Ollie stelt zich voor

G

Guest

Guest
Hallo, Ik ben blij dat ik dit forum heb gevonden.

Ben geïnteresseerd geraakt in voeding nadat mijn gezondheid behoorlijk aan het kwakkelen is gegaan. Heb allerhande maatregelen genomen: geen suiker en witmeel producten meer, veel groente, fruit, noten en kruiden. Kokosolie en roomboter.Vitamine c uit acerola, magnesium citraat, en noem maar op.

Toch blijf ik kwakkelen, dus ik ben er nog niet. Eet van mezelf geen vlees, dat is wat lastiger, want ook dat moet je compenseren. Heb net ergens gelezen dat je dan tekort aan L-carnitine kunt hebben, dat heeft met energiehalen uit de cellen te maken. Nou, dat kan wel kloppen want erg energiek ben ik niet op dit moment. Alleen het laten testen van L-carnitine dat doet mijn huisarts niet (kent ie niet, staat niet op het labformulier, etc. )en dan wordt het toch weer een geldkwestie.

Er is zoveel informatie dat ik er toch wel een tikje overdonderd door ben.

Wat is nou het handigste om aan te pakken, is er een volgorde?

Op welke manier pak ik de hoofdzaken ipv bijzaken aan? Slik thyrax voor schildklieren, iets waar ik vanaf dag 1 een hekel aan heb en waar ik graag vanaf zou geraken.

Mijn klieren in mijn hals spelen erg snel op. Tijdens ziekte dan reageer ik altijd heftig en raak ik ook mentaal uit balans.

Nou ja, het lijkt wel zeuren, dat was ook niet direct de bedoeling, dus ik stop het rijtje van beklag maar. Ik wil dit wel graag aanpakken, zodat ik er gewoon weer lekker tegenaan kan gaan, dat lijkt me heerlijk.

Ik sta open voor suggesties. Alvast bedankt

 
Welkom op het forum Ollie, hoop dat je maar veel mag leren over gezondheid hier!!

Ten eerste waarom eet je geen vlees? Vegetarier? Dat is een scheldwoord hier op het forum ;)

De volgende dingen zou ik je aanraden:

- Levertraan

- H2O2

- Veel verzadigd vet eten gevolgd door proteinen en min mogelijk koolhydraten.

- rauwe melk drinken

- volle yoghurt

In het "alleen-lezen" forum kan je veel informatie opdoen, ik zou me daar eerst goed inlezen als ik jou was !

 
Ollie,

Als je zo graag van de thyrax afwilt zou je deze eerst kunnen inruilen voor Thyreoidum. Dit is natuurlijk schildklierhormoon en vele malen beter en veiliger dan thyrax.

 
Ollie, welkom hier. En heb nooit het gevoel dat je zeurt als je verteld wat je klachten zijn, en hoe je je voelt.. Dat is ook erg belangrijk om te bekijken wat nog nodig zou kunnen zijn .

Jammer dat je geen vlees eet, dan valt ook de bouillon weg, en dat is erg helend voor je darmen.

Misschien kun je compenseren me volle/rauwe melk, slagroom, eigen gemaakte yoghurt/kefir, roomboter/ghee, eieren.

 
Dankjewel nick, fatsnotbad, janse en dirtsa, fijn zo'n begroeting.

Ik lust echt geen vlees, heeft iets met jeugdtrauma's te maken.

Maar bouillon kan ik wel proberen. Ik ben niet echt vegetariër.

Wel vind ik het onzin om een dier dood te maken als ik het vlees niet eet.

Ik eet altijd volle yoghurt, maar rauwe melk weet ik hier niet te vinden.

Heb vroeger vaak zelf yoghurt gemaakt, maar dan niet op de manier die ik

hier las, maar gewoon in de thermoskan, dat werkte toen goed. Dat wilde ik weer gaan doen. Is die thermoskan helemaal fout, of waarom is de methode hier anders, nl in glazen potten en in een koelbox? Slagroom vind ik erg lekker, dus dat is geen probleem.

Heb ik gisteren nog uitgebreid gegeten. (zonder suiker natuurlijk)

Ik gebruik Spirulina(1) en Chlorella (4) per maaltijd en eet 3x per dag.

Eet al weinig koolhydraten, maar soms weet ik echt niet meer wat ik aan eten

klaar zal maken. Al dat nadenken, leidt bij mij tot geen lust meer hebben in

wat dan ook en ik moet het zelf klaar maken, dus dat is niet de goede weg.

Dat "alleen-lezen"forum had ik nog niet gevonden, ga zo meteen zoeken, goede tip.

Voor wat betreft Thyreoidum, ik zag nogal eens berichten langskomen, dat het niet goed zou zijn vanwege besmetting met ziekten. Een ervan is: http://www.geneeskunde.com/2010/03/30/inspectie-waarschuwt-voor-thyreoideum/

De inspectie heeft sowieso mijn vertrouwen niet, maar ook ik weet niet hoe en bij welke dieren dit thyroideum dan gewonnen wordt. Beetje vies idee vind ik het wel.

Je kunt het zeker ook niet via de zorgverzekering krijgen, neem ik aan?

Nou ja zorgverzekering zal hier ook wel een scheldwoord zijn, als ik zie wat ze allemaal niet vergoeden ipv wel.

De h202 wil ik wel proberen, heb begrepen dat het dan 35% moet zijn, starten met lage dosering (3 druppels per dag?). Of moet het een lager percentage zijn? (Kan ik vast opzoeken op de alleenlezen pagina's.)

 
Hoi Ollie,

Heb al eerder gereageerd in een ander topic, maar welkom in de 'familie'.

Hier vind je het alleen lezen forum, het staat helemaal onderaan de hoofdpagina met topics.

thyroideum is een dierlijk schildklierhormoon, tegenover thyrax dat synthetische is. En je kunt je lichaam niet chemisch stabiliseren.

En het is logisch dat de geneeskunde.com het demoniseert want ze verkopen liever de synthetische versie, daar is op te verdienen.

De thyroideum kun je verkrijgen van Ron Velthuis in Zutphen.

Met de problemen die jij hebt zou ik zeker met 35% beginnen.

dag 1,2,3 1 druppels 35% in een glas water

dag 4,5,6 2 druppels......

dag 7,8,9 3 druppels.....

enzovoorts.

Als de smaak op een gegeven moment te heftig wordt kun je het altijd over 2 glazen water verdelen.

Zorg ervoor dat je ongeveer een half uur wacht met eten.

En als je het meerdere keren per dag gaat gebruiken wacht dan na gebruik ca. 2-2,5 uur met eten.

Je kunt de 35% zelf verdunnen naar 3%. Vermeng 12 delen water met 1 deel H2O2 35%.

bijvoorbeeld 1 eetlepel H2O2 vermengen met 12 eetlepels water.

 
Ik zou de H202 zelfs 1.5 uur voor of na een maaltijd nemen, ipv half uur.

Als je dit meteen drinkt als je opstaat is dit vaak prima te doen.

Bouillon: veel botten(kipkarkassen of mergpijpjes/knietjes) in 4 liter water met 2 eetlepels appelazijn minstens half uur laten staan.

Dan aan de kook brengen en afschuimen.

Toevoegen: 2 eetlepels kelt.zeezout/vers gemalen zwarte peper/half bosje selderij/wortel en hele ui met schil.

Dit minstens 4.5 uur laten trekken of langer.

Daarna zeven.

poekie doet de groente er gemalen weer door, ik houd van een heldere bouillon. Dat maak je zelf uit.

Bij het eten kun je toevoegen: ghee/peterselie en lavas.

 
Bedankt Poekie, Ik ga H202 bestellen, ben benieuwd wat er gaat gebeuren.

Voor wat betreft de thyroideum, die wil ik ook wel uittesten, als deze

in elk geval enigszins betaalbaar is. Ik zie op de website van Ron Velthuis,

dat het beantwoorden van een mail 35 euro kost. Nou dan stopt het wel zo'n

beetje voor me. Ik kan niet en/en doen.

Ik heb al veel gezien. Ik start mijn dag met een fruitontbijt, dat moet ik

omwentelen naar eieren etc. Ik eet banaan, te veel zetmeel, jammer, dat moeten

zure vruchten worden, brrr... Ik gebruik rauwe spinazie in groene smoothies,

maar zag hier ergens - weet niet meer waar erg genoeg - dat dat misschien ook

niet goed is, of toch? Ook wel gekookt ei erbij, volle yoghurt en noten.

Tussen de middag at ik dan nog wel 2 sneetjes brood, zuurdesem, met kaas - gewone geen rauwmelkse. Dat moet dan ook veranderen zeker?

's avonds Groente met (zilvervlies of basmati) rijst en vis (zalm of zo),

soms een vleesvervanger, maar niet op sojabasis, soms ei gebakken of gekookt.

Ik eet niet veel aan tussendoortjes. Een enkele keer neem ik weleens wat noten of een plakje kaas. Zoete dingen daar kan ik niet tegen, want van suiker word ik moe en daar gaan mijn handen van achteruit (reuma/slijtage) en ook krijgt mijn huid daar moeilijke verschijnselen van (psoriasis/eczeem elke huidarts heeft zijn eigen diagnose, daar heb je ook niets aan en geven dan enge zaken als cortisolzalf mee etc. die ik niet aanneem, want die ga ik niet gebruiken. Bovendien is kokosolie vermengd met Keltisch zout een betere oplossing).

Op het moment word ik ook weer zwaarder - daar baal ik van - terwijl ik eigenlijk te weinig eet, omdat ik behoorlijk moet word van al dat uitzoeken en dat met een beperkt budget. Maar daar zullen ongetwijfeld meer mensen last van hebben. Misschien zijn er hier mensen die goede oplossingen hebben gevonden, die betaalbaar zijn?

Ben stressgevoelig (ook electrostress volgens de meter 200 ipv 100 gemiddeld).

Mijn haar zit bijna nooit meer goed en is direct na het wassen weer vet. Klein detail

misschien, maar sociaal gezien niet zo handig en daardoor tast het mijn zelfvertrouwen aan.

Ik lees me nu suf op de alleen lezen pagina's. Ik had ze inderdaad gevonden, maar er staat zoveel en ik merk dat ik lichtelijk ongeduldig ben (wil het zeker in 1 dag in orde hebben, hahaha, gaat natuurlijk niet zo snel, maar kleine stapjes vooruit is ook heel wat waard).

 
je moet het echt stapje voor stapje doen, anders verdwaal je in goede bedoelingen.

Het hoeft allemaal niet veel duurder te zijn, zie een adres te vinden waar je rauwe melk kunt halen(ons kost het 50 cent per liter). Ik heb gewoon een biologische boer uit de omgeving opgebeld, ben er wezen praten en ik mag daar zelf de melk tappen. Er staat een blikje waar ik het geld in doe.

Van deze melk maak ik yoghurt en kefir.

Zure ruchten kun je erg goed verwerken in de smoothie, appelsmoothie, hierin gaan ook vetten(olijfolie en kokosolie) en kruiden.

Bouillon maak je van botten, die zijn zeer goedkoop.

Zuurdesembrood kun je zelf maken, veel goedkoper dan brood uit de winkel en meestal heb je aan 1 of 2 plakjes meer dan genoeg. Besmeerd met roomboter, ei erop, zelf gemaakte mayo.

Eet veel meer eieren, niet erg duur, wel de biologische nemen.

keltisch zeezout kun je bestellen bij breizh(staat bij alleen lezen forum/handige adressen) wij hebben 1.5 jaar geleden 10 kg besteld en er nog zeker de helft van over, en ook veel weggeven.

Als je eens begint met de sole(van kelt.zeezout) en de H202.

Daarna vervang je alle vetten voor verzadigde vetten(roomboter/ghee kun je zelf maken, kokosvet niet bewerkt en ontgeurd,reuzel etc)

dan vervang je al het brood voor zuurdesembrood en kiembrood, en dit bouw je langzamerhand af.

Drink voor iedere maaltijd water met appelazijn, ivm maagzuur.

Je bespaart ook weer geld, doordat je geen koekjes/chips/kant en klaar produkten hoeft te kopen.

 
Ollie, volgens mij eet jij al veel gezonder dan de gemiddelde Nederlander. Jij bent er al mee bezig en bereid om je er in te verdiepen.

Het is een enorme zoektocht, ik vraag me al jaren af wat gezonde voeding is. Ik ben nu sinds kort hier aan het meelezen en ik leer veel. En, wonder boven wonder, ik heb de laatste weken weinig tot geen last meer van mijn darmen. In de jaren daarvoor heb ik natuurlijk al wel 'voorwerk' gedaan maar het hielp allemaal niet voldoende.

Begin inderdaad stapje voor stapje, kijk waar jij je goed bij voelt. Het hoeft niet allemaal tegelijk, soms maken kleine dingen al verschil.

Ik denk dat ik al behoorlijk goed at, maar dat het beperken van de koolhydraten bij de crux was voor mijn darmen. Dat had ik daarvoor nooit kunnen bedenken. Laatst heb ik behoorlijk veel dadels gegeten, het enige wat ik nog bij me had in een heel drukke dienst. En de dag erna had ik last. Hiervoor had ik dit nooit herleid tot de dadels, want ik meende dat dat wel ok was..

Verder leer ik hier steeds meer. Wat ik ook aangepast heb, is sole gebruiken. Ik ben gisteren gestart met H2O2. Ik eet meer vetten, alleen sochtends fruit in mijn smoothie met kefir, die ik de dag ervoor al maak zodat het kan fermenteren en ik gebruik zoveel mogelijk zuur fruit. Ik neem 2-3 x per dag een eetlepel appelazijn. Maar ik ben het niet allemaal tegelijk gaan doen. Dan wordt het (vind ik) namelijk lastiger om het een gewoonte te maken.

En inderdaad, zoek een boer waar je goede producten kunt kopen. Ik heb gewoon gekeken op de site van skal en ben boeren in de omgeving gaan bellen voor rauwe melk. Heb een aantal keren nee te horen gekregen, maar nu heb ik wel mooi een adresje waar ik biologische dynamische melk kan kopen voor 50 cent per liter. Misschien kun je zo ook een boer voor goede eieren vinden. Ik heb een biologisch groentepakket. Goed voor de variatie.

 
En zo zijn er ook nog dingen waarvan ik wel weet dat ik ze wil veranderen, maar die ik nog steeds doe:

Ik eet nog stevia. Ik drink koffie, niet meer iedere dag, het staat me soms zelfs tegen dus het wordt steeds minder. Ik eet nog kauwgom, hier ben ik echt niet blij mee maar ik krijg van melkproducten een vieze smaak in mijn mond en ik heb niet altijd gelegenheid om ze te poetsen.

Ik gebruik nog parfum. Ik krijg van de meeste parfums hoofdpijn, van deze niet. Ik gebruik het al minder, 3x per week ipv dagelijks en op mijn kleren ipv op mijn huid, ik ben dus aan het afbouwen. En ik gebruik nog erg slechte deo. Dat vind ik nog lastig.

Dus.. stapje voor stapje, alle beetjes helpen. En, schrijf eens op wat je wil veranderen. Ik merk nu dat dat het wel concreet maakt:)

 
@ Dirtsa

Koekjes en chips koop ik idd nooit. Kokosolie en roomboter gebruik ik al. Keltisch zeezout ook al een paar jaar. Daar ben ik eigenlijk mee begonnen. H202 ga ik bestellen, moet nog even de link zoeken op de website. Dat lijkt me goed.Het zelf maken van zuurdesembrood en kiembrood, dat kan kook op mijn programma zetten. Appelazijn, dat ken ik niet, maar neem aan dat ze dat wel hebben in een natuurwinkel. Ga ik ook naar op zoek.

@boselfje Goed idee rondbellen voor een boer voor rauwe melk. Hier zijn meer landbouw- dan veeteelt boeren, maar wellicht vind ik er zo toch eentje. (heb er maar een nodig tenslotte). Tja die stevia dacht ik ook dat dat een oplossing was, maar dat blijkt ook

niet waar te zijn. lastig hoor. Ik heb nooit veel koffie gedronken, maar 2 kopjes per dag. Dat is soms een soort van troostmoment, dat is moeilijk om los te laten.

Ik ben kokosolie als deo gaan gebruiken, maar krijg dan commentaar dat je olievlekken op je kleding krijgt. Dat heb ik nog nooit gehad in al die tijd dat ik dat doe. Alleen is het niet voldoende. Soms heb ik toch last van transpiratiegeur (of ik denk dat) en dus moet ik daar nog een oplossing voor vinden. Vanwege mijn handen maak ik soms een mengsel van kokosolie en keltisch zout en dat probeer ik nu uit als deo. Want in deos zitten altijd zouten om de transpiratie tegen te gaan, ben er pas mee begonnen, dus kan nog niet echt definitief uitsluitsel over geven. Het lijkt te werken...

Wat ik wil veranderen is, dat ik niet meer denk,o je wat moet ik nu toch weer eten

(haha hendrikjan de tuinman) en dat ik dan weer ideeën heb en zin om het te gaan doen.

Nu ben ik besluiteloos, weet niet wat ik bij elkaar zal rapen en dat is niet een leuke manier van eten (of van eten klaarmaken). Heb zelden meer inspiratie. Die wil ik terug.

Ik wil me weer goed voelen, de vraag is hoe. Ik ga maar eens aan de slag om die H202 te vinden.

 
Ollie, ivm gewrichtsklachten zou ik alle nachtschade schrappen, dat schijnt goed te helpen tegen de pijn. Dus geen aardappels/tomaten/aubergine/paprika/pepers/gojibessen/tabak.

Om te zoeten gebruik ik alleen nog maar de rauwe honing, in het water/appelazijn een lepeltje, en om de slagroom iets te zoeten.

 
@Dirtsa, dank je, dat is waarschijnlijk een goed idee. Aardappels eet ik niet zo vaak, dus dat komt goed uit, maar de rest vind ik wel jammer. (capsaine in cayennepeper ontstekingremmend is en dat kan ik ook vaak goed gebruiken. Liever geen ontstekingsremmers van de dokter....) Roken heb ik gelukkig nooit gedaan.

Ok rauwe honing, waar is dat verkrijgbaar. Is dat honing die je bij de imker koopt?

Wat is het verschil?

Wat ik ook moeilijk vind is het feit dat het er niet gemakkelijker op wordt om bij iemand anders te eten of uit eten te gaan (doe ik niet vaak, maar toch). Welke oplossing heb je daarvoor?

 
Het is mijn ervaring dat hete pepers juist ontstekingen veroorzaken, capsaine of niet. Er zijn 4 dingen die je zou moeten schrappen om onmiddellijke gezondheidswinst te boeken: suiker/koolhydraten/zetmeel, bewerkte olien/vetten, nachtschades, gluten.

Mike

 
@fatsnotbad. Bedankt Mike voor je reactie. Ik gebruik geen suiker, koolhydraten beperkt - die zou ik dus helemaal kunnen schrappen. Zetmeel (de bananen) tja dat had ik al begrepen. Bewerkte olien/vetten gebruik ik niet. nachtschades is jammer. Ik weet niet in welke producten gluten precies zitten, dus daar ga ik me even in verdiepen. Het is alleen jammer dat het zo'n niet doen lijstje wordt.

Heb toch een beetje (zielig) gevoel, dat er weinig overblijft hahaha. Afijn,als ik straks stralend van gezondheid (het doel) door de straten dwaal, zal ik dat gevoel wel kwijtraken.

 
Gluten zitten in granen. Er blijft nog meer dan genoeg over. Je hebt dat gevoel alleen maar omdat juist de voedselcategorieen die ik noem zo veelvuldig worden geconsumeerd. Maar daarom zijn ook zoveel mensen ongezond en ongelukkig.

Mike

 
rouw niet om wat je niet meer eet, maar verwelkom al het lekkers dat ervoor in de plaats komt. Blauwe bessen met slagroom, heerlijk. Eigengemaakte yoghurt/uitlekken en mengen met geklopte slagroom(een traktatie), veel verschillende groentes in roomboter gesmoord in een omelet, heerlijke bouillon, smoothies(zowel de yoghurt als appelsmoothie) speltkiembrood met mayonaise en kaas of een eitje.

Er blijft veel over om van te genieten, vooral als je je beter gaat voelen hoor.

Geef het wel tijd allemaal.

Fruit: citroen(uitgeperst in een glas water, met een beetje honing eventueel), blauwe bessen, frambozen,kiwi's, zure appels,aardbeien.

groentes: groene bladgroente, in de winter kun je boerenkoolchips maken, ik vind dit heerlijk.

Zoete bataat koken en stampen met wat roomboter, lekkerder dan hutspot vind ik.

Uien/knoflok/courgette/prei/bosui/paddestoelen, lekker smoren in ghee of roomboter..eitje of eidooiers erdoor.

Genoeg variatie hoor.

Pannekoek van boekweitmeel/gierstmeel, flink ei erdoor en ghee.

rauwe honing kun je inderdaad bij een imker halen, vraag of hij de bijen niet bijvoert met suiker. Natuurwinkels hebben vaak ook rauwe honing.

Je kunt ook nog denken aan billington's suiker, kijk bij handige adressen.

 
Fijn, al die aanbevelingen. Ik ga er wat mee doen, alleen niet tegelijk.

Ik vroeg me wel af met die appelazijn, hoeveel doe je in een glas water.

En de H202 moet op een nuchtere maag. Dat is 's morgens wel lastig want dan

moet ik ook al die thyrax op een nuchtere maag nemen. De dierlijke versie

heb ik nog niet en die moet misschien ook op een nuchtere maag?

Komt er dan een tijd dat mijn schildklier het weer vanzelf doet of is dat

een illusie?

Ik lees ook over zappers en ozon, dat lijkt me ook wel wat maar bij de alleen-lezen sectie staan geen omschrijvingen hiervan. en oja er komt regelmatig Gaps dieet voorbij, ook even opzoeken. Ik ga dus maar de links bekijken, neem aan dat daar meer staat. Leuke hobby intussen :)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.782
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan