overgang

Hoe kom ik dan aan antistoffen tegen bijv rode hond (dat is per vaccinatie gebeurd overigens) -daar heb ik een keer per ongeluk op laten testen: zelf aangekruist op bloedformulier- en pfeiffer in mijn bloed?

Ik heb pfeiffer op mijn 13e gehad toen ik voor het eerst uitgegaan was en er een flesje bier van mond tot mond ging- ik kreeg een grote bult in mijn nek en daarna getest. Ik had ineens een grote bult in mijn hals: na bloedonderzoek op pfeiffer had actieve -het type antistoffenvan een recente infectie in mijn bloed. Nu is die infectie in ruste: maar zit er waarschijnlijk zeker nog wel - nu zijn het dan ok antistoffen van een zogenaamde oude infectie: daar heb ik pas ook op laten testen of die al weg was. De reguliere geneeskunde heeft geen antwoord op virusinfecties, maar alternatief is er dat antwoord wel. Daarom wilde ik testen of mijn antistoffen voor ¨oude infectie¨ ook weg waren (de igg-antistoffen), maar die waren er nog steeds jammer genoeg.

 
Men zegt te testen op 'anti-stoffen', maar waar test men werkelijk op? Witte bloedlichaampjes? Ik weet het niet, ben geen medicus of biochemist. Als men test op specifieke witte bloedlichaampjes, dan kunnen deze reageren op specifieke lichaamsvreemde stoffen en organismes. Daarmee is de aanwezigheid van een virus nog steeds niet aangetoond, dat kan alleen maar door het virus te isoleren. Er is nog nooit ook maar 1 virus geisoleerd.

Mike

 
Ik ben dan weer zelf zo nieuwsgierig en ga dan op onderzoek uit naar wat je verteld, Mike. Ik probeer het zoveel mogelijk kruis te relateren en de logica te volgen van hoe het zit.

Dat is wel het lastige van internet ook, je vind informatie, maar dat is nog geen bewijs. Als de wetenschappers het zelf al niet eens zijn met de definitie van 'isolatie van een virus', wat moet je dan met de stapels beweringen en vondsten? Het is dus geen wetenschap meer, maar een gissenschap. Of een dit-is-mijn-bevinding-schap.

Er is zelfs een prijs uitgeloofd om te bewijzen waar en wanneer er een virus is geisoleerd. Maar in plaats van er met de prijs (en de eer) er vandoor te gaan, betwisten ze de vraagstelling en de voorwaarden van waar het bewijs aan moet voldoen. Er wordt verwezen naar bronnen van bewijs en gesuggereerd dat er wel meermalen aan de voorwaarden is voldaan, maar het bewijs op tafel leggen doen ze niet.

Het is zo mooi om te zien, dat de wetenschap zich steeds meer belachelijk maakt, iets waar bijvoorbeeld Newton zich ook al van bewust was. Dus het is niets nieuws, sterker nog, het duurt allemaal veel te lang.

Ik zeg niet dat onderzoek niet nuttig is, maar je hebt met mensen te maken, met hele grote ego's die een schaduw werpen op het zichtsveld van het onderwerp wat ze onderzoeken. Men wordt dus blind voor vondsten en gaat op de tast verder naar roem.

"Onderzoekt alle dingen, en behoudt het goede.", dat is wat anders dan: "Onderzoekt alle dingen, en zorg dat je daarmee rijk wordt ongeacht het resultaat."

 
weet je dat er bijvoorbeeld voor ms de meest ellendige medicijnen worden voorgeschreven puur op een aanname, nl de aanname dat MS een auto-immuunziekte is. Ik denk dat de meeste ms patienten zieker zijn op den duur door deze medicijnen dan door de ziekte zelf.

En erger nog, er is in 2008 onderzoek gedaan naar de medicijnen en zij kwamen tot de conclusie dat er geen enkel wetenschappelijk onderzoek is gedaan die aantoont dat ms medicatie de prognose wezenlijk beinvloed.

En dit is niet door de alternatieve wereld gedaan, maar door artsen en geplubiceerd in het geneesmiddelenbulletin. Als je denkt dat dit ook maar enigzins de artsen aan het nadenken zet...nul komma nul.

Wetenschappelijk "bewijs" wordt helaas misbruikt als er maar aan verdiend wordt.

 
Paardebloemwortel helpt overtollig oestrogeen afvoeren.

Gids voor vitaminen, mineralen en kruiden, Reader´s digest.

 
vraagje: is hier iemand die iets begrijpt van hormonen?

Mijn zus met haar suikerziekte type 1 (en platliggende schildklier) die menstrueert heel lang.

Om dat te stoppen heeft ze een manier gevonden: stoppen met insuline bijspuiten.

Maar de endocrinoloog werd boos dat ze dat deed en zei -onterecht natuurlijk- dat er geen verband zou zijn tussen het stoppen met insuline spuiten en het stoppen van de menstruatie.

Hij zei dat het gevaarlijk was/is als ze stopt met die insuline bijspuiten.

Zal ook wel gevaarlijk zijn, maar mijn zus houdt haar insulinespiegel wel goed in de gaten.

Ik vroeg me af of iemand snapt dat haar menstruatie stopt als ze geen insuline bijspuit.

Beetje rare vraag misschien, maar mij interesseert ook de samenhang tussen al die hormoontoestanden.

Ik wil graag voorkomen dat ik in een situatie terechtkom als zij in de menopause.

Mijn andere zus heeft ook al schildklierproblemen (zit ook aan de thyrax).

 
Ooit las ik ergens dat vrouwen in Japan geen menopause kennen.

In dat artikel waar ik dat las werd dat geloof ik geweten aan de soja!

Nou, dat is dus zeker niet zo!!!

Maar dat was eind jaren 90 dat ik dat las en toen werd de soja nog enorm gepromoot.

En toen ben ik er ook ingetrapt.

Ik dronk sindsdien elke dag een glas (waarschijnlijk ook nog genetisch gemanipuleerde) soja.

Gezegd werd dat dat fytooestrogeen goed was voor de overgang.

Ik dacht: misschien kan ik het zo voorkomen dat ik straks net als mijn zus ook zulke verschrikkelijke problemen ga krijgen als ik over een paar jaar in de overgang beland.

 
^^ Nou, het lijkt me toch dat de menstruatie ook bij Japanse vrouwen een keer stopt?

Dat is namelijk exact wat de menopauze is: niet meer en niet minder. Wij koppelen er allerlei vervelende symptomen aan. Ik neem aan dat je bedoelt dat ze daar in Japan minder last van hebben? Of blijven die mensen tot hun dood vruchtbaar?

En of dat door soja komt... Dat weet ik niet.

 
Sorry, het gaat natuurlijk om de klachten idd die hier als normaal worden aangemerkt in de overgang maar die dat in Japan niet zouden zijn.

In Japan eet men helemaal niet zoveel soja, en dan ook nog alleen gefermenteerd.

 
ik denk dat ik in de overgangsfase zit.

Is het mogelijk om met een supplement (of met voeding) te voorkomen dat de oestrogeen productie te drastisch verlaagt? Want dat schijnt de meeste nare verschijnselen te geven. Zowel fysiek als mentaal.

 
Goed voor je bijnieren zorgen en verzadigd vet eten (hormonen worden gemaakt uit cholesterol). Het is de bedoeling dat je bijnieren de hormoonproductie (deels) overnemen wat ervoor zorgt dat je spiegel langzaam daalt ipv keldert. Het kelderen zorgt voor klachten, bij langzaam dalen schijnt het wel mee te vallen omdat je lichaam dan de tijd krijgt zich aan te passen. Over goede supplementen hierbij weet ik weinig. Adaptogenen (maca, rhodiola, ginseng etc) doen iets met hormoonbalans wat de klachten kan verlichten.

Er is een goed boek: 'What your doctor may not tell you about menopause'. Ik ken het niet maar lees er goede dingen over.

Hilda

 
Nog een boekentip voor vrouwen in de overgang en/of met hormonale problemen.

De kracht van vrouwelijke hormonen, Prof.Dr. Sylvie Demers.

Het boek is uit 2009, vertaald in het nederlands in 2012 en gaat over bio identieke hormonen (waar zij voor is) en dan niet alleen de progesteron.

Veel dingen van Dr.Lee zijn achterhaald en zij geeft een nieuwe visie.

 
Ik mag mezelf zeer gelukkig prijzen want op mijn 45e was ik er doorheen .

Ik heb wel opvliegers en vreselijk nachtzweten gehad maar daar hebben mijn man en ik nooit een probleem van gemaakt .

Nou stinkt mijn zweet ook niet hoor :D

Als ik nog terug denk aan mijn moeder . Oei Oei dat was gewoon een duivel in de overgang .

Heb wel een tijdje progesteroncreme gebruikt maar daar voelde ik mij niet fijn bij .

Nu wil ik niemand voor het hoofd stoten hoor .

Het accepteren is volgens mij eerder een probleem bij vrouwen dan die hele overgang op zich .

 
Prijs je gelukkig Mijnlijf, behalve opvliegers en nachtzweten had je geen last van depressies, slaapgebrek en onverklaarbaar aankomen in gewicht?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.734
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan