Oei ik groei

Fiona

New member
Lieve mensen,

ik zit voor mijzelf nu toch wel met een probleempje, sinds ik het gaps dieet volg, groei ik. En niet te zuinig eigenlijk, ik ben nu in 2 a 3 weekjes 7 kilo gegroeid.

Ik en mijn vriend proberen zwanger te worden, ik heb daarom ook een tijdje hormonen gehad om mijn menstruatie op te wekken, maar dat is niet gelukt. Heb daarom daarna een kleine operatie gehad, waarbij ze mijn eierstokken hebben schoongemaakt. (overgens, 1 keer licht gevloeid, maar nu 2,5 verder nog geen menstruatie). Wel veel stress want van beide kanten zit het helaas niet goed... wellicht dat het daarom wegblijft?

Maar goed, dit even buiten beschouwing gelaten, groei ik nu dus enorm. Ik heb hiervoor een jaar ongeveer het Atkins dieet gedaan, ik bleef hierdoor mooi op gewicht (at wel meer groente dan van Atkins mocht, want ik ben echt een groenteliefhebber en ik hoefde immers niet meer af te vallen, want ik was happy met mijn gewicht 57 kilo, bij 1.65). Superslank zal ik nooit worden, maar dat hoeft ook niet. Ik voelde mij daarbij heel fijn.

Mijn kh bedroeg ongeveer 30 per dag. Ik at vlees, vis (veel vis, want daar ben ik gek op) en veel groenten, beetje kaas. Slagroom en andere roomproducten ben ik nooit echt fan van geweest, dus dat at ik niet. Vooral veel salades, ochtend gekookt eitje en avonds een klein stukje vlees met veel groente. (in de opbouwfase met noten en rode vruchten (aardbeien en bessen) merkte ik al dat mijn lichaam snel weer gemakkelijk aan kwam, dus dat beperkte ik in het weekend.

Sinds ik het boek heb gelezen van WP, ben ik van stag en wil ik mijn lichaam graag geven wat het verdient. Namelijk gezonde voeding. Dit betekend voor mij, inderdaad rauwe melk, gekookt eitje, roomboter/kokosolie voor bakken/op smaak brengen van eten, en lekkere groentes (geen nachtschade) en een klein beetje rood fruit (als smaakmaker voor door de boerenyoghurt, of zure appel) (1 klein bakje aardbeien a 250 gram per week en 2 appels), verder drink ik elke ochtend sole met sap van ½ citroen en na het eten van vlees, klein beetje appelazijn met water.

Maar nu richting bikini seizoen en een stapel broeken die me niet meer passen, zit ik nu echt niet lekker in mn vel meer. Ik durf gewoon echt niet meer bovenstaande voeding tot me te nemen en heb de neiging om de kh weer drastisch te verminderen, zodat ik voor mijn vakantie er misschien weer wat kilootjes af heb.

Ik weet wel dat het niet goed is, maar ben nu echt een beetje radeloos. Zijn er mensen die dit herkennen? Ik lees juist bij anderen dat ze juist afvallen van het gaps dieet?

Ik ben benieuwd naar jullie reactie.

Groet, Fiona

 
Hoi Fiona, ik heb het toch regelmatig hier geschreven dat ik aankwam in het -recente- verleden.

Ik ben 10 kg aangekomen vanaf de vorige zomervakantie toen ik begon met WAPF en ik had makkelijk nog veel meer kilo kunnen aankomen.

Jouw radeloosheid herken ik ook en ik wilde het ook niet meer uit de hand laten lopen en wachten tot mijn lichaam vanzelf weer terugging op een gewicht waar ik me lekker bij voel.

Ik ben dat vertrouwen in die zin kwijt.

Ieder moet dat voor zich weten.

Ik heb normaal 42-44, maar ik had inmiddels maat 46 te pakken.

Slagroom tikte bij mij erg aan vooral en ik vond het ook erg lekker.

Het rare is nu ik jouw verhaal lees: jij schrijft over dat je een tijdje het zwangerschapshormoon gebruikte.

Is dat niet hcg?

Veel vrouwen gebruikten dat in het verleden om af te vallen toch?

Ik ben inmiddels 10 kg kwijt, in 6 weken.

Het gaat er minder makkelijk af dan het er aanzit.

Maar ik ben blij met mijn aloude gewicht: echt een opluchting.

Ik weet hoe het is om je dik te voelen en dat je het gevoel hebt dat er geen einde aan komt.

Het is echt niet leuk.

Ik heb je introductieverhaal gelezen.

Het lijkt erop dat je problemen met je metabolisme begonnen vanaf dat je stopte met de pil.

Wat ik weet van de pil is dat deze o.a. schimmelvorming in het lichaam versterkt, wat ik ook uit eigen ervaring kan zeggen dat dat bij mij zo gewerkt heeft.

En ik weet ook dat toen bij mij de candida weg was (er zijn nog meer schimmels jammer genoeg) dat toen de hypoglycemie bij mij ook wegging.

 
Ik kan je hierbij niet helpen, Fiona, ik ben na het beginnen met westonprice afgevallen, ruim 7 kg, ik weeg nu rond de 54 kg, en blijf hier met gemak op.

Mijn man is wat later begonnen, en eet wel veel volgens wp, maar lang niet zo streng als ik, maar is toch in korte tijd 12 kg kwijt. Zo slank als hij nu is heb ik nog amper meegemaakt bij hem.

Dus dit is voor jou balen, maar misschien moet het lichaam even wennen, en reguleert het zich wel.

 
Ik herken het effect, alleen voor mij is het geen probleem. Ik ben 5 kg aangekomen en hoop op nog 5 (wat mij betreft is voller het nieuwe slank..) Je zei dat je atkins deed maar wat me opvalt aan je verhaal is dat je voornamelijk groenten en vlees/vis/ei at en niet heel veel vet. Atkins is high fat. Je lichaam zal tekort gekomen zijn aan de goede vetten en heeft dus capaciteit gemist vitaminen en mineralen goed op te nemen. Je bent gewoon aan het hamsteren. Heel frustrerend maar misschien noodzakelijk voor je lijf om te doen wat het moet gaan doen: gezondheid opbouwen. Je lichaam is een balans aan het zoeken na jaren van kwalitatieve honger en denkt nu een buffer te moeten gaan creëren voor het komende tekort. Als dat zich niet opnieuw aandient komt het wel weer goed. Je frustratie ten spijt. Je lijf moet natuurlijk wel de kans krijgen om te doen wat jij vindt dat het verdient. Dus naast een eventuele hormoononbalans als gevolg van verkeerde voeding in het verleden en je pilgebruik is dit misschien ook nog een reden. Bovendien is het voor je toekomstige zwangerschap fijner als je wat 'voller' in je vel zit. Je lichaam kan er dan veel beter mee uit de voeten. WAPF heeft speciale voedingsadviezen voor vrouwen die zwanger willen worden.

De voeding die je nu eet komt wel prima op me over. Welke koolhydraten wil je dan minderen? Ik kan (en wil) je natuurlijk niet dicteren maar met 57 kg bij 1.65 m heb je een BMI van 20. Dat is toch ronduit slankkk? Nu 7 kg erbij heb je een BMI van 23,5. Mooi! Wat vindt je vriend? 8) Acceptatie is hier misschien een toverwoord, maar ik kan me er niet aan meten, ik heb makkelijk praten met mijn wens juist een BMI van 23 te behalen.

Hilda

 
Ik ben de film 'Hungry for change' aan het bekijken en in de eerste drie minuten wordt er gezegd:

Quote:
You're programmed to put on fat whenever there's food available.


:!:

 
bedankt voor jullie reacties allemaal, ik denk dat mijn lichaam inderdaad een balans is aan het zoeken. Ik merk wel dat ik in het begin ook meer snakte na bepaalde voedingsmiddelen, (in het begin was het melk, later zure appels) en nu juist weer vis. ik hou ook heel veel vocht vast. het zal er wel bij horen. Ik ga mijn lichaam nu geven wat het wil en probeer gewoon wat kleinere porties te nemen en wat vaker op een dag te eten. De leverreiniging wil ik ook gaan uitproberen, maar ik zit nu zo druk met mijn werk en mijn thuissituatie dat ik gewoon niet echt even een dagje kan inplannen. Volgende week heb ik een dag vrij dus dan ga ik dat maar eens proberen. wellicht dat dat ook helpt. Zie er wel erg tegen op. De smoeties dat trek ik wel, maar de glas olijfolie met citroen.. jakkie! Maar goed we doen het ergens voor ;-).

Hoop dat mijn lichaam snel haar belans vind haha.

@corneliaz, thanks voor je reactie, ik zal het filmpje vanavond even kijken. Ben benieuwd.

 
@ cornelihz, ja de een houdt wel van wat voller, de andere houd meer van wat slanker haha. Ik denk dat ik tot de laatste categorie hoor. Mijn vriend is een schat. Kilootje meer of een kilootje minder, het maakt hem niet uit. het is meer dat ik er zelf mee zit.

 
Neem je de sole, van keltisch zeezout? vocht vasthouden kan zeer goed te maken hebben met dehydratatie, het lichaam kan het water niet verwerken omdat er geen mineralen inzitten, vandaart dus de sole.

 
@ Ditsa - oh dat is ook een goede inderdaad. ik neem elke ochtend sole met water, sap van een halve citroen en h202. ik drink wel erg veel (maar dat heb ik ook altijd al gedaan) Ik neem ook best een aardige scheut sole (krijg het soms niet eens weg). Moet ik hiervan dan juist meer of minder nemen?

 
neem wat vaker op een dag wat minder sole in een glas, ik neem 1 theelepeltje sole op glas water van 300 ml. Dan is de smaak niet zo zoutig, maar licht ziltig. Ik vind het zonder sole maar saai water.

 
Fiona, heb je die citroen met olijfolie wel eens op of denk je dat het vies is?

In ieder geval kan ik je mijn ervaring vertellen. Voor ik mijn eerste leverreiniging ging doen, leek het me ook een enorm vies idee. Eigenlijk vond ik het helemaal niet heel vies (zoals zovelen dat achteraf zeggen, zeker na het bitterzout).

Bij mijn tweede leverreiniging heb ik hem met grapefruit en olijfolie geprobeerd... En dat vind ik gewoon lekker. Sindsdien neem ik elke avond een scheutje olijfolie en een scheutje grapefruitsap. Gewoon omdat ik het lekker vind. Zodra ik een goede vervanging voor bitterzout heb gevonden (daar reageer ik heel sterk op; waarschijnlijk wordt het magnesiumcitraat), doe ik hem bijna met plezier nog een keer!

En wat betreft die sole... Drink het zoals je het lekker vindt. Je lijf is heel goed in staat aan te geven hoeveel zout het nodig heeft. Als je het niet wegkrijgt, zit er te veel in. Als je naar je smaak gaat luisteren, zul je ook merken dat je er de ene keer meer en de andere keer minder sole in stopt.

 
Hallo Fiona,

Ik merk ook dat ik flink aankom en dat vind ik helemaal niet leuk.

Was net ietsje aan het afvallen en dat was ook nodig.

Ben zelf 1.63 en weeg 75 kilo nu. dat is te veel.

Ik begrijp je huivering daarom maar al te goed.

 
@ pinklady

Hoe gebruik je magnesium citraat in de leverreiniging?

Dat heb ik in huis dus dat zou ik dan ook kunnen proberen.

 
Nog niet geprobeerd, maar voor zover ik begrepen heb net als bitterzout. Ik heb in ieder geval óók begrepen dat je nooit magnesiumcitraat zo mag innemen, omdat het te zuur is voor bijvoorbeeld je slokdarm (daar kan Rapunzel, dacht ik, meer over vertellen). Je moet het altijd oplossen.

 
Ik zweer bij oxypowder. Werkt zeer effectief en geeft geen krampen.

 
Boschje, kun je hier wat meer over vertellen. Ik heb er uiteraard wel over gelezen, maar de adviezen die gegeven worden komen neer op eerst 10 capsules per dag voor 7 dagen en daarna onderhoudsdosering van 4 per dag. En de oxypowder is niet bepaald goedkoop.

Kun je vertellen hoe jij dit hebt gedaan, met opbouwen, waar je ze besteld, wat het jou kost?

 
Nee joh, Dirtsa. Je begint met 4 caps en als je daar voldoende op reageert (= 3x ontlasting volgende dag), dan ga je niet ophogen en is dat de 7-daagse kuur.

Overigens ben ik het niet eens met helemaal geen krampen. Het zijn geen erge krampen, maar ik voel het wel.

En wat voor jou ook wel van belang is misschien, is om te weten dat je best wel ineens aandrang ervan kunt krijgen... Het advies is om in de buurt van het toilet te blijven en dat ondersteun ik wel. Qua kosten ben ik er nog niet helemaal uit. Gebruik het niet structureel en ben nog bezig met mijn eerste potje. Per potje is het wel vrij prijzig.

 
wij hebben nu een twee keer (verspreid over een week) 's ochtends twee glazen lauw water gedronken met in ieder glas een theelepel keltisch zout (de korrels dus he). Erg zout, maar je gaat er wel van naar de w.c.

Je moet alleen wel erg om denken dat je een tijdje niet zomaar even een windje kunt laten. Zeer gevaarlijk. Maar het werkt wel.

Een soort klysma van bovenaf.

Lia

 
Dat vond ik dus ook, ik neem nu 2 x per dag een eetlepel bitterzout, hierdoor heb ik ook geen klysma's meer nodig. het borrelt wel regelmatig in mijn buik, en meestal 2 x per dag ontlasting. Wel waterig dun, maar niet met de krampen die je normaal wel ervaart als je diarree hebt.

 
Poekie, dat heb ik ook geprobeerd, maar deed helemaal niets bij mij. Heb zelfs het zout genomen en half uur op rechterzij met kruikje liggen...ook geen reactie.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.780
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan