Ook even voorstellen: Alexandra

Alexandra

New member
Hallo allemaal. Ik ben Alexandra en woon in Breda. Sinds een week of twee lees ik mee op het forum en ben ik op onderzoek gegaan naar wat voor boeren er in de buurt zitten die producten kopen.

Ik heb al meer dan een jaar last van galstenen en heb een keer of zes de leverzuivering van Moritz gedaan. De eerste keer heb ik eerst zes dagen appelsap gedronken, de keren daarna niet meer. Ik kreeg t niet meer weg. Ik heb al aardig wat stenen weten weg te krijgen, maar ik krijg steeds meer klachten. Kan bijna niets meer eten, at geen vlees meer, maar verlangde daar ontzettend naar. Vet eten leek het enige te zijn dat ik verdragen kon, maar om nu te leven op chocorijstewafels en friet met mayonaise, dat lijkt me geen haalbare kaart ;)

Vorig weekend de laatste keer een zuivering gedaan en de " oogst" viel tegen. Weinig stenen. Op de tweede dag na de zuivering had ik zandachtige ontlasting. En die dag las ik hier op t forum dat dit vergruisde galstenen zijn, dus stiekem wel een heel goed resultaat. Helaas had ik vanaf de laatste zuivering 24/7 pijn in mijn leverstreek en alles wat daar zit. Bitterzout hielp maar even, maar het is geen koliekaanval. Het enige dat dan nog helpt tegen de pijn is codeïne met paracetamol. En dat slikte ik dus meermaaldaags. Niet iets dat ik wilde blijven doen. Mijn huisarts wil alleen maar mijn galblaas eruit halen en meer niet. Volgens haar is het ook niet mogelijk dat je pijn in je lever kan voelen, dus met haar kan ik niet praten.

Vanaf vorige week donderdagochtend doe ik de milde zuivering met grapefruitsap, heerlijk en ik merk dat het mijn lever goed ondersteunt. Sinds die dag drink ik ook minimaal 1,5 liter rauwe melk; ik geloof dat ik verslaafd ben : D ben al vaste klantbij de tapautomaat! En ze hebben daar ook lekker verse eieren van kippen die op de grond scharrelen. Jammer genoeg waren er vandaag geen, dus ik ga morgen weer kijken.

Ik heb ondertussen twee adressen voor vlees, eigen slacht. En mijn tweede pan bouillon staat op! Met minder botten dan dat ik zou willen, want ze hebben alleen schenkel en mergpijp.

Ik heb geprobeerd de smoothie van Mike te maken, maar die krijg ik niet weg. Veel te vet en ik kan de smaak nog niet waarderen. Niet dat t vies is, maar ik denk nog te vet. Ik wil de smoothie dag bij dag een beetje uitbreiden met vetten als kokosolie, palmolie en ghee. Rauwe melk met kwark, crème fraiche of slagroom gaat goed. Deze drink ik een uur na de mix van de milde zuivering. De dagen dat ik daarnaast alleen soep, bouillon en kaas eet gaat het erg goed. Voel geen of minimale last. Op het moment dat ik ook maar een klein beetje " normaal" eten erbij eet, gisteren gebakken aardappelen en een flink stuk chocolade, verga ik een paar uur later van de pijn die echt ondraaglijk wordt.

Vandaag heb ik bij een crematie die eindigde rond lunchtijd, een worstenbroodje op. Nu dus ook weer gevoelig, maar gelukkig niet pijnlijk.

Ik heb begrepen dat het advies is afbouwen, maar ik heb geen idee welke producten ik nog kan eten.... Ik probeer dus compleet over te stappen, maar ben ook nog niet zover dat ik alle vetten letterlijk tot me kan nemen. Ook heb ik nog niet genoeg rauwe producten in huis, omdat de boerderijeinkel voor kwark enzo maar twee keer per week open is. En ik geen idee had hoeveel in te slaan.

Al met al, ik ben nog erg zoekende, maar voel me nu stukken beter dan begin vorige week. Ik heb ook al mogen ontdekken dat het erg lastig is om deze leeftijd te volgen ten opzichte van andere mensen. Ik werk in een woonvoorziening waar we zelf koken. Daar ben ik gisteren de mist in gegaan met de gebakken aardappelen..... En binnenkort een afscheidsetentje van een collega, ik denk dat ik dat maar afzeg.

En ook ik heb uiteraard een aantal vragen :) ik heb nu sole gemaakt van Himalayazout, omdat ik dat nog had. Maar als ik moet beginnen met de milde zuivering op nuchtere maag, wanneer neem ik dan de sole?

Ik werk onregelmatige diensten, en ik weet dat dit mijn lijf geen goed doet. Ik ben al aan het kijken naar vacatures, maar helaas is er op dit moment niets met regelmatigenuren. Is het mogelijk om de smoothie voor t ontbijt de ochtend de avond ervoor te maken? Ik ben soms om 23.00/23.30 uur thuis en moet om 6.30 uur weer in de auto zitten voor de volgende dienst. (afgelopen maanden om de nacht pijnlijke aanvallen, dus al maanden heb ik pijnlijke en gebroken nachten). Gevoelsmatig geeft in de avond de smoothie maken tijdwinst, ook omdat ik moeilijk op gang kom....

Naast pijn heb ik regelmatig kleine ontstekingen in mijn gezicht die soms met een paar uur weer wegtrekken, een rode, vlindervormige permanente uitslag in t gezicht, vermoeid, pijnlijke gewrichten en spieren en als ik nadenk komt er vast wel meer ;) o, en uiteraard zijn mijn bijnieren uitgeput. Tot een paar dagen geleden nog nooit van gehoord, maar het boek van Mike gedownload.

Dit was t voor nu, wil je meer weten, vraag t me gerust! Ik ben in ieder geval erg blij met dit forum en de vele informatie die hier op staat. Dank jullie wel!

 
hoi Alexandra, heel verhaal hoor.

Paar tips: ik zou nachtschades vermijden: aardappels/tomaten/aubergine/peper/paprika

Ook gluten, ik las worstenbroodje, niet gezond.

Als koolhydraten kun je denken aan boekweit/gierst/witte rijst/quinoa/zoete aardappel. En bouw dit langzamerhand af.

geen suikers, alleen nog de rauwe honing. Maar niet teveel. het went heel erg snel hoor zonder zoet.

Je kunt ipv de yoghurtsmoothie ook de appelsmoothie nemen, bij mij valt deze erg goed, ik had ook veel last van de lever(koliekachtige aanvallen)

Appelsmoothie: 2 zure appels, met schil en klokkenhuis/1 grapefruit/2citroenen(dun geschild, dus met het witte er nog omheen)/sole van keltisch zeezout/kokosolie/olijfolie/curcuma/kardemom/kruidnagelpoeder/gemberpoeder/koreander(allemaal half theelpeltje) en hele theelepl kaneel/lepeltje honing

Dit in de blender met wat water.

Deze kun je rustig dag van te voren maken en meenemen naar je werk.

Advies is keltisch zeezout ipv himalayazout.

Voor de lever: lever/galthee en wortelkruiden(gember/paardebloem) en wortelgroente(oa witlof)

Als je tijd hebt: tussen 13.00 uur en 15.00 uur even liggen met een kruikje 0p je lever(rechts onder de ribbenboog).

 
O, dat is t met aardappelen, een nachtschade. Dat was niet tot me doorgedrongen.mwist al wel dat t beter niet gegeten kon worden, maar niet waarom. Kon gewoonweg de verleiding niet weerstaan toen ik ze voor anderen moest bakken :s Tomaten heb ik weg gegooid, zodra ik erachter kwam dat ze niet goed voor je zijn. Heb er jaren over gedaan om ze te leren eten, had beter naar t kind in mij moeten luisteren! Die moet niets van tomaten hebben ;)

En peper mag dus ook beter van niet... Heb t in mijn bouillon gedaan. Gelukkig niet zo veel, maar de peper gaat uit t kastje!

Worstenbroodje wist ik dat niet goed was, maar had honger en er was niets anders. Ik weet nog niet hoe ik me dusdanig kan verzadigen dat ik om 13.00 uur geen honger heb. Of wat ik allemaal mee kan nemen naar t werk aan eten zodat ik verzadigd ben gedurende de hele dienst. Zit nog maar in de eerste week van mijn nieuwe levensstijl en ben nog erg zoekende.

Ik heb alles uit mijn koelkast en voorraadkast gehaald, want overal zitten e- nummers in. En een kapitaal uitgegeven aan een nieuwe gezonde basis. En toen dacht ik, ik weet dat Keltisch zout de voorkeur heeft, maar ik maak nu eerst de Himalaya op.

Ik zal van de week eens op kruidenjacht gaan en binnenkort de appelsmoothie proberen. Moet nog wel even wat grenzen doorbreken, klokhuizen, pitten, wit van de citroen..... Maar dat komt goed! Zal ook kijken naar de thee.

En mocht ik thuis zij. Tussen 13.00 en 15.00 uur, lekker met een kruik gaan liggen. Dat heb ik nog niet eerder gedaan. Heb wel gelezen over een zapper tegen je lever. Is de zapper van 36 dollar hiervoor voldoende?

Dank je voor de tips Dirtsa!

 
Quote:
Kon gewoonweg de verleiding niet weerstaan toen ik ze voor anderen moest bakken


Wie nou nog beweert dat nachtschades niet verslavend zijn, moet dit maar eens lezen:

Quote:
Yes, it is true that the potato is the brother to the tobacco plant, and both contain the dreaded nicotine.

All nightshade plants contain nicotine that is a known source of cancer. A few spoonfuls of eggplant contain the same amount of nicotine as sitting in a closed room with a light-smoker for three hours. Recent studies have shown the nicotine seems to inhibit the body’s ability to fight cancer, as it binds with the body’s natural cancer fighting cells, preventing them from attacking cancer. Nightshade plants may be the leading cause of cancer in the world, and they are a staple food in most cultures. It is simply outrageous that studies on the long-term use of nightshades are not being done, especially, in light of the knowledge that cancer is a major epidemic and all nightshades contain nicotine. If my claim is true then simply removing nightshades from the diet will bring a great reduction in the incidence of cancer and many other diseases.


Quote:
Yes, with all of that nicotine and solanine in nightshades, you are addicted to spuds. Nicotine has been found to be one of hardest addictions to break. This is why most people “love” potatoes. It is for this reason that many think if you are trying to quit smoking, and are still eating nightshades, you are just making the whole process worse. It is advisable for someone who is trying to quit smoking, to also quit the other sources of nicotine, meaning those harmless looking taters on your plate. There you are trying to kick-the-habit and those little spuds, are stabbing you in the back with more nicotine–that just inflames your addiction.


Night Shade Free, Pain Free van Michael Fowler

Mike

 
Alexandra, alle begin is moeilijk. Er komt zoveel informatie op je af, dat kun je ook niet binnen een week verwerken hoor. Ga gewoon stapje voor stapje.

meenemen naar het werk, yoghurt/kefirdrank. Ik was buschauffeur en nam altijd yoghurt mee, met wat boekweitvlokken die ik erdoor kon doen. Uiteraard kijken collega's soms wel wat vreemd, die leven op woppers en koffie :mrgreen:

Maar mij beviel het erg goed hoor.

Eigengemaakte bouillon in thermosfles gaat ook goed.

 
@Alexandra, welkom hier.

Kijk ook eens op mijn eigen site, deze rubriek 'juiste voeding'.

Daar staat heel veel informatie die ook hier op het forum staat maar dan wat overzichtelijker bij elkaar.

De smoothie kun je rustig de avond ervoor klaar maken. Als er genoeg vet ingaat dan zorgt het vet ervoor dat de boel niet oxideert.

Je kunt het zelfs na 24 uur nog prima drinken.

Naar mijn gevoel zou een dagritme je veel meer brengen dan een nachtritme.

Gisteren waren we bij Brian Peskin en die beweerde dat het niet zo is.

Maar iedereen heeft een biologische klok en 's nachts is het de tijd van rust en reinigen.

Ik ben geen wetenschapper maar mijn gevoel zegt me dat je je lichaam de tijd moet gunnen om te helen en dat doet het nou eenmaal 's nachts. Dus ik hoop voor je dat je werk kunt vinden met meer regelmaat (overdag).

En je lichaam geeft het al aan he, als je verkeerde dingen eet. Gewoon naar luisteren en niet meer doen, als het effe kan.

De sole kan je eigenlijk gewoon de hele dag door drinken.

Over huidproblemen, lees dit eens.

Verder hoop ik dat je veel opsteekt en kunt gaan bouwen aan een goede gezondheid. Succes

 
Dank je voor je welkom en jullie mooie site Poekie. Heb er aardig wat keren op lopen snuffelen.

Morgen ga ik met een collega lunchen, neem mijn eigen soep mee. Vanmorgen cursus gehad en ik had een thermosfles rauwe melk bij. Totaal geen behoefte gehad om zelfs maar te denken aan koffie pakken!

Een aantal weken geleden had ik een zeer flinke verkoudheid te pakken die me twee weken thuishield. Wat ik toen merkte is dat mijn natuurlijke ritme weer terug kwam. Rond een uur of tien naar bed en rond acht uur zonder wekker wakker. Dit maakt dat ik besloten heb een andere baan te zoeken. Ik merk dat t onregelmatige werken veel te slopend is voor mijn lijf. Ondertussen wordt er op andere nivo's binnen mijn stichting gewerkt aan een andere invulling van mijn functie. Grote kans dat deze veranderd wordt in een baan met dagdiensten. Dan hoef ik dus ook niet weg! Maar ik blijf rondkijken, hoe sneller ik in een goed ritme kom, des te beter voor mij.

Ik moet nog even wennen aan de sole in mijn water, maar het is te drinken. Binnenkort wil ik vast niets anders meer ;)

Dank jullie voor de tips en t meedenken! Ik maak er zeker gebruik van.

 
Alexandra,

Welkom, je bent al zeer goed bezig voor iemand die pas 2 weekjes meeleest op dit forum! :)

@Poekie/Mike,

Ik vind de website van Poekie zeer goed en overzichtelijk en een hele goede aanvulling op dit forum. Vooral voor "beginners" heel erg handig.

Misschien is het een idee om Poekie's website ook onder een soort van "alleen lezen" gedeelte te plaatsen?

 
Dank je wel Janse.

Morgen een weegschaaltje kopen om de quinoa af te wegen, zodat ik dagelijks genoeg kh binnen ga krijgen. Of weet iemand toevallig hoeveel eetlepels ongeveer 100 gram is?

 
Poekie, geweldig jouw site.

Ik zal ook daar veel lezen en leren.

 
veel te veel voor 1 persoon :D daar kan ik wel 2 of 3 dagen mee doen. Ik ben overigens niet zo'n grote eter. Maar denk eraan dat je vaak nog wel meer binnen krijgt, honing bjvoorbeeld.

Het gaat om 100 gr per dag in totaal, en proberen dit langzamerhand terug te brengen.

 
Lol, duidelijk Dirtsa! Maar hoe weet ik dan of ik de "100" haal? Hou niet zo van honing, maar heb een potje bij de imker gehaald. Zal t s morgens gaan gebruiken. Ik drink 1 à 2 liter rauwe melk, maar geen flauw idee hoeveel kh daar dan inzit.

Ik ben ook geen grote eter. Vloeibaar gaat beter dan vast, maar wil zeker niet te weinig kh binnen krijgen, omdat ik dan mijn lever te veel belast.

 
Volgens mij ben je niet de enige waarbij vloeibaar veel beter gaat dan vast, neem dan vooral zoveel mogelijk vloeibaar: melk/kefir/bouillon/curry's etc

Ik doe de honing vooral door het water met appelazijn. Maar heb ook een tijdje wel honing met kaneel genomen, lepeltje hoor. Schijnt een erg goede combinatie te zijn.

En voor jezelf meot je gewoon uitproberen heoveel kh je nodig hebt per dag, ervaring leert inmiddels dat vooral vrouwen niet te snel erg kh arm moeten gaan. En kh uit groent tellen volgens mij niet mee, maar je kunt ook denken aan zoete aardappel(bataat)

Ik snij deze geoon aan blokjes, koken en stampen met roomboter. Lijkt wel beetje op hutspot, met hachee of draadjesvlees erg lekker hoor.

 
Toen jij dit schreef had ik net draadjesvlees opstaan. Ga die zometeen eten met zoete aardappelen.

Vandaag voor het eerst in mijn leven rode zure besjes gekocht. Vond dat altijd veel te zuur en ging er met een grote boog omheen. Samen met rauwe melk, slagroom en eigeel in de blender gedaan en er heerlijk van gesmuld!

Wow, lang geleden dat ik zo lekker gegeten heb. Bedankt voor de tip van de zoete aardappelen! Hoefde alleen niet te stampen, want ik had ze bijna tot moes gekookt :$

 
Wat leuk om te lezen dat je het allemaal zo lekker vindt, en dat je durft te experimenteren. Knap hoor.

 
Afgelopen vrijdag/zaterdag de grote zuivering gedaan en sinds zaterdagavond weer iedere dag last van een pijnlijke en gevoelige levensteken. Waar ik voorheen de avond na de zuivering een gevoelige lever had (of koliekaanval) lijk ik nu erg terug te vallen.

ik loop al maanden tegen het randje van overspannen aan door de werksituatie, dat in combinatie met maandenlang pijn en weinig slaap door een gevoelige lever en koliekaanvallen. Sinds ik volgens wapf ben gaan eten kreeg mijn lichaam een boost, waardoor ik mezelf geestelijk staande wist te houden. Afegelopen donderdag ben ik na mijn werk huilend naar huis gereden en heb ik mijn baas verzocht om mij 1 dag eerder vakantie te geven. Dit kon gelukkig en ik ben gelijk de grote zuivering gaan doen met het idee dat ik in mijn vakantie (drie weken) er dan twee kan doen.

Vandaag vanaf het middaguur al een zeurende leverstreek en geen bitterzout bij de hand, want ik was een dagje weg. Dit heb ik vroegtijdig afgebroken, omdat ik een koliekaanval voor wilde zijn en naar huis gegaan voor een glas bitterzout. Me wel aan wapf gehouden, had gewoon alles meegenomen :D

Nu vraag ik me af, zijn mijn huidige klachten een terugslag vanuit de stress en voel ik dat op mijn zwakke plekken of moet ik iets veranderen aan mijn voeding?

Adrenal gebruik ik nu twee capsules. Verder sole, rauwe melk, vlees, slagroom, milde zuivering, wat groente.

Mijn klachten zijn erg vermoeid, mezelf niet kunnen zetten tot dingen die moeten in de huishouding en pijnlijke lever/galblaas.

Iemand ideeën of tips?

 
Oh Alexandra, wat vreselijk voor je! De moed om een leverreiniging te doen zakt me nu ook weer in de schoenen hierdoor. Bah, bah....Een leverreiniging zou toch juist op moeten luchten? Al is het maar tijdelijk. Tot de volgende lading stenen begint te drukken...

 
Even voor alle duidelijkheid, ik ga gewoon over twee weken, in ieder geval voor t einde van mijn vakantie, weer een leverzuivering doen hoor! De rommel moet eruit en dit is tot op heden de enige manier die ik ken, in combinatie met de milde reiniging. Laat de moed niet zakken Rapuzel!

Ik geef zeer zeker de schuld niet aan de reiniging. Het zet dingen in werking, geeft verschuivingen, maar ik ben ervan overtuigd dat ik "straks" steenvrij ben en daarmee mijn lever in staat stel om daadwerkelijk te helen.

Pluspunt, het bitterzout lijkt veel beter en sneller te helpen. Ik ben weer pijnvrij waar ik een aantal weken gelden naar de codeïne moest grijpen om verlichting te krijgen kan ik t nu echt af met bitterzout alleen.

Toen ik t vorige stukje schreef zat ik nog met pijn, had net het bitterzout ingenomen. Binnen het uur was t weg, ook de misselijkheid. Tip van de dag; ga nooit de deur uit zonder bitterzout....(en een scheut appelazijn bij gebrek aan citroensap).

Rapunzel, beter eruit dan erin!

 
Maar jij hebt geen lekke darm en verstoorde darmflora. Ik wel. Wat gaat zo'n lading bitterzout daarmee doen vraag ik me af... Fijn voor je dat het beter gaat Alexandra!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.747
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan