Ozon tandzorg / tand herstel en onderhoud

Interessante ontwikkeling! Het lijkt mij dat geozoneerde olien mogelijk erg effectief zouden kunnen zijn voor "oil pulls" (vooral bij gebitsklachten). Nu wil ik toch echt wel een keer een ozonapparaat aanschaffen.

Peace

 
Mijn vriendin zweert bij mijn geozoneerde olijfolie voor de pezen van de onderbenen van haar paard. Deze zijn regelmatig warm en ontstoken. Ze heeft er van alles op gesmeerd, maar niets hielp. Totdat ze mijn geozoneerde olijfolie probeerde. Nu gaan de ontstekingen bijzonder snel weg (soms zelfs binnen 1 dag!) en ze komen steeds minder vaak en heftig terug!

Mike

 
De ozontandarts in Sneek die vervangt een vulling zonder te boren.

Dit lijkt mij een zeer groot voordeel.

Want bij elke vervanging van een vulling wordt de kies normaal nog verder kapotgeboord bij een reguliere tandarts.

Ik ken nu iemand die een grote vulling heeft die vervangen moet worden.

Haar tandarts zegt dat in haar geval een kies getrokken moet worden, omdat er bij vervanging met boren niet genoeg meer overblijft van die kies!

 
Eerder citaat Mike hier in deze rubriek:
Quote:
Ozon is een gas en dat doordringt wel de kies. D[...]e ozontandarts [...] doet niets anders dan met een kapje op de kies ozon in die kies drukken. Het slangetje van jouw ozonapparaat rechtstreeks op de kies drukken zou maar zo precies hetzelfde effect teweeg kunnen brengen, het proberen waard!


Inderdaad het proberen waard: bij mij helpt het zeker, maar ik houd het slangetje vooral langs de lijn tussen kies en tandvlees. Als ik drie dagen stop, begint de pijn echter weer. Maar ik hoef niet lang per dag het slangetje tegen mijn kies aan te houden: het is niet echt een groot offer, om dat pijn op een afstand te houden. Ik manouvreer het slangetje ongeveer 2 minuten per kies (tweemaal daags) langs de lijn tussen kies en tandvlees dus. Zie hoe men hier met ozon langs de kiestandvleeslijn gaat: Onderwijl adem ik door mijn neus. meer info:

 
Gisteren bij de mondhygienist geweest en nagenoeg geen tandsteen. Ik vertelde haar dat ik sinds mrt/aprl 2013 geen granen meer eet. Daarvoor elke dag 4 a 6 sneden van zwaar volkorenbrood en heel veel tandsteen.

 
Ozon tegen gevoelige tanden:
Quote:
Where the enamel has been removed or lost by what ever process, the dentine tubules are exposed, and sensitivity becomes an issue.


Quote:
With ozone treatment, the approach is to seal the deep tissues of the dentine, as well as turn off the painful nerve stimulii, and allow a remineralisation process to obliterate the tubular structure. In essence, this remineralisation process is exactly the same process when ozone is used to treat areas of demineralised dentine or enamel.


Quote:
Ozone has also been shown by Profession V Bocci, Italy, to control the alpha nerve fibres - those that send painful stimulii to the brain.


Quote:
Apply ozone to the area for 60 seconds to begin with. Keep the delivery tip over the lesion.


Quote:
After the first ozone treatment of 60 sconds, apply a mineral wash to the lesion. Use a micro-brush to gently 'rub' the mineral wash into the lesion.

Repeat the mineral wash application, making sure the whole lesion and the adjacent dentine & enamel has been treated.


Quote:
In a recent study by J Holmes (Clinical Reversal of Primary Occlusal Fissure Carious Lesions (POFCLs) Using Ozone in General Dental Practice, 2002), ozone was used as a novel way of controlling and reversing decay. Some of the patients in this study had dentine sensitivity, and these areas were exposed to ozone for 20 seconds. In many of these patients (26 patients had sensitivity issues in this study) the sensitivity had resolved (22 patients had sensitivity relief after ozone treatment) within a short time (from 30 seconds, to 24 hours). As this aspect of dental care was not within the study criteria, no control lesions were set-up to monitor and the evidence is anecdotal only. But this is supported by other cases at UKSmiles, and by other members of the HeaIOzone Pathfinder Group.


Quote:
Dr Daley comments, “On a number of patients with very sensitive teeth the ozone treatment has had immediate effects (within a day). There have also been a few cases where it has not been successful. This has been more noticeable on teeth which have been root filled."


Quote:
[...] we believe ozone works as follows; Let’s use, for example a buccal sensitive area. It is exposed to ozone and the protein barrier is destroyed. Once the protein barrier is removed, minerals in the form of phosphates and calcium ions can enter the opened channels. The process of mineral deposition, or remineralisation in the dentinal tubules occurs immediately after ozone treatment. So for many patients, the relief of sensitivity is almost instant. As an added bonus, treatment of the lesion with ozone leads to bacterial elimination, and the break down of their metabolites; now re-mineralisation occurs faster that re-establishment of the aciduric niche, so the whole balance of de- and re-mineralisation in tipped in favour of re-mineralisation. There is no reason why this should not be the case for the success of ozone treatment for cracked tooth syndrome too.”



Ozon bij gebarsten tanden:
Quote:
“We started trying ozone treatment for cracked teeth, and then areas of sensitivity. We know it works [...]"


Quote:
Bocci uses ozone to control pain, and in cases where teeth are fractured or cracked, where directly exposed nerve tissue exists, ozone can be used to control pain, bleeding and the degree of wettness to allow direct resin capping prior to restoration.

www.the-o-zone.cc/HTMLOzoneF/ch36.html

 
hoi Zonne, ja ik heb 1 pijnlijke kieswortel.

Ik moet het elke dag doen, want als ik stop komt de pijn terug.

Ik doe het sochtends en savonds ongeveer een minuut voor 1 kies.

Als je de tekst hierboven leest, dan helpt de ozon voor het versnellen van het proces van remineraliseren van tanden en dus ook voor het vormen van secundair tandbeen.

 
Klinkt goed Lievergezond! Naast stressverlaging ga ik ook aan de ozon, ben er helemaal over uit. Naast een zeer streng tandenregime dan, anders heeft het geen zin.

 
Eerst maar eens op zoek naar een ozongenerator dan .... San heb jij er al eentje ?

Lievergezond, zou de ozongenerator van Brandsma dan zoveel sterker zijn ? Omdat je daar maar 1 of misschien een paar behandelingen nodig hebt ?

 
Hi Zonne.

Nee nog niet, ik ben aan het twijfelen tussen twee apparaten. Een schijnt weinig geluid te maken, de ander draait onafgebroken door.

Bedankt voor de tip Dia, heel handig! Even de adem inhouden tijdens het ozoneren dacht ik?

 
hoi Zonne, over je vraag:
Quote:
Lievergezond, zou de ozongenerator van Brandsma dan zoveel sterker zijn ?


Dat denk ik niet eens noodzakelijk.

Hoogstens dat zijn ozonapparaat meer zuiver ozon afgeeft plus dat als je het met een ozongenerator doet zoals die ik heb, dat je wel zit met de ozonlucht die je best niet te veel indademt en dat heb je niet met die speciale tandartsozontoedieningen: daar zit een afsluitkapje op.

Dat is denk ik vooral om je longen te beschermen.

De ozon gaat toch overal doorheen.

Bij mij is het nogmaals een kwestie van bijhouden.

Ik zie niet in hoe ik dat moet doen via een tandarts: 2 x terugkomen per dag of zo?

Misschien is mijn kieswortel gewoon dood, geen idee.

Maar ik ga via deze weg toch proberen mijn kies back on track te krijgen.

Ik was 1x in Sneek, maar dat hielp me niet genoeg: ik denk, nogmaals in mijn geval, dat het een kwestie van bijhouden is.

Plus bij mij zit de ellende ook in mijn hoofd- neus- en oorholten.

Dus daar moet ik het ook doen.

Het is zo'n opluchting voor me nu ik de sinusitis op afstand kan houden met een relatief niet zo'n grote inspanning.

Het klaart mijn leven echt op.

Quote:
Even de adem inhouden tijdens het ozoneren dacht ik?


@ San; nou of als je in je mond bezig bent proberen jezelf aan te wennen door je neus te ademen en andersom mocht je ook je neus- en hoofdholten willen aanpakken.

Ik betrap mezelf erop dat ik soms wel door mijn mond adem als ik daar ozoneer, maar dat is ook geen megaramp volgens mij hoor.

Adem inhouden vind ik wel lastig.

Ik scherm wel soms af met hand tussen neus en mond als ik ademhaal tijdens het ozoneren trouwens: als een soort schot.

 
Ik adem nu altijd al door de neus, dat moet dan vast ook wel lukken. Verder zal het idd geen ramp zijn als je een keer door de mond inademt. Ben erg benieuwd wat het gaat doen! Mijn vriend ziet me weer aankomen ;-)

Kan ik de kamer van mijn dochter ook ozoneren, of is ze daar nog te jong voor? (18 maanden).

 
hoi Dia, heb je al een keer geexperimenteerd met de waterpik op de ozonslang?

Ik kan me voorstellen dat die waterpik van plastic is.

In dat geval zou je zeggen dat de ozon de waterpik beschadigt, omdat ozon plastic kapot maakt.

Er zijn maar een paar stoffen die ozonbestendig zijn waaronder glas, silicone en teflon.

Wel aantrekkelijk zo'n verlengstuk omdat ik soms met mijn knuist in mijn mond moet om bij de kies te komen en dan ondertussen zit ik lekker te kwijlen...

 
Heb je nog tips waar ik op moet letten bij de aankoop van een generator ? Hoeveel vermogen b.v. ? En is een instelbaar programma erop handig ?

 
hoi Zonne, ik kan wel tips geven, maar het hangt een beetje af van wat je wil.

Als je een goedkoop apparaat wil van rond de 50 euro: dan is een instelling van de ozonflow niet mogelijk.

Ik heb er eentje van 600 mg: geen idee wat dat precies betekent maar de 400 mg zal nog even goed zijn in elk geval voor lichaamsgebruik.

Maar misschien als je je wat grotere ruimten wil ozoneren dan speelt de 400 mg versus 600 mg misschien.

Mijn punt was dat het met de niet instelbare ozonapparaten voor water en lucht ozonerendit niet erg is als de ozonflow niet regelbaar is zolang er geen druk hoeft te ontstaan op je trommelvliezen en neusgaten.

Mijn apparaat kun je zolang aan laten staan als je wilt (heb ik recentelijk uitgevonden), dat is misschien ook een voordeel voor als je bijv. olijfolie wil ozoneren.

ik heb deze http://www.ebay.com/itm/New-600mg-O...d=100011&prg=1005&rk=1&rkt=2&sd=160460022231&

Er zijn er meer.

Wil je ook aan vaginale / rectale insufflaties doen of een ozonstoomsauna, dan heb je een uitgebreider apparaat nodig met een low flow regulator met een begeleidende zuurstoftank of -concentrator.

Dan kom je weer in andere apparatenklassen uit.

Het is maar wat je wil dus.

Overigens langdurig het apparaatje aan laten staan is niet altijd handig voor het apparaatje zelf.

Mijn apparaatje is al veel gebruikt en na een jaar was het kapot.

Inmiddels is het wel weer gemaakt, maar lang achter elkaar het apparaatje laten draaien kent ook zijn prijs.

Er zijn hier op het forum ook mensen die een (goedkope) digitale ozongenerator hebben die kun je bijv. met tussenpozen laten draaien.

Voor de machine zelf is dat zo gek nog niet om oververhitting te voorkomen.

hier nog wat opties: http://www.ebay.com/itm/400mg-Ozone...pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2c6237118a

http://www.ebay.com/itm/Ozone-Gener...pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4d126a803d

 
Quote:
Kan ik de kamer van mijn dochter ook ozoneren, of is ze daar nog te jong voor? (18 maanden).


hoi San, ik zie zelf niet in waarom het niet zou kunnen!

 
hoi Lievergezond, dank je wel voor de info ! Ik wil er in principe water mee ozoneren en mijn tanden dan. Voor de slaapkamer ofzo hoeft het niet, ik slaap altijd met open raam !

Heb jij ( of iemand anders ) trouwens al info gevonden van andere mensen die ook de ozon generator thuis gebruiken voor hun tanden ? ik kon eigenlijk niet zoveel vinden totnutoe ?!

 
Quote:
Heb jij ( of iemand anders ) trouwens al info gevonden van andere mensen die ook de ozon generator thuis gebruiken voor hun tanden ? ik kon eigenlijk niet zoveel vinden totnutoe ?!


Zonne, ik heb daar inderdaad nog geen info over gevonden.

Het kan zijn dat het bij mij helpt dat mijn kieswortelpijn overgaat omdat mijn sinusholten die mogelijk die op de kieswortel drukken ermee geholpen zijn.

Maar ik denk eigenlijk wel dat het bij meerdere problemen met kiezen werkt als je alleen al die tekst hierboven goed op je in laat werken.

Maar je zou hem in elk geval altijd ook kunnen gebruiken voor je oren en daarmee ook je hersenen te ozoneren.

Het ding trekt toxinen uit onze hersenen.

Je kunt het zien als een ehbo-ding bij voorhoofdsholte- of oorontstekingen.

Ik moet zeggen dat ik ook niet zoveel vond over mensen die met het simpele apparaatje hun neusgat rechtstreeks ozoneerden.

Meesten doen het kennelijk met geozoneerd water als ze het al doen.

Maar omdat het mij zo met het gas alleen ook genoeg helpt, vind ik dat makkelijker.

Volgens mij gaat het er ook om dat ozongas officieel toxisch heet te zijn in de luchtwegen.

Dus durven mensen die er meer over weten niet ronduit te zeggen dat je je kiezen en neus er ook mee kunt insuffleren.

Of (ozon-)tandartsen zullen natuurlijk ook niet gaan aanmoedigen om zo'n goedkoop dingetje uit China te halen denk ik om je tanden te gaan ozoneren.

Ik zag dat een arts schreef nadat iemand klachten kreeg na een goedkoop ozonapparaatje dat je niet zo'n goedkoop apparaatje mag gebruiken voor ozoninsufflatie.

Toen schreef die persoon: en wat als mijn klachten nu gewoon ontgiftigingsklachten zijn van de ozon (waar het op leek) en niet van de zogenaamde stikstofvorming omdat het een apparaatje is dat ozon maakt van de lucht?

Toen reageerde die arts niet meer.

Je moet gewoon zorgen dat je het slangetje niet in je oor stopt maar ervoor met ruimte tussen het slangetje en het oorgat zodat er geen druk kan ontstaan.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.886
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan