Orgaandonatie

Toy5wv4snumgusvtsvj3b0gzerrf9lpj8.jpg
 

Boston hospital REMOVES dying father-of-two, 31, from top of heart transplant list because he's not vaccinated: His father says 'my son has gone to the edge of death to stick to his guns'​

 

Britse jongen die bewusteloos raakte na online challenge mag van rechter van beademing worden gehaald​

 
Ik vraag me iets af over orgaandonatie.
Iemand die op een nieuw orgaan wacht krijgt het bericht dat er een "donor" is gevonden.
Dat is dan zogenaamd iemand die is overleden of "hersendood" is en in het donorregister heeft aangegeven "na overlijden" organen te willen afstaan.
Hoe vaak gebeurt het dat een donororgaan afkomstig is van iemand die in het donorregister "ja" heeft aangekruist en hoe vaak gebeurt het dat er een orgaan wordt gebruikt van een slachtoffer van mensenhandel. Dat laatste zal denk ik ook wel voorkomen. Waarom worden er anders organen verhandeld? Natuurlijk omdat het geld oplevert, maar degene die er geld voor heeft betaald doet er vervolgens ook weer wat mee.
 
Ik vraag me iets af over orgaandonatie.
Iemand die op een nieuw orgaan wacht krijgt het bericht dat er een "donor" is gevonden.
Dat is dan zogenaamd iemand die is overleden of "hersendood" is en in het donorregister heeft aangegeven "na overlijden" organen te willen afstaan.
Hoe vaak gebeurt het dat een donororgaan afkomstig is van iemand die in het donorregister "ja" heeft aangekruist en hoe vaak gebeurt het dat er een orgaan wordt gebruikt van een slachtoffer van mensenhandel. Dat laatste zal denk ik ook wel voorkomen. Waarom worden er anders organen verhandeld? Natuurlijk omdat het geld oplevert, maar degene die er geld voor heeft betaald doet er vervolgens ook weer wat mee.
denk dat het grootste probleem nu is of het een vaccin vrije donor is. Maar het belangrijkste is gezond blijven dan heb je nooit een orgaan nodig
 
  • Leuk
Waarderingen: Binc
Er zijn veel oudere mensen overleden tijdens pandemie. Vraag me af hoe oud mag je zijn om nog als donor in aanmerking te komen. Misschien een hart niet maar een lever wel.
 
Ze gaan nu nog veel verder met orgaan donatie er is nu een nieuwe methode en protocol.
De bloed circulatie wordt weer op gestart (het hart gaat ook weer kloppen, alleen dan laten ze het bloed niet bij de hersenen komen) voordat ze beginnen met de organen eruit te halen.

Het risico is dat door het mechanisch opstarten van de bloed circulatie het lichaam weer gaat leven.

Dit is niet hersendood dit is iets heel anders en een nieuw protocol.

Ze ken ook iemand bij haar in het dorp waar ze woont, waarvan de dochter dit is overkomen en die had een hartslag van 130 voordat de organen werden verwijderd (na 24 minuten 25 seconden in de video).
 
Laatst bewerkt:

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.689
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan