ontstoken oog

Gisteren begon mijn oog al een beetje te irriteren en wat roder te worden. Vanmorgen werd ik wakker met mijn rechteroog zo goed als dicht. Ik loop nu dus al de hele dag met een knalrood beetje dik ontstoken oog.

Iemand tips??

 
Ogentroost, dat is een plantje.

Weleda heeft er druppels van.

Ik heb het zelf niet gebruikt nog, maar ik stond een keer wel te aarzelen om het te kopen omdat mijn ogen door de hooikoorts vaak jeuken.

 
Van vsm heb je ook optilan oogdruppels, zou je ook kunnen proberen. MIsschien kun je ook spoelen met sole in water? Of wat op een watje en dan vegen van buiten naar binnen. SOms zijn de traanbuisjes verstopt en die kun je zo weer open krijgen.

 
Ogentroost van Weleda, goed idee.

Zullen ze dat bij de natuurwinkel hebben?

Ik kreeg vandaag van een Japanse dame ook de tip om een thee te zetten van kamille en dan het warme theezakje op mijn oog te leggen. Dit heb ik vanmiddag gedaan en ga ik straks nog een keer doen.

Oogspoelingen zou ook kunnen, maar ben bang dat ik de boel misschien nog meer ga irriteren.

Verder iemand nog een goede tip?

 
Borstvoeding erin spuiten!

Haha, daar heb jij niks aan, maar dat werkte als een speer toen onze babys soepoogjes hadden.

 
Ik heb bij de natuurwinkel naar borstvoeding gevraagd, maar dat hadden ze helaas niet op voorraad :lol:

Ogentroost van Weleda hadden ze wel. Dit heb ik nu al 2x een druppeltje in mijn oog gedaan, maar merk er niet veel van eigenlijk.

Rauwe melk? Ik ga het proberen, maar dan met gekookte melk. Dat lijkt me toch iets veiliger op dit moment.

Pff, ik voel nu al dat ik morgenvroeg weer met een dik opgezwollen knalrood oog ga wakker worden. Heel irritant. Maarja, gaat ook wel weer over..

 
Het gaat bij borstvoeding om de antistoffen. Ik denk dat die met koken verloren gaan.... Mischien is ogentroost of kamillethee een beter alternatief.

 
waarom zou rauwe melk niet goed zijn bij een ontstoken oog

gekookte melk helpt niets

het gaat om de goede stoffen in de rauwe melk

als zieke mensen beter worden van rauwe melk dan kan het voor je oog toch ook geen kwaad

 
Ik dacht al dat jullie dit zouden gaan zeggen. Als ik hele verse melk had, dan ging ik het proberen, normaal ben ik absoluut niet bang voor zgn "slechte bacterien" in de melk. Hoe meer bacterien hoe beter, maar voor deze keer kies ik er toch voor om het niet in mijn oog te smeren.

Gisterenavond heb ik dus een beetje rauwe melk gekookt en hier een zakje kamillethee in gedoopt en op mijn oog gelegd. Voelt opzich wel goed, maar ben nu net wakker en mijn oog zit weer helemaal dicht, al is het wel ietsjes minder opgezwollen dan gisteren.

Ga straks onder de douche mijn oog wat spoelen met water en 0.9% keltisch zeezout, daarna even aan de kamillethee, drupje ogentroost erachteraan en dan zie ik wel weer hoe het vandaag gaat.

Gek genoeg is het altijd mijn rechteroog wat problemen geeft. Echt een zwakke plek bij mij.

 
Biologische honing!

Ik heb al menigmaal een oogontsteking bij mezelf en anderen verholpen met honing. Ik had de tip eens gelezen in zo'n "Grootmoeder weet raad"-boek. Los een beetje honing op in wat lauwwarm water en doe er een beetje zout bij om het traanvocht na te bootsen. Dit voelt voor je ogen wat comfortabeler. Hoe je hoofd scheef en druppel een paar druppels aan de zijkant/buitenkant van je oog zodat het door je oog heen richting je neus loopt. Dit voelt heel even ongemakkelijk, maar na een paar keer knipperen is het snel goed. Doe dit een paar keer per dag en dan is je ontstoken oog wellicht binnen een paar dagen genezen!

 
Bedankt Dennis. Het lijkt erop dat het nu iets minder heftig aan het worden is. Biologische honing wordt mijn volgende experiment :)

 
bij mij is het met hooikoorts ook altijd mn rechteroog en bij mn zoontje van 9 ook..

 
Evan,

Uit de reactie van Danielle blijkt wel dat je naar alle waarschijnlijkheid een histaminereactie ervaart. Zwakke bijnieren dus. Je kunt dus ook ong. een meter lager ondersteuning verlenen door bijnierextract te slikken.

Mike

 
Daniellemv4,

Ja, apart is dat he? Ik zit al een tijd te denken of het niet temaken kan hebben met een wortelkanaalbehandeling of iets anders in de rechter bovenkaak.

Ik heb net een tijdje gezocht, maar kan het helaal niet terugvinden op deze site, dus misschien kan iemand me helpen. Er is hier ooit veel geschreven over een bio-energetische tandarts, volgens mij had hij/zij ook gesproken op de WP-dag. Op die website stond een mooie afbeelding waarop je precies kon zien welke tanden en kiezen in verbinding staan met bijv het rechteroog, of de schildklier enz.

Ben beniewd welke tanden in verbinding staan met het rechteroog.

Deze keer weet ik trouwens wel de oorzaak van de ontsteking. Ik ben al een paar dagen flink in mijn huis aan het klussen. Vloerbedekking er uit, dus hier zal flink wat chemische stoffen vanaf komen, en heel veel aan het schuren, wat natuurlijk ook niet erg gezond is om in te ademen en in je oog te laten komen.

Vanmorgen kwam er ook wat rommel uit mijn linkeroog. Maar dit oog maak ik even schoon en dan is er niks meer aan de hand. Het rechteroog reageert altijd veel sterker op vanalles.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.739
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan