ozone generator

Lievergezond

Well-known member
Na 2 maanden heb ik m'n ozone generator eindelijk ontvangen..met een gebruiksaanwijzing

die totaal onleesbaar is :(

Lijkt wel een foto-copie van een foto-copie..

Kan iemand mij een beetje helpen??

Slangetjes passen moeilijk..mag je die er met geweld opdrukken??

Die steentjes..moet ik die in het slangetje schuiven??

Als ik m als lucht reiniger wil gebruiken..moet het dan zonder slangetje??

Hoeveel minuten mag ie achter elkaar gebruikt worden??

Dia.

 
Dia,

Wat goed dat je zo'n ding hebt aangeschaft. Ik heb er nog altijd veel plezier van. Het slangetje moet je er de eerste keer idd met een beetje geweld opduwen. Die steentjes kun ook in het slangetje schuiven. Handig voor als je bijvoorbeeld olijfolie wilt ozoneren en al helemaal heerlijk om in een bad te doen. Als je de lucht wilt reinigen hoef je het slangetje niet te gebruiken, maar kan natuurlijk wel, wat jij wilt. Het wordt aanbevolen om de ozongenerator een beetje hoog neer te zetten als je de lucht wilt reinigen, omdat ozon zwaarder is dan lucht. Ik heb hem gewoon op mijn bureau staan en dat werkt ook prima vind ik. Ik ruik de ozon dan door de hele kamer heen.

Je mag het apparaat net zolang gebruiken als je wilt, maar hij gaat tot max 40 minuten, daarna moet je hem opnieuw instellen. Het is wel aan te bevelen om het heel rustig op te bouwen, de een reageert natuurlijk heftiger op ozon dan de ander.

Ga ook niet met je gezicht dicht bij het apparaat zitten en pure ozon inademen. Hierdoor kunnen je longen flink gaan prikken. Na een kwartiertje gaat dit wel weer weg, maar erg fijn is het niet.

Als je een bad hebt, een beetje keltisch zeezout en dan het apparaat erin met het steentje. Krijg je een ozon bubbelbad van. Echt heerlijk!

Evan

 
Hoi Evan,

Bedankt voor je hulp :D

Mijn man heeft er inmiddels ook naar gekeken..en het ding heeft 3 minuten gewerkt..

en dat was het.

Het groene lampje blijft knipperen..hij tel wel af..maar doet verder niks..

Dia.

 
Dia,

Helaas is de printplaat van het apparaat nogal breekbaar en er wordt met de Nederlandse post nogal gegooid en gesmeten. Deze is waarschijnlijk te lijmen. Ik had ook een defect aan het apparaat en het bleek een gebroken printplaat te zijn die vervolgens door een kundig iemand in elkaar is gelijmd. Misschien dat je man zo handig is?

Mike

 
Hoi Mike,

Nou...je gelooft het niet..er is waarschijnlijk mee gerommeld :(

Achter bij het schroefje..zit ie helemaal vol krassen..dus ik kan ook niks

claimen.

Dat ding heeft bij de douane gelegen...heb er ook nog eens invoerrechten over

moeten betalen..

Jammer, jammer...ik had me er zo op verheugd. :(

Dia.

 
Het ontwerp is supersimpel, dus dat ding is hoe dan ook te fixen. Laat je man of een ander technisch persoon er naar kijken!

Mike

 
Mike,

Enig idee hoe het ding open moet??

Achterop zit een klein plaatje met een soort plastic schroefje of zoiets...

Maar dat is dus bij mij helemaal bekrast..en dat ding lijkt wel gesmolten..

Dia.

 
Hij moet open kunnen, want de persoon die hem voor mij gerepareerd heeft heeft 'm ook open gemaakt. Ik denk nog steeds dat-ie te maken is!

Mike

 
Ik lees wel vaker dat jullie met een ozongenerator werken. Wat je er precies allemaal mee doen en wat zijn de effecten en voordelen ervan?

http://www.ebay.com/itm/Food-Ozone-...pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3cb88173f2

Op deze website lees ik dat het vooral reinigt en ontsmet, maar ik ben niet bang voor micro-organismen en ben ook niet ziek te krijgen. Daarvoor hoeft ik hem niet aan te schaffen. Roken wordt in mijn huis ook niet gedaan en een bad of kinderen heb ik niet. In de keuken ben ik wel zeer actief, maar wat heb je aan geozoniseerde producten. Ik neem aan dat je alleen vloeibare producten kunt ozoniseren. Waarom zou je dat doen? Is het niet onnatuurlijk om natuurlijke producten van (extra) ozon te voorzien?

Kan iemand me meer vertellen over de toepassingen?

En is bovenstaande link een goede soort om te kopen?

 
Met een ozongenerator behoud je de eeuwige jeugd (regelmatig ozon opsnuiven) -stopt het verouderingsproces- en het bevordert je zelfgenezend vermogen.

Dit is wat ik ervan begrijp.

Als je niet ziek te krijgen bent (gefeliciteerd Dennis!) is het misschien minder hard nodig Dennis.

Als je olie ozoneert wordt die in elk geval minder ranzig.

Ik heb bovenstaand apparaat en die kan 40 minuten achter elkaar ozoneren.

Er is echter ook een upgrade van die en die kan in cycli opereren van 1 en 4 uur van max 30 minuten.

Mijn behandelaar heeft het apparaat getest had er nog nooit van gehoord maar wil het nu ook omdat het zo goed is volgens haar test.

Dit is het apparaat dat zij bestelt:

http://www.ebay.com/itm/600mg-Ozone...pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2a0bb752cb

 
Dia wat een teleurstelling!

Is er geen garantieregeling?

Ik wilde net weer twee apparaten gaan bestellen: eentje voro mijn behandelaar die nu ook enthousiast is en eentje voor mijn ma die rookt als een ketter en die etalagebenen heeft waar het goed bij schijnt te werken.

Dit weet ik door de site die de complementaire geneeskunde zoveel mogelijk probeert te ontmoedigen, soort antikwaksite.

Deze site is ook anti-ozon, maar voor etalagebenen maken ze een uitzondering!

http://www.iocob.nl/biologisch/ozon-therapie.html

 
Dia,

Nog bedankt hiervoor! Inmiddels heb ik ook een mannetje dat naar het appaaat aan het kijken is, om te zien of het niet alsnog te fixen valt. Wordt vervolgd!

Dennis,

Ozon en waterstofperoxide zijn geconcentreerde bronnen van zuurstof. Als je bedenkt dat kanker anaeroob is en dat 40% van de Nederlanders kanker krijgt, dan denk ik dat we wel mogen concluderen dat er een chronisch gebrek is aan zuurstof op celniveau! Het is dus geen overbodige luxe als we met z'n allen meer zuurstof in onze donder krijgen, vooral niet als je weet dat 60% zuurstofgebrek op celniveau leidt tot kankercellen. Hoe noemen we dan 50%, 40%, 30% zuurstofgebrek? Juist ja, al die andere chronische ziektes: diabetes, hart- en vaatziekte, artritis, etc.

Zuurstof brandt zonder vuur en zorgt voor 2 belangrijke warmteprocessen: lichaamswarmte en voedselverbranding. Ben je een koukleum en/of heb je een trage spijsverterng? Dan heb je zuurstoftekort. Dit hele forum staat bol van verhalen over kouwelijk zijn en een slechte voedselvertering. In 1 woord: zuurstofgebrek.

Heb niet de illusie (of de arrogantie) dat nooit ziek zijn hetzelfde is als beresterk zijn of oergezond zijn. Ik ken genoeg verhalen van mensen die spontaan dood neervallen door een hart- of herseninfarct of 'plotselinge' uitgezaaide kanker (hoe kun je nu plotseling 60% zuurstoftekort opbouwen?). Deze mensen 'hadden nooit wat'. Misschien was dat wel het probleem. Door zuurstoftekort kan het lichaam niet goed ontgiften. Ben je een slechte ontgifter? Zuurstoftekort! Ontgifting is het naar buiten duwen van gifstoffen. Vaak zijn daar warmtemechanismes mee gemoeid (zuurstof dus): zweten, koorts, ontstekingen. Dit noemen we ziekte, in werkelijkheid is dit een reinigingsproces en alleen voldoende zuurstof maakt dit mogelijk. Wie nooit ziek is zou wel eens structurele celverstikking kunnen hebben!

Mike

 
Nou...dat ding kwam uit China...en heeft er 2 maanden !!!! over gedaan om

hier te komen..

En er duidelijk mee geknoeid....de hele achterkant was bekrast..

Heb er nu 1 in Duitsland gezien..die er zowiezo wat degelijker uitziet..maar

ook wat meer kost.

en ik kan deze http://www.sota.com/water-ozonator.html van iemand overnemen ..

Maar ik denk er nog even over..

Heb nu net de zapper van David Wolfe besteld...die is in ieder geval door de

douane heen :D

Dia

 
Dia, ik dacht dat ik pech had door zolang op mijn apparaat te moeten wachten.

Je verhaal is wel een waarschuwing voor me.

Dank daarvoor.

Dat apparaat van sota dat kan volgens mij alleen water ozoneren of?

 
Lievergezond..ik bestelde hiervoor altijd klakkeloos in het buitenland.

Het kwam altijd wel aan..en was toch verzekerd via de creditcard.

Maar sinds de ervaring met dat ozonding..ben ik voorzichtiger.

De beste ervaring heb ik als ze met DHL versturen..Die is niet zo duur,

automatisch ook daar verzekerd..en je krijgt meteen een track&trace nummer.

Die komt in Brussel binnen..en op een of andere manier gaat ie dan langs

de douane..dat heeft mijn pakketbezorger me verteld.

En snel dat die DHL is...dat reclame-spotje wat ze nu op t.v. hebben...is terecht..

Bestelde pas op vrijdag iets bij I-Herb..had het maandag in huis..heeft er dus 3

dagen over gedaan..

Ik weet niet wat dat apparaat van Sota kan...en wat ie kost want het is 2e hands..

Die ik in Duitsland had gezien was volgens Mike wel goed.

Dia.

 
Hoi Dia, dit is het apparaat dat mijn behandelaar bestelt:

http://www.ebay.com/itm/600mg-Ozone...pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2a0bb752cb

Het komt uit de VS en mijn behandelaar heeft het zelfs (via energetische testen) als beter getest dan die ik heb (en die Mike Gerrit en Janse volgens mij ook hebben).

Misschien dat het dan ook met dhl wordt verstuurd?

Maar goed: douaneproblemen blijf je hiermee dan wel mee zitten.

@ Mike, dank voor je verhaal over zuurstoftekort en waar het toe kan leiden.

Helpt me heel erg!

 
Ziet er goed uit dat apparaatje. Deze kan temindste ook wat langer aan dan 40 min. Verder snap ik niet dat deze beter is dan die wij hebben? Deze produceert ook 600mg per uur. Wat bedoel je precies met energetische testen dan?

Ik heb er weinig verstand van, maar 110v, 60hz, is die wel goed voor een Nederlands stopcontact??

 
Goed opgelet, Evan! Dit appaaat werkt op 110 volt en is dus niet geschikt voor het Nederlandse stroomnetwerk, tenzij je een adaptor gebruikt.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.691
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan