Ongezond gaat niet meer

simone

New member
Nu wil ik toch wel iets delen wat wij meemaken.

Wij eten nu al ruim anderhalf jaar wapf.In het begin wat minder maar het gaat steeds beter.

Geen koolhydraten, geen nachtschades noem maar op.

Nu merk ik dat mijn lichaam er ook geen trek meer in heeft en ik de ongezonde dingen ook niet meer lekker vind.

Onze oudste zoon daarentegen mist het thuis niet maar als hij ergens gaat logeren bij een schoolvriendje of ergens eet heeft hij zo goed als altijd pijn aan zijn buik, maag of hoofd of een combinatie daarvan want helaas eet hij daar wel eens nachtschades en koohydraten en dan ook de non bio bewerkte versie.

Nu was laatst een vriendje van hem hier komen logeren en die eet dus echt niets he.

Eet geen vis, lust geen soep, weinig vlees en bij het ontbijt ook heel problematisch dus wat eet hij en mijn zoon ja spaghetti met tomatenpuree, ijs en de rest van de troep.

Nu hamer ik daar zo vaak op en leg ik het uit maar ik denk dan voelt hij het zelf.

Nu hadden ze ook weinig geslapen, telt ook mee maar hij kreeg last van zijn maag, hoofdpijn en duizelig.

Ik ga me ook niet meer aanpassen aan andere kinderen.Wij blijven gewoon wapf eten, een logee eet gewoon met ons mee. Punt maar mijn zoon ziet nu wel in dat het niet goed is en daar ben ik blij om.

Kan het zo zijn dat omdat je al heel lang wapf doet je lichaam het niet meer accepteert en je daarom ziek wordt?

Gewoon even ervaringen uitwisselen.

Het is zorgwekbarend hoe slecht kinderen tegenwoordig eten.Ze eten letterlijk alleen maar troep en dan overdrijf ik niet.

 
IK denk inderdaad dat hoe meer je gezond gaat eten hoe gevoeliger je wordt voor eten wat niet goed voor je is.

De laatste paar generaties kinderen gaan ons ook echt niet overleven, alle propganda praatjes ten spijt.

 
Naarmate je smaakbewustzijn toeneemt, neem het lichaam geen genoegen meer met minder. Het leven streeft altijd naar heling, naar terugkeer naar de blauwdruk. Als je die voedingsstoffen tot je neemt die dit mogelijk helpen maken, zal je lichaam hier altijd de voorkeur aan geven (het wilde dit al die tijd al en is blij dat je nu wakker bent geworden). Je kunt dus niet meer terug, the only way is up! En zo hoort het ook, we laten ons al genoeg naar beneden trekken!

Mike

 
Ik heb hier eigenlijk nog helemaal geen last van. Een tijdje terug was ik met school op uitwisseling en sliep ik een week bij een gastgezin. Ik moest dus ook met hen mee-eten, en dat betekende dat ik niet vast kon houden aan mijn normale eetpatroon. Ik heb die week dus niet bepaald gezond gegeten. Maar toch had ik gek genoeg nergens last van, en was mijn eczeem zelfs bijna weg aan het einde van de week. Best apart.

 
Het kan zijn dat je veranderde voeding je nu al bescherming biedt. Het kan ook zijn dat je door je jeugd nog meer veerkracht vertoont. Hoe dan ook, niemand is immuun, zoals Price ook constateerde bij de oersterke volkeren die hij onderzocht. Uiteindelijk bezwijkt zelfs de sterkste persoon aan voedingstekorten, zo simpel is het.

Mike

 
Mijn lichaam protesteert niet, maar toch. Het voelt gewoon niet goed als je niet optimaal eet qua voedingswaarde.

Was vandaag voor m'n werk onderweg met een collega die even ergens wilde lunchen. "Hier hebben ze vast geen rauwe melk", zei hij nog lachend tegen mij. Daarop toverde ik een beker rauwe melk uit mijn tas en dronk deze leeg voordat we naar binnen gingen. Lachen natuurlijk.

Op de menukaart stond een boerenomelet. Prima. Maar ja, als je daar dan over nadenkt zie je een aantal legbatterij-eieren in een Teflon pan gebakken worden in een dikke laag Croma. Dit wordt vervolgens op twee plakken brood gelegd die vol zitten met andere zooi. Je hebt het dus in dit geval over minst slechte keuzes.

Soms moet je je aanpassen, maar als het niet hoeft dan liever niet.

 
@Mike

Tsja... in elk geval kwam het me wel goed uit op dat moment, want zo kon ik wel gewoon met alles meedoen. Het was niet echt handig geweest als ik ziek geworden was ;).

Ik probeerde het trouwens nog wel binnen de perken te houden. Ik heb absoluut geen snoep/ijs/frisdrank/friet o.i.d. genomen. Maar wel nachtschaden, bewerkte granen, niet-biologisch vlees e.d. Nou ja, ik heb de week erna gewoon mijn eigen eetpatroon weer opgepakt en verder heb ik er geen last van gehad.

 
@satfat:

Klopt, ik zit gelukkig steeds minder vaak in situaties dat ik ongezonde dingen 'moet' eten. Laatst had ik bijv. een feestje van mijn beste vriendin. Zij wist dat ik niet met hen mee wilde eten, en dus kreeg ik gewoon gekookte eieren (biologisch!). Dat vond ik wel echt heel lief van haar. Al hoeft dit echt niet per se, meestal neem ik gewoon zelf iets mee of eet ik van tevoren wat meer.

 
ohhhh ik zou willen dat ik de koffie niet lust

ben 2 maanden van de koffie af

maar vind het zo nu en dan nog heel lekker

hoewel een beetje minder lekker wordt het wel

suiker lust ik niet meer sterker nog als ik een lever en galreiniging doe vind ik de appelsap verschrikkelijk ik krijg een heel naar mondgevoel maar ik drink het wel omdat ik het er voor over heb om die reiniging te doen

en als ik bij een ander eet heb ik de volgende ochtend steevast hoofdpijn van de e nummers

maar ja je kan toch niet overal wegblijven er is toch ook een sociaal leven

 
Je hoeft toch niet weg te blijven? Volgens mij kun je een prima sociaal leven hebben zonder rotzooi te eten. Vreemd is dat toch, dat mensen nog steeds gezelligheid associeren met roken/drank/junkfood. En niet met kletsen, oppervlakkig danwel wat dieper, humor, discussies.

 
Ik ben het helemaal met je eens, Dirtsa, dit is ook wat ik dacht toen ik dat las! Ik schreef ooit:

Quote:
Het valt me telkens op wat voor krabbenmand we hebben gecreëerd. Mensen eten zich nog liever dood dan sociaal buiten de mand te vallen. De kans is erg groot dat de andere krabben je terug in die mand proberen te trekken, dus je moet sterk in je schoenen staan. ‘Misery loves company’, zegt men in het Engels: ellende houdt van gezelschap. Mijn variant hierop luidt: gedeelde smart is dubbele smart.


Mike

 
hartelijk dank voor jullie steun

zo te lezen komen jullie nooit in dat soort situaties terecht familie-etentjes enz.

waar niet gegeten wordt zoals jezelf zou willen

en kennelijk staan jullie wel heel stevig in jullie schoenen en komen jullie ook nooit onbegrip tegen

heel fijn voor jullie

 
@g-griffel als ik bij mijn schoonmoeder ging logeren stuitte ik ook op veel onbegrip, ze vond mij maar lastig. Ik heb het een hele tijd erg gemakkelijk gevonden om overal te zeggen dat ik een glutenallergie heb. Nu ben ik daar licht intolerant voor en eet al 2 jaar geen granen meer, maar die glutenallergie zorgt ervoor dat je al het gebak op het werk moeiteloos en zonder scheve ogen kan afslaan, je nooit ergens brood hoeft te eten en je van alles zelf kan meenemen zonder enige vorm van uitleg. Tegenwoordig, maal ik er niet meer om, maar voor mijn 'overgangsfase' vond ik het reuze handig :)

 
Lange tenen, g-griffel? Als dit een tere snaar bij jou raakt, is het verstandiger deze bij jezelf te onderzoeken dan van je af te bijten met sarcasme. Laatst schreef ik nog:

Quote:
En ik kom feller uit de hoek omdat er zich een soort 'parting of the waves' begint af te tekenen tussen de mensen die het snappen (of willen snappen) en de mensen die het niet snappen (of niet willen snappen). Dat heeft niets met intelligentie te maken maar met vastgeroeste patronen, met niet los willen laten en te kiezen voor een nieuw avontuur. Ik zie dit nu voortdurend om me heen gebeuren en dus ook op dit forum. We zitten echt in een bewustzijnsversnelling en het enige wat je vertraagt is je eigen schijnveiligheid, waar je aan meent te moeten vasthouden.


Jouw reactie is hier weer een mooi voorbeeld van.

Mike

 
In dat geval heb ik niks gezegd. Het kwam op mij als sarcastisch en cynisch over, maar dat had ik dus helemaal fout gezien. Ik kom de laatste tijd nogal wat kribbige reacties tegen (het hangt in de lucht, zal wel de zonne-energie zijn van de zomer, ook al regent het meer dan dat de zon schijnt), dat zal mijn beoordelingsvermogen wel hebben beinvloed.

In sociale situaties kun je altijd zeggen dat je 'voor je gezondheid op een speciaal dieet zit'. Met ziekte krijg je in onze maatschappij vrijwel meteen aandacht, maar als je zegt dat je gewoon aan je gezondheid werkt en daarom geen rotzooi eet, stuit je op onbegrip. Men denkt dan dat je een 'eetstoornis' hebt, terwijl juist 'normaal' eten gestoord is! Een leugentje om bestwil om er snel vanaf te zijn mag best.

Mike

 
Wij hebben eind augustus weer een familiedag. Hartstikke gezellig, meestal een groep van tussen de 70 a 80 mensen.

We starten dan onder de middag met een brood maaltijd. Daar doen we dan wel aan mee.

Maar 's avonds is er eten vanaf de skottelbraai met dan ook nog een anti aanbak velletje er op.

Daar wordt dan vlees (niet biologisch), groente op gebakken en daardoor heen gaan dan pakjes van honig en zo.

Niet aan ons besteed dus. Vorig jaar hadden zelf een paar hamburgers mee die we wilden bakken.

We stonden te kijken bij de skottelbraai en toen kwam (heel lief bedoeld) het nichtje dat in de keuken stond met onze gebakken hamburgers aan. Ik heb maar even niet gevraagd waarin ze gebakken waren en in wat voor pan.

Dit jaar gaan we het anders doen, we gaan 's avonds gewoon zelf kokkerellen in die keuken en eten wat we zelf willen.

Onze familie kijkt ons toch soms al raar aan maar wij doen ons eigen ding.

Misschien nemen we voor onder de middag ook zelf brood mee en kaas en echte boter. Nu aten we het brood dan zonder 'nepboter'.

We zien wel hoe het gaat lopen. En anders eten we gewoon later thuis, dat houden we wel vol.

Lia

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.777
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan