Ontlasting: hoe is/was die van jullie en wat zegt het?

Betaïne en enzymen versterken elkaar heb ik van Mike begrepen. Ik gebruik het bij een moeilijke maaltijd. Een hoofdmaaltijd met vlees dus. Binnen GAPS bestaat er ook nog zoiets als een protocol voor. Steeds de hoeveelheid Betaïne ophogen, net zolang tot je last gaat krijgen. Als ik het goed onthouden heb tot wel 7 tabletten toe. Maar ik houd het steeds bij een.

 
Dan is het te weinig effectief en kun je het net zo goed niet innemen. NCM heeft gelijk: je moet de dosering ophogen, net zolang tot het wel effectief is, met een maximum van 7.

Mike

 
Ooooh?? '1 Tablet with a meal staat op het potje'. Doet dat niks? Je kent me. Ik ben altijd erg voorzichtig. Vooral omdat ik ontstekingen had. Geen idee of ik ze nu nog heb. Dat wordt in januari weer onderzocht. Die kloppingen die zouden weer die kant op kunnen wijzen maar dat is nog niet helemaal duidelijk.

 
Dank je wel Rapunzel en Mike.

Ik wil dan dus ook aan de Betaine.

Is er een merk dat jullie mij zouden kunnen aanraden?

 
Quote:
Vandaag had ik nummer 5 op de Bristol Stool Chart. Het kwam er erg gemakkelijk uit ook. Maar de kleur was wat vreemd: bruinachtig paars!


Ik dacht dat ikzelf alle kleuren van de regenboog al had gehad, maar deze is toch echt een nieuwe voor mij! Geen idee wat die paarsachtige kleur kan geven.

Vandaag kwam er bij mij weer eens zwartgroene ellende uit, meerdere malen (3 keer tot nu toe). Zoals jullie misschien weten eet ik niet dagelijks vlees, maar 2-3 keer in de week. Gisteren en eergisteren heb ik weer vlees gegeten en het is niet de eerste keer dat ik merk dat de consumptie van het juiste vlees (in mijn geval specifiek grasgevoerd rundvlees) dergelijke ontgiftingsreacties teweegbrengt. Ik heb dus de tegenovergestelde reactie, Rapunzel: ik verteer vlees prima en het helpt mij ontgiften.

Herkent iemand deze ontgiftingsreactie op de consumptie van (rund)vlees? Het is me nu al zo vaak overkomen dat het geen toeval meer kan zijn!

Mike

 
Jij kunt het verteren en eet het 2-3 x in de week. Ik kan het niet verteren en moet het elke dag eten. Wat klopt er hier niet?

 
Quote:
Jij kunt het verteren en eet het 2-3 x in de week. Ik kan het niet verteren en moet het elke dag eten. Wat klopt er hier niet?


Wie zegt dat je elke dag vlees moet eten? Er zet toch niemand een pistool tegen je kop?

Mike

 
Dat klopt maar ik heb gewoon zink nodig. Ik kan wel eens een dagje vis doen maar dan nog krijg ik vlees binnen uit soep. Ik heb gewoon niet zoveel keuze in voedingsmiddelen zonder zuivel, aardappels, fruit en graan!

 
Toch heb ik het idee dat het zinksupplement van Lamberts dat ik nu even heb voor een kleine boost, wel iets doet! Mijn nagels zijn nog steeds goed.

 
Jawel. Die worden zelfs genoemd bij het Tine van der Maas protocol. Ik heb ze in huis en vergeet ze alleen steeds. :oops:

 
Gek genoeg viel me vorige week op dat mijn nagels super zijn! Mooi roze en een egale witte rand, zo goed zijn ze nog niet eerder geweest... waaraan dit ligt? geen idee, in ieder geval niet van het vlees :)

 
Vanochtend weer zwartgroene smurrie. Behalve het rundvlees zal het ongetwijfeld ook de megagezonde smoothie zijn die ik nu al 3 dagen drink.

Mike

 
Ja, laat eens horen. Ben wel in voor wat nieuws/vet. Want dat zal die smoothie ook wel weer zijn.

Als hij megagezond is zal hij waarschijnlijk ook wel mega vet zijn. :eek:

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.775
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan