Osteoporose

Poekie, bedankt voor die yoghurt tip! Een ding begrijp ik echter nog niet helemaal. Je zegt Zet de pot nu weg in bijvoorbeeld een plaid. Wij zetten de pot weg in een koelbox. Want een koelbox kan spullen koud houden maar ook warm. Waar zet je die pot in plaid neer? Gewoon ergens op keuken- huiskamertemperatuur?

Als jullie de pot in de koelbox zetten, is dat dan een koelbox die aan staat? Denk het niet he....Dat stukje begrijp ik niet. Zou een hooikist ook nog een mogelijkheid zijn misschien?

 
mike en gerrit,

Quote:
Mag ik zeggen dat je hardleers en tikkeltje eigenwijs bent? Of schrijf je me nu uit? Inderdaad, we hebben het al zo vaak tegen je gezegd, en dat enkel voor je eigen gezondheid, doe er wat mee


Jullie mogen dit zeker zeggen, maar je moet wel weten dat ik echt mijn best doe om mijn eetpatroon steeds bij te stellen en ik doe ook iets met de dingen die gezegd worden. Als ik kijk naar een jaar geleden is het nu echt een enorm verschil., Misschien lijkt het voor jullie dat ik blijf hangen, maar het is zo'n contrast.

Quote:
Ik blijf ROOD VLEES missen in jouw voedingspatroon. Behalve dat je veel wit vlees eet zie ik ook veel witte vis terug. Eet WILDE, VETTE vis. Van Panga weet ik dat kweekvis is die uit vervuilde wateren in Vietnam komt. Niet doen dus


Mike, als runderlappen onder rood vlees vallen eet ik deze juist het meeste naast kip, ik heb een aversie tegen varkensvlees dus dat eet ik niet. Lams en kalfvlees ga ik eens introduceren.

Wilde vette vis= zalm, deze eet ik ook geregeld en af en toe sardientjes, haring, sprot.

Van de Panga, dat wist ik niet.. deze ga ik dus laten staan, dank voor je waarschuwing!

Al besef ik wel dat ook de kwaliteit van alle vis sterk achteruit gaat.

Het enige waarmee ik vaak wel kamp zijn de kosten van bio vlees en vis.. ik moet echt enorm opletten met boodschappen doen en soms is het gewoon te duur. Dan kies ik eerder voor de goedkoopste versies van de bio...niet altijd het beste dus :(

En ik denk dat de eetstoornis altijd wel een deeltje van me zal blijven, daarin blijf ik heel open en eerlijk. Maar het is oke als ik het kan hendelen en ermee om kan gaan, zonder mezelf tekort te doen.

Dat laatste, dat is soms moeilijk want ieder lichaam is anders en heeft dus ook andere dingen nodig en dit voelen lukt me niet altijd.

Ik begrijp ook dat jullie er soms moe van worden,

sorry daarvoor :oops:

ik doe mijn best

liefs

 
Rapunzel
Quote:
Waar zet je die pot in plaid neer? Gewoon ergens op keuken- huiskamertemperatuur?

Als jullie de pot in de koelbox zetten, is dat dan een koelbox die aan staat? Denk het niet he....Dat stukje begrijp ik niet. Zou een hooikist ook nog een mogelijkheid zijn misschien?


In het begin deden we de pot met yoghurt in een dikke plaid/deken. Die stond gewoon in de huiskamer.

Maar in de koelbox blijft het een constantere temperatuur. En die koelbox staat inderdaad niet aan, dat dacht je goed....

En die staat dan ook gewoon in de huiskamer iig daar waar ook de warmte is.

Een hooikist, dat principe ken ik niet. Als het maar iets is waar de temperatuur redelijk constant blijft.

 
Ikke,

Moe word ik er niet van. Ik wil je gewoon met je neus op de waarheid dtukken. Jouw bijdrages op dit forum worden zeer gewaardeerd!

Mike

 
Mike,

Doet me goed dat je dit even zegt, twijfelde erover..

Ik waardeer ook je direct,- en openheid en zeer zeker je advies. Ik heb al heel veel van je mogen leren en hoop dit ook nog veel te kunnen doen!

bedankt

 
Ikke, jij bent echt niet de enige die van hem leert. Juist door jou openhartigheid, je twijfels, je vragen, en Mike's reacties leren wij ook heel erg. Ik volg alles op de voet hoor :D

 
Ikke, je bent niet lastig. Je hoeft je ook niet verontschuldigen daarvoor.

We zijn hier allemaal om te leren. Van Mike en van elkaar.

Weet je soms, moet je dingen wel eens een paar keer horen voordat het kwartje valt.

Gisteravond waren we op een gezondverstandavond en daar was een mevrouw die wilde weten wat voor opname apparaatje wij hebben. We nemen nl. altijd de lezing op.

We hebben wat uitgelegd en mijn man zegt tegen haar: we zien elkaar ook weleens bij Mike. Ze was enthousiast daarover.

Mijn man zegt: maar je drinkt nog wel koffie terwijl je met je gezondheid zit. (Ze had in een uurtje tijd dat ze daar was 2 koppen koffie op).

Haar antwoord: ja,ja ik weet het, ben al eens gestopt maar ja, het is zo lekker.

Misschien ben jij nu de aanleiding om weer een poging te wagen.

Dus soms moet iemand wel eens een paar keer wakker geschud worden.

Zal haar het document van Mike over brood, koffie en kanker toe mailen.

http://www.fonteine.com/mike_donkers.html

Dus hou vol, doen 'wij' dat ook door af en toe dingen te herhalen.

 
Hoi Ikke,

Ik zei het zeker niet om je te kwetsen, maar om je ff wakker te schudden!? Je doet echt je best, en zelf voelen wat voor jou het beste is, is ook lastig. En je hoeft zeker niet klakkeloos alles op te volgen wat Mike en ik en anderen zeggen. Maar probeer het wel tot je door te laten dringen en op jouzelf, je eigen lichaam toe te passen. Ieder heeft zijn eigen weg. Maar er zijn wel grofe lijnen die je voor ogen moet houden! Denk dus aan dierlijk vet wat enorm helend en ook noodzakelijk is. Dat is ook een zeer belangrijk onderdeel van GAPS. Vetten, vetten en nog eens vetten en probiotische voeding. Hoe en wat je dan eet is jouw keuze, maar liefst wel zo gevarieerd mogelijk en niet enkel kokosolie bijvoorbeeld ;-)

Probeer ook iets ff consequent te volgen en te voelen wat dit doet, alles door elkaar snapt je lichaam niets van, maar jij ook niet...

Je bent ook nogal van de suppl weet ik, hoor je vaak over iHerb, probeer dat ook los te laten en stop dat geld in liters roomboter / ghee.. Zó helend!! Om zo maar ff wat te noemen..

Zet em op en geef je lijf zoveel als mogelijk is, super voedende voeding, dat is wat heelt op de lange termijn!

 
Ikke,

Luister naar dit zinvolle advies van Gerrit. Niet alleen van mij kun je leren, maar van hem zeer zeker ook.

Mike

 
Quote:
Ik zei het zeker niet om je te kwetsen, maar om je ff wakker te schudden!? Je doet echt je best, en zelf voelen wat voor jou het beste is, is ook lastig. En je hoeft zeker niet klakkeloos alles op te volgen wat Mike en ik en anderen zeggen. Maar probeer het wel tot je door te laten dringen en op jouzelf, je eigen lichaam toe te passen. Ieder heeft zijn eigen weg. Maar er zijn wel grofe lijnen die je voor ogen moet houden! Denk dus aan dierlijk vet wat enorm helend en ook noodzakelijk is. Dat is ook een zeer belangrijk onderdeel van GAPS. Vetten, vetten en nog eens vetten en probiotische voeding. Hoe en wat je dan eet is jouw keuze, maar liefst wel zo gevarieerd mogelijk en niet enkel kokosolie bijvoorbeeld


Dat weet ik Gerrit, je bedoelt het erg goed. Ik wil alleen niet vervelend/zeurderig overkomen en had even het gevoel dat jullie 'er genoeg' van hadden.

Tot nu toe heb ik bijna alles wat jij en Mike zeiden toegepast, soms wat meer, soms wat minder omdat het ook moeilijk is. Ik volg nu de rode draad van het Gaps met daarbij wat glutenvrije granen. Naast kokosolie gebruik ik ghee, ganzenvet en palmolie naast natuurlijk ook olijf, levertraan. Ik gebruik dus zeker niet meer alleen kokos :wink:

 
Ik neem jullie adviezen ten harte en vecht echt voor een gezond lichaam.

Wat ik nu via iherb bestel is kokosolie en probiotica/enzymen, niet zo veel suppl als ik wel eens gedaan heb :)

Vandaag de uitslagen van de scans van 2009 en nu naast elkaar gelegd, en tot mijn verbazing ben ik wel vooruit gegaan! Het is dan wel minimaal maar de botdichtheid is 0.2 omhoog gegaan.

Wie weet dat ik volgend jaar nog meer verbeterd ben!

Dank voor al jullie reactie,

Dat doet me wel goed

 
Wat een interessant topic! Mag ik vragen hoe oud je bent 'ikke'?

Mijn Dexa wees 5 jaar geleden op: nog aan de goede kant..en sloeg dit jaar door naar ..de verkeerde kant.

Op aanraden van Poekie lees ik jouw verhalen.

Zijn er nog dingen voor je veranderd? Dingen die je juist moet doen of moet laten?

Hoe sta je tegenover beweging bv.?

 
ikke is rauwe veganist geworden en doet niet meer actief mee aan dit forum. Ik kan je aanraden haar voorbeeld niet te volgen!

Mike

 
Zijn er forumleden die goede ervaring hebben met osteoporose en het drinken van rauwe melk? Hierover las ik op de site van Mike of Lia.

 
Ikke:

Je moet helemaal niet je best doen, ga het GEWOON DOEN.

Je best doen lijkt een beetje op: ik weet eigenlijk wel hoe het moet, en ik wil het ook, maar: ik heb nog last van mijn eetstoornis, dat is officieel vast gesteld en het heeft ook een naam dus bestaat het............

Allemaal verborgen excuses.

Hak de knoop goed door en ga er voor, je bent het waard.

Mijns inziens is stress de grote killing factor bij jou, maar het je gemakkelijk door duidelijk voor jezelf te zijn.

Yoga is goed, maar de beste ontspanningsoefeningen zijn het doen van de dagelijkse dingen op een luchtige, ontspannen manier met een muziekje erbij waar je op dat moment zin in hebt, de kachel een graadje hoger, een gezellig lampje aan. Zorg voor je comfort!

Morgen is er weer een dag.

 
Boron will help to incorporate all the other minerals into the bones reports Dr. Newman, so it is not unreasonable to assume that Boron may also help with the correct cellular uptake of minerals and trace elements into the cells. http://www.regenerativenutrition.com/boron-osteoporosis-arthritis-allergies-menopause-hormones.asp

Boron supplementation was found to:
7. Alleviate harmful effects of vitamin D, magnesium, and potassium deficiency in postmenopausal bone loss
8. Play a role in the prevention of osteoporosis
9. Be of benefit in the treatment of arthritis
10. Prevents calcium loss in postmenopausal women

The bones of humans using boron supplement are harder to cut Boron balances vitamin D3 deficiency https://justmeint1health.wordpress.com/2012/07/03/boron-a-magical-mineral/
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.307
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan