Ollie stelt zich voor

Neem je nog nachtschades?

Ik week de noten een nacht en dan even onder de gril in de oven.

Ik heb ook wel gelezen dan mensen deze langere tijd op 150 gr in de oven doen.

Ik eet nauwelijks noten, dus heb geen grote hoeveelheden. Ik neem 3 paranoten per dag, ivm het selenium.

 
Quote:
Wel heb ik weer ontstekingen in mijn vingergewrichten,

misschien van de appelazijn?



Appelazijn (heb je wel de troebele?) en goede voeding veroorzaakt geen ontstekingen. Het veroorzaakt een reactie van je lijf eindelijk aan de slag te gaan met de ellende die er nog in opgeslagen is. Een ontsteking is een reinigingsproces. Die pijnlijke gewrichten (en andere klachten) zijn een opruimactie als je zeker weet dat je daarnaast niets eet waarop je zou kunnen reageren, dus de nachtschades, chemische toevoegingen, voedselovergevoeligheden etc. Blijf je die dingen wel eten, dan staat dat het zelfhelend vermogen van je lichaam in de weg en kan je ook geen inschattingen meer maken over de aanleiding van je klachten.

Hilda

 
Bedankt voor je opmerkingen Hilda. Ik eet zeker geen nachtschades meer.

Vraag me wel af, dat in landen rond de Middenlandse zee en in Azië er minder

kankers en reuma voorkomen terwijl de mensen daar toch veel aubergines en

tomaten eten.

Ik heb de troebele appelazijn.Eerst niet want ik had wel biologische azijn

gekocht, maar bleek appelciderazijn en dus niet troebel.

Misschien zijn de ontstekingen de andere kant van de medaille van de psoriasis

of wat het ook moet zijn, wat de buitenkant van mijn handen aantast. Dus het een

of het andere doet zich voor, denk ik nu. Maar misschien is dat te simpel gedacht.

Ik hoop dat het inderdaad een verschijnsel is van de opruimactie. Dat lijkt me heel

positief.

 
In mediterrane landen komen er ermee weg omdat ze bergen verzadigd vet eten. Verzadigd vet beschermt je tegen werkelijk alles. Nog beter is het om bergen verzadigd vet te eten en desondanks nachtschades en granen te vermijden of minimaliseren.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.320
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan