pijn in onderrug bij het opstaan

Thx, de lamp heb ik, de enigste oliedat ik hier momenteel heb is rozemarijnolie. Is die ook niet goed voor spieren ?

Magnesiumcitraat heb ik ook.

 
Uit een oude nieuwsbrief van Ron Fonteine:

Quote:
De laatste maanden zijn een aantal vrienden van mij en ik zelf, bezig met de oude Chinese self-healing technieken die Hongchi Xiao sinds een aantal jaren nieuw leven heeft ingeblazen.

Het gaat om:

Lajin = strekmethode.

Paida = kloppen op het lichaam, met name op plaatsen waar de meridianen aan de oppervlakte lopen (gewrichten enz.).

Beide technieken zijn gericht op het weer goed doorstromen van de lichaamsmeridianen en het streven naar en behouden van balans in het lichaam. De Qi gaat beter stromen, hetgeen het functioneren van allerlei organen ten goede komt.

Vooral de Lajin (de stretch techniek) is gebleken voor mijn vriend heel heilzaam te zijn. Hij voelt zich jaren jonger!

Maar het heeft ook andere nuttige effecten: Een kennis van me had veel last van haar knieën (volgens haar arts: artrose), sinds het strekken kan ze weer op haar hurken zitten en heeft bijna geen pijn meer. Ikzelf ervaar verbetering van onderrug gevoeligheid: ik kan beter rechtop lopen en heb minder last van mijn rug. Een andere kennis van mij heeft dezelfde ervaring.

Wat betreft de Paida zijn er ook veel goede verhalen te lezen, maar ik kan er nog geen treffende voorbeelden uit mijn omgeving voor aangeven. Misschien later.

Bij het strekken gebruikt men een speciale lajin-tafel. Dat is natuurlijk niet noodzakelijk. Je kunt ook twee stoelen naast elkaar zetten tegen een deurpost aan. Horizontaal liggend moet je een been verticaal en het andere been gebogen op de grond kunnen zetten. De armen horizontaal boven het hoofd strekken. Deze houding minstens 5 minuten aanhouden. Daarna deze oefening in spiegelbeeld.

(Ik doe het zelf op een logeer bedbank die ik makkelijk kan verschuiven). Het voeteneind van het bed staat tegen een kledingkast, op zo'n manier dat er de ene keer voor het ene been en de andere keer voor het andere been ruimte is naast de kast.

Hierbij enkele links naar sites waarin de technieken worden beschreven.

Info over La-jin: (bekijk ook de filmpjes onderin!)

http://hubpages.com/hub/Self-healing-techniques

Info over Paida:

http://bit.ly/1bsE2Il

En nog een pdf over beide technieken:

http://bit.ly/1bsE1Ej


Sinds ik weer wat bezig ben met "sporten" (jaja, ik weet het, levensgevaarlijk, slopend voor de bijnieren :mrgreen:) ben ik me ook gaan concentreren op de kwaliteit van bewegen. Ik ben behoorlijk stijfjes in de benen en heupen, waardoor ik niet eens een fatsoenlijke squat kan maken (wat een oerbeweging is die ieder gezond mens perfect MOET kunnen).

Ik had al eens de filmpjes van deze Chinees gezien, en ben er nu sinds iets meer dan een week mee bezig. Ik merk nu al super resultaten. Vroeger kon ik amper met mijn vingers mijn tenen raken als ik rechtop stond, nu na een weekje kan ik bijna zonder problemen mijn handen plat op de grond leggen! Met rugklachten worden hier superresultaten mee behaald. Zeer de moeite waard om je eens in deze simpele techniek te verdiepen en te proberen!

 
Oh, ik zie nu pas dat het topic al een jaar oud is, maar misschien leest topicstarten Jim nog steeds mee, of kunnen andere mensen er wat mee.

 
Hoi Janse, ik heb de sites bekeken en het net geprobeerd. Ik voel een warme gloed stromen door mijn benen en armen waar ik klop. Het werkt! Het mooie vind ik dat deze Chinees vertelde dat de yin ernergie eruit gaat en de yang gaat werken, dat is de warmte die je voelt. Dat heb ik net nodig. Super, ik ben er blij mee en de pdf heb ik geprint om thuis (ik zit nog op m'n werk) door te lezen. Vanavond gelijk verder proberen. Dank je voor deze tip!

 
Mooi dat het zo goed voor je werkt, maar ik had het over "la jin", dus de stretch techniek. Jij hebt het over "pai da", het kloppen.

Hij heeft het bij beide technieken over de helende Yang energie (dus inderdaad de warmte, hitte die je voelt. Ik begon al een paar keer spontaan te zweten tijdens deze stretch) die vrij komt.

 
Gelijk wel een goede controle dus of je bijnieren al beter functioneren. Nog steeds rugpijn is geen goede werking van de bijnieren. Rugpijn weg is bijnieren gezond.

 
Vanmorgen heb ik de stretch techniek uitgevoerd (liggen op twee stoelen en 1 been tegen de muur en de ander met voet op de grond). Ik heb nu wel weer iets meer last van hoofd- en keelpijn. Het kan ontgifting zijn, of dat de techniek nog te stressvol is voor mijn lichaam (bijnieren). Ik hou het in ieder geval in de gaten en ga zeker nog dagelijks stretchen en ook kloppen.

 
Bij dit onderwerp wordt zwakke nierenergie zoals volgens de meridianenleer betrokken bij lage rugpijn.

Ik heb allang geen lage rugpijn meer, maar eerder soms hoge rugpijn links en rechts boven het midden.

Dat is volgens mij echt pijn aan de bijnieren (geen nieuws dat die bij mij nog steeds bezig zijn met een inhaalmanoeuvre): waar je officieel geen pijn zou kunnen voelen volgens mij, maar bij mij als ik moe ben duidelijk voelbaar.

Dat is toch ook iets anders dan gewone nierpijn die onder in de rug zit: beneden het midden bij mij.

Goed te voelen als ik te weinig vocht tot me heb genomen op een (meestal warme) dag.

 
Tied into the diaphragm at its point of attachment to the body wall are two very important muscles called the Psoas muscles. These two muscles are controlled by the Kidneys. The relationship will become importantly clear in a minute. If one is dehydrated and is breathing incorrectly, it will cause the psoas muscles to conserve on their resources which will contract and shorten them. This will create Low Back Pain and, likewise cause the diaphragm to contract and weaken. As a result, the diaphragm will begin to pull apart at the area where it attaches to the gastro-esophogeal junction, creating the widening in the hiatus (the opening where the esophagus passes through). This sets up the body for the Hiatal Hernia. Therefore, it is important to stay well hydrated and keep the Kidneys functioning properly. http://tinyurl.com/p6qaltk

 
idd Lievergezond.

na jarenlang pijn in mijn onderrug gehad te hebben met als enige de McKenzie methode om de pijn dragelijk en hanteerbaar te maken ben ik daar nu eindelijk van af door gewoon extra hydratering.

2 liter osmotisch gezuiverd water met een beetje Keltisch zeezout extra per dag does the trick.

op een lege maag 1/2 tot 1 uur voor een maaltijd en 2 - 2,5 uur na een maaltijd.
niet tijdens de maaltijd! tenzij je dan erge dorst hebt.

Guido van Mierlo heeft eea beschreven in 'Water' in goed leesbaar nederlands.
 
Haha, 2,5 uur rijden vanaf Amsterdam. Dat gaat hem niet worden dus. DAn maar gewoon met 2 stoelen, dat kan ook.
Maar nog wel een vraag, heb jij baat gehad bij Lajin ?
 
Ja, ik ben ook met mijn dochter geweest naar een workshop omdat ze heel ziek was en is; 2 x per jaar heeft ze clusterhoofdpijn.
Het helpt zeker maar vraagt om discipline, wat voor mijn dochter die 22 is teveel gevraagd is.
 
Oei, dat is helemaal niet fijn ! Jammer dat ze de discipline niet kan opbrengen, maar misschien weet ze ook niet zeker dat Lajin ervoor helpt ?
 
Dat heeft er niet zoveel mee te maken; ze is 22 en heeft er geen zin in vooral niet nadat Hongchi gezegd hij dat al haar medirianen verstopt zijn en dat hij nog nooit zoiets gezieb had.
Het is inmiddels 5 jaar geleden dat we de workshop hebben gedaan en het gaat wel beter met haar; ze is veranderd door haar ziekte en dat was misschien wel de bedoeling.

Ik ga emigreren en kan het bankje gewoonweg niet kwijt aan iemand die er niets van af weet. Vind het echter ook zonde om het op straat te zetten dus je mag hem gratis komen ophalen als je wilt. Wat is nou 2 uur rijden; we zijn hier in NL niets gewend! Ben pas in Amerika geweest en daar is het heel normaal dat je 2 uur rijdt voor iets; hoop dat je hen dus komt halen!
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.192
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan