petitie en codex alimentarius

PvUnen,

Is er onder jouw collega's een discussie gaande over dit onderwerp?

Gaan jullie bv samen actie ondernemen, eventueel in samenwerking met andere beroepsgroepen die met supplementen en kruiden werken ?

 
Goede vraag, ik denk dat hierdoor ook veel winkels (online en in de winkelstraat) en therapeuten e.d getroffen gaan worden. Als zij op grote schaal de handen ineen slaan moet er toch iets mogelijk zijn? Het kan toch niet zo zijn dat je niet je ervaringen mag delen over wat je geholpen heeft of niet. Ik denk dat wat stukken ondertekenen dat je er niet mee eens bent niet veel invloed uitoefent. Heb dat in het verleden ook gedaan.

Dit word straks in heel europa van kracht?

Doet me een beetje denken aan de middeleeuwen. Daar werd je als kruidenvrouwtje ook op het vuur gegooid..

 
Bij ons in het dorp zijn ze jaren geleden al in de kruidenwinkel geweest.

Ze vertelde, dat ze alle etiketten moesten veranderen.

Er mocht toen al niks meer op staan, wat een verwijzing naar waar het goed voor was.

Dit is al jaren bezig en ik ben er bang voor, dat het nog erger word, voorlopig.

Als je aan hun geld komt, dan worden ze vals.

Het ergste is dat je medemens (zo wil ik ze nog wel noemen) je geen goede gezondheid toe wensen, terwijl ze zelf weten dat we gelijk hebben en ze leven zelf ook zoals wij het doen, maar dan stiekem.

Mijn moeder is 91 jaar, heeft nooit medicijnen gehad en doet nog alles zelf.

Eten koken, wassen en de boodschappen. Ze gaat nog kienen en kaarten, dat is nog eens leuk en gezond oud worden, niet krakkemikkig van de medicijnen.

Ik ben op een boerderij geboren, dus het gezonde heb ik wel meegekregen in mijn jeugd.

Naderhand weer kwijt geraakt, maar gelukkig weer dankzij internet teruggevonden.

 
In de kerst Margriet stond een mooi artikel over vet.

Hoe gezond kokosolie was en wat het deed voor je lichaam, heel mooi om te lezen.

Ik vraag me nu wel af, of het dit tijdschrift is dat een boete heeft gehad van ruim 600 euro?

Ik heb gelezen dat er een bekend tijdschrift is, dat al een boete heeft gekregen, maar ze wilde niet zeggen welke.

 
Las onderstaand bericht van ene Dolf op

http://www.villamedia.nl/opinie/bericht/de-nvwa-muilkorft-journalisten/.

Zijn reactie laat aan duidelijkheid niets te wensen over en is mij uit het hart gegrepen. Voor de goede orde zij vermeld dat genoemde 'Anita Douwen' Hoofd Communicatie van de Nederlandse Voedsel- en Warenauthoriteit is.

@Anita Douwen:

Of een reclame-uiting misleidend is of niet daar hebben wij toch de Reclame Code Commissie voor? Daar hebben wij de NVWA-Inquisitie toch niet bij nodig?

U schrijft: “de NVWA blijft wel ingrijpen als het bedrijfsleven de consument valselijk probeert te beïnvloeden met onterechte gezondheidsclaims. Want de bescherming van de consument, daar staan wij voor.”

Maar wie mag dan bepalen wat ‘valselijk’ is? Dat lijkt me nogal subjectief. Als de overheid gaat bepalen wat waar is en wat niet, en mag bepalen wat bewezen verklaard is en wat niet, en mag bepalen langs welke wegen die bewezenverklaring moet verlopen, dan is dat de meest zuivere vorm van censuur die ik me kan indenken.

En welke sector volgt er na de medische sector, waar de overheid mag bepalen wat wel en niet waar is, wat wel en niet gezegd mag worden? Op geen enkele wijze valt vol te houden dit geen pure censuur is.

Bescherming van de consument? Miljoenen consumenten WILLEN helemaal niet op deze betuttelende wijze beschermd worden! Want U beschermt helemaal niets. U onthoudt mensen informatie, en het recht om die te verspreiden. U onthoudt mensen daarmee indirect die gezondheidszorg waar zij baat bij hebben. Dat U dat niet wil geloven, is uw zaak maar val anderen daar niet mee lastig.

De sukkels van de NVWA-Inquisitie laten zich helemaal voor het karretje van de ongelofelijk machtige farmaceutische industrie spannen.

Want als straks mijn homeopathische medicijn niet meer gemaakt kan worden, omdat niet gezegd mag worden waar het voor is, dan moet ik weer die zogenaamd ‘wetenschappelijk bewezen’ (laat me niet lachen) en peperdure farma-rommel kopen, waar ik alleen maar zieker van word!

Ja mevrouw Douwen, U leest het goed. De claims die U beschermt, werken bij mij tot schade van mijn gezondheid. En de claims die U bestrijdt werken bij mij tot genezing. Gek hè?

Alternatieve geneesmiddelen zijn de enige weg om de gezondheidszorg weer betaalbaar te maken. Want niet-patenteerbare geneesmiddelen zijn per definitie goedkoper.

Wat de VWA doet is niet alleen onzinnig, maar ook volkomen schandalig, want een absolute schending van mensenrechten.

Wacht maar, mevrouw Douwen, vroeg of laat maakt de rechter gehakt van deze regels en de wijze waarop de VWA die uitvoert!

Misschien wordt het dan ook tijd dat U in schaamte wegkruipt en zich heel bescheiden weer “Dienst” gaat noemen in plaats van “Autoriteit”......

 
Er bestaat een groot internet archief: de wayback machine (Ik kon via de zoek functie van de website nog geen referentie hiernaar vinden, kan handig zijn/worden). Websites die ondertussen offline zijn, kunnen normaal dus nog wel bezocht worden (meestal zonder de afbeeldingen, het blijft een beetje behelpen).

(vb zoals eerder aangehaald in dit topic: http://web.archive.org/web/20110427014419/http://kruidenvrouwtje.nl/ )

 
Dank smoerijf,

Het werkt, ook earth matters vind je hier terug.

http://web.archive.org/web/20101007103516/http://earthmatters.com/

Lia

 
@ Pike: Er is maar zat discussie gaande. Dit is nog maar het topje van de ijsberg.

Mogelijk wordt alles wat niet regulier is op een gegeven moment niet meer vergoed.

Dan moet je dus OF extra in de buidel tasten voor gezonde natuurlijke genezing of

je blijft bij de orthodoxe medici en krijgt een deel $ terug.

Zo gaat het steeds meer ondergronds, het begint op een heksenjacht te lijken.

Volgende stap is dat alleen orthodox nog hun beroep mogen uitoefenen??

 
Ik wilde net wat kurkuma gaan kopen en toen las ik het volgende op de desbetreffende website:

'Kurkuma Longa poeder Bio 100 gram

Middels Verordening (EU) Nr. 432/2012, de Geneesmiddelenwet en de Warenwet is het HeelBewust ten strengste verboden u alhier te voorzien van noodzakelijke en zinvolle informatie over dit product. Onderweg naar een totalitair dictatoriaal regiem, zijn wij allen ons recht op gezondheid, keuzevrijheid, zelfbeschikking, vrijheid van meningsuiting, persvrijheid, integriteit van het eigen lichaam als ook het recht op vrijelijke mededinging zoals vastgelegd in onder andere de Grondwet en in het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens, per 14 december 2012 kwijtgeraakt.

Zowel de EU als ONZE overheid wensen u een langdurig slechte gezondheid toe, liefst tegen zo hoog mogelijke kosten bij een zo groot mogelijke maatschappelijke schade.'



'Toepassingen van Kurkuma

Het is volstrekt verboden u te voorzien van noodzakelijke en zinvolle informatie over wat Kurkuma voor uw gezondheid kan betekenen. Dat is immers schadelijk voor de miljardenhandel in ziekte

Vrije radicaal: Het is HeelBewust bij wet verboden u te vertellen wat dit product specifiek voor uw gezondheid kan betekenen. Gebruik uw telefoon of een internetzoekmachine om meer te weten te komen '

Ik vind het goed gevonden, misschien worden zo nog wel meer mensen wakker

 
Hier de 222 toegestane gezondheidclaims. Er staan zinvolle dingen in, maar over fluoride mag bijv. ongestraft beweerd worden dat het bijdraagt aan mineralisering van het gebit.

Hier de verordening en hier de interpretatie van de NVWA. Hier het richtsnoerdocument dan de NVWA als leidraad aanhoudt.

Ik zou wel eens willen weten of dit allemaal juridisch strookt met onze grondwet en met het Europees verdrag voor de rechten van de mens. Als er hier juristen meelezen, zou ik graag met hen in contact willen komen hieromtrent: westonprice.nl@gmail.com.

Mike

 
Beschaving is maar een dun laagje chroom, net dik genoeg om voor de massa de illusie van democratie en vrijheid enigszins in stand te houden.

De mens is net als andere wezens een vrij wezen binnen de grenzen die de natuur aan die vrijheid stelt.

Ooit gingen mensen zich wat groter organiseren dan het familieverband, er kwamen samenlevingsvormen als nederzettingen, dorpen. Er kwam daarmee de gelegenheid voor bepaalde mensen om macht over anderen uit te oefenen, wat trouwens niet zonder de neiging tot onderdanig gedrag van de anderen kan bestaan. Geweld speelt hier al duidelijk een rol.

Éénmaal aan de macht, blijft dat zo, omdat het vele voordelen biedt voor die machthebber en deze de middelen heeft het zo te houden. Omdat het wat lastig is iedereen steeds in de gaten te houden, is religie hiervoor ingezet, vervormd van zijn oorsprong als middel om via angst het volk in toom te houden.

Het middel van de angst werkt nog volop, al ziet de verpakking er wat anders uit.

Ook onze maatschappij is op deze leest geschoeid, we zijn nog steeds onderdanen, slaven, het bezit van de machthebbers.

Met die machthebbers in discussie gaan? Ze hebben al lang hun praatje klaar en draaien je een rad voor ogen. Een revolutie kan tijdelijk wat meer vrijheid brengen, tot dezelfde structuren die weer beperken. Het zit in de mens, denk ik zo.

 
Het zit NIET in de mens, dat is nu juist de leugen die je onmachtig maakt! De machthebbers zijn erop uit om ons de illusie voor te schotelen dat we geen vrijheid van bewustzijn hebben. Die hebben we altijd, al sluiten ze ons op in een kooi. De sleutel tot deze vrijheid zit hem in 3 belangrijke begrippen: liefde, kennis en verantwoordelijkheid. Hier zetten de machthebbers, die zich van omkeringen bedienen, tegenover: angst, onwetendheid en schuld.

Wat werkelijk in de mens zit is dat we ALTIJD de keus hebben voor of het een, of het ander. De machthebbers willen ons echter doen geloven dat we geen keus hebben. Deze leugen schotelen ze ons nu al 8000 jaar voor en dergelijke draconische maatregelen als ze nu treffen m.b.t. vrijheid van meningsuiting en vrijheid van zorg zijn een teken dat ze vanuit de duisternis uit het licht moeten komen, omdat er een massale bewustzijnsverschuiving gaande is, die hen grote zorgen baart! Deze veelkoppige draak moet zich in al zijn lelijkheid vertonen, zodat zelfs de meest onwetende persoon hem uiteindelijk ziet voor wat hij is.

Lees dit maar eens.

Mike

 
@ Gerard, M.a.w. geef het maar op het wordt alleen maar erger en erger er is toch niets aan te doen en geniet nog maar een beetje van de laatste jaren van relatieve vrijheid? :?

 
Hoe werkt het dan met ayurveda en chinese geneeskunde, word dat dan ook ineens verboden in europa? Dan kan je toch niet maken dat je een eeuwen oude geneeskunde wat groter is dan de westerse geneeskunde ineens gaat verbieden. Zijn dit niet gewoon de laatste stuiptrekkingen van een wetenschappelijk systeem om toch nog de macht te behouden? Een kat in het nauw maakt rare sprongen.

In elk geval mooie actie van die website! Misschien zet dat meer mensen aan het denken.

In naam van religie is er veel te doen. Misschien moeten we een religie oprichten betreffende oeroude natuurlijke wijsheid?? Het geloof dat de aarde je de producten aanreikt die een mens nodig heeft om te leven en te helen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.815
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan