Ontregelde menstruatie

Quote:
heb sinds dinsdag weer pijnlijke borsten en vandaag een tussenbloeding


Dit is helemaal geen fysiek oerproces, hoor. Welnee, dit is de feministe oervrouw in jou die de mannelijke onderdrukking niet langer meer pikt!

:wink:

Mike

 
Enig idee hoe ik die feministische oervrouw de kop in kan drukken :D hahah , ik ga de adrenal toch maar ophogen dan heb ik volgende maand misschien meer geluk.

 
Hoi..ik ben nu een jaar met wapf bezig en tot een tijd geleden had ik nog maar weinig pms klachten. Voor de wapf had ik zeer ernstige migraine voor en tijdens de menstruatie. Nu is het een tijd minder geweest maar het komt weer terug. Ik slik nu een half jaar adrenal en de schildklier werkt ook goed. Ik heb nu dus vannacht weer forse migraine gehad...moest pijnstillers nemen. Wat zou er aan de hand kunnen zijn? Volgens de laatste test van Marijn zijn mijn bijnieren voor 95% goed dus het gaat de goede kant op. Zou het toch mijn lever kunnen zijn? Ik eet meer dan voldoende rauwe yoghurt met slagroom, rauwe melk, kefir, vette saus bij het eten. Ik eet nog een keer per dag een glutrnvrije boterham met dik roomboter en rauwmelkse kaas.
iemand een idee?
 
Ik ben in het boek van Dr Lee aan het lezen over de menopauze...

Ik lees momenteel dit boek omdat mijn moeder synthetische hormonen tegen overgangsklachten slikt en ikzelf nooit echt een gestructureerde menstruatie had (behalve gedurende 16 jaar lang pilgebruik). Sinds 3 jaar met de pil gestopt om geen rommel meer in mijn lijf te willen hebben. Momenteel is mijn cyclus regelmatig en zonder PMS.

Ik ben geschrokken van de informatie in het boek: synthetische hormonen, xeno-oestrogenen, stress, ondervoeding, mogelijk verminderde progesteron-aanmaak vanaf 35 jaar. Desastreus voor je hormoonhuishouding! Het is zo'n kwetsbare balans...

Hoewel ik statistisch gezien nog te jong ben voor de menopauze, ben ik blij dat ik nu dit boek lees en de schadelijke gevolgen van ondervoeding en xeno-oestrogenen kan ondervangen. Een must-read voor vrouwen (en mannen) die meer inzicht in de hormoonhuishouding willen krijgen!
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.698
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan