Ontlasting: hoe is/was die van jullie en wat zegt het?

Even oefenen, voordat je de klysma echt nodig hebt na de leverreiniging. Beetje kokosvet gebruiken zodat de slang gemakkelijker naar binnen gaat( niet de slang, maar het stukje wat eraan gedraaid moet worden).

Stelt niets voor als je eenmaal weet hoe het moet.

 
Dank Dirtsa en Rapunzel.

Hebben jullie een speciale klisma of de meest normale, zo´n doorzichtige?

En: wanneer in de leverkuur moet je met die klysma aan de slag: erna of ervoor dat je die nacht plat gelegen hebt na dat bitterzoutmengsel?

 
Ik heb een normale klysma set denk ik. Niet doorzichtig. Een witte. Was niet zo duur. De echte officiële leverreiniging van Andreas Moritz heb ik nog nooit gedaan. Ik neem aan dat je die klysma erna doet, om de troep die de lever heeft losgelaten de darm uit te krijgen....

 
Ik heb ook gewoon een witte kan, met slangetje en 2 opzetstukjes. Voor mij werkt de langste het beste. Kwestie van uitproberen.

Ik doe alleen maar de leverreiniging die hier beschreven staat op het topic, dus niet eerst een week appelsap en met bitterzout. Iets houdt mij tegen dit te doen.

De reiniging hier bevalt erg goed, het drankje vind ik zelfs lekker, haast romig.

meer info: www.klysma.info

 
Zal hier maar ook mijn ontlasting melden dank zij mike zijn appelsmootie ga ik elke ochtent af vanmorgen een pot vol brij eerst drolletjes donker toen dun geel toen een donkere brij.

Heb een gevoel dat ik een helehoop kwijt ben ook oude rommel lucht wel op en heb nog afbouw verschijnselen van de medicijnen.

Hannes

 
Naar aanleiding van al onze poeppraatjes wil ik toch hier een vraag in de groep gooien. Wanneer moet je je zorgen gaan maken als je ontlasting niet altijd de Hema-worstkwaliteit bezit, maar de je afgewisseld van normale ontlasting, zachte ontlasting, lichtgekleurde ontlasting, lossen flodders, obstipatie e.d. Er wordt altijd op gewezen dat je goed moet opletten of je ontlasting geen veranderd patroon heeft ontwikkeld, want dan zou je weleens darmkanker kunnen ontwikkelen.... Laat ik nou al 10 jaar lang een wisselend patroon vertonen... Dus in mijn achterhoofd altijd de angst: wordt dit op den duur geen .......? Ook wetende dat je met je voedingspatroon een heel eind, zo niet de beste weg kunt volgen. Maar zwak als wij mensen af en toe (meestal?) zijn voeden we ons met de verkeerde dingen. Wat kan een regulier arts daarin betekenen of is het ten diepste een verantwoordelijkheid van onszelf?

 
Ik heb al 5 jaar wisselende ontlasting. Bij mij kan ik in ieder geval zeggen dat dit voortdurende ontgifting is, waarbij het lichaam telkens iets anders opruimt. Ik maak me hier totaal geen zorgen over, ik zie constipatie als een veel groter probleem. Beter eruit dan erin!

Mike

 
Ik onlast sowieso 3 keer per dag. Ik denk eigenlijk ten diepste ook zo hoor Mike, maar je hoort zoveel tegenstrijdige berichten. En net nu ik deze week geconfronteerd werd met een tante met darmkanker (ze had al een tijdlang diarree) begin ik te twijfelen aan mijn eigen overtuiging.

 
Vandaag had ik nummer 5 op de Bristol Stool Chart. Het kwam er erg gemakkelijk uit ook. Maar de kleur was wat vreemd: bruinachtig paars! Ik heb gisteren 4 chinese soeplepels bietensap op maar dat neem ik wel vaker en dan ontlast ik niet met deze kleur.

 
In elk geval kun je stellen dat als je gisteren die bietensap nam en het komt er vandaag al uit in je ontlasting, dat dat ook heuglijk is, als het van de bietensap is dus.

 
Nee die heuglijkheid is dubieus. Omdat ik elke dag wel wat bietensap neem. Wat wel heuglijk is, is dat ik naar de wc heb gekund op nog maar één piepklein lepeltje magnesiumcitraat. Omdat ik vis heb gegeten i.p.v. vlees.

 
ja voor mij ook.

gisteravond heb ik wat vlees gegeten: ging goed, maar vooral ook omdat het maar een klein stukje was ook en gelijk verteringsenzymen erbij ook.

 
Rapunzel het kan zo zijn dat de vertering sneller is door de vis waardoor alles van de bieten niet goed is opgenomen OF je hebt weinig andere kleuren bij de vis gegeten dus wint de biet de overmacht qua kleur. als je geen heftige pijn heb zou ik me geen zorgen maken.

vis gaat bij mij ook beter :) ik heb trouwens regelmatig dat als ik iets roods (paprika) of oranje (pompoen) eet dat het terug te zien is in de ontlastig.

 
Dank je Claire! Ik heb inderdaad geen heftige pijn. Vandaag heb ik per ongeluk weer wat bietensap en vis op. We zullen zien wat er morgen uit komt! :)

 
Hoi Rapunzel, nee ik ben niet bang dat het bijtend is, de betaine.

Is het dat dan?:)

Misschien moet ik er ook maar eens aan:)

Ik gebruik voor de vertering vooral enzymen tot nu toe, maar de betaine is misschien een idee?

Wat doe je er allemaal mee?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.765
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan