Ontlasting: hoe is/was die van jullie en wat zegt het?

ruud

New member
Ik heb maar ff alvast een rubriek hierover aangemaakt.

Het interesseert me wel, raar maar waar.

Wel vieze praat misschien, maar ach, wel belangrijk hoe het eruit komt toch?

Vroeger was ik er niet mee bezig, nu des te meer.

Of ja, sinds ik in 2007 instortte.

 
ik 2/3/4 meestal nu

tussendoor heb ik ook wel van die keutels gehad/ soms obstipatie, maar dat heb ik een enkele keer

wat een ramp trouwens obstipatie zeg

in 2007 een half jaar 6/7

en ik viel enorm af

mensen vonden dat mooi bij me, maar ik was wel bezorgd toen over dat ik er zelf niet bewust voor had gekozen om af te vallen

afgelopen zomer heb ik last gehad op de camping van dat ik een heel eind nog naar de toilet moest lopen en maar dat ik vanaf dat ik eraan dacht niet meer kon ophouden.

jezus wat een ramp was dat zeg.

gelukkig is dat nu over.

mijn ontlasting is nu beetje roestbruinig, maar ik vermoed iets te kleurig vanwege de biet in mijn sapje.

wat ik ook heb sinds minimaal 5 jaar: soms slijm bij mijn ontlasting, bad news.

hier ook een link: http://www.spijsvertering.info/wees-alert/kijk-achterom/

 
2/3/4/ en 5

Ook ik viel af toen ik jaren geleden met mijn darmen begon te kwakkelen toen had ik 6 en 7. Mooi figuur, maar ik voelde me zo slap als een vaatdoek.

Dat is nu heel anders. Ik heb praktisch of nooit obstipatie. Als ik het wel heb, dan voel ik me er echt ziek van. Ik kan over het algemeen zeer goed lozen;-) Gemiddeld 2 tot 3 keer per dag. Ik vermoed dat ik de troep dus goed kwijt raak.

 
lichtgeel, best licht.

ik ga zoeken, vind ik een tekst dat alcoholici een lichtgele ontlasting hebben: omdat die veel toxinen hebben in hun lijf.

nou daar hoef je tegenwoordig echt geen alcoholicus meer voor te zijn!

misschien komt het nu dan echt los met die citroen-knoflookkuur.

ho-pe-lijk

 
haha tja...:)

Ik hoop maar dat het ook iets te maken heeft met wat knoflook en citroen doen.

lees dit:

http://gezondengelukkigzijn.nl/vijf-hulpmiddelen-bij-het-reinigen-en-ontgiften-van-het-lichaam

Quote:
2. Citroen. De citroen heeft een hoog vitamine C gehalte, maar helpt bovendien zeer effectief bij het reinigen van de lever. Door het drinken van citroenwater kunnen gifstoffen in water oplosbare vorm door het lichaam worden gespoeld. Volgens Jethro Kloos, auteur van Back to Eden, maakt citroenwater het gal vloeibaar en controleert het de galstroom. De citroen versterkt leverenzymen en kan het zuurstof- en calciumgehalte van de lever herstellen, wat vervolgens het zuurstofgehalte van het bloed positief beïnvloedt.

3. Knoflook. Dit veelzijdige helende kruid is een krachtige antioxidant en een natuurlijk antibioticum. Knoflook activeert tevens leverenzymen die gifstoffen filteren en de circulatie verhogen. De zwavel- en waterstofbestanddelen in knoflook helpen om giftige zware metalen uit te scheiden. De meest effectieve manier is om knoflook rauw te eten. Wanneer je je zorgen maakt om een slechte adem, kun je ervoor kiezen een geur- en smaakloos gerijpt extract van knoflook te nemen wat een groot deel van de eigenschappen van gewone knoflook bevat. Rauwe knoflook heeft echter een meer reinigend effect.


Dit vind ik toch wel indrukwekkend.

Ben je er nu ook mee bezig Rapunzel?

 
het klinkt in ieder geval positief !!!

bij mij komt het nog niet vanzelf op gang en het drijft en dobbert in de pot...er gaat dus nog steeds iets niet goed :(

 
Ja ik ga er ook mee aan de gang. Zeker! Alleen vandaag niet. Mijn schoonmoeder is jarig en ik zie me daar al aankomen. Ik heb wel 2x veel citroensap met lauw water en een eetlepel olijfolie gedronken. Morgen weer het prutje uit de nieuwe blender.

Albert... iets voor jou misschien, die hele citroen uit de blender?

 
Weet je, ik denk dat als je je citroenknoflookwaterolijfoliemengsel heel fijn krijgt dat het vrij vloeibaar is, dat die knoflook dan te kort in je mond is om echt voet aan de grond te krijgen.

Je kauwt er dan niet op, behalve als je Mike heet, want die schijnt te kauwen op zijn smoothies:)

 
Wij kauwen ook op onze smoothies, ook als ik yoghurt eet kauw ik erop, ook als er niets te kauwen valt.

Het is eigenlijk meer een soort van het eten door je mond heen en weer laten gaan. Een soort kauwen dus.

Het gaat erom dat als je je eten kauwt dat er dan speeksel/enzymen vrij komen die helpen bij het verteren van je voedsel.

En die enzymen geven een seintje aan je spijsvertering wat voor voeding er aan komt. Hoop dat ik het zo goed weergeef.

 
Quote:
lichtgeel, best licht.

ik ga zoeken, vind ik een tekst dat alcoholici een lichtgele ontlasting hebben: omdat die veel toxinen hebben in hun lijf.

nou daar hoef je tegenwoordig echt geen alcoholicus meer voor te zijn!


Dit is de lever die ontgift en geen tijd heeft om via de galblaas te gaan en dus rechtstreeks de rommel dumpt in de dunne darm. Vandaar de lichte kleur. Deze lever wordt dus serieus 'uitgeknepen' door de citroen!

Mike

 
Vanmorgen had ik die lichte ontlasting! En het verbaast me niets omdat ik nu ook fanatiek met de citroentjes+olijfolie aan de gang ben. De LDN moet werken want anders had ik dat nooit gedurfd! Ben altijd bang geweest voor die leverreiniging. Bang voor miselijkheid, bang voor galstenen die klem komen te zitten en bang voor kotsen....

 
Hoi Rapunzel! Tof dat je het nu ook hebt! Ik heb het maar 1 x gehad hoor die lichtgele verschijning. Daarna niet meer. En ik heb gisteren ff 2x gespijbeld. Te moe om me ergens voor in te spannen. Eerlijk gezegd ben ik inmiddels ook bang voor klemzittende galstenen. Plus het is wel een heel weekend dat je dan met die reiniging moet bezig zijn en ik heb het al 4x gedaan zonder dat er een galsteentje vrijkwam, dat schiet dan ook niet zo op. Pas later vernam ik van de appelsapkuur oid die je dan eerst een week van tevoren gedaan moet hebben om het proces beter in gang te krijgen. Ik heb nu zelfs een klisma gekocht. Want ik las dat als je die reinigingskuur doet dat je ook een klisma moet doen. Ik vind het zo eng. Zo´n slang in mijn k...

 
De eerste keren is het ook wat moeilijk, vreemd, eng en onwennig allemaal. Nu draai ik mijn hand er niet meer voor om! Dat ga jij ook krijgen hoor!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.684
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan