Ozon tandzorg / tand herstel en onderhoud

HeleenQ

New member
Mike kwam op ander fora met deze link aan: http://www.ozontandzorg.nl/ en was hierover erg enthousiast. Zelf net bezig met de puntje op de I zetten bij mijn Bio tandarts hier om de hoek, ook bekend met WAPF!

Ben ff wat gaan zoeken en kwam nog wat leuke dingen tegen:

http://resources.metapress.com/pdf-preview.axd?code=j7684p46211051h0&size=largest

http://www.nieuwsbank.nl/inp/2007/06/01/J004.htm

Veel info over ozon: http://www.dentalozone.co.uk/ozone.html

Apparaat Healozone: http://www.dentalozone.co.uk/healozone.html dat Jacob Brandsma ook schijnt te gebruiken.

Meer info: http://www.healozone.de/index.php?id=2&L=1

Video's:







Tot zover even mijn gegoogle :)




Wat betreft tand gezondheid zou ik dit boek aanraden: http://www.curetoothdecay.com/

Je kunt je op die site ook inschrijven voor '19 Free Bonus Lessons' een aanrader!

Ik ben zelf een enorme voorstander van tandgezondheid van binnenuit! Maar dat is jullie vast al bekend vanwege WAPF :)

 
Helaas is de beste man weinig communicatief als hij gefilmd wordt. Zijn Engels is rampzalig en vrijwel onverstaanbaar en ik vind dat de filmpjes eerder een soort anti-reclame voor hem zijn. Ik ben met hem in contact en kan vertellen dat deze man wat mij betreft geniaal is, dus laat de filmpjes voor wat ze zijn en baseer je op wat hij schrijft op zijn website! Bedankt voor het speurwerk, Gerrit!

Mike

P.S.: Een bewijs van de goede inslag van Brandsma, waar WAPF'ers van zullen smullen:

http://www.grootsneek.nl/510/jacob-brandsma-zes-weken-aan-de-room/

 
Ik zat nog wat te denken en dacht, als ozon zo goed werkt voor je tanden, waarom dan niet combineren met olie (olie wordt gebruikt als therapie om toxines in je mond te binden en te verwijderen d.m.v. olie spoelingen) en hiermee poetsen!

Dus ff gegoogeld,en kwam dit tegen: http://educate-yourself.org/ozone/#ozonewater

Ozonated Water

Ozonated water is highly beneficial for either healthy or sickly people. It's easy to make and should be consumed regularly. Besides providing more oxygen to the brain (greater alertness and mental clarity), Ozonated water will oxidize pathogens and synthetics residues in the body, allowing their complete elimination through excretion. To make Ozonated water using our generator, simply place the output tubing with the attached air stone bubbler into a large empty glass or pitcher. Fill half of the glass with ice and top off with clean water ( I normally use distilled or spring water and avoid tap water, but use tap water if you have nothing else. The ozone will oxidize out the undesirable contaminants in tap water).

Run the generator for 5-10 minutes for a large glass of water and 20-25 minutes for a pitcher of water. The purpose of the ice is to make the water as cold as possible in order to absorb more ozone and hold onto it for a longer period of time. Room temperature water loses its ozone within a few minutes. Drink the Ozonated water as soon as you can after making it. The ozone is constantly coming out of solution and will completely dissipate in about 20 minutes, so the sooner you drink it, the more ozone you'll get. Don't try to guzzle it because it's icy water, but keep on sipping it steadily until its all down.

You can extend the 'shelf life' of Ozonated water by adding a couple of drops of ConcenTrace (available in most health food stores as a trace mineral supplement) to the water before you ozonate it. You can then bottle it and keep it in the refrigerator for a few days. Some ozone will attach itself to the minerals in ConcenTrace and prevent it from bubbling out of the water so quickly.

Ozonated Olive Oil

You can ingest a teaspoon of ozonated olive oil once or twice a day and get a steady internal application of ozone. You can use any olive oil, but I prefer to use organic Extra Virgin Olive oil. I nearly fill an 8 0z. glass jar (with a screw on lid) with olive oil. You can bubble ozone through the oil for 60 minutes if you're using a 100-200mg ozone machine or 30 minutes if you have a 400 mg. ozone machine. After screwing on the lid, you can store it in the refrigerator for about 30 days.

If you have an ozone machine with a heavy duty air pump, you can make concentrated ozonated olive oil by bubbling ozone through olive oil for 2 or 3 or 4 weeks, 24 hours a day. I usually use a round fish bowl half filled with olive oil. At one point in the production process (after a few days), the viscosity of the olive oil will be such that you will get foaming for a while. Using the round fish bowl will cause the foam bubbles to climb up the inside of the fish bowl where its own weight will cause it to drop back into the main body of oil. It's the ideal shape to use to prevent foaming oil from going over the top of your container. I prefer to use a cold plasma ozone generator for all types of ozone applications. Cold plasma has zero nitrogen by-products (a potential drawback to corona discharge machines for internal applications. It's OK for external applications) and yet a very high output of ozone compared to UV, which has a substantially lower ozone output and lower electron spin velocity than cold plasma produced ozone. After placing it in a small jar, you stick it into the freezer for storage (always put it back into the freezer after use in order to retain the maximum potency of ozone).

Technique for Concentrated Olive Oil

Take a wide mouth glass jar or lab beaker or (ideally) a round glass fish bowl and fill it somewhere between one third and one half with olive oil. Don't add more than one half olive oil because you're going to have a mess on your hands later on. Place the special tubing for Ozonated olive oil that came with the generator into the bottom of the jar and turn the generator on. Adjust the flow output valve for a nice even bubbling. I usually loosely place a glass plate on top of the beaker to keep out dust. Any kind of loose tent will work though. After 10 or 12 days, the olive oil will go through a phase where it will produce lots of big foamy bubbles which can rise to the top of the beaker (and possibly overflow-thus the caution about not adding too much olive oil). That phase will pass and the bubbles will soon become much finer and the foam will then become smaller in volume. Eventually, the foaming will stop altogether. After running the process for 3 or 4 weeks, the olive will have a thick, syrupy consistency. You can use this form for oral application or use it for other applications with require a semi- liquid consistency. Use your imagination and run some experiments. Ozonated olive oil is extremely useful. I'm sure you can come up with a few tricks of your own.

By attaching the ozone molecule to the olive oil molecular matrix, you can apply the ozone topically to lesions, cuts, abrasions, infections, scars, wounds, etc. Its therapeutic capacities can be amazing. If you have a serious external lesion or infection that is not healing, you should consider using Ozonated olive oil.


Aangezien ik hier een apparaat hebt staan die 600mg/h produceert weet ik met bovenstaande info wel ozon-olijfolie te maken :)

 
"To make Ozonated water using our generator, simply place the output tubing with the attached air stone bubbler into a large empty glass or pitcher."

Snap ik eindelijk waar ik die stone voor moet gebruiken :)

"The purpose of the ice is to make the water as cold as possible in order to absorb more ozone and hold onto it for a longer period of time."

Kijk hier hebben we ook iets aan..!

Echter... hoeveel gebruik je en op welke manieren…voordat het weer veel te heftig wordt allemaal... Je kunt het drinken en innemen in beide gevallen, maar ik denk dus ook aan tanden poetsen, op de huid smeren etc.

 
Mike, ik snap nu dat steentje wel, puur om het slangetje op de bodem van de fles olijfolie/water te houden, hoe simpel hè :D

 
Hmm..'k heb je aangestoken zo te zien :)

Het lijkt mij de ideale 'zonne-creme', niet dat je bang moet zijn voor de zon, maar zo wordt het ook gebruikt las ik op die site.

 
Mijn geozoneerde olijfolie is klaar! Hij ruikt heel sterk naar ozon, ben benieuwd naar de smaak. Ik heb hem nu in de koelkast staan.

Mike

 
Ben benieuwd, ga vanavond ook maken en hoop dat het een beetje dikker wordt in de koelkast zodat je het als creme kunt gebruiken, dat gaat wel lukken met die koude in koelkast denk ik.

 
"After screwing on the lid, you can store it in the refrigerator for about 30 days."

Zou de olijfolie niet juist veel langer houdbaar moeten worden als je er ozon aan toevoegd? De "slechte" bacterien zouden er dan juist bij uit de buurt moeten blijven toch??

Ipv ozon zou je ook gewoon een paar druppeltjes h2o2 erdoor kunnen mengen. Als zonnebrandcreme maak ik altijd een mix van kokosolie en rode palmolie en voeg hier wat 3% aan toe. Werkt prima!

Evan

 
Evan,

Ik zou bijna vergeten hier op te reageren! Dit vond ik ook vreemd. Het lijkt mij ook dat met al die extra toegevoegde ozon de houdbaarheid aanzienlijk wordt vergroot. Ik neem dit dan ook niet te serieus. Momenteel gebruik ik mijn geozoneerde olijfolie als aftershave!

Mike

 
Even wat info over de houdbaarheid van geozoneerde olijfolie

What is the shelf life of Ozonated Olive Oil ?

No expiration date exists for Ozonated Olive Oil. Some reports suggest Ozonated Olive Oil can remain stable for up to 17 years. For long-term storage, O2-Zap should be stored in your refrigerator or freezer. Dr. Hansler tested a sample of Ozonated Olive Oil after it had been refrigerated for 10 years and found it to be 98% as effective in its germicidal power as a fresh batch.

Dit betreft dan wel een oxi-balm..dat is olijfolie waar de ozon 6 maanden in heet

gebubbeld.

Het is dan ook geen olie meer..maar een dikke witte pasta.

Dia.

 
Mike,

Waarom gebruik je olijfolie als aftershave, is kokos niet nog veel beter voor de huid omdat dit een verzadigd vet is? Ik maak vaak een mix van kokos met een klein beetje rode palmolie (vit E bom, ook super voor de huid). Ik ga deze binnenkort ook maar eens ozonizeren.

Zou je trouwens niet nog veel makkelijker paar druppeltjes h2o2 kunnen toevoegen ipv dat gedoe met ozon? Ik heb pas eens sesamolie geozoniseerd, deze gebruik ik voor oil-pulling. Best lekker met een beetje een ozonsmaakje eraan.

 
@ Janse,

Ik ben Mike wel niet...maar met geozoneerde cocos-olie gaan er veel werk-stoffen verloren..

Die olie moet vloeibaar gemaakt worden...

Mag ik trouwens eens vragen wat voor ozon-app. jullie hebben?? en waar gekocht??

Nog even een update van mijn (gekochte) ozon-creme..

Mijn 14 jaar oude hond had een lelijke wond aan haar poot. Heb daar ozon-creme opgesmeerd..na 4 dagen viel er een dikke zwarte korst af..en kwam er een heel nieuw

gezonde huid te voorschijn..

En niet zo'n week rose huidje eronder...maar gewoon gezonde dikke huid ;-))

Ik heb voor mezelf een paar druppeltjes H202 bij de druivenpit-olie gegooid die ik

altijd voor m;n gezicht gebruik..

Het werkt toch niet zoals de geozoneerde olie..

Dia.

 
Evan,

Ik ben gewoon praktisch. Kokosolie is niet vloeibaar het grootste gedeelte van het jaar in ons koude kikkerlandje. Olijfolie wel. Dus nu gebruik ik inderdaad de geozoneerde olijfolie als aftershave. Ik kan er nog niet zoveel van zeggen, aangezien ik het nog maar enkele keren heb gebruikt (ik scheer slechts twee keer per week, de andere dagen 'spaar ik gezichtshaar op'). Jullie horen het van me als ik spectaculaire resultaten heb geboekt.

Dia,

Evan, ik en Gerrit hebben deze ozongenerator:

http://cgi.ebay.com/Food-Ozone-Generator-Water-Air-Oil-Sterilizer-600-mg-h-/270711656463?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3f07ac100f

Mike

 
Hallo Mike,

welkom terug en zo te lezen heb je fijne vakantie gehad ;-)

Heb nog verder gezocht naar een ozone generator..en toen kwam ik het volgende forum tegen..met een post uit 2006.

Wat denk jij hiervan??

http://www.eytonsearth.org/forum/about71.html

en is het apparaat wat jij hebt hier sterk genoeg voor..??

Niet dat ik zo bang ben voor "germs"..maar het zou wel mooi zijn als het alle

chemicalien uit groente e.d. kon halen.

Dia.

(ik schrijf op deze tread maar verder omdat hier je laatste reactie naar mij was..als het hier niet past verplaats het dan a.u.b.)

 
Mijn zus heeft pas geozoneerde kokos en rode palmolie gemaakt (mix van ongeveer 5 eetlepels op 1 eetlepel). Werkt fantastisch en ruikt ook zo lekker fris naar die ozon. Ze heeft hem 2 x 40 min laten bubbelen.

@Dia, zoveel werkstoffen gaan er niet verloren bij kokosolie. Kokosolie wordt al vloeibaar bij iets van 35 graden ofzo, dus verder hoef je deze ook niet te verhitten. Doe het gewoon in een glazen potje en zet het even in wat heet water en het begint zo te smelten.

Deze mix gebruik ik ook al een paar jaar als zonnebrandcreme, maar deed er dan weleens wat 3% h2o2 in. Nu dus gewoon met ozon. Als zonnebrand werkt deze echt super!!

Evan

 
Nog even een vraagje voor mijn zus. Sinds tijden zit ze al met een ontstoken kies. Nu dacht ze dit met grotere hoeveelheden h2o2 (drupje of 60/70 per dag), coloidaal zilver (natuurlijk niet gelijk met h2o2), ozon, zapper enz weg te krijgen. Dit is helaas niet gelukt. De kies zit behoorlijk voorin naast een andere kies die er al uit is, dus om de kies te trekken zag ze niet zitten. Een zenuwbehandeling dus maar.. Nu hebben ze de kies eerst een tijdje open gelaten zodat de rommel er goed uitkon. Pas de vulling erin gedaan en nu gaat de boel weer ontsteken, zelfs klieren in haar nek worden dik.

Dus maar weer naar de tandarts gegaan waar ze de noodvulling er weer uit hebben gehaald en je raadt het waarschijnlijk al: Ze kreeg een zware kuur anti-biotica mee. Gelukkig is zij ook al slimmer en ziet dit natuurlijk niet echt zitten, maar ze drinkt al tijden grote hoeveelheden h2o2 enz. Nu kwam ze vandaag op het idee om het slangetje van het ozonaparaat rechtstreeks op de kies te plaatsen die nu toch open is. Ben benieuwd of dit gaat werken.

Als dit niet werkt dan zie ik ook geen andere "oplossing" dan anti-biotica, want om een de rest van je leven met een groot gat voorin je gebit te lopen gaat ze echt niet doen.

Heeft er nog iemand tips? Het moet toch mogelijk zijn om die gore AB te vermijden?

Misschien toch maar eens MMS proberen ipv h2o2?? Ik weet dat het op hetzelfde neerkomt en dan MMS niet natuurlijk is en op lange termijn misschien zelfs schadelijk, maar in noodgevallen misschien?

Evan

 
Het probleem is dat water niet door de kies heen dringt, dus H2O2 komt niet binnenin de kies, waar de ontsteking zit. Ozon is een gas en dat doordringt wel de kies. Die ozontandarts in Sneek doet niets anders dan met een kapje op de kies ozon in die kies drukken. Het slangetje van jouw ozonapparaat rechtstreeks op de kies drukken zou maar zo precies hetzelfde effect teweeg kunnen brengen, het proberen waard!

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.782
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan