Olijfolie

G

Guest

Guest
Voor mensen die olijfolie gebruiken:

Mijn zus woont in Kreta en verbouwt daar samen met haar man in hun eigen olijfgaard biologische olijfolie. Zojuist heb ik de nieuwe oogst van afgelopen winter binnengekregen. Deze olie is van een uitzonderlijke kwaliteit die je hier nergens in de winkel kunt krijgen. (Hoewel sommige delicatesse speciaalzaken ook wel eens Kreta-olie hebben)

Olie van Kreta staat bekend omdat het veel minder zwaar is dan de Spaanse of Italiaanse.



Ook heb ik organische honing uit de bergen van Kreta. Zuiverder is bijna niet te krijgen. Zoals sommigen misschien weten is er op Kreta helemaal geen zware luchtvervuilende industrie en ligt het zodanig ver van alle omringende vasteland dat het klimaat daar als heel schoon is te beschouwen.



Ondersteun de kleine boer en bestel via de website :www.vitsilomoeri.com

 
Bastiaan,

Zoals al eerder aangeboden wil ik graag een reclamebanner voor zowel de olijfolie als de honing op deze site plaatsen. Stuur maar door en we plaatsen hem!

Mike

 
ik zou wel graag een hoofdstukje willen zien van alle boeren en bedrijven waar mensen hun producten afnemen. of kan dat niet? dus niet de webwinkels mar de bedrijven zelf.

 
Ik heb naar de verzendkosten geïnformeerd. Dit was het antwoord:

Er zijn 2 manieren waardoor je de door jou bestelde olie in huis kan krijgen.

1. De olie wordt via TNT aan je opgestuurd, de kosten daarvoor bedragen van 1 tot 10 kg 6,75.

Het bedrag voor de olie, plus de verzendkosten maak je over op girorekening nr 1879725.

De olie wordt binnen 2 werkdagen bij je thuis bezorgd door TNT.

2. Je kan de olie afhalen als er een afhaaladres bij je in de buurt is.

Je maakt een tel. afspraak met desbetreffende om de olie op te halen.

Je betaalt de olie contant, of je maakt het geld over op bovengenoemde rekening.

Er zijn afhaaladressen in : Zuid Holland : Papendrecht, Kinderdijk, Oud-Alblas,Rotterdam

Noord Holland : Purmerend, St-Pancras

 
koop de olijfolie maar gewoon bij Annemarie (Vitsilomoeri, zie hieronder), wordt koudgeperst en komt van Kreta.

 
:wink: haha, Bastiaan, lekker voor je zus. Ik heb al een keer 5 literbus van haar gekocht.

Verkoop jij die honing ook waar je hierboven over sprak of dat niet?! Ik zie nl. geen link hieronder..

 
Heeft iemand de test van de link van Debsy gedaan? Mijn extra vierge van bertolli staat in de koelkast en ik zie er niets aan. Moet het misschien nog kouder en is dit het bewijs dat ik bedondert ben?

 
Het maakt het shoppen anders wel knap ingewikkeld als je de labels niet kan vertrouwen.

Iemand anders nog een fles olijfolie in de koelkast staan??

Ik wil graag weten of ik de test en testuitslag goed interpreteer, want dan ga ik de fles namelijk terugbrengen naar de supermarkt.

Misschien verander ik mijn naam wel in BEDONDERT :cry:

 
ik ga het proberen naief. ik heb olijfolie, van ekoplaza, extra vierge.

ik zal het vanavond even in de koelkast zetten, en zal ik je laten

weten wat gebeurd! misschien ben ik ook wel bedonderd :cry:, of misschien

is het betreffende onderzoekje wel fake; dat kan ook natuurlijk.

zizou

 
Wat doen jullie toch allemaal moeilijk met die olie.... Van Vitsolomoeri olie weten we bijna van welke boom het komt. Het is olie rechtstreeks van een kleine boer, met een kleine tuin, dus ook een beperkte hoeveelheid. Aan het eind van het jaar is het dan ook uitverkocht, en als de oogst slecht is (zoals afgelopen jaar en zeker het aankomende jaar) dan is er minder. Bertolli is nooit uitverkocht. Dat zegt eigenlijk al genoeg.

 
@Bastiaan

Wat ik moeilijk doe, nou ik heb 2 flessen staan. Ook een fles met een bd-keurmerk. Die zit in een donkere fles, maar ook daar lijken geen vlokken in te zitten.

Graag zou ik willen weten of deze test klopt. Wat doet jouw geliefde olie in deze test?

En ik heb de link van 'jouw' site opgeslagen, dus dat komt vanzelf een keer. :)

Trouwens volgens mij ben ik nu al indirect reclame voor je aan het maken.

 
Een correctie: In de bd-fles zitten wel vlokken. Ondanks dat ik met de Bertollifles bezig was, toch maar net even de bd opengedraait door de sla gedaan. Graag hoor ik meer reacties, want ik wil wel een beetje zeker van mijn zaak terug naar de winkel.

 
Bastaan ik heb je zus al gesproken.

Ik haal hem liever op want dat scheelt 7 euro verzendkosten. Dat vind ik toch wel veel op een fles van 10,- euro.

Maar dat is gewoon wat verzenden kost. Je tante woont in Purmerend begreep ik dus ik moet even afwachten.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.779
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan