Ozon tandzorg / tand herstel en onderhoud

@janse, mijn advies zou nog zijn om per direct te beginnen met geelwortel i.c.m. beetje zwarte peper en olijfolie. Dit met water of andere vloeistof innemen, zo pak je de ontsteking van binnenuit aan. Heeft bij mij keer zeer effectief gewerkt op een vakantie toen ik niet zo maar naar een tandarts kon, maar gelukkig wel geelwortel had :)

Geelwortel is een sterk anti-onstekingsmiddel op deze manier.

Deed er toen ook nog 2 rauwe eigelen doorheen en hiermee was het probleem met 1 dag verholpen.

Maar ontstoken kies blijft lastig, sowieso omdat de rommel niet goed weg kan.. maar het is zeker het proberen waard niet?

 
Ze is vandaag flink met de ozon, h2o2, zapper, colloidaal zilver en oilpulling bezig geweest. Alles om die AB te vermijden. Jij ook bedankt voor de tip, Gerrit :wink: hier gaat ze ook mee aan de slag.

Vanmorgen moest ze eigenlijk naar de tandarts om de noodvulling er weer op te doen. Ze heeft dus opgebeld en gezegd dat ze hem liever wat dagen langer open wil houden zodat de rommel er goed uit kan. Prima, als ze maar gelijk aan de AB ging. Ook nog een zware dosis van 500mg, 3x per dag! Toen mijn zus zei dat ze niet echt een voorstander was van AB en dit dus niet wilde doen werd ze letterlijk voor gek verklaard. Ze deden echt net alsof ze elk moment dood kon neervallen als ze niet de AB kuur zou doen. Weer overleggen met de tandarts, weer zeuren "we schrijven je dit niet voor niks voor"! (wij zijn de experts). Gelukkig heeft ze volgehouden dat ze het toch echt niet van plan was om te gaan slikken.

Toen ze dit zei kreeg ze ook nog eens te horen: "Prima, je moet het zelf weten, maar weet wel dat we hier een notitie van gaan maken!". Ze gaat dit dus nog even tot dinsdag aanzien en als het dan echt niet anders kan, dan pas gaat ze overwegen om de ab-kuur te doen.

Wat hoop ik toch dat ze het gaat redden met de ozon en andere natuurlijke middelen!

Evan

 
En hoe is het vergaan? Ik las nog een manier om ozon in je mond te krijgen, door spoeling met ozon water:

leg de ozon luchtsteen in een glas of fles water het water word gezuiverd na ca 10 minuten heeft u gezuiverd ozon verrijkt water voor het desinfecteren van uw mondholte alle bacterién en microben en werkt direct bij kiespijn door aantasting van het tandvlees, ozon water verwijderd ook aften in de mondholte gewoon spoelen met ozonwater, laat u dit ozon water nu gedurende ca 5 minuten staan zal de reactie voorbij zijn en is de ozon concentratie veranderd in zuurstof u heeft nu dus zuurstofrijk drinkwater

Bron

 
Gerrit,

Op zich niks mis mee, net zo min als H2O2 drinken. Maar als de ontsteking zich diep binnen in de kies bevindt komt water er niet bij en gas wel. Het verschil tussen zelf het slangetje van je ozongenerator in je mond steken en op de kies doen en wat Brandsma in Sneek doet is dat zijn apparaat een kapje op de kies plaatst en het gas dus ook echt alleen daar komt waar het moet komen omdat er een vacuum gecreeerd wordt. Als je het slangetje van je ozongenerator op de kies plaatst adem je daarnaast veel geconcentreerde ozon in en dat kan schadelijk zijn voor je longen, dus daarmee moet je uitkijken!

Mike

 
Ze is er heel veel mee bezig geweest. Het ozonaparaat heeft ze er in totaal wel meer dan 2 uur op gehad. Rechtstreeks met het slangetje in haar open kies, maar toch hielp het niet voldoende. Verder veel aan de zapper, h2o2, coloidaal zilver.

Vandaag hebben ze de kies weer gevuld met een noodvulling. Vanavond zei ze alweer dat het weer iets erger leek te worden, dus weer volop aan de zapper enz. Ik ben benieuwd. Anders zie ik ook geen andere oplossing dan anti-biotica...

Toch vreemd, als ze aan de AB gaat zul je zien dat haar ontsteking als sneeuw voor de zon verdwijnt. Hoe ongezond ook, het lijkt er toch op dat het nog steeds krachtiger is dan h2o2 en andere natuurlijke middelen..

 
Dat komt omdat cortisol zo'n krachtig ontstekingsremmend hormoon is en AB is niets meer dan een synthetische nabootsing van cortisol in een gigantische 'paardenmiddel'dosering. Ze zou ook kunnen proberen om 1, misschien wel 2 Adrenals te slikken. Heb jij die toevallig in huis? Ik heb het niet over Adrenanorm maar over Adrenal:

http://www.vitamientjenodig.nl/Nutricology_bijnier_capsule_300_mg_75_caps.htm

1 capsule Adrenal is gelijk aan 2 capsules Adrenanorm.

Mike

 
en anders heb ik nog adrenanorm staan, bijna vol potje (25st).. Gekocht, geprobeerd, maar werd er niet goed van en dus snel aan de kant gezet.

Ik wil ze tegen een kleine vergoeding wel opsturen..

 
Is het toch nog allemaal goedgekomen. De nieuwe vullling zit erin en de pijn is weg en de zwelling wordt alweer een stuk minder!

De tandarts zal wel zeer verbaasd zijn dat het zonder AB gelukt is 8)

Adrenanorm neemt ze al een hele tijd. Adrenal krijgt ze flinke pijnkrampen van. Ken meerdere mensen die slecht reageren op adrenal en niet op adrenanorm.

 
Ik zag op youtube een filmpje van iemand met een abces die een knoflookteen door de midden sneed in de lengte en ze hield die knoflook met de afgesneden kant tegen de pijnlijke tand/kies. De eerste twintig seconden deed het enorm pijn maar daarna ging het wel en na 36 uur met die knoflookteen rondgelopen te hebben was de pijn ook weg.

De pijn kwam later weer terug en voor haar gevoel is tandpijn gerelateerd aan het psychische probleem van voor een beslissing staan en die niet nemen.

Toen ze zich dat realiseerde probeerde ze zich voor de geest te halen wat dan de beslissing was waar ze dan tegenaan hikte en ze kwam toen wel ergens op.

En vanaf dat moment was de kiespijn weg.

Ze heeft het dus niet opnieuw geprobeerd nog een keer met die knoflook.

 
Nee, tandpijn is gerelateerd aan rottende tanden en kiezen a.g.v. mineraaltekorten waardoor het lichaam van zijn eigen botstructuur gaat lenen. Weston Price constateerde dit bij de natuurvolkeren die hij bestudeerde en later ook de blanken die hij als patient had. Hij zag het ook bij dieren gebeuren. Stonden deze allemaal voor een psychische beslissing die ze niet namen? Ik weet dat wij blanke westerlingen de nodige hersenkronkels al hebben ontwikkeld door degeneratie maar als we dit soort dingen gaan geloven en beweren zijn we helemaal van het pad af. :roll:

Mike

 
Quote:
Hij zag het ook bij dieren gebeuren. Stonden deze allemaal voor een psychische beslissing die ze niet namen?


haha!

 
Dorien,

Laten we er inderdaad maar eens goed om lachen. Je hebt nu in nabije kring te maken met een kankergeval. De Nieuwe Germaanse Geneeskunde van dr. Hamer schrijft diverse soorten kanker, maar ook andere ziektes, toe aan 'conflicten'. Volgens hem bestaan er geen kankerverwekkende stoffen. Om de een of andere reden blijven we toch maar het liefst in onze kop hangen en denken we het daar op te lossen door dingen weg te denken, te wensen of te mediteren.

Dat kanker met stress te maken heeft en dat conflicten daarbij een rol spelen, ontken ik geenszins. Toch wordt het tijd dat we ziekte gaan zien als een verstoorde biochemie. Dit is een FYSIEK en BIOLOGISCH proces en moet ook op dat niveau opgelost worden. Simpel gezegd kan er niets groeien op een ongezonde bodem. Als je grond schraal en onvruchtbaar is dan kun je erbij gaan zitten en positieve vibraties uit willen stralen zoveel je wilt, de grond zal er daardoor niet zijn mineraaltekorten mee aanvullen. Ziekte wordt veroorzaakt door een gebrek aan de juiste vetten en mineralen, maar ook uitdroging (waterstofgebrek) en verstikking (zuurstofgebrek). Punt.

We moeten oppassen dat we niet in moderne varianten van toverdokterij vervallen met een pseudo-spiritueel randje. Het heeft niets te maken met het ontrieven van geesten of een verstoord karma uit een vorig leven. Deze 'verklaringen' komen voort uit de geest (ons hoofd) en maken de dingen allemaal hopeloos ingewikkeld en bovendien zit er een element van schuld en angst bij, twee dingen die al gauw de kop opsteken als we in ons hoofd zitten. De denkfout die we keer op keer maken is dat het 'spiritueel' is als we vanuit ons bewustzijn (ons hoofd, hogere chakra) bezig zijn.

Wat de natuurvolkeren van Price steevast lieten zien dat de ultieme spiritualiteit vanuit een AARDEbewustzijn of MOEDERbewustzijn afkomstig is, van ONDERUIT dus. Niet top-down, maar bottom-up. Kijk naar de geschiedenis van de mensheid. Er is nog nooit wezenlijke verandering gekomen vanuit de top, maar wel van onderuit, vanuit ons, we the people, de basis van de piramide. Zo werkt het in je lichaam ook. Laten we ons lichaam nu eindelijk eens geven wat het nodig heeft, zodat het zichzelf kan helen en ingewikkelde, pseudo-spirituele theorieen achterwege laten. Keep it simple.

De natuurvolkeren van Price hadden geen rare gedachtenkronkels. Ze hadden geen misdaad en geen geestesziekte, waren niet alleen fysiek, maar ook mentaal in balans. Wie doet het dan beter, zij of wij? Misschien moeten we eens leren wat minder met onszelf bezig te zijn en meer met anderen. Uit het boek Voeding en fysieke degeneratie van Weston Price:

De cultuur en de beschaving van de blanke zijn materieel van aard. Zijn maatstaf voor succes is: “Hoeveel eigendom heb ik voor mezelf vergaard?”

De cultuur van de roodhuid is spiritueel van aard. Zijn maatstaf voor succes is: “In hoeverre ben ik dienstbaar geweest voor mijn volk?”

De beschaving van de blanke is een mislukt experiment. Zij valt zichtbaar om ons heen uiteen. Zij heeft op alle fronten gefaald. Wie afgaat op resultaten, kan deze stelling onmogelijk weerspreken.

— Ernest Thompson Seton


Mike

 
Quote:
Laten we er inderdaad maar eens goed om lachen. Je hebt nu in nabije kring te maken met een kankergeval. De Nieuwe Germaanse Geneeskunde van dr. Hamer schrijft diverse soorten kanker, maar ook andere ziektes, toe aan 'conflicten'. Volgens hem bestaan er geen kankerverwekkende stoffen. Om de een of andere reden blijven we toch maar het liefst in onze kop hangen en denken we het daar op te lossen door dingen weg te denken, te wensen of te mediteren.


Ik vind het zeker wel wat hebben, dat german new medicine van dr hamer. Komen we gewoon weer bij het bekende EN-EN verhaal uit. EN gezond eten, EN gezond denken, EN gezond voelen. Er worden veel goede resultaten met GNM gehaald, dus vind het niet iets waar je maar gewoon eens om moet lachen. Mijn zus is nu bezig met een opleiding tot EFT-therapeut en haalt nu al opvallende resultaten bij mensen. Niet dat je simpel geneest door jezelf gezond te denken of mediteren, maar misschien wel doordat je effectief angsten en conflicten aan het ontladen bent die normaal 24 uur per dag de BIJNIEREN belasten.

Quote:
Wat de natuurvolkeren van Price steevast lieten zien dat de ultieme spiritualiteit vanuit een AARDEbewustzijn of MOEDERbewustzijn afkomstig is, van ONDERUIT dus.


Jij hebt het er de laatste tijd vaak over dat we weer helemaal terug moeten naar de bodem, de onderbuik, dus de lage chakra's. Nu vroeg ik me af, zitten we niet al met z'n allen veel te veel in de lagere chakra's, op het niveau van vechten, vluchten, voortplanten en overleven?

Zitten we niet te hoog EN te laag? En moeten dus niet op zoek naar het midden, het hart (hemel EN aarde)?

 
Hoi Mike, nou of het kanker is, dat is dus maar de vraag!

Het lijkt eerder de ziekte van lyme.

Ik moest lachen omdat ik me een beest voorstelde die zich af zat te vragen welke beslissing die moest gaan nemen:)

 
Vraag: Mike: toen je je kamer ozoneerde en je ging slapen had je toen je slaapkamerraam dicht of open? Ik slaap snachts met open raam.

 
Quote:
Er worden veel goede resultaten met GNM gehaald, dus vind het niet iets waar je maar gewoon eens om moet lachen.


Evan, ik zie nu pas je post. Dorien en ik zaten daar niet om te lachen, dus je trekt dit uit verband. Als mensen conflicten of andere vormen van stress kunnen ontladen dankzij GNM kan ik daar niets op tegen hebben. Ik ben hiervoor echter te aards, te nuchter. Mijn punt was dat dit wederom een benadering vanuit het hoofd is en totaal voorbij gaat aan fysieke en biochemische verstoringen. Dit stond ook te lezen in de post waar je op reageerde. Het lijkt erop dat je een onmiddellijke emotionele reactie vertoonde omdat ik een snaar bij je heb geraakt. Op zich goed, want je geeft aan dat er nogal wat verborgen boosheid bij je zit!

Quote:
Jij hebt het er de laatste tijd vaak over dat we weer helemaal terug moeten naar de bodem, de onderbuik, dus de lage chakra's. Nu vroeg ik me af, zitten we niet al met z'n allen veel te veel in de lagere chakra's, op het niveau van vechten, vluchten, voortplanten en overleven?

Zitten we niet te hoog EN te laag? En moeten dus niet op zoek naar het midden, het hart (hemel EN aarde)?


Mijn punt is niet dat we hoog of laag moeten zitten maar de RICHTING waarin de energie stroomt. Deze hoort niet van boven naar onder te gaan maar andersom, van onder naar boven. Er kan alleen iets groeien vanuit een gezonde bodem. Maar nu herhaal ik mezelf opnieuw, want dit stond wederom allemaal in dezelfde post. Je had mijn woorden dus beter moeten lezen voordat je impulsief reageerde. Aan de andere kant: als ik een snaar bij je heb geraakt, goed, laten we gaan sparren!

Mike

 
Dank Mike!

Kreeg je in het begin last van je longen van die ozon in je kamer dat je moeilijk aan adem kon komen bijv?

Geen idee hoe dat kan uitpakken.

Ik heb vast ook schade aan mijn longen, ook wel gemeten door de bioresonantietherapeut.

En als ik hoest heb ik een blafhoest, maar ik voel die behoefte meestal niet om te hoesten.

Ook heb ik afgelopen jaar in de herfst winter met de intredende vorst pijn aan mijn longen gehad bij ontwaken snachts.

Ik hoop niet dat mij dat opnieuw gaat overkomen als de vorst weer komt.

In mijn gezin van herkomst zitten erg veel kettingrokers, allemaal ouder dan ik, dus ik ben tussen de rookwalmen opgegroeid.

Hopelijk kan de ozon hier een rol bij spelen in directe zin om mijn longen schoon te maken en/of long(blaasje)weefsel te herstellen als dat mogelijk is.

Mijn vriend rookt trouwens ook.

Hij is een grafiek aan het bijhouden van zijn sigarenaankopen, maar ze zijn zichtbaar aan het dalen constateerde hij en wat hij zegt klopt met de grafiek.

Hopelijk gaat hij helemaal stoppen.

Gelukkig rookt hij meestal nooit in mijn huis, behalve als het erg koud is.

 
Quote:
Mijn punt is niet dat we hoog of laag moeten zitten maar de RICHTING waarin de energie stroomt.


Ah, oke duidelijk. Had misschien idd iets beter je post moeten lezen.

Quote:
Zitten we niet te hoog EN te laag? En moeten dus niet op zoek naar het midden, het hart (hemel EN aarde)?


Ik zat ineens te denken nu ik mijn eigen post nog eens lees. Jij hebt ooit een heel erg mooi stuk geschreven over het hart. "Het hart is geen pomp" heette het, deze heb ik nog steeds op mijn computer staan. Was volgens mij een stuk wat in je boek zou komen, maar misschien leuk om het hier te plaatsen? Denk dat andere mensen op dit forum het ook een heel gaaf stuk vinden.

Quote:
Aan de andere kant: als ik een snaar bij je heb geraakt, goed, laten we gaan sparren!


Hahaha, zo erg is het nou ook weer niet. :wink:

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.324
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan