Ongezond gaat niet meer

Lees enkele posts hierboven het verhaal van Poekie over de skottelbraai (met teflon laag).

Over een paar weken staan we weer op de camping. Thuis hebben we inmiddels allemaal nieuwe pannen gekocht (Silargan). Maar voor op de camping nog niet. Wat gebruiken de eventuele kampeerders onder jullie om toch zoveel mogelijk gezond te koken ?

 
Ramadan komt er aan, in Turkije is net een hittegolf waar op sommige plaatsen tegen de 45 graden in de schaduw is en 31 graden 'S nachts. Komt ook nog bij dat de dagen lang zijn.

Het lijkt mij voor de meeste mensen helemaal geen goed idee om te vasten omdat de gemiddelde mens al heel veel tekorten heeft en nog steeds verkeerd eten en al helemaal met de ramadan. Tevens zitten er heel veel hartpatiënten bij en mensen met een hoge bloeddruk die toch vasten. Waar zijn we dan mee bezig?

Nu was ik toevallig een programma op Trt aan het kijken en werd aangekondigd adviezen door een arts tijdens de ramadan.Moet je wel vasten of niet en wat zijn de gevaren en wat moet je dan eten? Toen dacht ik oh nee weer zo'n kwakzalver met slechte adviezen.

Zag dat die arst ook wel voorzichtig was omdat je ook weer niet alles kan zeggen maar hij zei meteen als eerste geen of weinig koolhydraten eten vanwege je bloedsuiker en hij zei dat je dan meteen weer honger krijgt.Hij waarschuwde ook voor zetmeelrijke fruit en groente en zij ook eet dan zuur fruit en zei dat je maatlijden uit éénvierde uit groente en de rest vooral uit eiwitten moest bestaan maar ik begreep meteen dat hij verzadigde vetten en eiwitten bedoelde want hij noemde vlees, vis, yoghurt, kaas, melk, eieren etc. op.Hij adviseerde ook mensen met bepaalde klachten niet te vasten maar zelfs hij moet voorzichtig met zijn adviezen zijn maar het leek wel of hij Wapf wou toepassen.Petje af.Dacht is wel leuk om te delen omdat iedereen maar blind gaat vasten en zich met verkeerde voeding volpropt.

 
het heeft toch eigenlijk helemaal niets met vasten te maken, als je overdag helemaal niets mag nuttigen en je 's avonds mag volproppen.

Gewoon een ongezonde leefstijl.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.820
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan