Over op gezonde voeding

Steelboy

New member
Hallo allemaal,

Ik ben sinds afgelopen weekend overgegaan op Weston price voeding. Grootste drijfveer is dat ik niet tegen graan kan. Krijg de welbekende dip in mijn bloedsuikerspiegel als ik brood heb gegeten. Vooral met de lunch. Had dit ook heel extreem in de pubertijd. Die dip werd soms bijna flauwvallen. Kon regelmatig tot een uur na het eten niks anders doen als rustig in een stoel zitten. Vooral met warm weer.

Ik heb Keltisch zout gehaald en sole gemaakt. Elke ochtend en elke avond een theelepel in een glas water samen met sap van een citroen.

Bevalt prima.

Ontbijt is meestal roerei van 3 eieren in roomboter gebakken en een schaal yoghurt. En nog een glas rauwe melk of thee.

Lunch is meestal ook yoghurt met een beetje honing en citrusfruit en regelmatig nog zelfgemaakte zuurkool.

Avond eten is nog redelijk traditoneel. Beetje aardappelpuree, wel met goed boter en rauwe melk en snuf keltisch zout.

Groenten en vlees.

Ik heb helaas nog een vriendin te overtuigen dat dit werkt. Ik merk dat ik fitter ben. Mijn vriendin loopt al heel lang te klagen over vermoeid zijn en daarnaast last van haar rug en nek. Daarbij ook ecxeem aan de binnenzijde van beide handen.

Ik heb haar nu wel zover dat ze kokosolie erop smeert ipv zalfje van de doktor. Maar nu nog overtuigen dat het van binnen komt.

Ze zorgt namelijk heel slecht voor zichzelf. Koffie is ontbijt, snaait veel, vooral koek. Brood ed. Gelukkig wel met roomboter van de biologische boer. Ik heb de margarine al sinds een jaar de deur uit gewerkt.

We hebben ook 3 kinderen en ik wil zo graag met hun ook over op dit voedingspatroon om hun een goede start in het leven te geven. De jongste is nu 7 maanden en de oudste is 4. Die is wel gek op rauwe melk. Beetje opwarmen in een pannetje en voila. Blij kind.

Ze vroeg vanavond aan me waarom ik de melk in een pannetje warm maak en niet net als mama in de magnetron. Heb haar meteen maar uitgelegt dat de magnetron vitamientjes kapot maakt.

Blijft allemaal wel lastig. Ik moet zeggen dat ik gezegend ben met een goede gezondheid. De huisarts zie ik hooguit 1x per jaar. Ziekenhuizen ken k van binnen vanwege de bevalling van onze eerste. Griep kennen we gelukkig ook niet in dit huis. Zelfs onze kinderen hebben de griep nog nooit gehad.

Vaccineren zijn we mee gestopt. Helaas dat ik niet eerder op onderzoek ben uitgegaan. De oudste twee hebben ze gehad tot vorig jaar januari. De jongste heeft er geen een gehad. Daar was mijn vriendin het gelukkig wel mee eens.

Ik geloof heilig in voeding is je gezondheid. Heb het er wel eens met anderee mensen in mijn omgeving over en die vinden dat ik er ook heel enthousiast over praat.

Graag hoor ik van jullie nog tips en tools om verder te gaan en verbeteringen toe te passen.

 
Marco,

Fijn dat je WAPF bent gaan toepassen. Ik hoop dat je vriendin het ook gaat doen, is wel zo makkelijk.

Lia

 
Ik zou het leuk vinden om iets over je eigen zuurkool te horen. Ben ook net ermee begonnen; heb het nog niet helemaal onder de knie.

Snij je het heel fijn of juist grof? Gebruik je enige starter of alleen veel zout? En hoe lang laat je het staan?

Tot nu toe heb ik twee successen: biet kvass en ingemaakte daikon radijs.

Colin

 
Meestal zijn het de mannen die zo koppig zijn, maar bij jou is het je vriendin! En kijk eens naar haar klachten:

Quote:
Mijn vriendin loopt al heel lang te klagen over vermoeid zijn en daarnaast last van haar rug en nek. Daarbij ook ecxeem aan de binnenzijde van beide handen.


We leven in een universum van oorzaak en gevolg. Tot je 35e kun je gifstoffen op blijven stapelen, maar na die leeftijd begin je doorgaans de gevolgen te ervaren van dit stapeleffect. Het begint met lichte kwaaltjes, maar wordt meestal van kwaad tot erger. Het vergiftigt ook je gedachten, zoals je met je vriendin merkt!

Mike

 
Goedenavond allemaal,

Ik kook de groenten wel, maar op de volgende manier. Ik kook eerst water met een beetje zout erin(keltisch natuurlijk) en als het water kookt gaan de groenten er hooguit 8 tot 10 minuten in. Zo zijn de groenten nog wel lekker knapperig. Daarnaast regelmatig ook wel rauwkost of mijn eigen zuurkool.

@Colin: ik maak de zuurkool door de kool redelijk fijn te snijden en daarna gaat deze in een weckpot samen met ongeveer 200 ml wei, 20 gram zout en wat jeneverbessen. Dit gaat twee dagen op de kast( kamertemperatuur dus) en daarna de koelkast in. En daar moet de zuurkool eigenlijk wel 3 tot 4 weken staan. Daarna heb je een heerlijke friszure zuurkool en heerlijk zacht. Ik vind de zuurkool veel lekkerder als die uit de pakjes, maar dat wordt ook gemaakt met azijn. De zurigheid daarvan is ook veel hoger. En deze zuurkool heeft heel veel melkzuurbacteriën in zich, wat weer goed voor de darmen is.

Ik heb vanavond de bietenkvass op de kast gezet. Deze wilde ik ook al heel lang proberen. Vandaag heeft Ekoboerderij de Eerste lekkere biologische bietjes gebracht, dus ben benieuwd wat het resultaat gaat worden. Bietenkvass schijnt supergoed te zijn. Reinigt schijnbaar ook heel erg. Deze komt uit het boek van Weston Price.

En zo gaan we langzaam maar zeker de voeding om schakelen.

Merk wel dat mijn lichaam langzaamaan aan het reinigen is. Ik verdraag gelukkig erg goed de vettigheid. Merk wel dat overtollig ga het lichaam uitgestuurd wordt (groene ontlasting). Dat is goed toch??

Groeten allemaal.

 
Quote:
Merk wel dat overtollig ga het lichaam uitgestuurd wordt (groene ontlasting). Dat is goed toch??


Ja, je galstroom komt op gang en dat is gerust een joepie-moment! Een goede galstroom is een absolute voorwaarde voor efficiente ontgifting. We hebben door ons vetarme voedingspatroon allemaal een mineralentekort, want vetoplosbare vitamines maken de opname van mineralen mogelijk (daarom noemde Weston Price ze ook 'activators').

Zolang je lichaam maar vol zit met goede mineralen is er geen ruimte voor slechte elementen, zoals zware metalen (kwik, fluor, chloor, bromide, aluminium, etc.). De goede stoffen duwen de slechte eruit. De meesten van ons hebben om deze reden dus wel degelijk zware metalen opgeslagen in onze weefsels. Deze worden, als je beter gaat eten, d.m.v. galzouten uit het lichaam verwijderd.

Ikzelf heb zeer regelmatig groenzwarte ontlasting, die bovendien zeer zuur is. Dit is volkomen toxische rommel, die dankzij mijn ontgiftende, op rood vlees gebaseerde voeding nu mijn lichaam verlaat. JOEPIE DE POEPIE dus! :mrgreen:

Lees meer over dit onderwerp hier:

https://www.fatsforum.nl/topic/ontgiften-via-dierlijke-voeding

https://www.fatsforum.nl/topic/goed...ial-to-heal-the-adrenals-and-prevent-cavities

Mike

 
Ik heb nog een vraagje,

Mijn vriendin heeft een gele verkleuring van de huid rond de ogen. Waar kan dit van komen??

Ik heb het vermoeden dat het met de lever te maken heeft. Maar zou dan graag nog wat uitleg daarover willen hebben.

 
telefoon app ongezonde voeding scannen

Wie heeft er al ervaring / onderzoek gedaan
Welke app - betrouwbaar - up-to-date - (insecten) interactief melding / aanvulling mogelijkheid
 
Begin er niet aan. Apps zijn ongezond :rolleyes:
Vers, onbewerkt voedsel behoeft geen scan..
Die nare toevoegingen zitten vrijwel uitsluitend in nep-voedsel.
 
Begin er niet aan. Apps zijn ongezond :rolleyes:
Vers, onbewerkt voedsel behoeft geen scan..
Die nare toevoegingen zitten vrijwel uitsluitend in nep-voedsel.

Dit gaat niet over mij en jouw maar dotcom om mensen een hulp tool te geven de MINST slechte keuzes te maken. Ook mijn eigen gekweekte groentes zijn niet gezond genoeg met de chemtrails
 
Dit gaat niet over mij en jouw maar dotcom om mensen een hulp tool te geven de MINST slechte keuzes te maken. Ook mijn eigen gekweekte groentes zijn niet gezond genoeg met de chemtrails

Wellicht een argument, maar misschien creëer je daarmee juist een schijnveiligheidgevoel bij mensen.
Vraag me af of het qua gezondheid zoden aan de dijk zet als je kiest voor ietsje minder slecht nep-voedsel.

Het is hoe dan ook geen goed idee om steeds met een mobieltje nep-voedsel te scannen in een (bio ?) supermarkt waar het vaak sowieso al slechter toeven is door een overmaat aan lokale straling.

En hoe vaak staat al niet eens meer op nep-voedsel op wat er werkelijk inzit :rolleyes:
Daar is al ruimte voor gemaakt in de volgende generatie nep-wettelijke nep-voedselveiligheidsregels :rolleyes:

In eigen tuin gegroeide groenten smaken en vallen me nog prima.
Misschien zaak om (eigen) groenten extra goed voor te wassen met gezuiverd water en niet te veel van dat groene spul te eten ? :)
 
Wellicht een argument, maar misschien creëer je daarmee juist een schijnveiligheidgevoel bij mensen.
Vraag me af of het qua gezondheid zoden aan de dijk zet als je kiest voor ietsje minder slecht nep-voedsel.

Het is hoe dan ook geen goed idee om steeds met een mobieltje nep-voedsel te scannen in een (bio ?) supermarkt waar het vaak sowieso al slechter toeven is door een overmaat aan lokale straling.

En hoe vaak staat al niet eens meer op nep-voedsel op wat er werkelijk inzit :rolleyes:
Daar is al ruimte voor gemaakt in de volgende generatie nep-wettelijke nep-voedselveiligheidsregels :rolleyes:

In eigen tuin gegroeide groenten smaken en vallen me nog prima.
Misschien zaak om (eigen) groenten extra goed voor te wassen met gezuiverd water en niet te veel van dat groene spul te eten ? :)

JE BENT ECHT GEEN MATCH VOOR MIJ

Stap #1 maak mensen bewust

Daarna gaan mensen pas maatregelen nemen, (sommigen)

Je slaat vele stappen over in een mensenleven

Hier in Frankrijk op het platte land hebben velen een volkstuintje, in NL kregen ze een lapje grond van 200 m2 voor 35 euro per jaar, en niet aan de straatstenen kwijt 10 jaar geleden

Dus stel ik de vraag opnieuw aan andere forumlezers
 
  • Haha
Waarderingen: Surv
JE BENT ECHT GEEN MATCH VOOR MIJ

Stap #1 maak mensen bewust

Daarna gaan mensen pas maatregelen nemen, (sommigen)

Je slaat vele stappen over in een mensenleven

Hier in Frankrijk op het platte land hebben velen een volkstuintje, in NL kregen ze een lapje grond van 200 m2 voor 35 euro per jaar, en niet aan de straatstenen kwijt 10 jaar geleden

Dus stel ik de vraag opnieuw aan andere forumlezers
Zie mijzelf ook niet direct samen met jou 'append' in een (bio-) supermarkt 😁
Door een app zie ik mensen niet bewust worden, eerder dommer door nog meer op een mbieltje te kijken.
Ze gaan dan hooguit vertrouwen op schijnvoedselveiligheid lijkt mij.

Voedselveiligheid werkt, zoals ik het zie, alleen als het de verantwoordelijke producenten ten strengste verboden wordt om rotzooi in het voedsel te stoppen en hen verboden wordt om nepvoesel te produceren, en dat dan daarop streng wordt gecontroleerd en er zwaar gestraft wordt bij voorkomende overtredingen.
 
Zie mijzelf ook niet direct samen met jou 'append' in een (bio-) supermarkt 😁
Door een app zie ik mensen niet bewust worden, eerder dommer door nog meer op een mbieltje te kijken.
Ze gaan dan hooguit vertrouwen op schijnvoedselveiligheid lijkt mij.

Voedselveiligheid werkt, zoals ik het zie, alleen als het de verantwoordelijke producenten ten strengste verboden wordt om rotzooi in het voedsel te stoppen en hen verboden wordt om nepvoesel te produceren, en dat dan daarop streng wordt gecontroleerd en er zwaar gestraft wordt bij voorkomende overtredingen.

je hebt helemaal gelijk maar daar luistert niemand naar niemand

En ergens moet de bewustwording gestimuleerd worden maar schijnbaar heeft nog niemand deze post gelezen
 
Ik zat te zoeken naar een ongezonde of zieke of vette lever.
Dan kom ik adviezen tegen o.a. geen vet eten.
En het verband met cola (= veel te veel suiker) en een zieke lever heb ik niet gevonden.
Weston Price adviseert wat anders toch? uiteraard groentes en alles wat natuurlijk is. vlees en alle organen. vreemd dat dat gezonde voedsel niet snel te vinden is.
Via ziekenhuizen en artsen en hun voedings-dieettisten gaat het dus niet lukken.

.
 
Zie mijzelf ook niet direct samen met jou 'append' in een (bio-) supermarkt 😁
Door een app zie ik mensen niet bewust worden, eerder dommer door nog meer op een mbieltje te kijken.
Ze gaan dan hooguit vertrouwen op schijnvoedselveiligheid lijkt mij.

Voedselveiligheid werkt, zoals ik het zie, alleen als het de verantwoordelijke producenten ten strengste verboden wordt om rotzooi in het voedsel te stoppen en hen verboden wordt om nepvoesel te produceren, en dat dan daarop streng wordt gecontroleerd en er zwaar gestraft wordt bij voorkomende overtredingen.
Blijkbaar hebben de spaanse boeren hier de Marokkaanse groenten en fruit laten analyseren.

Resultaat : toegelaten gifstoffen volgens Europese normen ; 0.01mg/kg
In de Marokkaanse produkten zit dat gehalte rond de 4mg, maw 400x hoger.

Let wel, heb geen analyse gezien.
 
  • Wow
Waarderingen: Surv
Ik zat te zoeken naar een ongezonde of zieke of vette lever.
Dan kom ik adviezen tegen o.a. geen vet eten.
En het verband met cola (= veel te veel suiker) en een zieke lever heb ik niet gevonden.
Weston Price adviseert wat anders toch? uiteraard groentes en alles wat natuurlijk is. vlees en alle organen. vreemd dat dat gezonde voedsel niet snel te vinden is.
Via ziekenhuizen en artsen en hun voedings-dieettisten gaat het dus niet lukken.

.
Punt 4 en 5 van de voedingsprincipes zijn in tegenspraak met elkaar, punt 4: het meeste voedsel is gekookt en punt 5: veel enzymen en bacteriën eten. Enzymen en bacteriën krijg je niet binnen met gekookt voedsel bovendien ontstaan er door het kookproces giftige stoffen daarom is gezonde voedsel voor mij altijd rauw omdat het beter verteerbaar is en minder voedingsstoffen verloren gaan.
 
Ik zat te zoeken naar een ongezonde of zieke of vette lever.
Dan kom ik adviezen tegen o.a. geen vet eten.
En het verband met cola (= veel te veel suiker) en een zieke lever heb ik niet gevonden.
Weston Price adviseert wat anders toch? uiteraard groentes en alles wat natuurlijk is. vlees en alle organen. vreemd dat dat gezonde voedsel niet snel te vinden is.
Via ziekenhuizen en artsen en hun voedings-dieettisten gaat het dus niet lukken.

.
Lever ondersteunt lever.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.817
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan