gerrit en Mike,
Bedankt voor jullie reacties,
Mijn vit D gehalte was de laatste keer erg hoog!, waarschijnlijk door de levertraan.
Welke van green pasture is nu de beste voor me?
Ik eet nu dagelijks veel soepen, vooral getrokken van kippenpoten, soms van mergpijpjes of schenkel (maar vind ik minder lekker) Ben nu draadjesvlees aan het sudderen,dat vind ik wel erg lekker en valt oke!
Verder eet ik veel vis (alle soorten, vooral zalm, kabeljauw, victoriabaars, panga), beetje geitenmelk, veel eieren (in alle vormen) maar rauw niet elke dag (ga ik dus nu wel doen! thxs voor de info Gerrit)
Van de kippenpoot uit de soep maak ik een blender-avontuur!! de hele kip in de blender met wat kruiden en dat eet ik bij wat groenten of salade.
Eet nu weinig fruit, soms een zure appel. KH vooral uit quinoa of amaranth (soms), als heel graan of als vlokken.
naast kokosolie bak ik in ghee, ganzenvet of palmolie
De zuivel: ik ben er nog niet helemaal uit of ik daar goed tegen kan. Volgens de therapeut kan ik hier absoluut niet tegen, nog geen druppel! Daarom probeer ik nu zachtjes aan wat geitenjoghurt. Zou me moeten verdiepen in het zelf maken van joghurt.. maar heb even de energie niet om dit erbij te gaan doen. Is best ingewikkeld toch? moet je een machine voor hebben?
Maar weet ook dat voor het omnemen van calcium een evenredige hoeveelheid magnesium nodig is.. dus is zuivel in deze dan wel goed voor de botjes?
@gerrit,
Ik weet wat je hebt gezegt over de nekpijn, maar nu blijkt toch dat ik ook met een whiplash loop. Het is zaak dat ik hieraan zo snel mogelijk geholpen word, heb er veel pijn aan en is een andere pijn als de pijn na het eten van vetrijke dingen.. Voel het nu zelfs bij het slikken, iets zit er niet goed.
Quote:
Kortom, doe vanaf nu elke dag alsof het kerst is, eten tot je niet meer kunt, ik weet je verleden en ik zeg dit dus niet voor niets.....!
Ik weet het Gerrit, maar oh wat is dat lastig zeg! Soms heb ik momenten dat ik zo vol zit dat ik me er echt niet lekker bij voel. Heb me dus voorgenomen steeds kleine hoeveelheden over de dag te nemen. Zoiezo goed voor de bijnieren
Ik doe veel met jullie tips en advies, al lijkt het soms dat ik dingen meerder keren moet horen. Als ik mijn eetpatroon nu vergelijk met een tijd geleden is deze alweer heel anders!
komt goed, ik blijf ervoor vechten!