Olijfolie

Peter Glidden zegt: olijfolie is niet goed voor de mens! De Sardijn leeft 5 jaar langer dan de gemiddelde mediterrane persoon omdat die olijfolie haat: ?t=1502
Olijfolie veroorzaakt volgens hem ¨oxydatieve schade¨ (vanwege de ranzigheid).
 

The Lie Behind the Health Benefits of Olive Oil
iHealthTube.com
Published on Aug 14, 2014

Dr. Peter Glidden discusses olive oil and how that became known as a healthy oil. He offers some research that may show what we've been thinking is not exactly correct. Find out how a major US company played a major role in this thinking!

 
Ik heb even een vraagje over Frits van der Blom.
Hij houdt lezingen over vet.
Heeft er iemand al eens een lezing van hem bijgewoond?
Is dat wat hij verteld in overeenstemming met WAPF?
 
hoi Godsgeschenk, ik was naar een lezing van Frits van der Blom: die ging niet specifiek over vetten overigens. Hier op het forum heeft Mike wel iets gezegd over de zienswijze van Van der Blom over vet en hij heeft gerapporteerd over zijn emailwisseling met Frits van der Blom daarna in diezelfde rubriek: http://tinyurl.com/og9rfht
 
Dank je wel Lievergezond.
Nu houdt Frits 18-10-2015 weer een lezing en ik weet niet of het zich dan loont om daar naar toe te gaan.
 
ik heb Frits een paar keer gezien op GVA avond, over vetten en de ziekte van Lyme, hij is een goede spreker en weet m.i. waar hij het over heeft. Dus echt wel de moeite waard. Zijn lezingen worden ook door flink aantal personen bezocht steeds, net als bij Mike.
Ik geloof dat er ook YT filmpjes beschikbaar zijn van hem, even googlen.
 
Hoi Marijan,
Ik heb dat al bekeken. Natuurlijk interessant. Maar ik merk inderdaad de invloed van Brian S. Peskin. Dus daarom weet ik niet of het zinvol is om te gaan.\
 
@Lievergezond, goed filmpje van Peter Gidden! Jammer dat hij niets over kokosolie zegt, maar zijn kritiek op olijfolie deel ik. Ik heb zelf ook niets met olijfolie en zie niet wat voor toegevoegde waarde deze zou moeten betekenen voor mijn gezondheid, anders dan als onderdeel van lever- en galzuiveringen.

De 'wetenschapper' wiens naam Gidden vergeet is overigens Ancel Keys. Ongelooflijk hoe de foutieve 'research' van 1 man in de jaren '50 van de VORIGE EEUW vandaag de dag nog steeds voor waar wordt aangenomen!

Mike
 
Hoi Mike,
Dank je. Dit stukje tekst uit je link had ik al gelezen, vandaar ook mijn vraag.
Als ik het goed begrijp deelt hij wel jouw idee van WAPF maar brengt het niet zo naar voren.
Als dat zo is, brengt het me niets om informatie op te gaan doen die niet juist is.
Heeft de goede man jou medegedeeld dat hij zijn visie verandert of niet?
 
@Mike



goed filmpje van Peter Gidden! Jammer dat hij niets over kokosolie zegt, maar zijn kritiek op olijfolie deel ik. Ik heb zelf ook niets met olijfolie en zie niet wat voor toegevoegde waarde deze zou moeten betekenen voor mijn gezondheid, anders dan als onderdeel van lever- en galzuiveringen.


http://www.naturalhealth365.com/cancer-cells-benefits-of-olive-oil-1458.html#sthash.KoSLuzON.dpuf

P.s.

Glidden heeft het ook over oxidatie van de olie, niet over het feit dat olijfolie opzich slecht is........ toch ?
 
Da's nou jammer van die Peter Gidden! Zijn verhaal over kokosolie is niet geheel onwaar, maar om te stellen dat je ongemerkt geoxideerde kokosolie kunt eten gaat alleen op voor BEWERKTE kokosolie. Kokosolie is het meest verzadigde vet dat er bestaat en de samengepakte waterstofmoleculen houden heel lang oxidatie tegen. De dierlijke alternatieven die hij noemt gaan beduidend minder lang mee. Oxidatie van dierlijke vetten is wel merkbaar aan de geur en snaak, maar bij onbewerkte kokosolie niet? Klinkklare onzin!

Mike
 
ik denk het niet van Vitsilomoerie, lijkt me ook niet nodig, olijfolie gaat niet met een blik samen roesten en waterige vloeistoffen wel of praat ik dan complete onzin?
 
14 merken met nepolijfolie:

http://naturalcureshouse.com/the-14-fake-olive-oil-companies-are-revealed-now-avoid-these-brands/

Bertolli zit er tussen!

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.695
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan