Omega 3 aanvullen ?

Hele volksstammen verhitten hun vis en varen daar wel bij qua gezondheid. Ik vermoed dat de verzadigde vetten in de vis de onverzadigde beschermen tegen oxidatie.

Mike
 
Zonne, niet dat ik alles (volledig) serieus neem van de site healthbytes, maar misschien toch wel interessant om te lezen.


Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je hierdoor juist wel de gemalen lijnzaad wil gebruiken ivm de dan aanwezige linamarine, denk hierbij aan het Budwigpapje. Buiten eventueel het laatst genoemde, zie ik lijnzaad niet iets dat ik wekelijks of in regelmaat zelf zou willen gebruiken.
ALA zit bv ook rijkelijk in de stabielere hazelnootolie en heeft ook qua smaak mijn voorkeur. Verder gebruik ik met regelmaat ook gepelde hennepzaad, dat ik dan koop met een ruime tht datum en dat niet op een te warme plek in de winkel heeft gelegen. Ik bewaar de hennepzaad verder in de vriezer.
In hoeverre niet geoxideerde omega-3 toch belangrijk mocht zijn voor het lichaam, krijg ik het zo wie zo ook binnen met het eten van o.a. rauwe eidooier van goede afkomst. Niet dat de eventuele aanwezigheid van omega-3 in bv eidooier verder voor mij de echte reden is om dit te gaan eten.

Over algenolie heb ik mijn persoonlijke mening gegeven, maar mocht je dit zelf toch willen gaan gebruiken, dan denk ik dat je de olie hiervan niet (geheel) moet vergelijken met bv chlorella algen poeder of tabletten als ontgifter.
We zijn het wel vaker over een paar dingen eens geweest.
De temperatuur van een dehydrator kan je instellen onder de 40 graden. Ik heb zelf zo een ding maar gebruik hem nauwelijks nog. Je kan drogen op 20 graden, 30 tot aan 74 graden.
ik was laatst op een evenement daar waren ze erg fan van hennepzaad. Letterlijk elk hapje (wat je na het evenement gratis kon pakken) was ermee bestrooid, volgens mij helemaal niet zo goed.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
501.202
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan