Orgaandonatie

Het is maar hoe je het bekijkt?

''Uw organen zijn voortaan van de staat en als je het goed bestudeert, maakt het eigenlijk niet uit of u wel of niet aangeeft of uw uw organen wilt afstaan. Kijkt u maar even wat er op uw donorpasje staat. Dat spreekt eigenlijk voor zich: uw organen kunnen uit uw nog levende lichaam geroofd worden; of u nu wel of niet aangegeven hebt of u dat wilt. Het is immers zo dat je hart nog moet kloppen om de organen onbeschadigd te kunnen oogsten. Op het pasje ziet u 4 keuzes, waarvan we de eerste 2 eens nader bestuderen:

keuze 1 ‘u stelt uw organen en weefsel na uw overlijden beschikbaar voor transplantatie’.

Dat is een juridisch gezien best een lastig probleem, want je hart moet nog kloppen om de organen bruikbaar te kunnen oogsten en dus zou je kunnen zeggen dat je nog leeft;

keuze 2 ‘u stelt uw organen en weefsel na uw overlijden niet beschikbaar voor transplantatie’

Je zou kunnen zeggen dat wanneer de chirurg besluit uw organen eruit te plukken terwijl u voor keuze 2 gekozen heeft, er geen enkel juridisch bezwaar gemaakt kan worden, want u was nog in leven en dus heeft u uw organen niet ‘na uw overlijden’ beschikbaar gesteld, maar daarvoor.''

Bron:
https://www.martinvrijland.nl/nieuw...nomie-gaat-goed-u-wordt-in-de-maling-genomen/
 
Onderstaande reactie viel me ook op in het artikel van geennieuws.

Bob Fleumer zei: 14 februari 2018 at 16:03
Gek he dat je nu ook geen vertrouwen meer hebt in je eigen NEE, als je geen bereikbare nabestaanden hebt is het voor de artsen een klein kunstje om een nee in een ja te veranderen. Dit soort dingen krijg als je als je overheid liegen geen doodzonde vindt. Dixit Rutte, het hoofd van deze club.
Het zou toch voor het land een stuk beter zijn als deze man uit het zicht verdwijnt.

http://www.geennieuws.com/2018/02/m...jgt-het-woord-lijfeigene-de-juiste-betekenis/
 
Gezien de complexiteit van deze nieuwe donorwet (artikel 11 van de grondwet) had ik het mooi gevonden als FvD hier juist een referendum over zouden hebben aangevraagd of er dieper op waren ingesprongen. Een uitgelezen kans voor Hiddema zou je kunnen denken of zeggen? Vooral ook als het gaat om de kwestie hersendood?
 
Dan hadden ze dit moeten doen toen de wet nog door de TK moest. Nu de Senaat de wet heeft goedgekeurd is het nagenoeg zinloos, maar burgers kunnen wel het initiatief hiertoe nemen. Het referendum over de sleepwet was ook een burgerinitiatief. Het is trouwens ook prima dat juist burgers zich hier verantwoordelijk voor voelen, niet alles hoeft van volksvertegenwoordigers te komen!

Mike
 
Ik had het mooi gevonden als FvD hier eerder op had ingesprongen omdat dit onderwerp dan waarschijnlijk veel meer aandacht had kunnen krijgen, maar je hebt wel volkomen gelijk dat er ook meer vanuit het burgerinitiatief mag komen. En gelukkig gaat dit (nu het nog kan qua referendum) dan ook gebeuren. Dat het de aandacht mag en gaat krijgen die het verdient.
 
Goed dat er een referendum komt. Maar in de politiek word daar vaak niks mee gedaan. Was met de euro ook zo. Ze drammen toch door wat ze erdoorheen willen drammen. Word gewoon bij de burger door de strot geduwd ?
 
Klopt maar t geeft wel een mogelijkheid om bekend te maken wat er echt gebeurt ipv de propaganda die de overheid nu toepast.
Laat iedereen maar nee zeggen!
 
Eens! Er zijn er inmiddels al velen die geswitcht zijn van ja naar nee!
 
pxdS9BE.png


Mike
 
Unam sanctam,deze planeet met alles erop en eraan en erin, dus ook de bewoners en hun (verloren) zielen behoren slechts aan 1 entiteit toe.
Wanneer u denkt dat dat maar een paar oude pedofiele mannetjes met jurken aan zijn die hun beste tijd hebben gehad dan zit u er vet naast.
Dat tuig in Den Haag zijn slechts puppets die opdrachten uitvoeren.
https://ourgreaterdestiny.wordpress.com/2016/09/27/remove-the-imposters-history-of-trusts-that-enslave-humans/
 
Zo houdt u de overheid voorgoed bij uw organen weg, in 6 simpele stappen
Dankzij DigiD houdt u vandaag nog de D66-organenrovers voor eeuwig uit uw lichaam



http://politiek.tpo.nl/column/zo-zorgt-ervoor-overheid-voorgoed-organen-afblijft-simpele-stappen/

Mike
 
Ik heb de mijne ook even gecheckt en er was niets veranderd. Van mijn ouders en vriend ga ik het ook nog checken.

Dorothé
 
Het moment dat Sam ademend werd weggereden… Voor het eerst hapert Rina’s stem hoorbaar. Het liep inmiddels tegen middernacht en vier in het groen geklede figuren kwamen de ic op. ‘Je weet dat dat moment komt’, zegt ze. Maar toch. ‘Je geeft je kind mee alsof je zijn amandelen laat knippen. En tegelijkertijd weet je dat het niet zo is.’ Wat haar op dat moment overeind hield, was dat Najat helemaal door het lint ging. ‘Ik heb haar vastgegrepen. Om haar te troosten, maar ook om mezelf te redden.’

En daar ging het bed met haar ademende zoon. Gang uit, hoek om. ‘Achteraf denk ik weleens dat ik Sam tekort heb gedaan door ook niet keihard “nee!” te roepen. Hoe kun je nou een kind levend weggeven als je weet dat je het dood terugkrijgt?’ Want zo voelt het, ondanks alle uitleg: ‘Hij ademde, dús hij leefde. Er is in hem gesneden terwijl hij nog leefde. En dat blijft een schrikbeeld, ook al weet ik dat hij er niets van heeft gevoeld. Het is míjn pijn, niet de zijne.’



https://www.wanttoknow.nl/orgaandonatie-transplantatie/ik-heb-sam-levend-weggegeven-zo-voelt-het/

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
501.398
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan