Ollie stelt zich voor

Het lezen, laten bezinken een voor jezelf een plan maken kost echtwel enkele weken, is mijn ervaring.

Appelazijn: halfuur/kwartier voor iedere maaltijd, 1 eetlepel in glas water, niet te koud, eventueel lepeltje honing erdoor en drinken met rietje(ivm glazuur tanden).

"s morgens neem ik 2 uitgeperste citroenen ipv de azijn.

ppelazijn, biologisch en wat troebel is inderdaad bij natuurwin kel te verkrijgen. lidl duitsland heeft deze overigens ook.

Wat ikzelf ook erg goed vind om te lezen is het artikel over bijnieruitputting van Mike (Donkers)

Je kunt hierop googlen, anders plaatst iemand wel een link.

De H202 kun je misschien wel samen met het schildklierhormoon innemen, vraag dit anders even na. je kunt ook een glas met H202 en sole meenemen naar bed en dit 's morgens opdrinken voor je opstaat. Dat geeft je meer tijd.

 
Ga ik idd navragen, Dirtsa, bedankt. Ik heb dat artikel al eens gelezen, maar ga ook even terug opzoeken om nog eens te lezen.

@fatsnotbad - ik heb nooit echt veel koolhydraten gegeten en zeker niet de laatste tijd. Hooguit een halfje - zuurdesem - brood per week en eens per week een handje rijst. Dus het is niet zo dat ik me daar op blind staar.

Ik ga eens kijken of ik met de adviezen van Dirtsa een weekmenu kan creëren, waarbij ik dan niet steeds op hetzelfde uitkom. Hou wel van variatie.

 
Hallo Ollie,

Heb je ook weleens van Adrenanorm gehoord? Voor bijnieruitputting en veel mensen die last hebben van de schildklier, hebben hier ook baat bij. Ikzelf heb last van af en toe een te snel werkende schildklier en mij heeft dit enorm geholpen. Voor een te langzame ook volgens mij, maar Mike kan hier meer over zeggen.

Overigens kan het echt wel dat je schildklier herstelt hoor. Dit heb ik vaker gehoord. Ik ken iemand die 1,5 jaar medicijnen heeft geslikt voor de schildklier en daarna genezen was.

Dat je weer wat aan begint te komen heeft natuurlijk ook alles te maken met die schildklier. Ook dat zal zich na verloop van tijd weer herstellen. Geef het de tijd :). Dit forum is in ieder geval super om weer op te krabbelen qua gezondheid. Ik steek er ook enorm veel van op!

Succes!

 
Oh, bedankt.

Ik was wel al heel, heel langzaam de thyrax aan het afbouwen.

Iedereen waarschuwde me dat dat eigenlijk niet kan en als je het

doet dan langzaam. Dat lukt wel,zit nu op 2 tabletjes en heb

nog een aanvaardbare uitslag. Die uitslag is natuurlijk ook

nog ter discussie te stellen, want wat er wordt onderzocht is

niet compleet.

Kijk, ik heb nu de H202 besteld, een rib uit mn lijf, wat zijn

die dingen toch altijd duur. Wat dat betreft kan ik dus niet

op meer fronten dan 1 iets doen, want dat trek ik niet financieel.

Nou ja, Ga op onderzoek uit naar de adrenal en heb info gevraagd

over thyroideum, kan allicht mijn kennis alvast oppoetsen.

Bedankt Lay en Dirtsa.

 
Met de h202 kun je wel lang doen hoor, denk eraan dat je even handschoenen gebruikt als de H202 binnenkomt, meestal is de fles wat nat, zit wel in plastik zakje. Maar als je dit met blote handen aanpakt kun je wat reactie krijgen op je handen, witte vlekjes en een branderig gevoel. overigens kan dit geen kwaad hoor, spoel even onder koud water en wacht en na een half uurtje trekt het gewoon weg . Geen enkele schade.

 
@Ollie,

Als je andere mensen enthousiast kunt krijgen voor de H2O2 (35%) kun je het ook een deel doorverkopen.

Denk erom dat je ook de verzendkosten deels doorberekent.

 
Ha, dat is een goed idee Poekie.

Ik heb het net ontvangen de H202. Ga er straks naar kijken,

morgenochtend dan de eerste druppels, ben echt benieuwd...

Heb trouwens bij evides het waterbedrijf nagevraagd of er fluor aan het water

wordt toegevoegd. Zij stellen dat fluor van nature in water voorkomt en zij

halen het er niet uit. Het zou gaan om 0,25 mg/l F. Beetje off topic maar

ik zag ergens een opmerking en ik weet dat Fluor heel slecht is voor je

en bovendien worden mensen er onverschillig van, dus dacht ik - zo om me heen

kijkend - het zal wel worden toegevoegd aan water. Niet dus. Misschien is

0,25 mg/l ook nog veel of niet? Daarvan heb ik dan weer geen idee.

 
Voor de zekerheid vraag ik het nog maar een keertje.

Ik kan dus gewoon beginnen met 1 druppel van 35% in een glas water?

Dat is dan gewoon kraanwater neem ik aan of moet het bronwater zijn?

 
Ik heb zelf gefilterd water(britakan), sommige hebben gewerveld water.

je kunt beginnen met 1 druppel 35%, ik ben voorzichtiger begonnen, eerst met de 3% verdunning, en dit per dag opgehoogd, tot ik op 12 druppels zat en toen overgestapt 1 druppel 35%, en dat per dag opgehoogd.

Ik kreeg toen last van mijn ogen(erg wazig zien, kon maar met 1 oog tegelijk zien).Tijdelijk teruggegaan in dosering, en daarna per 3 dgn opgehoogd.

Het is voroal uitproberen, want iedereen reageert anders, de een snel, de ander heeft veel meer nodig.

 
@Dirtsa

De H202 kun je misschien wel samen met het schildklierhormoon innemen, vraag dit anders even na. je kunt ook een glas met H202 en sole meenemen naar bed en dit 's morgens opdrinken voor je opstaat. Dat geeft je meer tijd.

Bedoel je dat de H202 ook in een glas sole gedaan kan worden?

 
@fatsnotbad - Nee, dat heb ik ook niet gedaan, maar nu is de volgorde wel discutabel.

Want het schildklierhormoon moet ook op een nuchtere maag. Ik heb nu de H202 eerst gedaan en na 1 1/2 uur het schildklierhormoon, maar of dat nou goed gaat werken weet ik niet. Misschien proberen om het schildklierhormoon ergens 's nachts in te nemen.

Lastig hoor, gaat ook veel tijd in zitten. H202 1 1/2 uur wachten - schildklierhormoon 1/2 uur wachten - appelazijn 1/4 tot 1/2 uur wachten en dan eten. Moet je eigenlijk vakantie voor hebben of ontzettend vroeg op staan. Bijna niet te doen.

 
H202 en sole gaan prima samen, neem 's avonds dit in glas water mee naar bed, en drink dit meteen als je wakker wordt. Dat scheelt al heel veel tijd.

 
@Dirtsa Ik heb je raad opgevolgd en dat is idd handiger. Ik zag trouwens bij het alleenlezen gedeelte dat je ook carnitine capsules neemt. Dat wil ik ook doen, maar welke zijn goed?

Verder zie ik ook ozon en zappers voorbijkomen. Is dat ook iets voor mij?

Ik heb nog geen rauwe melkleverancier gevonden, maar ben aan het zoeken, dus dat gaat wel lukken. Adrenal heb ik besteld.

Ik dronk ook groene smoothies met rauwe spinazie,dat kan ik ook beter niet meer doen heb ik gelezen vanwege het oxaalzuur. Zal voortaan de spinazie maar koken dus.Zijn groene smoothies nu dus helemaal uit?

Dat je noten eerst moet weken en bakken/grillen wist ik niet. Wel het weken maar niet het verhitten. Is het daarna dan nog wel gezond om te eten?

Ergens wordt er ook green pasture levertraan aangeraden, terwijl ik ook ergens iets van blue ice heb gezien of is dat weer iets heel anders?

Het zou soms fijn zijn als de links in een nieuw venster openen, dan kan ik dat openen en toch op het oorspronkelijke forumitem blijven. (dan lees ik de tekst op de link later, als ik klaar ben met het item waar ik oorspronkelijk zat.)Maar misschien is er een veel beter uitgedachte theorie waarom dit zo is, dan trek ik mijn verzoek meteen in hoor.

Als je zelf zuurdesem brood bakt, is dat dan wel goed. Valt dat niet onder foute koolhydraten? En welk recept kun je dan het beste gebruiken?

Wat doe je als je uit eten gaat? Hoe los je dat op? Er zijn vast niet veel restaurants

die hier rekening mee houden?

Het is wel grappig, je komt hier meer te weten, maar vooral ontstaan er meer vragen.

 
O ja, vergeet nog te vragen over adrenal: blijf je dat voor altijd slikken of staat daar een periode voor?

 
@Ollie,

Ozon en zappers is iets voor iedereen. Met een ozon generator en een zapper verbeter je nog meer je immuunsysteem als met voeding alleen.

Met ozon breng je meer zuurstof aan, met de zapper verban je parasieten, schimmels en bacteriën naar het land der fabelen. 8)

Overigens zitten die parasieten, schimmels en bacteriën er niet voor niets, het zijn de opruimers van de natuur.

Lees ook eens in de handige adresjes in het alleen lezen forum.

Daar vind je ook het recept voor de yoghurtsmoothies.

Rauwe groentes in je smoothie behoren inderdaad tot de verleden tijd. Groentes moet je koken dit i.v.m. onverteerbare cellulose, waar je lichaam niets mee kan, je eet eigenlijk zaagsel.

In het alleen lezen forum onder de handige adresjes vind je ook het adres voor de levertraan en boterolie.

Als je een link in een nieuw venster geopend wilt hebben hou je op je toetsenbord (voor pc) de ctrl. toets ingedrukt terwijl je op de link klikt en (voor mac) de 'appeltje+shift' toetsen.

Volgens mij kan het wel ingesteld worden hoor door de beheerder, misschien dat Jüglen daar eens naar wil kijken.

Carnitine en brood bakken weet Dirtsa weer vanaf.

Als wij uit eten gaan hopen we erop dat wilde zalm op de menukaart staan en daarnaast nemen we dan verse groenten.

Maar eigenlijk gaan we vrijwel niet meer uit eten. En restaurants houden er idd niet veel rekening mee.

Er zullen idd steeds meer vragen komen nav van diverse antwoorden en over wat je leest op het forum.

Maar, wanhoop niet 8O, op een gegeven moment kun je ook andere mensen adviseren.

Adrenal heb ik geen ervaring mee.

 
Nou....ik ben ook nog niet zo lang geleden begonnen hoor met carnitine, ik heb acetyl-l carnitine van NOW, ik heb de info via google en de site van ronfenteyne, die schreef er laatst toevallig over. Zal er vast nog wel opstaan (www.leefbewust.com)

Ik heb voor half jaar besteld en kijk dan welmof dit wat voor mij heeft gedaan.

Ik ben begonnen met 3 x per dag 1 capsule, maar had dan 's nachts veel last van hartkloppingen.

Toen las ik daar over dat je beter 's avonds geen carnitine kunt nemen. Dus ik neem nu 2 x 1 capsule, half uur voor ontbijt en half uur voor lunch.

Sinds die tijd absoluut geen hartkloppingen meer, ( die had ik overigens ook regelmatig nvoor ik carnitine nam, maar heftiger bij 3 capsules per dag, nu helemaal geen last meer van hartkloppingen)

Ik ben hiermee begonnen omdat dit inwerkt op de mitochondrieen, en die kwamen weer voor in het verhaal van Terry Wahls, dus vandaar.

Zuurdesembrood van spelt, ik neem maar af en toe een plakje, soms maar 2 per week, of wekenlang niet. Ik heb maandenlang geen enkel graan genomen, ik heb ook langere tijd glutenvrij gegeten. Maar mijn spierkracht neemt dan enorm snel af.

Als ik af en toe zuurdesemboterham neem voel ik mij daar juist erg goed bij, ik weet nog steeds niet of ik dit wel of niet zou moeten doen hoor. Maar dat is dan meer verstandelijk beredeneerd, mijn gevoel zegt: gewoon af en toe van genieten.

Mijn man en de jongste vinden dit brood heerlijk, en eten absoluut geen ander brood meer. Je hebt hier veel minder van nodig, en ik denk dat de natuurlijke fermentatie veel geods doet voor dit graan.

Als je noten eerst weekt, en dan droogt in de oven zijn ze gewoon lekkerder.

 
Noten, eerst weken, dan kiemen (liefst ook nog fermenteren in een zuurdesemcultuur) en dan verhitten (oven, grillen, bakken)

Dan ben je het fytinezuur kwijt.:
Quote:
-Fytinezuur

Alle zaden, granen, bonen, noten en peulvruchten bevatten fytinezuur dat de enzymatische levensvonk tegenhoudt die ervoor zorgt dat ze gaan ontkiemen en de levenskracht vrij komt. Door blootstelling aan water zijn de omstandigheden hiervoor juist en lekt het fytinezuur weg. Wel het water waarin geweekt wordt weggooien naderhand! Fytinezuur remt en blokkeert mineralen en enzymen, waardoor deze weliswaar in de voeding zitten maar niet beschikbaar worden voor je lichaam. Foute boel dus!

Fytinezuur zorgt ervoor dat het lichaam calcium gaat lenen uit zijn eigen skeletstructuur. Daarnaast is er bewijs dat fytinezuur ook ten koste gaat van je voorraad aan vit. C en D, omdat beide vitamines fytinezuur neutraliseren. Vandaar dat de consumptie van scheepsbeschuit leidde tot scheurbuik bij matrozen.


 
bedankt Poekie en Dirtsa.

@Dirtsa kun je dan grotere hoeveelheden in de oven doen en

op hoeveel graden doe je dat dan? Hoe lang moet je de noten

laten weken?

Tot nu toe voel ik me alleen maar zwaarder worden.

Ik begrijp, dat dat wel weer goed komt, maar nu is dat toch

wel vervelend - want niet gezond (en onhandig want dan moet

ik straks nieuwe kleding gaan organiseren, daar heb ik weinig

zin in).

Mijn handen zijn ineens weer schoon, ik kan daar nooit hoogte

van krijgen. Wel heb ik weer ontstekingen in mijn vingergewrichten,

misschien van de appelazijn?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.324
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan