overgang

rawfood is het uitsluiten van vlees, brood en zuivelproducten.

Men eet alleen groente, fruit en noten. En dan het liefst rauw, dus niet gekookt.

Dat is als reiniging erg goed maar op een gegeven moment ga je roven van je eigen lichaam en kom je bouwstenen tekort.

Wij hebben ca. 6 maanden op groente, fruit en noten geleefd. We hebben in die tijd heerlijk gegeten. Het vergde wel even wat organisatie. Ik stelde aan het begin van de week een menu samen voor de rest van de week. Want je moest nl. best wel het een en ander voorweken, vooral noten. Je bent heel erg me eten bezig.

We ervaarden wel enorm veel energie, vooral in het begin van die 6 maanden.

Op een gegeven moment verdween die energie. Toen zijn we, op aanraden van Mike, begonnen met vlees, zuivel en brood.

Maar dan alles biologisch. We aten geen vlees meer niet vanwege vegetarische (tringggg) overwegingen maar omdat de bio industrie ons tegen ging staan (pesticiden en antibiotica). We zijn blij dat we weer alles eten.

Want we zijn niet meer zo met eten bezig als in de rawfood periode. Het is allemaal een stuk gemakkelijker geworden.

Maar om te reinigen is het een prima tool, voor een korte tijd.

 
@poekie ik ben het met je visie over menstruatie pijn eens. je leest vaker op forums dat de pijn verdwijnt als iemand paleo of zelfs raw foods gaat eten.

overigens ik vind dat rawfood niet per se veganistisch moet zijn. ik at op een gegeven moment dagelijks rauw eigeel en regelmatig sashimi. voeg daar rauwe melk aan toe en is het volgens mij een super gezonde dieet of niet?

 
Mijn, oudere, zus is in de overgang. Ze heeft niet veel klachten alleen zweet ze heel erg, en dat stinkt.

Ze weet dat het een ontgifting is. Maar ze krijgt op haar werk klachten van haar collega's en vindt het zelf ook vervelend naar de klanten toe.

Haar cheffin geeft aan dat ze dan maar of Odorex of Sanex moet gaan gebruiken. Wat ze natuurlijk niet van plan is te gaan doen.

Mijn zus is qua voeding op dezelfde weg als ons.

Veel vet en alles vers en biologisch.

Ze begint de dag met sole en H2O2 en citroensap.

Ze smeert nu kokosolie onder haar armen. Kokosolie vermengt met een paar druppeltjes etherische oliën, voor een lekker geurtje.

tips zijn welkom.

 
Ik zou ook adviseren de kokosolie. Maar ik zou verder niet weten wat ze kan doen, het zal eruit moeten neem ik aan, een soort van afvalstoffen lozen.

Ik heb wel eens van iemand gehoord: belachelijk om anti-transpirant te gebruiken, dat is zoiets als een kurk een je anus stoppen.

Wel vervelend dat het zo weinig geaccepteerd wordt tegenwoordig, je gaat je dus ongemakkelijk voelen om iets natuurlijks.

Of is het toch niet zo goed als dit niet zo fris ruikt? Je weet eigenlijk niet meer wat nog normaal is.

 
Een goede, natuurlijke deodorant is hier te koop:

Deodorant cream.

Een meisje in Brooklyn maakt het in haar keuken en het is alleen via haar Etsy winkel te koop. Ik gebruik het al een tijdje en het werkt goed.

 
Ik heb mijn zus later nog gesproken en kwam er achter dat ze eigenlijk niet zoveel sole meer gebruikt.

's ochtends 1 glas en 's avonds voor het slapen gaan.

Ik heb haar aangeraden om ook sole in haar smoothie en thee te doen.

Meer mineralen gebruiken dus.

We gaan het zien.

Bedankt zover voor jullie meedenken.

En Dirtsa, inderdaad een 'kurk' is geen oplossing. :roll:

 
Stinkend zweet is voornamelijk de bacteriegroei na het zweten. Als ze nou eens probeert een verdunning h2o2 te deppen? Daaroverheen kan dan nog natriumbicarbonaat, dat schijnt ook luchtjes tegen te gaan, volgens een blogje van Heleen Q. Als ze dat dan een paar keer per dag herhaalt.. Die etherische olie kan dan in haar decolleté :). Of etherische olie met een paar druppels h2o2 kan misschien ook, maar dat lost ws niet zo op.

 
Quote:
Ik heb wel eens van iemand gehoord: belachelijk om anti-transpirant te gebruiken, dat is zoiets als een kurk een je anus stoppen.


Deze vond ik erg treffend van jou Dirtsa!

Ik heb ook jarenlang die aluminiumrotzooi onder mijn armen gestopt!

Nu gebruik ik het kokosvet zoals je aanraadde en mijn vriend inmiddels ook en geen centje pijn meer.

Eerder deed ik het met een mengsel van natriumbicarbonaat / h1202: ging ook goed trouwens, maar smeert minder lekker dan het kokosvet.

Algemene overpeinzing:

Inmiddels zie ik de overgang als een tijdperk dat vrouwen 1 optie minder voorhanden hebben om te ongiften omdat het hormoonsysteem van de eierstokken uitvalt waar de bijnieren niet meer op kunnen leunen dan.

Ik weet niet of ik het verkeerd zie, maar dat is wat ik van de woorden van Hilda begreep.

Dus men zou (tentatief) kunnen zeggen: hoe meer vergiftigd een vrouw is, hoe groter de overgangsproblemen.

Ook dacht ik: misschien leven vrouwen langer dan mannen omdat ze lange tijd hebben kunnen profiteren van dat extra hormoonsysteem van de eierstokken en de ontgiftiging via de menstruatie?

Geen idee, maar ik dacht het even.

 
Quote:
Lievergezond schreef:

Ik heb ook jarenlang die aluminiumrotzooi onder mijn armen gestopt!


Ik gebruik sinds ongeveer een jaar Sanex Natur, in spraybus, maar je hebt het ook in roller. Daarin is het aluminium chloorhydraat vervangen door het oeroude aluin. Werkt iets minder goed dan mét aluminium, maar dat verschil merk je pas op warme zomerdagen. Ik heb snel last van zweetlucht maar met deze deo komt dat (bijna) niet meer voor.

Dirtsa, je zegt dat je het vervelend vindt dat zweetlucht sociaal niet geaccepteerd wordt........maar ik heb een gevoelige neus en ga echt over m'n nek van zweetlucht, zeker als je met zo iemand de hele dag in één ruimte moet zitten (collega's bijvoorbeeld), het went gewoon niet, ik blijf het ruiken en het is voor mij allesoverheersend. Ik vind gewoon dat je naar je omgeving toe sociaal verplicht bent je uiterste best te doen geen stank te verspreiden :oops:

 
Maar is het eerlijk dat iemand maar van alles moet doen om luchtjes te voorkomen omdat jij een gevoelige neus hebt?

Ik begrijp het echt helemaal hoor dat het voor jou vervelend is, ook voor mij overigens, mijn reukvermogen is scherp. Maar ik probeer mij ook te verplaatsen in diegene die last heeft van zweet. Waarvan jij vindt dat dit stinkt.

Ik vraag mij alleen af of dit echt stnkt, of wij die geur niet meer gewend zijn of dat jou neus overgevoelig is.

 
Ik denk dat er maar weinigen zijn doe een penetrante zweetlucht niet vinden "stinken" hoor :| . Ik héb toevallig zo'n collega die (vaak) vreselijk naar zweet ruikt. Gelukkig zit hij niet op mijn kamer, maar als ik op zijn kamer kom word ik bijna misselijk van de lucht waar ik tegenop loop. Achter z'n rug om hebben alle collega's het erover :roll:

Maar het is een Marokkaan......in zijn cultuur is dat waarschijnlijk wel sociaal geaccepteerd.

 
Over luchtjes gesproken:

Wij eten graag knoflook maar we denken er om als we moeten werken of als we bijvoorbeeld te dansen gaan.

Maar eigenlijk moet je gewoon doen wat je wilt.

Als je de buitenlanders in ons NL hebt, waar knoflook en kruiden in de cultuur zit, die trekken zich er ook niets van aan dat ze naar knoflook ruiken. Want het is geen prettige lucht, dat is zeker.

Maar het is o-zo gezond.

Dus wij worden er intussen wel wat makkelijker in.

Als je naar knoflook ruikt is dat dan een teken dat het niet goed verteerd wordt?

 
Enjoy, ik hou ook helemaal niet van een penetrante zweetlucht, ook niet als het die van mezelf is!

Aluin is dan wel geen vergif maar het gooit ook de porien dicht (net als de aluminiumzalf die ik jarenlang gebruikte) en is dat niet hetzelfde als een kurk in de anus?

Maw: ontzeg je je lichaam dan niet van een manier om zich van afvalstoffen te kwijten?

Voor mij werkt kokosolie of natriumbicarbonaat al dan niet in combinatie met h2o2 prima als alternatief voor het dichtplamuren van mijn porien.

Ik was eerst bang dat er geen goed natuurlijk alternatief zou zijn maar dat is er weldegelijk!

Ik heb een tijd ook met aluin gewerkt: ging idd prima, maar vraag je af of je dit nu kunt gebruiken naast alles waar je al last van hebt.

 
penetrante zweetlucht kan best erg vervelend zijn, ik heb echter veel meer last van mijn longen als er dames/heren in mijn buurt zijn volgespoten met chemische luchtjes/parfum/make-up. Dan krijg ik het dus echt benauwd. Dan toch liever de zweetluchten.

 
Als je je okselhaar en schaamhaar scheert en dus heel kort houdt stinkt het over het algemeen niet, natuurlijk bij enkele mensen nog wel maar meestal niet.

Het ligt ook nog aan voedsel en het type huid, de ene huid is niet het ander, als kind zijnde werd ik er op de basisschool op afgerekend toe de leraar vroeg of we enkele verschillend tussen bepaalde mensen uit verschillende culturen kon noemen.

Volgens mij filosofeerde ik als kind zijnde al over alles en dacht er veel over na, mijn antwoord was dan ook als eerste geur.

Ik zei 9 jarige jongen dat door het type huid en het voedsel verschillende rassen/culturen anders ruiken en blijkbaar heb ik daar gelijk in gehad maar het werd me niet in dank afgenomen.

Wat me ook opviel dat boeren dorpelingen uit mijn famillie toen ik op vakantie was nooit echt vervelend roken terwijl ze nooit deo gebruikt hebben en toch wel bepakt gekleed zijn.

Het zou ook kunnen zijn dat deze mensen zich vijf keer per dag voordat ze gaan bidden met water globaal reinigen.

Denk gooi het gewoon in de groep.

 
Ik had mijn zus net aan de lijn.

Ze heeft diabetes type 1 (de minst voorkomende auto-immuunsuiker die mensen meestal in hun jeugd krijgen), haar schildklier ligt op zijn gat (volgens haar zeggen doet die het helemaal niet meer) en ze had dachten dat ze eerst ook problemen met de bijnieren, maar dat komt er nu niet meer uit.

Overigens blijkt nu ook nog dat haar hartklep niet helemaal sluit, dat kon ze er ook nog wel bij hebben.

De problemen begonnen toen ze begon met stoppen, maar ze wordt binnenkort 50 jaar, dus volgens mij zit de overgang er wel aan te komen of is haar intrede al aan het doen (maar nog maar heel langzaam).

Haar problemen begonnen toen ze wilde stoppen met roken: dat lukte wel, maar toen begon de ellende pas goed.

Ineens kwamen dus alle bovengaande problemen eruit.

Dit verhaal ken ik al, maar net ging het er weer over.

In tegenstelling tot mijzelf is zij totaal verknocht aan haar werk.

Maar we hebben toch een overeenkomst: als zij of ik op het werk zijn hebben we beide stress.

Ze vertelt ook dat ze in gezelschappen met mensen die ze niet zo goed kent dat zij nu ook snel stress ervaart.

Tot zover de parallel: ik roep (in de woestijn) dat het de bijnieren zijn.

Haar suikerspiegel schiet omhoog bij dergelijke stress en ze moet snel insuline gaan spuiten.

Ze wil heel graag haar baan weer oppakken.

Ze kan niet zonder.

Lange tijd was bij haar haar baan haar toevluchtsoord: thuis had ze het erg moeilijk met een aantal pubers van wie ze wel veel houdt: maar ze gingen in korte tijd de deur uit, niet zonder slag of stoot.

Maar goed, die factor is nu weg.

Maar thuiszitten wil ze ook niet.

Alsof er geen tussenweg is tussen die baan die ze nu heeft en thuiszitten.

Ik probeerde uit te leggen van de hormoonklieren als communicerende vaten.

En dat de normaalwaarden van de bijniertesten niet kloppen voor een optimale gezondheid omdat de gemiddelde bevolking al niet meer optimaal gezond is.

Maar haar baan is haar zoveel waard dat ze zelfs zei dat ze best tevreden is als ze op haar 60ste sterft.

Volgens mij meent ze daar niets van, dus haar eigen woorden zullen nog wel gaan na-echo-en bij haarzelf mag ik hopen.

Ik heb haar geprobeerd uit te leggen dat ze meer mag verwachten van het leven en dat verder zoeken zin heeft en dat de horizon verder ligt dan zij kan kijken en nu gezocht heeft.

Ze vertelde ook dat als ze de schildklier ondersteunt, in dit geval met thyrax, dat haar menstruatie dan weer opstart!

Zo kun je zien dat die klieren inderdaad samenwerken.

En als ze stress heeft, zei ik al, dan krijgt haar suikerhuishouding het weer moeilijk.

Weer zo´n aanknopingspunt van de samenwerking, in dit geval van de (uitgeputte) bijnieren (die gaan over stress) die gaan leunen op de alvleesklier.

Ze wilde uiteindelijk wel aannemen trouwens dat mensen ouder kunnen worden dan wij nu worden en dat er met statistieken gesjoemeld wordt over de gemiddelde leeftijd van een oudere.

En zowaar wil ze morgen weten hoe ik fytinezuur (zo veel mogelijk) uit graan haal.

En de sardientjes die at ze al.

Toch wel lastig praten met een struisvogel.

Maar goed, ook weer niet helemaal dovevrouwsoren.

 
Quote:
Ze vertelde ook dat als ze de schildklier ondersteunt, in dit geval met thyrax, dat haar menstruatie dan weer opstart!


Thyrax ondersteunt de schildklier niet, maar sloopt deze langzaam. Het mindste wat ze kan doen is overstappen op Thyreoidum, dit is een natuurlijke vorm van schildkliermedicatie!

Dat ze al wil weten hoe je fytinezuren uit granen haalt is al een hele stap toch? Dit betekent dat ze stiekem toch wel nieuwsgierig is.

 
Lievergezond, krijgt het stoppen met roken nu soms de schuld van dit alles? Ik ken namelijk een vrouw die stopte met roken en daarna last kreeg van ontzettende haaruitval! Van alles geprobeerd, overal heen geweest om die haargroei weer terug te krijgen (behalve een alternatieve arts natuurlijk). Uiteindelijk is ze weer begonnen met roken en vertelt ze iedereen die het horen wil dat dat de oorzaak van haar haaruitval is geweest. De huisarts zegt dat nu ook! Genezen is ze natuurlijk nog steeds niet....

Ik denk dat je zus blij moet zijn met jou en jouw kennis! Daar heb je al zo'n verborgen geschenk.... :)

 
Ik heb wel eens gehoord: dat diegenen die stoppen met roken vrijwel allemaal beginnen met enorm hoesten, slijm ophoesten. Dat deden ze nog niet toen ze nog rookten. Maar het lichaam heeft pas na het stoppen met roken de energie/mogelijkheid om dit slijm eruit te werken.

Dus misschien geldt dit ook bij jou zus, dat het lichaam nu pas kan beginnen met het opruimen van alle gif. Daarvoor had dit geen zin want ze stopte er toch iedere dag weer allerlei rotzooi in.

 
@Janse: ja dat varkenshormoon: dat heb ik ook al geprobeerd, maar nog niet met het argument dat de thyrax haar schildklier helemaal om zeep helpt voor zover dat bij haar toch niet al het geval is.

En idd is het nog geen gelopen race met die zus van mij.

Ze wilde uit zichzelf verder praten met mij en ze wilde expliciet het gesprek weer oppakken bij het onderwerp fytinezuur.

Dus zo erg is het dus niet.

@ Dirtsa en Rapunzel, dat klinkt logisch: dat haar lichaam nu gif eruit probeert te werken.

En ook dat ze in elk geval in zichzelf het stoppen met roken de schuld zou geven.

Ze geeft ook de pil de schuld die ze bij de dokter had gehaald om de tijd van het stoppen met roken te overbruggen.

Wat voor pil het was joost mag weten, maar goed heeft die haar niet gedaan in elk geval.

Maar ze is ook weer niet zo verantwoordelijkheid afschuiverig, behalve als het om haar baan gaat volgens mij, zelfs als die ten koste van haar gezondheid gaat (dan maar doorspuiten!).

Ik heb haar niet gehoord over slijm.

Mijn vriend wel, die klinkt als een rochelende ouwe man, zoals hij zich van het slijm probeert te kwijten: hij is langzaam aan het stoppen: hij houdt er ook een grafiek van bij: van hoeveel hij nog rookt vergeleken met eerdere tijden.

Bij mijn zus krijgt het stoppen met roken niet alle schuld en haar artsen zeggen ook dat het de druppel was, maar dat er zeker meer aan de hand geweest moet zijn en dat gelooft ze ook wel.

Ik heb het met mijn zus nog niet over gif gehad trouwens, daar kwamen we niet eens aan toe.

En dan nog dit trouwens: ik hoorde in de uitzending van www.gezondheidradio.tk -editie 13 december 2011- dat de rijksvaccinatieprogrammas begonnen vanaf 1960. Ik denk dat mijn zus van 1961 is. Zij, mijn iets oudere broer en ik: wij zijn qua gezondheid er het bekaaist afgekomen in onze familie volgens mij. Maar de broer tussen mij en mijn zus is vrij slim voor zijn gezondheid en spaart zijn gezondheid en mediteert volgens mij heel veel en neemt veel rust. In mijn gezin zijn vooral de vrouwen te flinkerig en te zeer aangepast aan de maatschappij met een keurige baan en zo. Vroeger vond ik dat een voordeel, maar nu zie ik dat net anders. In elk geval denk ik dat die vaccinaties echt echt heel slecht zijn voor de gezondheid. En ik heb ze ook gehad al bij een leeftijd van 2 maanden oud. Echt wreed. En er is geen dubbelblind onderzoek gedaan naar de gevolgen van het terugschroeven van vaccinaties naar zo´n jonge leeftijd. Zo´n jong kind KAN geen antistoffen vormen, hetgeen de theorie is: het trainen van een immuunsysteem: dat kan pas vanaf een bepaalde leeftijd voor zover het kan uberhaupt.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.759
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan