petitie en codex alimentarius

Tanja

Well-known member
Ik vond dit wel een goed initiatief:

http://petities.nl/petitie/burgerinitiatief-handen-af-van-supplementen-vrijheid-van-meningsuiting-en-pers

Verder vroeg ik me af in hoeverre de codex alimentarius dit forum gaan beïnvloedden/aantasten. Ik denk dat dit meer een vraag voor Mike is:

wat is jouw insteek in deze? waarschuwing afwachten? en dan?

 
Ik hoop dat dit forum gewoon kan blijven bestaan! Zou het uitmaken als je bijvoorbeeld alleen bij de informatie kan dmv inloggen zodat het een soort 'club' of iets wordt? Ik heb het in elk geval al getekend en probeer mensen in mijn omgeving dat ook maar te laten doen :)

 
Lampje,

Je bent nu toch ingelogd, anders had je dit niet kunnen schrijven.

En als wij ingelogd zijn kan iedereen zich aanmelden, ook mensen die hier niets te zoeken hebben, helaas.

Lia

 
Ik heb getekend. Wat volgens mij een probleem kan zijn is de openbaarheid van het forum. Zoals ik net lees op earthmatters zit de wet wel zo in elkaar dat iedere link naar een website je al in de problemen kan brengen. In 2013 wereldwijd. Ik ben benieuwd hoe webshops die aan gaan pakken. Moeten we ondergronds?

 
Hoi Lia,

ik bedoelde met name dat wanneer je niet ingelogd bent je nu ook bij de informatie kan. Dit komt de toegankelijkheid enorm ten goede omdat veel mensen eerst een tijdje meelezen voordat ze een gebruikersnaam aanmaken.

Ik zou mij echter kunnen voorstellen dat wanneer je de informatie niet meer openbaar mag hebben zoals bij earth-matters.nl dat dit nog wel mag wanneer je móet inloggen omdat je elkaar dan gewoon 'kent' en dat dan niet anders meer is als wanneer je gewoon een 'groepsgesprek' hebt. Maar ik ken de wet niet en weet niet of dit dus klopt. Wat ik wel weet is dat mijn wil niet wet is :)

Wel triest dat dit in een land als Nederland zo ver moet komen :cry:

 
Ik heb wel eens gehoord dat Nederland het proeftuintje is van de eurofielen. Ook dat deze contant geld willen laten verdwijnen zodat alles digitaal wordt. Internet alleen toegankelijk via je vingerafdruk.

 
De website van het Kruidenvrouwtje is uit de lucht. Ze durft het niet meer aan met de huidige codex alimentarius wet. Erg jammer!

Lees er meer over op haar site:

http://kruidenvrouwtje.nl/

 
Ik kom steeds meer sites tegen die uit de lucht zijn. Aan de ene kant begrijpelijk, want de boetes zijn niet te doen voor de individuele mens, maar ook ontzettend jammer! Op deze manier gaat er een schat aan informatie ondergronds.

 
Misschien moeten we met z'n allen klachten in gaan dienen bij:
Quote:
Meer informatie over deze wet en de handhaving ervan is te vinden op de site van de NVWA.

Klachten kun je het beste direct richten aan het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, Postbus 20350, 2500 EJ Den Haag. t.a.v. Minister E. Schippers. Voorzover bekend is Roelof Janssens de woordvoerder van mevrouw Schippers: roelof.janssens@minvws.nl


Lia

 
Deze voorbeeldbrief kreeg ik van de week.

(Vul onderaan je naam en adresgegevens in en verstuur naar de woordvoerder van minister Schippers: roelof.janssens@minvws.nl)

Aan het ministerie van volksgezondheid, Welzijn en Sport

Tav Minister E. Schippers

Postbus 20350

2500 EJ Den Haag

Betreft: Gebrekkige vermelding op alternatieve zelfzorgmiddelen.

Excellentie,

In het afgelopen jaar heeft u besloten de indicatie stelling van homeopathische

zelfzorgmiddelen te verbieden. Dit omdat de werkzaamheid niet wetenschappelijk

aangetoond zou zijn.

De homeopathische zelfzorgmiddelen worden al gedurende de afgelopen 200 jaar door

wereldwijd miljoenen mensen gebruikt en zijn absoluut effectief en veilig gebleken. Ze

kennen geen bijwerkingen en zijn absoluut niet toxisch.

Dat patiënten hechten aan het gebruik van deze zelfzorgmiddelen heeft zo lang stand

kunnen houden omdat ze werkzaam en effectief zijn.

Door de indicaties voor gebruik op deze veilige natuurlijke preparaten te verbieden

benadeelt u mij als gebruiker. Als consument kan ik niet meer weten waarvoor welk middel

dient.

Door de indicatiestelling op deze veilige natuurlijke preparaten te verbieden doet u mijns

inziens de zorgplicht die overal in de gezondheidszorg een gulden regel is, geweld aan. U

onthoudt mij namelijk de nodige indicatie en gebruiksinformatie.

Door het verbod op de indicatiestelling bereikt u tevens dat ook de producenten hun

zorgplicht naar mij als consument niet kunnen nakomen.

Ik voel mij hierdoor ernstig door de overheid en door u als verantwoordelijke minister

benadeeld.

Mijn vraag aan u is dan ook om terug te komen op uw besluit en het verbod op de

indicatiestelling per direct ongedaan te maken zodat de consumenten, waaronder ikzelf,

weer op het product kunnen lezen waar het voor bedoeld is.

Graag ontvang ik een bevestiging van ontvangst van deze brief en een antwoord over uw

besluit.

Hoogachtend,

 
Ben een partij boos hier en ik ben niet vaak boos. Dit is complete censuur: geen alternatieve gezondheidsinformatie meer toegestaan op internet. De vrijheid op internet is nu definitief voorbij. Ik werk sinds een aantal maanden (met veel plezier!) in een gezondheidswinkel en geef mensen dus advies over gezondheid(sproducten). De namen van veel producten zijn sinds kort veranderd en er mogen geen gezondheidsclaims meer op de verpakkingen staan. Ik ging ervan uit (misschien naïef, maar je wilt het ergste niet geloven) dat mensen alsnog de informatie op internet zouden kunnen opzoeken, maar als dit ook niet meer kan?!

Wat ik concludeer is dus dat we moeten opstaan, zoals bijvoorbeeld Earth Matters ook in de bovenstaande video zegt. Maar hoe? Als de plannen zijn deze censuur wereldwijd door te voeren, moet er een hele grote tegenbeweging komen!

En wat gaat er met dit forum gebeuren?

 
Volkomen mee eens. Volgens mij was het vorig jaar nog op radar dat het met die codex allemaal wel meeviel enzo.

De teneur was als ik mij goed herinner dat het toch weer een beetje 'complot denkers' waren die zich er druk over maakten, m.a.w.niets aan de hand!

Maar dit is werkelijk niet normaal, dit is een hele grote stap in de verkeerde richting.

Een wel erg grote stap als je het mij vraagt want ik weet natuurlijk al wel welke richting "ze" uit willen.

Het lijkt wel of ze nu echt bang worden dat de waarheid naar buiten komt en worden ze roekeloos.

Normaal zou nu iedereen moeten kunnen zien dat dit niet kan en een enorme schending van de vrijheid van meningsuiting is (o.a.)

Maar goed ik hoor er verder niemand over en de media is stil zoals gewoonlijk.

Wat moeten wij doen? Ik weet het (nog ) niet maar de raderen draaien :wink:

 
Ik weet het, de reguliere media hebben het of niet behandeld, of ze hebben het kleiner gemaakt dan het is.

Het feit is dat het internet geen vrij platform meer is en dat onze zelfbeschikking over ons eigen lichaam nog veel verder ingeperkt gaat worden.

Het idee dat Nederland een vrij land is, kan echt niet meer verdedigd worden!

 
Kruidenvrouwtje offline!!! :evil:

Daar is het voor mij begonnen.

Sinds ik hoorde dat Ron misschien ook offline zou gaan wil ik al websites gaan opslaan.

Voor kruidenvrouwtje ben ik daar dus net te laat mee, maar de voor mij belangrijkste websites heb ik nu offline beschikbaar.

Een probleem is, dat als iedereen dat gaat doen, er veel extra verkeer komt.

@Webmaster: Is dat een probleem, of is er hier bandbreedte genoeg?

Anders kan ik mijn offline-versie wel op o.a. thepiratebay zetten. (die werkt met een simpele omweg nog prima)

Toen ik ging opslaan kwam ik er meteen achter hoe weinig website er eigenlijk in het Nederlands zijn op dit gebied die goed bezig zijn.

 
Als je soeverein mens bent, dan gelden dit soort regels toch zeker niet?

 
Grapje of niet ? :)

Het soevereine mens verhaal kan dan misschien technisch gesproken waar zijn (of niet ,geen idee) maar je schiet er niets mee op.

Ken je iemand die door het soevereine mens verhaal onder bepaalde wetgeving uit is gekomen omdat hij of zij zichzelf een " soeverein mens" heeft verklaard?

Ik niet iig...

 
Nee zeker geen grapje. Ik vraag me af onder welke wet je valt wanneer je gezondheidsclaims toekent aan bepaalde voedingsmiddelen. Misschien wel de maas in de wet...

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.780
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan