Opnieuw voorstellen Celticmyst

Ok bij zonlicht verdragen, is de vraag dus eigenlijk als je gaat zonnen of je daar een beetje tegen kan?

Schimmel overgroei en lekke darm gaan vaak hand in hand samen. Schimmels houden van donkere vochtige plekken.

Zonlicht is dus een natuurlijk middel om schimmels terug te dringen.
Net als zout water, dus in de zee zwemmen, maar ook sole en de bekende bottenbouillons eten/drinken.

In 2006 ging ik naar 11 jaar de zon vermeden te hebben weer een keertje zonnen, nou 1,5 uur zonlicht zorgde er voor dat ik een week ziek was. Dus sowieso raadzaam om voorzichtig te starten 15 minuten op je rug, 15 minuten op je buik. En dan kijken wat dit voor je doet.

Ik lig nu zo 2,5 uur in de zon en ik verbrand misschien een beetje, maar voel me er kip lekker bij. Levertraan kon je niet goed verdragen, dus voor de vitamine D zou de zon een oplossing kunnen bieden.

Maar doe dit voorzichtig.

 
In dit draadje lijkt helaas geen gesprek/discussie mogelijk. Celticmyst, je antwoordt wel erg selectief. Dat mag natuurlijk maar ik snap er ondertussen niets meer van behalve dat dit nergens meer over gaat en waarschijnlijk nergens heen gaat.

De andere dingen ben ik aan het overdenken.
 
Goede voeding in de juiste volgorde van belangrijkheid:
Ons lichaam is ingesteld op de verbranding van ketonen (vet) en niet van glucose (suiker). De enige manier om dit mogelijk te maken is door je voedingspatroon aan te passen en uit te gaan van de volgende top 3 van macronutriënten:
1. vetten, vooral verzadigde vetten
2. eiwitten, vooral dierlijke eiwitten
3. koolhydraten (neem niet meer dan 100 gram (droog gewicht) per dag, verdeelt over de maaltijden)

Als je koolhydraten wilt minderen zet daar dan vetten tegenover.
Maar omdat de meeste mensen in een suikerverbranding zitten i.p.v. in een vetverbranding is het wel zaak om nog tot maximaal 100 gram (droog gewicht) koolhydraten te blijven gebruiken.
De juiste koolhydraten zijn: honing, bataat (zoete aardappel) en glutenvrije granen (witte basmatirijst, quinoa, gierst en boekweit).

celticmist ik kook 100 gram basmatirijst in de ochtend en eet dit verdeeld over de maaltijden met een klont roomboter erdoor en keltisch zeezout voor de smaak.
je kunt hier een eitje op bakken ,of rundergehakt met roerbakgroenten bij doen.

probeer je brood te vervangen door de goede koolhydraten hierboven beschreven.

gr silvia
 
Ik meen mij nog te herinneren dat je wilde afvallen. Ben je hierin wellicht een tijdje doorgeschoten? Heb je hierdoor een soort eetstoornis ontwikkeld wellicht?
Nee, ik ben daarin niet doorgeschoten. En een eetstoornis heb ik ook niet naar ik weet. Wel een hele tijd omgegaan de afgelopen maanden met iemand die het normaal vond om amper/raar te eten, misschien niet zo'n goed contact voor geweest. Iemand die zei dat als ik mij niet goed voelde ik maar gewoon in bed moest blijven liggen tot het beter ging, en zo werkt het (helaas) nu eenmaal niet.

Je hebt nog steeds niet duidelijk gemaakt wat je nou op een dag gemiddeld eet. De afgelopen 3 dagen dus in ieder geval brood. Hoera, dit is namelijk DE weg om je gezondheid naar beneden te brengen. Meer daarover op dit forum.
Ja, dat weet ik wel. Tarwe is niet goed en veroorzaakt ook chaotisch denken.
Volgens mij had ik in mijn voorsteltopic wel aangegeven wat ik op een dag gemiddeld eet maar hier opnieuw, zoals vandaag er ongeveer uitzag

Ontbijt: volle yoghurt, beetje creme fraiche, rauw ei, bijenpollen, citroen, zure appel
Daarna enorme zin in eieren dus nog 3 plus geitenkaas roomboter
Lunch: omelet met witte basm. rijst en groente en kaas/roomb.
Tussendoor water met sole
Diner: witte basm rijst, gehakt, groente, roomboter
Griekse yoghurt en nog een paar eieren met wat geitenkaas en een eetlepelel roomboter

Daarna alweer gierende dorst, wat thee niet verhelpt, mogelijk gaat rauwe melk dit oplossen en zal ik die toch maar weer gaan halen. De adresjes die jij mij gaf Mike die had ik natuurlijk zelf al gevonden op www.voedingisgezondheid.nl, en ik heb al eerder kunnen genieten van de producten van de Anna Hoeve en de Gebroeders Verdegaal.

en de bekende bottenbouillons eten/drinken.
Ook in mijn voorsteltopic was te zien, dat ik de bouillon nadat ik hem had gezeefd vermengd had met kokosmelk, gehakt, omelet en dat ik het toen zo machtig vond (de kokosmelk b.v. vond ik ook niet zo lekker).
Hoe maak jij de bouillon Simon-G? Ik bedoel wat doe je er doorheen nadat je hem gezeefd hebt? Of drink jij hem alleen los, voor de maaltijd (meen ik mij te herinneren). Dus eigenlijk de pure gelatine.

Ook bij zonlicht verdragen, is de vraag dus eigenlijk als je gaat zonnen of je daar een beetje tegen kan?
Ik weet niet of dat nu zo van belang is, maargoed, ik kan niet al te lang stil in de zon liggen. Ik zal er eens wat meer in gaan.

Heb jij last van add??
Wat moet ik hier nu weer mee. Nee, ik heb geen last van add hoor.

maar boterhammen met pindakaas en magere yoghurt (waarom heb je dat in huis?) lukt prima?
Ja, dat was inderdaad niet zo slim. Ik haalde gewoon even in huis waarvan ik dacht dat het zou helpen.
 
Ik kan mij trouwens wel voorstellen dat ik chaotisch overkwam, maar dit is voedingsafhankelijk bij mij.
 
@Silvia, ja, ik zal het brood inderdaad vervangen door de juiste koolhydraten.

je kunt hier een eitje op bakken ,of rundergehakt met roerbakgroenten bij doen.
Lekker, maar ik krijg bij het eten van rijst, gehakt, roerbakgroenten (en een klont roomboter) daarna altijd vreselijke zin in ei en vet.
 
Daarna alweer gierende dorst, wat thee niet verhelpt, mogelijk gaat rauwe melk dit oplossen

Die 4 of 5 glazen sole per dag zouden goed tegen de dorst helpen.

Ik denk dat er weinig forumleden zijn die niet eerst begonnen zijn met het drinken van sole. Toch wel 3 glazen of meer per dag schat ik zo als ik me al die voorsteltopics van hunnie goed herinner.

Dus dat behoort wel tot de basis en als je dat niet doet dan is het handig om aan te geven wat je hier in tegen houd of niet bevalt.


 
Ontbijt: volle yoghurt, beetje creme fraiche, rauw ei, bijenpollen, citroen, zure appel
Daarna enorme zin in eieren dus nog 3 plus geitenkaas roomboter
Lunch: omelet met witte basm. rijst en groente en kaas/roomb.
Tussendoor water met sole
Diner: witte basm rijst, gehakt, groente, roomboter
Griekse yoghurt en nog een paar eieren met wat geitenkaas en een eetlepelel roomboter

Veel zuivel dus, wat je is afgeraden door Mike en veel eieren maar zeer weinig vlees of vis.

Ik denk dat je maaltijden gecompliceerd zijn en dat je beter wat eenvoudiger kan eten, dus 1 eiwitgroep per keer. Dit lijkt me makkelijker te verteren. Wat ik mis zijn kruiden (geelwortel, zwarte peper) knoflook, uien (voor de zwavel), levertraan en iets bitters zoals paardebloem, Zweedse kruiden, Neem blad.

Je lijkt me hoog te zitten in de eiwitten en laag in het vet. Dat kan je beter omdraaien. Dus veel vet, en dan pas eiwitten. Ik hanteer de regel dat ik zo'n 100 gram eiwitten per dag neem en volgens mij krijg jij veel meer binnen.

Je mist de groep voeding die je omega 3 vetzuren op kan leveren (levertraan, vis).


Duimpje schreef:
glutenvrije granen (witte basmatirijst, quinoa, gierst en boekweit)

Rijst is niet geheel glutenvrij.
 
Ik ondersteun alle hier genoemde tips. Celtic, doe er je voordeel mee. Drie dingen sprongen er voor mij uit:

- Onderzoek welke emotionele/psychische processen ten grondslag liggen aan jouw fysieke gezondheidsklachten.
- Verdiep je nu eens goed in de BASIS van waar we hier voor staan. Hoe kun je nu al zo lang lid zijn van dit forum en dan nog steeds basisfouten maken als denken dat je maar 5 gr. kh per dag zou mogen eten en magere zuivel consumeren? Hier mijn Top Vijf van dingen waar je mee aan de gang zou moeten gaan: https://www.fatsforum.nl/topic/top-vijf/
- Volg andermans goedbedoelde raad op en ga er niet steevast tegenin. Op je overconsumptie van zuivel en eieren ben je al 100.000 keer gewezen en nog ga je ermee door! Je schrijft Ronald Stalling af op basis van 1 telefoontje i.p.v. met hem een afspraak te maken. Ronald is overigens WEL op de hoogte van WAPF-voeding en staat deze ook voor, maar om therapeutische redenen zouden veel dierlijke vetten en eiwitten wel eens averechts kunnen uitpakken voor je op dit moment, dus laat je door hem (en door ons) ONBEVOOROORDEELD adviseren.

Mike
 
Dus veel vet, en dan pas eiwitten. Ik hanteer de regel dat ik zo’n 100 gram eiwitten per dag neem en volgens mij krijg jij veel meer binnen.
100 gram maar?? Klopt dat wel? Dat zijn maar 2 eieren. Oei. Ja ik krijg inderdaad fors meer binnen.

Maar- de gelatine uit de botten daar zit ook al eiwit in, en als je dan in de ochtend nog ei hebt al dan niet door de yoghurt, en ik zie in Poekies bottenbouillon en gelatine en ei en gehakt. (even los van het feit of ik dat nu elke dag ga eten of niet). dan kom je toch al ver boven de 100 gram???
 
Ik denk dat je maaltijden gecompliceerd zijn en dat je beter wat eenvoudiger kan eten, dus 1 eiwitgroep per keer.
Ja, werkte dat maar.
Als ik b.v. een diner eet, basmatirijst, broccoli, vis en roomboter/kaas erbij... dan wil ik daarna per se volle yoghurt met 3 rauwe eieren erdoorheen.
Misschien is dat meer een gewenning geworden dan dat het echt nodig is.


 
Klinkt als een verslaving. Hoewel ik nog nooit heb gehoord van een zuivel- en eierverslaving heb gehoord. Een behoefte aan vet?

Mike
 
hahaha!!! Ja iemand moet de eerste zijn.
Een behoefte aan vet, ja dat zou kunnen maar, ik heb ook wel eens geprobeerd om heel veel Griekse yoghurt in 1 keer te eten (zonder eieren erin), of heel veel rauwe melk of kefir in 1 keer, om uit te proberen of dat het was.. maar dat ging nooit goed.

Een behoefte aan vet/cholesterol zou het toch wel kunnen zijn en is natuurlijk niet op te lossen door 1 keer heel veel te nemen.

Vandaag diner:
Broccoli, rijst, vis, roomboter/geitenkaas.
Bakje geitenyoghurt met creme fraiche en 3 rauwe eieren (ja, toch wel weer).

Vandaag weer het advies gekregen om 100 gram koolhydraten te nemen per dag en dat het niet bij elke maaltijd hoeft. Maar ik heb toch wel bij elke maaltijd behoefte aan koolhydraten....
 
Dus een behoefte aan vet en een behoefte aan koolhydraten. Toevallig ook een behoefte aan zout? Dat is een behoefte aan energie!

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.690
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan