de spieren.

Ik heb altijd geweten van de relatie lage rugpijn en emotionele disbalans maar wist niet precies het naadje van de kous.

Heel erg bedankt voor deze informatie.

 
Quote:
Weakness will cause knee pain



Herkenbaar, heb ik ook last van.

Quote:
The symptoms related to the muscle weakness will improve when the adrenal glands are treated.



Dat heb ik nog niet gemerkt. Ben in december begonnen met de adrenal en eind februari begon de rugpijn. Dus hoe dat dan weer zit ?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.167
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan